Jump to content

Доментиан

Члан
  • Број садржаја

    15
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

Репутација активности

  1. Волим
    Доментиан је реаговао/ла на ПиП у Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    За непознавање суштине Божанства верујем да нико неће ни одговарати, јер је то човеку недоступно. Али за стално понижавање других и истицање "сиромашно-богатог" духа тражиће се одговор. Мисли мало и о томе.
  2. Волим
    Доментиан је реаговао/ла на N.Petrovic у Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Ovo me je zaista zainteresovalo pa se evo mucim satima, pokusavajuci da pronadjem na Grckom da li se moze reci da je Bog zajednica jer mi se taj izraz nikako ne uklapa u glavi. Tj nepoznat mi je i nisam nailazio da se govori o zajednici Svete Trojice tj: κοινωνία Αγίας Τριάδος  .
     
    Brate Aleksandre, procitaj, a znam da znas Engleski, ovaj tekst Mitropolita Jeroteja profesora na Solunskom fakultetu koji bas govori o nemogucnosti upotrebe reci zajednica, za Svetu Trojicu. Nije dug i lak je za prevod. Nalazio sam jos neke, ne tako opsirne, ali su na Grckom.
     
     http://www.oodegr.com/english/theos/genika/koin_fysewn1.htm
     
    Mislim da je tekst nedvosmislen i jasan narocito zakljucak da.
     
     One cannot speak of a communion of Persons in God or in man from a theological aspect; it might be possible, but only from a philosophical point of view.
     
    I na Grckom: 
    Για κοινωνία προσώπων στον Θεό και τον άνθρωπο δεν μπορεί να γίνη λόγος από θεολογικής πλευράς, αλλά ενδεχομένως μπορεί να γίνη λόγος από φιλοσοφικής πλευράς
  3. Волим
    Доментиан је реаговао/ла на ПиП у Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Више не учествујем на теми. Што сам имао да кажем рекао сам, а они који буду читали нака сами процене.
     
    Једино још једну замерку ћу изнети упућену теби лично Александре. Молим те убудуће када одговараш на неку моју поруку, која није дугачка и која ипак колико толико није резумљива када се распарча т.ј. када се цитирају делови ван контекста, цитирај је у потпуности да они који буду читали твој одговор имају лакши увид у оно што сам написао.
     
    Хвала
  4. Волим
    Доментиан got a reaction from ПиП in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Као прво, да разјасним: У своме опажању нисам мислио на оца Симеона када сам алудирао на људе којима теологије није баш најјача страна, већ на неколицину који су пробали да стану у његову одбрану. А што се вас поштовани Александре Милојков тиче, ваше хришћанство и ”шлиф” сте показали етикетирајући јеромонаха оца Симеона разним дерогаторним епитетима дајући му онаматопејске присвојности са ”олајавао”, те секташ, јеретик итд. Особито је заанимљиво да позивајући се на (не) смирење оца Симеона, ви осудисте сами себе…Не требате ви мене да вам указујем на вашу контрадикторност - ви то добро чините без ичије помоћи…А што се тиче ваших одговора мојој маленкости, у њима се види исти такав дух као и вашег ко-администратора. Хоћу рећи да не прочитавши оно што написах, ви из мени непознатих разлога узимате мој коментар ван сваког његовог контекста, сегментирајући га (ваљда да ме дискредитујете). Нажалост, изгледа ми, да је логика вама стран појам. Са опужитељима вашег калибра, отац Симеон за сигурно нема разлога за бригу...
  5. Волим
    Доментиан got a reaction from ПиП in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Видим да вама господине Дејане Бићанићу  познавање српског није баш јача страна. Знаци навода нису коришћени са таквом намером каквом ви приписасте мојој маленкости - то се да видети из контекста мојег одговора. На жалост, уместо да користите своје звање ”САЈТ АДМИНИСТРАТОРА" у неке узвишеније сврхе, бавите се аргументацијама (као и велики број ваших истомишљеника) које не приличе једном интелектуалцу (ако то уопште и јесте). То се да видети вашим ситничарењем и нелогичној, злонамерној сегментацији пост-ова служећи се свим нечасним средствима да би се дискредитовали ваши неистомишљеници. Такав начин полемике не води ничему, те према томе немам намеру да се више препирем, барем не на такав начин, са армијом сајбер псевдо-теолога који се чак стиде да пишу својим писмом. Да, назвао сам вас псевдо-теолози не користећи знаке навода, јер баш то хтедох да кажем, и усудих се јер RES IPSA LOQUITUR 
  6. Волим
    Доментиан got a reaction from ПиП in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Господине ”Теолог”,
    ”Опраштајте” је реч која је самoобјашњавајућа…њоме нисам тражио од вас никакав опроштај, нити сам ”изигравао” икога, а сигурно не св. Јована Крститеља јер он зваше народ на покајање речима ПОКАЈТЕ СЕ!
    Та реч ”Опраштајте” може се само схватити у императиву тј. у контексту текста-ми, који каже ”...чини ми се да поделе ипак постоје”, а најближа је ”опраштању” из Молитве Господње, где се молимо Христовим речима Богу Оцу да нам опрости дугове наше, као што и ми опраштамо... Ако вам то није јасно, упутио бих вас на дела Светих Отаца, особито Св. Кипријана Картагинског и његовог тумачење Молитве Господње. Сигуран сам да би вам и о Симеон из Рукумије могао то пренети онако како су то Свети Оци учили. Било би вам заиста душекорисно.
     
    Али авај, вама је прерогатив омалажавање - то се да видети, и очигледно је из овога што написасте мојој маленкости, а Бога-ми и из ваших осталих пост-ова. Дакле узимајући у обзир то ваше прелешћено схватање шта је теологија-богословље, некако ми се чини да би сте били ближи спасењу не умишљајући неку богословску (теолошку) величину јер видим да вам је жеља да будете ”теолог”, међутим тај узвишени епитет се не постиже начином вашег писанија. Првенствено оно није Богоугодно, а и не приличи етикети културног опхођења и лепог понашања!
  7. Волим
    Доментиан got a reaction from *Blue* in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Богата библијска (грчка) реч ”кинониа” значи и: солидарност, учешће, бити један с нечим или неким итд. никада нисам рекао да Свети кападокијски оци нису рекли да Пресвета Тројица није ”кинониа”, али братац разумеш ли ти да превод ”заједница” није адекватан превод за кинониа у контексту Свете Тројице ВЕЋ јединство, бити један у тројству. Докле превести ”кинонија са ”заједница” када говоримо о Цркви може, јер заједница, заједничарење кроз Евхаристију тј Причешће једни са другима (хоризонтала) и са Богом (вертикала). У том заједничарењу, у тој заједници прво смо индивидуе, личности па онда заједница...
    Пошто не заједничаримо са Богом у Његовој суштини већ са Његовим нетварним (не створеним) енергијама тако је Света Тројица за разлику од нашег односа заједничарења са Њим већ ЈЕДИНСТВО тј заједница и личност ИСТОВРЕМЕНО, а не заједница која предусловљава прво личност(и), јер однос Тројице је ЈЕДИНОСУШЕСТВО.
    Црква је икона ЈЕДИНСТВА Пресвете Тројице, што у сваком случају није исто з а т о Св. Тројица Јединство, Црква Заједница а у оба случаја кинониа...
    А за ”Ух.... Ти причаш о светим оцима!? Па ти ниси ни прошао поред дела светих отаца.”  ХВАЛА, али брате - такав начин дијалога није на корист!
  8. Волим
    Доментиан got a reaction from *Blue* in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    @ Александар Милојков
     
    Свети Оци никад нису пробали да дају дефиницију Бога, већ су нам дали параметре да би схватили шта нам је откривено. Ево, и ти брате ”залута” када рече да је Бог заједница! Бог није заједница, јер то би био тритеизам тј. заједница три бога.
    Зашто? Бог је Отац, Син и Свети Дух = Јединство то јест ”Unity NOT community” србски Јединство (једница) НЕ зајединство = заједница - јер онтологија, а и етимологија речи заједница претпоставља прво личности да би дошло до заједнице докле Света Тројица је ”заједница” и Три личности ИСТОВРЕМЕНО - тиме Света Тројица, Отац Син и Свети Дух, Бог је ЈЕДИНСТВО у три ипостаси које су једиосушне, хомоусиос. Митрополит Зизјулас то зове релациона онтологија и није ми познато да је икада употребио заједница за Свету Тројицу. Можда грешим, зато ако имате икаквих доказа да је Бог заједница, а не јединство Три Личности био бих захвалан.
     
    Погрешан је и термин који се употребљава на западу Triune God, а преводи се лабаво, а и употребљава се  у многим списима наших богослова са Триједан или Триуне Бог, а све под утицајем Тертулијана који је ”кумовао” том термину - зато је и име Тројица - Trinity - Triada настала да не би дошло до те грешке која алудира на три бога!
    Зато мислим да о. Симеон није погрешио кад је рекао да Бог није ЗАЈЕДНИЦА! А, ако је рекао да се Бог ”појављује у три улоге или три лица - као Отац, као Син и Као Дух Свети.” онда то је доиста савелијева грешка тј. јерес. 
     Међутим, можда је о. Симеон слаб оратор, или се у том тренутку ”лапсусирао” - али ако он шири ту јерес, онда бих требало на дипломатски начин испоручити му светоотачку литературу о Светој Тројици (Кападокијски Оци) и проследити му нежан, богоугодан допис указујући му на грешку, а не ”олајава”, ”јеретик” ”шизматик” ”гуру” - није браћо хришћански, и не води враћању ”залутале овце”, већ, чак шта више (да, да знам, плеоназам, али га волим  ) може имати супротан ефекат, а и не води нас ка обожењу и спасењу наших личности!!
  9. Волим
    Доментиан got a reaction from *Blue* in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Браћо драга администратори, као прво хтео бих да вам се захвалим што сте ме ”бановалаи” на 20 дана. Ово искрено мислим и изјављујем, без икакве ироније и сарказма, јербо тиме бејах спречен да се више грешим и штету својој души наносим. Имах довољно времена да размислим и да схватим да мој грех вређања ваших личности називајући вас ”псевдо и надри теолози” не може бити оправдаван вашим гресима. Можда се ви осећате безгрешнима, тј. да никакав грех не учинисте, бар што се тиче вашег третмана на овом форуму, појединих јеромонаха СПЦ и корисника овог веома корисног медијума комуникација поуке.орг, међутим чињеница је да сте о.Симеону ”качили” разноразне епитете давајући му особине пса са ”олајавао”, осудисте га за јерес (недоказано), шизму (недоказано), пентикосталство(недоказано) и сл. - Али нека свако по својој савести поступа имајући на уму (парафразирам) ”све ми је дозвољено, али није ми све корисно”

    Елем, ево да и моја маленкост напише неколико речи о спорном филму на коме о.Симеон наводно ”пада” у савелијеву јерес. Као прво, људске речи су неадекватне да опишу Божију суштину или да кажу било шта о Богу који је не описив, али Светим Духом кроз светитеље и оце Једне Свете Католичанске Православне Цркве откривено нам је таман толико колико је нама потребно за спасење. А сада о спорном ЛИЧНОСТ или ЛИЦЕ - да ли је неисправно рећи Бог је три лица, Отац, Син и Свети Дух? Ако узмемо српске преводе богослужбених књига и Светих Отаца, онда НИЈЕ. Да ли је тачније рећи Бог је три личности? Јесте. Међутим, важно је и напоменути да и рећи оно тачније, Бог је три личности, је непотпуно, није 100% тачно, јер као што рекох, било каква људска реч је не адекватна да опише Бога. Свети Кирил александријски у својим списима, особито у писмима патријарху Нестору цариградском употребљава и ”ипостас” и ”просопон” и ”физис” доста пута не сасвим исправно, па није осуђен за јерес, јер се види из контекста његовог излагања да Православно мисли докле јересијерарх Нестор је самим тим што је се противио употреби епитета ”Богородица” за матер Бога и Спаса нашег Исуса Христа сам себе осудио, а Св Кирил и сабор у Ефесу то потврдио. Ето браћо учени теолози, надам се да не повредих вашу сујету овим излагањем. Зато вас молим за мало више уздржања у приписивању јереси православном свештеномоху или пак било коме који се труди на путу обожења себе и спасења својих ближњих тј. поверене му пастве. 

  10. Волим
    Доментиан је реаговао/ла на ПиП у Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    По мени је ово једно од најлепших објашњења о Светој Тројици од нашег Св. Николаја.
    Али када би ово узли да препричавамо другоме можда се и сами не би изразили тако да нас сви разумеју.
    Не верујем да је отац Симеон имао на уму да шири јерес али тврдим да су напади на њега више везани за његово противљење новотарству и екуменизму у облику у коме се данас испољавају.
     
     
     
    СВЕТА ТРОЈИЦА
     
    У име Оца и Сина и Светога Духа, у име Тројице једносушне и неразделне и животворне, Бога јединога, заповедам ти, Теодуле, устани!
    Видим да си зачаран; видим да си очаран. Прастара те мудрост индијска зачарала; прашина те индијска очарала. Поглед кобре зачарава мишеве; те дрхтећи постају њен залогај. Светлећи поглед лисице обара кокоши с гране. Тако и тебе стаклене очи Индије. Но буди човек, а не миш и кокош. Устај, и бежи одавде. Индијска философија и индијска поезија, две огромне силе, савладале су многе премноге, чак и крштене, душе. Али ни једну православну, него само јеретичке, површне и поколебане; оне трске које сваки поветарац повија и савлађује.
    Кажеш, да те триплети индијске мисли задивљују. Кажеш, да те индијске триаде очаравају. И да помоћу тих триплета и триада лакше мислиш. Европа није имала такав логични путоказ у објашњењу ствари, велиш. У Индији све се гледа кроз тројство, али не кроз тројство свето у јединству, него кроз тројство у завади. Један триплет дроби се у мање триплете; једна триада круни се у друге триаде. Све без почетка и све без краја. Јер у Индији ни чему нема почетка и краја. Ај, ничему и нигде почетка и краја! У томе је коб индијске мисли, коб Индије. Нигде поглавља о стварању света и нигде есхатологије. Све бивање одиграва се не под сунчаном светлошћу него под аветињским бледилом месеца. Бурлање океана живота без почетка, и бурлање без краја. Због тога је у Индији само једна једина наука презрена и усахнула. Историја. Јер је историјска наука и немогућа тамо где се одриче почетак и крај времену и пространству. И немогућа и бескорисна. Историјска наука пак нигде није тако цењена и тако брижљиво обрађена као у народима хришћанским, који се држе Библије, где је све везано са почетком и свршетком. Запамти то, Теодуле, размисли о томе, и кажи другима.
    Буди пак опрезан у погледу индијских триплета и три ада. Све то блешти, али не светлошћу драгог метала него обојеног стакла. Све то личи на злато, али злато није; и зелени се као смарагд, али смарагд није; плави се као сапфир, али сапфир није; црвени се као рубин, али рубин ни је; блешти као дијамант, али дијамант није. Преварени сјај обојеног и јевтиног стакла преварио је и једног јеретичког философа у Европи, који је преварио многе и вара до да нас, ево већ цело једно столеће. (Хегел. Сва његова философија је у индијском триплету: тезис, антитезис и синтезис. Грубо схваћена, још грубље од других примењена, та философија једнога ученика индијске мајсторске мудрости направила је русвај у европском човечанству, како у мисаоном тако и у практичном погледу.)
    А ти се освести, Теодуле, слуго Божји, Одврати твој поглед од кобриних очију и погледај у Христа Човекољупца. Гле, и Он објављује триаду, али не варљиву него истиниту.
    Отац, Син и Дух Свети - то је света триада, Света Тројица, коју је Господ Исус објавио. Све троје у најближем сродству, све троје неразделно али и несливено. Триипостасно али Једно. Вечна хармонија, вечна песма и вечна музика у складу опојном. Најближе, најтешње сродство. Какво сродство може бити ближе и тешње него Отац и Син и Дух Свети, исти Дух којим дише и Отац и Син? Ту нема три разна особна имена, као Вишну, Брама и Шива, него само имена сродничка: Отац, Син и Дух Свети. Сродство је наглашено а не име. Међутим у индијској триади име је наглашено а не сродство. Нити се игде у Ведантама спомиње неко сродство између Вишну, Браме и Шиве. Не каже се, да је Вишну родио Браму нити да је Шива икакав рођак било једном или другом. То су три ортака а не три сродника, и то три несложна ортака. Јер што год Вишну тврди, Брама у то сумња, а Шива одриче. И све што год Вишну зида, Брама не одобрава а Шива руши.
    Таква је и триада египатска. Изис и Озирис и Хорус представљају египатску триаду, наравно несвету и завађену. Озирис је убио Хоруса, те Изис, или Изида тежи да се освети Озирису.
    Таква је и триада јелинско-римска: Зевс, Нептун и Плутон - врховни бог, и бог мора и бог Хадеса, подземног света. Сва тројица у завади, у сплеткама и неповерењу један према другом као и према безбројним другим божанствима - разблудна циганија олимпијска.
    Сасвим је нешто друго Света Тројица хришћанска. Особна имена ту се и не знају, или се скривају. Објављена су човечанству само имена сродничка: Отац који рађа Си на и Дух који исходи од Оца. Отац, Син и Дух Свети. Ни помена о тезису, антитезису и синтезису. Ни помена о су дару и размимоилажењу. Ни помена о неком неповерљивом ортаклуку. Нешто нечувено и незапамћено - или бар заборављено - у историји рода људског. То је откровење, то откриће Христово о Светој Тројици. И никад црква Христова не спомиње Свету Тројицу а да не нагласи јединство и јединосушност њену. Света Тројица - је дан Бог, а не три. Насупрот томе триада индијска као и египатска и јелинска јесу три бога са три разна особна имена, без сродничке везе и без једног и истоветног духа. Три разна бога, три разна имена, три разна духа. Тако у Индији, тако у Египту, тако у Јелади и у Риму. Тако у целом паганском свету гдегод се спомиње нека божанска триада.
    А сад, Теодуле, ево ти путоказа да разликујеш свету Тројицу у јединству од несвете триаде у завади, истину од обмане, светлост од таме, живот без смртне плесни. Рече Господ Исус, Син Превечнога Оца:
    Нико не зна Оца осим Син; нити Сина ко зна осим Отац.
    Ја сам Син божји.
    Ја и Отац једно смо.
    Отац је у мени и ја у Оцу.
    Који мрзи мене и Оца мојега мрзи.
    Све што има Отац, моје је.
    Изиђох од Оца и дођох у свијет, и опет остављам свијет и идем к Оцу.
    А Утјешитељ Дух Свети, којег ће Отац послати у име моје, и који од Оца исходи, он ће вас научити свему и напоменуће вам све што вам говорих.
    Што год заиштете у Оца у име моје, оно ће вам учинити, да се прослави Отац у Сину.
    И ја ћу умолити Оца, и даће вам другога Утјешитеља, да буде с вама вавијек: Дух Истине.
    Дјела која творим ја у име Оца својега, она свједоче за мене.
    Као што мене зна Отац, и ја знам Оца.
    Отац је мој, који ме слави.
    Не дођох сам од себе него ме Он (Отац) посла.
    Не остави мене Отац сама, јер ја свагда чиним што је њему угодно.
    Дух је оно што оживљава, тијело не помаже ништа.
    Нико не може доћи к мени ако га не привуче Отац који ме посла.
    Ја сиђох с неба не да чиним вољу своју него вољу Оца који ме посла.
    Ја дођох у име Оца својега.
    Оче праведни... нека љубав којом си мене љубио, у њима буде, и ја у њима.
    Јер си имао љубав к мени прије постања света.
    После свога славног васкрсења јави се Господ ученици ма својим и рече им: Мир вам. Као што Отац посла мене, и ја шаљем вас. И ово рекавши дуну и рече им: примите Дух Свети.
    Идите дакле и научите све народе крстећи их ва име Оца и Сина и Светога духа.
    По васкрсењу рече Исус ученицима својим: Примићете силу кад сиђе Дух Свети на вас, и бићете ми свједоци - тја до краја земље.
    И кад се наврши педесет дана... напунише се сви Духа Светога и стадоше говорити разнијем језицима као што им Дух даваше те говораху.
    Евангелист Јован пише: Ко се год одриче Сина, ни Оца нема.
    Троје је што свједочи на небу: Отац, Слово и Дух Свети. И троје је што свједочи на земљи: Дух, вода и крв; и троје је заједно.
    И још много сличнога налази се у Евангелију и у писанијама светих апостола Христових.
    А све што је писано и што је предано светој цркви Божјој на спасење људи сведочи једнодушно, да je Света Тројица један и једини Бог. Без супротности у себи. Јер што мисли Отац, мисли и Син, мисли и Дух Свети. И што хоће Отац, хоће и Син, хоће и Дух Свети. И што твори Отац, твори и Син, твори и Дух Свети. И што љуби Отац, љуби и Син, љуби и Дух Свети. Бог је љубав. Отац љуби Сина, љуби и Духа Светога. Син љуби Оца, љуби и Духа Светога. Дух љуби Оца, љуби и Сина. Један Бог, једна љубав, једна мисао, једна воља, једно дејство. Од вечности у вечност. Како је то неизмерно различно од триаде паганске, са именима тројице богова, са именима али без правог сродства и праве сарадње!
    У историји света само је Бог хришћански Бог безимени. Његово је једино име Отац. Неко друго Његово име Нови Завет не спомиње. Како је то дивно! И шта ће нам, друго име?
    Он хоће да ми будемо Његова деца. А деца - милиони деце у свету - не знају друго име, још мање презиме, свога родитеља осим: отац или тата. У Старом Завету још се спомиње име Божје, као Јахве, Јехова, Адонај. У Новом Завету, у Завету сродства и љубави не именује се Бог друкчије него Отац. Вечни Отац, вечни Син и вечни Дух Свети. Један живот и извор живота. Ако се Син именује именом Исус Христос, то треба разумети као име Сина ваплоћеног, који се спустио као главни Јунак на позорницу светске драме, стао у реку историје, у гомилу многоименитих, као Месија и Спаситељ. У вечности пак Отац је само Отац, и Син - Син у загрљају Очевом, и Дух Свети у свези љубави Оца и Сина.
    У индијским Ведама налази се следеће страшно учење: "Истина и лаж су релативне, и обе су неопходне као саставни делови илузије" (Pranova Veda, I, 24.) Заиста страшно! Демон је дакле равномоћан Богу, Шива разоритељ равноправан са Вишном зидатељем! У врховној триади индијској лаж седи поред истине, и зло царује поред до бра. Но и једно и друго, кажу, јесте илузија. Дакле и врховни богови Индије јесу илузија!
    Устани, Теодуле, и прекрсти се. Помени Оца и Сина и Светога Духа, Тројицу јединосушну, неразделну и животворну, Бога истине и светлости, коме се ни најмања лаж не сме приближити, и на коме нема ни једне тамне пеге.
    Знај, да не могу помоћи Индији људи очарани Индијом, него разочарани. Ако си пријатељ индијског човечанства, прво се разочарај па онда помози.
     
    (Св. Николај Српски - Теодул)
  11. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Friend, one can see that from afar…
  12. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Па то је и о Симеон мислио када је алудирао на нека предавања свога епископа на Богословском Факултету. Исто тако је он мислио, може се рећи и оправдано, да велики број јерархије заступа којекакве јереси на пр. екуменизам, признавање постојања Цркава (контрадикторно једној Цркви из Символа), јерес учења смртности душе итд. Њему се исто тако чинило ”ОЧИТО" да су они непослушни Светим Оцима Весељенских Сабора и учењима Цркве Христове…која је онда разлика између вас надри теолога и оца Симеона по том питању! Узвичник је, јер ми не треба  одговор - питање је реторичко…У осталом ”Идите с милим Богом!” што рече еп. Атанасије. Научите се дијалогу, размени мишљења Богопријатним начином, јер овако како радите не води ничему, чак ни скупљању поена код својега епископа који за сигурно, и ако можда дели ваша мишљења неби се сложио са вашом методиком...
  13. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Управо у томе и јесте поента…Подсећате ме на јевреје са каменицама у рукама - али они испустише те каменице када Господ узе писати по прашини, докле вама је срце окорело...
  14. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Као прво, да разјасним: У своме опажању нисам мислио на оца Симеона када сам алудирао на људе којима теологије није баш најјача страна, већ на неколицину који су пробали да стану у његову одбрану. А што се вас поштовани Александре Милојков тиче, ваше хришћанство и ”шлиф” сте показали етикетирајући јеромонаха оца Симеона разним дерогаторним епитетима дајући му онаматопејске присвојности са ”олајавао”, те секташ, јеретик итд. Особито је заанимљиво да позивајући се на (не) смирење оца Симеона, ви осудисте сами себе…Не требате ви мене да вам указујем на вашу контрадикторност - ви то добро чините без ичије помоћи…А што се тиче ваших одговора мојој маленкости, у њима се види исти такав дух као и вашег ко-администратора. Хоћу рећи да не прочитавши оно што написах, ви из мени непознатих разлога узимате мој коментар ван сваког његовог контекста, сегментирајући га (ваљда да ме дискредитујете). Нажалост, изгледа ми, да је логика вама стран појам. Са опужитељима вашег калибра, отац Симеон за сигурно нема разлога за бригу...
  15. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Видим да вама господине Дејане Бићанићу  познавање српског није баш јача страна. Знаци навода нису коришћени са таквом намером каквом ви приписасте мојој маленкости - то се да видети из контекста мојег одговора. На жалост, уместо да користите своје звање ”САЈТ АДМИНИСТРАТОРА" у неке узвишеније сврхе, бавите се аргументацијама (као и велики број ваших истомишљеника) које не приличе једном интелектуалцу (ако то уопште и јесте). То се да видети вашим ситничарењем и нелогичној, злонамерној сегментацији пост-ова служећи се свим нечасним средствима да би се дискредитовали ваши неистомишљеници. Такав начин полемике не води ничему, те према томе немам намеру да се више препирем, барем не на такав начин, са армијом сајбер псевдо-теолога који се чак стиде да пишу својим писмом. Да, назвао сам вас псевдо-теолози не користећи знаке навода, јер баш то хтедох да кажем, и усудих се јер RES IPSA LOQUITUR 
  16. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Господине ”Теолог”,
    ”Опраштајте” је реч која је самoобјашњавајућа…њоме нисам тражио од вас никакав опроштај, нити сам ”изигравао” икога, а сигурно не св. Јована Крститеља јер он зваше народ на покајање речима ПОКАЈТЕ СЕ!
    Та реч ”Опраштајте” може се само схватити у императиву тј. у контексту текста-ми, који каже ”...чини ми се да поделе ипак постоје”, а најближа је ”опраштању” из Молитве Господње, где се молимо Христовим речима Богу Оцу да нам опрости дугове наше, као што и ми опраштамо... Ако вам то није јасно, упутио бих вас на дела Светих Отаца, особито Св. Кипријана Картагинског и његовог тумачење Молитве Господње. Сигуран сам да би вам и о Симеон из Рукумије могао то пренети онако како су то Свети Оци учили. Било би вам заиста душекорисно.
     
    Али авај, вама је прерогатив омалажавање - то се да видети, и очигледно је из овога што написасте мојој маленкости, а Бога-ми и из ваших осталих пост-ова. Дакле узимајући у обзир то ваше прелешћено схватање шта је теологија-богословље, некако ми се чини да би сте били ближи спасењу не умишљајући неку богословску (теолошку) величину јер видим да вам је жеља да будете ”теолог”, међутим тај узвишени епитет се не постиже начином вашег писанија. Првенствено оно није Богоугодно, а и не приличи етикети културног опхођења и лепог понашања!
  17. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Контра напад као начин одбране је валидно средство, међутим оптужити о.Симеона за јерес коју је исказао на том несрећном видеу је уједно и оптужба вас самих који неизказано поштујете вашег епископа Игнатија, а самим тим и епископа Игнатија! Како? Ево како. Зар није свако од вас дужан да се било ко, ко исповеда јерес проследи надлежним црквеним органима, а у случају епископа да он у првој истанци такве преиспита и установи да ли је јерес исповедана или је нешто друго по среди у основи те оптужбе.
       Дозволите да приметим да се назире екстремни елитизам богословско образованих чланова овог форума, који падајући у исконски грех гордости, исмејавају и омалажавају браћу своју у Христу којима је теологија слаба тачка. Нека вам је у ноетским срцима вашим, а и на уму кога је Христос позвао да му буду ученици, када будете давали одговоре неком од ”овијех малих”, или пробали да разјасните неке погледе које ви и ваш епископ заступате, а који су благо речено контравезни!
      Чињеница је да је се велики број неуких латило посла одбране Православља, не често са катастрофалним последицама, углавном служећи се ”смешним” аргументима, међутим чињеница је, исто то, да је тај теолошки елитизам углавном тај који проузрокује такву реакцију лаоса, који осећа да нешто не штима, нешто није у реду, а нема довољно књиж(ш)ког знања да вам то обзнани. 
       Браћо драга, чини ми се да поделе ипак постоје у нашој светој, мученичкој Цркви. Запитај мо се дакле ко су узрочници и шта су узроци. Зато, пре сваког пост-а (поставке) прекрстимо се и помолимо се Богу, да нам подари Духа премудрости и Божије љубави, да би то могли чинити како је Богу мило, а људима на духовну корист. Опраштајте.
     
     
    причешћивање.pdf
  18. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Богата библијска (грчка) реч ”кинониа” значи и: солидарност, учешће, бити један с нечим или неким итд. никада нисам рекао да Свети кападокијски оци нису рекли да Пресвета Тројица није ”кинониа”, али братац разумеш ли ти да превод ”заједница” није адекватан превод за кинониа у контексту Свете Тројице ВЕЋ јединство, бити један у тројству. Докле превести ”кинонија са ”заједница” када говоримо о Цркви може, јер заједница, заједничарење кроз Евхаристију тј Причешће једни са другима (хоризонтала) и са Богом (вертикала). У том заједничарењу, у тој заједници прво смо индивидуе, личности па онда заједница...
    Пошто не заједничаримо са Богом у Његовој суштини већ са Његовим нетварним (не створеним) енергијама тако је Света Тројица за разлику од нашег односа заједничарења са Њим већ ЈЕДИНСТВО тј заједница и личност ИСТОВРЕМЕНО, а не заједница која предусловљава прво личност(и), јер однос Тројице је ЈЕДИНОСУШЕСТВО.
    Црква је икона ЈЕДИНСТВА Пресвете Тројице, што у сваком случају није исто з а т о Св. Тројица Јединство, Црква Заједница а у оба случаја кинониа...
    А за ”Ух.... Ти причаш о светим оцима!? Па ти ниси ни прошао поред дела светих отаца.”  ХВАЛА, али брате - такав начин дијалога није на корист!
  19. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    У праву си брате. Није ми је била намера надмудривање, већ ме је чисто богословска побуда навела да нешто кажем, неби ли се макар мало приближили ИСТИНИ. Али изгледа да не вреди, јер господин Милојков не може а да прво не извређа…према томе, у случају реприза оваквог опхоћења, латићу се овога форума и оставићу их нека маштају о својој теолошкој величини наспрам неуке моје маленкости... 
  20. Волим
    Доментиан је реаговао/ла на ПиП у Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Не знам брате што се трудиш у "надмудривању" када је све јасно као дан. Да је отац Симеон заговорник новотарства и екуменизма нико неби приметио шта је рекао или није рекао. Овако се тражи длака у јајету. Има екумениста који су се свашта налупетали па их нико овде не осуђује за јерес. Тако да брате добро нам се вратио и батали.
  21. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    @ Александар Милојков
     
    Свети Оци никад нису пробали да дају дефиницију Бога, већ су нам дали параметре да би схватили шта нам је откривено. Ево, и ти брате ”залута” када рече да је Бог заједница! Бог није заједница, јер то би био тритеизам тј. заједница три бога.
    Зашто? Бог је Отац, Син и Свети Дух = Јединство то јест ”Unity NOT community” србски Јединство (једница) НЕ зајединство = заједница - јер онтологија, а и етимологија речи заједница претпоставља прво личности да би дошло до заједнице докле Света Тројица је ”заједница” и Три личности ИСТОВРЕМЕНО - тиме Света Тројица, Отац Син и Свети Дух, Бог је ЈЕДИНСТВО у три ипостаси које су једиосушне, хомоусиос. Митрополит Зизјулас то зове релациона онтологија и није ми познато да је икада употребио заједница за Свету Тројицу. Можда грешим, зато ако имате икаквих доказа да је Бог заједница, а не јединство Три Личности био бих захвалан.
     
    Погрешан је и термин који се употребљава на западу Triune God, а преводи се лабаво, а и употребљава се  у многим списима наших богослова са Триједан или Триуне Бог, а све под утицајем Тертулијана који је ”кумовао” том термину - зато је и име Тројица - Trinity - Triada настала да не би дошло до те грешке која алудира на три бога!
    Зато мислим да о. Симеон није погрешио кад је рекао да Бог није ЗАЈЕДНИЦА! А, ако је рекао да се Бог ”појављује у три улоге или три лица - као Отац, као Син и Као Дух Свети.” онда то је доиста савелијева грешка тј. јерес. 
     Међутим, можда је о. Симеон слаб оратор, или се у том тренутку ”лапсусирао” - али ако он шири ту јерес, онда бих требало на дипломатски начин испоручити му светоотачку литературу о Светој Тројици (Кападокијски Оци) и проследити му нежан, богоугодан допис указујући му на грешку, а не ”олајава”, ”јеретик” ”шизматик” ”гуру” - није браћо хришћански, и не води враћању ”залутале овце”, већ, чак шта више (да, да знам, плеоназам, али га волим  ) може имати супротан ефекат, а и не води нас ка обожењу и спасењу наших личности!!
  22. Волим
    Доментиан got a reaction from Бели Раде in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Браћо драга администратори, као прво хтео бих да вам се захвалим што сте ме ”бановалаи” на 20 дана. Ово искрено мислим и изјављујем, без икакве ироније и сарказма, јербо тиме бејах спречен да се више грешим и штету својој души наносим. Имах довољно времена да размислим и да схватим да мој грех вређања ваших личности називајући вас ”псевдо и надри теолози” не може бити оправдаван вашим гресима. Можда се ви осећате безгрешнима, тј. да никакав грех не учинисте, бар што се тиче вашег третмана на овом форуму, појединих јеромонаха СПЦ и корисника овог веома корисног медијума комуникација поуке.орг, међутим чињеница је да сте о.Симеону ”качили” разноразне епитете давајући му особине пса са ”олајавао”, осудисте га за јерес (недоказано), шизму (недоказано), пентикосталство(недоказано) и сл. - Али нека свако по својој савести поступа имајући на уму (парафразирам) ”све ми је дозвољено, али није ми све корисно”

    Елем, ево да и моја маленкост напише неколико речи о спорном филму на коме о.Симеон наводно ”пада” у савелијеву јерес. Као прво, људске речи су неадекватне да опишу Божију суштину или да кажу било шта о Богу који је не описив, али Светим Духом кроз светитеље и оце Једне Свете Католичанске Православне Цркве откривено нам је таман толико колико је нама потребно за спасење. А сада о спорном ЛИЧНОСТ или ЛИЦЕ - да ли је неисправно рећи Бог је три лица, Отац, Син и Свети Дух? Ако узмемо српске преводе богослужбених књига и Светих Отаца, онда НИЈЕ. Да ли је тачније рећи Бог је три личности? Јесте. Међутим, важно је и напоменути да и рећи оно тачније, Бог је три личности, је непотпуно, није 100% тачно, јер као што рекох, било каква људска реч је не адекватна да опише Бога. Свети Кирил александријски у својим списима, особито у писмима патријарху Нестору цариградском употребљава и ”ипостас” и ”просопон” и ”физис” доста пута не сасвим исправно, па није осуђен за јерес, јер се види из контекста његовог излагања да Православно мисли докле јересијерарх Нестор је самим тим што је се противио употреби епитета ”Богородица” за матер Бога и Спаса нашег Исуса Христа сам себе осудио, а Св Кирил и сабор у Ефесу то потврдио. Ето браћо учени теолози, надам се да не повредих вашу сујету овим излагањем. Зато вас молим за мало више уздржања у приписивању јереси православном свештеномоху или пак било коме који се труди на путу обожења себе и спасења својих ближњих тј. поверене му пастве. 

  23. Волим
    Доментиан got a reaction from Predrag S. in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Браћо драга администратори, као прво хтео бих да вам се захвалим што сте ме ”бановалаи” на 20 дана. Ово искрено мислим и изјављујем, без икакве ироније и сарказма, јербо тиме бејах спречен да се више грешим и штету својој души наносим. Имах довољно времена да размислим и да схватим да мој грех вређања ваших личности називајући вас ”псевдо и надри теолози” не може бити оправдаван вашим гресима. Можда се ви осећате безгрешнима, тј. да никакав грех не учинисте, бар што се тиче вашег третмана на овом форуму, појединих јеромонаха СПЦ и корисника овог веома корисног медијума комуникација поуке.орг, међутим чињеница је да сте о.Симеону ”качили” разноразне епитете давајући му особине пса са ”олајавао”, осудисте га за јерес (недоказано), шизму (недоказано), пентикосталство(недоказано) и сл. - Али нека свако по својој савести поступа имајући на уму (парафразирам) ”све ми је дозвољено, али није ми све корисно”

    Елем, ево да и моја маленкост напише неколико речи о спорном филму на коме о.Симеон наводно ”пада” у савелијеву јерес. Као прво, људске речи су неадекватне да опишу Божију суштину или да кажу било шта о Богу који је не описив, али Светим Духом кроз светитеље и оце Једне Свете Католичанске Православне Цркве откривено нам је таман толико колико је нама потребно за спасење. А сада о спорном ЛИЧНОСТ или ЛИЦЕ - да ли је неисправно рећи Бог је три лица, Отац, Син и Свети Дух? Ако узмемо српске преводе богослужбених књига и Светих Отаца, онда НИЈЕ. Да ли је тачније рећи Бог је три личности? Јесте. Међутим, важно је и напоменути да и рећи оно тачније, Бог је три личности, је непотпуно, није 100% тачно, јер као што рекох, било каква људска реч је не адекватна да опише Бога. Свети Кирил александријски у својим списима, особито у писмима патријарху Нестору цариградском употребљава и ”ипостас” и ”просопон” и ”физис” доста пута не сасвим исправно, па није осуђен за јерес, јер се види из контекста његовог излагања да Православно мисли докле јересијерарх Нестор је самим тим што је се противио употреби епитета ”Богородица” за матер Бога и Спаса нашег Исуса Христа сам себе осудио, а Св Кирил и сабор у Ефесу то потврдио. Ето браћо учени теолози, надам се да не повредих вашу сујету овим излагањем. Зато вас молим за мало више уздржања у приписивању јереси православном свештеномоху или пак било коме који се труди на путу обожења себе и спасења својих ближњих тј. поверене му пастве. 

  24. Волим
    Доментиан је реаговао/ла на Ignjatije у о. Серафим Роуз   
    Svi mi imamo mane, svetitelji takodje.
    Ne, nikada ni jednog svestenika, pa ni svetitelja nisam smatrao za nepogresivog coveka koji je u pravu za svako slovo koje je napisao. Svakog coveka i svako ucenje traba kritikovati.
    Pre ce biti da ti i ja imamo vise mana i manju duhovnu snagu od o. Serafima koji je ziveo " malo " drugacije od nas.
    Ima malo tvrdje stavove i ja to nisam negirao, ali vama svako ko je stroziji i nije blagonaklon prema svemu novom sto se pojavi, nije po volji i odma mu pronalazite mane, dok liberalne teologe prihvatate oberucke.
    I kod jednih i kod drugih ima i dobrih i pogresnih stvari. Pitanje je kako rezmislja neki teolog koji je najvecim delom znanje sticao iz knjiga polaganjem ispita, a kako onaj ko se pored toga dao na duhovne podvige nakon sto ga je sam Bog pozvao na malo neuobicajene nacine posle visedecenijsckog lutanja krivim putevima u potrazi za istinom.
  25. Волим
    Доментиан got a reaction from Mikelanđelo in Otac Simeon iz manastira Rukumija ispovedio jeres   
    Контра напад као начин одбране је валидно средство, међутим оптужити о.Симеона за јерес коју је исказао на том несрећном видеу је уједно и оптужба вас самих који неизказано поштујете вашег епископа Игнатија, а самим тим и епископа Игнатија! Како? Ево како. Зар није свако од вас дужан да се било ко, ко исповеда јерес проследи надлежним црквеним органима, а у случају епископа да он у првој истанци такве преиспита и установи да ли је јерес исповедана или је нешто друго по среди у основи те оптужбе.
       Дозволите да приметим да се назире екстремни елитизам богословско образованих чланова овог форума, који падајући у исконски грех гордости, исмејавају и омалажавају браћу своју у Христу којима је теологија слаба тачка. Нека вам је у ноетским срцима вашим, а и на уму кога је Христос позвао да му буду ученици, када будете давали одговоре неком од ”овијех малих”, или пробали да разјасните неке погледе које ви и ваш епископ заступате, а који су благо речено контравезни!
      Чињеница је да је се велики број неуких латило посла одбране Православља, не често са катастрофалним последицама, углавном служећи се ”смешним” аргументима, међутим чињеница је, исто то, да је тај теолошки елитизам углавном тај који проузрокује такву реакцију лаоса, који осећа да нешто не штима, нешто није у реду, а нема довољно књиж(ш)ког знања да вам то обзнани. 
       Браћо драга, чини ми се да поделе ипак постоје у нашој светој, мученичкој Цркви. Запитај мо се дакле ко су узрочници и шта су узроци. Зато, пре сваког пост-а (поставке) прекрстимо се и помолимо се Богу, да нам подари Духа премудрости и Божије љубави, да би то могли чинити како је Богу мило, а људима на духовну корист. Опраштајте.
     
     
    причешћивање.pdf
×
×
  • Креирај ново...