Jump to content

Доментиан

Члан
  • Број садржаја

    15
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

Доментиан's Achievements

Тек дошaо/ла

Тек дошaо/ла (1/9)

33

Форумска репутација

  1. ”...Оца небескога у три лица - Оца, Сина и Светога Духа.” о.Симеон Рукумијски Ево како се ово да, и само може разумети: Отац небески - Бог а не само као прво лице-личност Св Тројице…имамо безброј примера у Светом Писму, а и у светоотачкој литератури да наш Отац је Бог где се очигледно не подразумева само прво лице Св Тројице! Три лица - Три личности, три ипостаси Отац, Син и Свети Дух - непотребно објашњење Света Тројица нису заједница - Тачно, јер Св. Тројица су Јединство, Јединосушество…Заједница подразумева прво постојање личности, лица која се затим окупљају у њој. Такво схватање је, у егзактности речи ”заједница”, чиста јерес тробожтва, зато о. Симеон и каже Св. Тројица НИЈЕ заједница! Следи да никаква јерес овде није исповедана од стране о.Симеона Рукумијског, а да јесте његов епископ би га проследио црквеном суду. А аксиом да ”сви су невини, док се не докаже да су криви” изгледа НЕ ВАЖИ за појединце који клеветају, осуђују једног дивног монаха који је свој живот посветио СПЦ и бризи за вернике поверене му пастве!
  2. @А.Милојков What kind of straw man are you talking about? Not once did you answer the arguments put forward, in particular the use of COMMUNITY=ЗАЈЕДНИЦА Заједница - Community, presupposes the existence of individuals; that is the ontological and etymological meaning of the word (or better said, the part of the meaning). I have also stated that GOD can not be community as this would imply that Father Son and Holy Spirit at some point were not together (heresy). I am also referring to the theological usage of ЛИЧНОСТ instead of ЛИЦЕ as a more correct (but not exact) translation of ὑπόστᾰσις. Although our fathers have used ЛИЦЕ without being incorrect. Over and over again I have pointed out that GOD is not community of PERSONS (ὑπόστᾰσις) but UNITY of ὑπόστᾰσις or better said HYPOSTATIC UNITY with a exact word in church slavonic (црквенословенски) ЈЕДИНОСУШНОСТ that is ὑπόστᾰσις ὁμοούσιος. You learned theologians have stated as part of the "heresy" of fr. Simeon is his statement: " God is not community" = ”Бог није заједница” however I have PROVED that this is NOT true (due to the above)! Not once have you produced any evidence to the contrary, but only insults. Do you honestly think that Belgrade Theological Faculty, where I presume that you have studied, is the only theological institution in the world?
  3. Заједница три личности се да нацртати, зато и та ”икона” са твог линка постоји (ужас!) - докле Јединство или боље рећи Јединосушество(хомоусиос) Три Личности(Ипостаси) = Света Тројица се не да живописати јербо је неописива - заједница је лош превод од кинониа за Св Тројицу…За мој его боље да ти не причам, веома сам рањив, али ако икад будеш имао времена, помоли се за мене да се и ја некако лишим тог мог проклетог лако-повредивог ега….
  4. Мирне душе, нема никаквих Црквено-судских поступака против о.Симеона и верујем још увек није у кинонији са Аријем и Савелијем….А што се моје неучености тиче и Вашег савета: Одлично, прво треба да завршим осмољетку, па гимназију да бих можда могао да почнем да читам тешко штиво Тријадологије, те да бих могао као и Ви да очигледно научим управо из књига… можда сте онда прочитали да свака афирмација о Светој Тројици користећи комуникативна оруђа је у ствари грешка - докле апофатички, можда може мање да се греши, тако сходно томе о. Симеон може мирне душе рећи Св.Тројица није заједница - приупитајте еп Игнатије нека Вам објасни да етимолошки и онтолошки заједница није адекватна реч а ни добар превод речи кинониа када говоримо о Светој Тројици…
  5. У праву си брате. Није ми је била намера надмудривање, већ ме је чисто богословска побуда навела да нешто кажем, неби ли се макар мало приближили ИСТИНИ. Али изгледа да не вреди, јер господин Милојков не може а да прво не извређа…према томе, у случају реприза оваквог опхоћења, латићу се овога форума и оставићу их нека маштају о својој теолошкој величини наспрам неуке моје маленкости...
  6. Богата библијска (грчка) реч ”кинониа” значи и: солидарност, учешће, бити један с нечим или неким итд. никада нисам рекао да Свети кападокијски оци нису рекли да Пресвета Тројица није ”кинониа”, али братац разумеш ли ти да превод ”заједница” није адекватан превод за кинониа у контексту Свете Тројице ВЕЋ јединство, бити један у тројству. Докле превести ”кинонија са ”заједница” када говоримо о Цркви може, јер заједница, заједничарење кроз Евхаристију тј Причешће једни са другима (хоризонтала) и са Богом (вертикала). У том заједничарењу, у тој заједници прво смо индивидуе, личности па онда заједница... Пошто не заједничаримо са Богом у Његовој суштини већ са Његовим нетварним (не створеним) енергијама тако је Света Тројица за разлику од нашег односа заједничарења са Њим већ ЈЕДИНСТВО тј заједница и личност ИСТОВРЕМЕНО, а не заједница која предусловљава прво личност(и), јер однос Тројице је ЈЕДИНОСУШЕСТВО. Црква је икона ЈЕДИНСТВА Пресвете Тројице, што у сваком случају није исто з а т о Св. Тројица Јединство, Црква Заједница а у оба случаја кинониа... А за ”Ух.... Ти причаш о светим оцима!? Па ти ниси ни прошао поред дела светих отаца.” ХВАЛА, али брате - такав начин дијалога није на корист!
  7. @ Александар Милојков Свети Оци никад нису пробали да дају дефиницију Бога, већ су нам дали параметре да би схватили шта нам је откривено. Ево, и ти брате ”залута” када рече да је Бог заједница! Бог није заједница, јер то би био тритеизам тј. заједница три бога. Зашто? Бог је Отац, Син и Свети Дух = Јединство то јест ”Unity NOT community” србски Јединство (једница) НЕ зајединство = заједница - јер онтологија, а и етимологија речи заједница претпоставља прво личности да би дошло до заједнице докле Света Тројица је ”заједница” и Три личности ИСТОВРЕМЕНО - тиме Света Тројица, Отац Син и Свети Дух, Бог је ЈЕДИНСТВО у три ипостаси које су једиосушне, хомоусиос. Митрополит Зизјулас то зове релациона онтологија и није ми познато да је икада употребио заједница за Свету Тројицу. Можда грешим, зато ако имате икаквих доказа да је Бог заједница, а не јединство Три Личности био бих захвалан. Погрешан је и термин који се употребљава на западу Triune God, а преводи се лабаво, а и употребљава се у многим списима наших богослова са Триједан или Триуне Бог, а све под утицајем Тертулијана који је ”кумовао” том термину - зато је и име Тројица - Trinity - Triada настала да не би дошло до те грешке која алудира на три бога! Зато мислим да о. Симеон није погрешио кад је рекао да Бог није ЗАЈЕДНИЦА! А, ако је рекао да се Бог ”појављује у три улоге или три лица - као Отац, као Син и Као Дух Свети.” онда то је доиста савелијева грешка тј. јерес. Међутим, можда је о. Симеон слаб оратор, или се у том тренутку ”лапсусирао” - али ако он шири ту јерес, онда бих требало на дипломатски начин испоручити му светоотачку литературу о Светој Тројици (Кападокијски Оци) и проследити му нежан, богоугодан допис указујући му на грешку, а не ”олајава”, ”јеретик” ”шизматик” ”гуру” - није браћо хришћански, и не води враћању ”залутале овце”, већ, чак шта више (да, да знам, плеоназам, али га волим ) може имати супротан ефекат, а и не води нас ка обожењу и спасењу наших личности!!
  8. Браћо драга администратори, као прво хтео бих да вам се захвалим што сте ме ”бановалаи” на 20 дана. Ово искрено мислим и изјављујем, без икакве ироније и сарказма, јербо тиме бејах спречен да се више грешим и штету својој души наносим. Имах довољно времена да размислим и да схватим да мој грех вређања ваших личности називајући вас ”псевдо и надри теолози” не може бити оправдаван вашим гресима. Можда се ви осећате безгрешнима, тј. да никакав грех не учинисте, бар што се тиче вашег третмана на овом форуму, појединих јеромонаха СПЦ и корисника овог веома корисног медијума комуникација поуке.орг, међутим чињеница је да сте о.Симеону ”качили” разноразне епитете давајући му особине пса са ”олајавао”, осудисте га за јерес (недоказано), шизму (недоказано), пентикосталство(недоказано) и сл. - Али нека свако по својој савести поступа имајући на уму (парафразирам) ”све ми је дозвољено, али није ми све корисно” Елем, ево да и моја маленкост напише неколико речи о спорном филму на коме о.Симеон наводно ”пада” у савелијеву јерес. Као прво, људске речи су неадекватне да опишу Божију суштину или да кажу било шта о Богу који је не описив, али Светим Духом кроз светитеље и оце Једне Свете Католичанске Православне Цркве откривено нам је таман толико колико је нама потребно за спасење. А сада о спорном ЛИЧНОСТ или ЛИЦЕ - да ли је неисправно рећи Бог је три лица, Отац, Син и Свети Дух? Ако узмемо српске преводе богослужбених књига и Светих Отаца, онда НИЈЕ. Да ли је тачније рећи Бог је три личности? Јесте. Међутим, важно је и напоменути да и рећи оно тачније, Бог је три личности, је непотпуно, није 100% тачно, јер као што рекох, било каква људска реч је не адекватна да опише Бога. Свети Кирил александријски у својим списима, особито у писмима патријарху Нестору цариградском употребљава и ”ипостас” и ”просопон” и ”физис” доста пута не сасвим исправно, па није осуђен за јерес, јер се види из контекста његовог излагања да Православно мисли докле јересијерарх Нестор је самим тим што је се противио употреби епитета ”Богородица” за матер Бога и Спаса нашег Исуса Христа сам себе осудио, а Св Кирил и сабор у Ефесу то потврдио. Ето браћо учени теолози, надам се да не повредих вашу сујету овим излагањем. Зато вас молим за мало више уздржања у приписивању јереси православном свештеномоху или пак било коме који се труди на путу обожења себе и спасења својих ближњих тј. поверене му пастве.
  9. Па то је и о Симеон мислио када је алудирао на нека предавања свога епископа на Богословском Факултету. Исто тако је он мислио, може се рећи и оправдано, да велики број јерархије заступа којекакве јереси на пр. екуменизам, признавање постојања Цркава (контрадикторно једној Цркви из Символа), јерес учења смртности душе итд. Њему се исто тако чинило ”ОЧИТО" да су они непослушни Светим Оцима Весељенских Сабора и учењима Цркве Христове…која је онда разлика између вас надри теолога и оца Симеона по том питању! Узвичник је, јер ми не треба одговор - питање је реторичко…У осталом ”Идите с милим Богом!” што рече еп. Атанасије. Научите се дијалогу, размени мишљења Богопријатним начином, јер овако како радите не води ничему, чак ни скупљању поена код својега епископа који за сигурно, и ако можда дели ваша мишљења неби се сложио са вашом методиком...
  10. Управо у томе и јесте поента…Подсећате ме на јевреје са каменицама у рукама - али они испустише те каменице када Господ узе писати по прашини, докле вама је срце окорело...
  11. Као прво, да разјасним: У своме опажању нисам мислио на оца Симеона када сам алудирао на људе којима теологије није баш најјача страна, већ на неколицину који су пробали да стану у његову одбрану. А што се вас поштовани Александре Милојков тиче, ваше хришћанство и ”шлиф” сте показали етикетирајући јеромонаха оца Симеона разним дерогаторним епитетима дајући му онаматопејске присвојности са ”олајавао”, те секташ, јеретик итд. Особито је заанимљиво да позивајући се на (не) смирење оца Симеона, ви осудисте сами себе…Не требате ви мене да вам указујем на вашу контрадикторност - ви то добро чините без ичије помоћи…А што се тиче ваших одговора мојој маленкости, у њима се види исти такав дух као и вашег ко-администратора. Хоћу рећи да не прочитавши оно што написах, ви из мени непознатих разлога узимате мој коментар ван сваког његовог контекста, сегментирајући га (ваљда да ме дискредитујете). Нажалост, изгледа ми, да је логика вама стран појам. Са опужитељима вашег калибра, отац Симеон за сигурно нема разлога за бригу...
  12. Видим да вама господине Дејане Бићанићу познавање српског није баш јача страна. Знаци навода нису коришћени са таквом намером каквом ви приписасте мојој маленкости - то се да видети из контекста мојег одговора. На жалост, уместо да користите своје звање ”САЈТ АДМИНИСТРАТОРА" у неке узвишеније сврхе, бавите се аргументацијама (као и велики број ваших истомишљеника) које не приличе једном интелектуалцу (ако то уопште и јесте). То се да видети вашим ситничарењем и нелогичној, злонамерној сегментацији пост-ова служећи се свим нечасним средствима да би се дискредитовали ваши неистомишљеници. Такав начин полемике не води ничему, те према томе немам намеру да се више препирем, барем не на такав начин, са армијом сајбер псевдо-теолога који се чак стиде да пишу својим писмом. Да, назвао сам вас псевдо-теолози не користећи знаке навода, јер баш то хтедох да кажем, и усудих се јер RES IPSA LOQUITUR
  13. Господине ”Теолог”, ”Опраштајте” је реч која је самoобјашњавајућа…њоме нисам тражио од вас никакав опроштај, нити сам ”изигравао” икога, а сигурно не св. Јована Крститеља јер он зваше народ на покајање речима ПОКАЈТЕ СЕ! Та реч ”Опраштајте” може се само схватити у императиву тј. у контексту текста-ми, који каже ”...чини ми се да поделе ипак постоје”, а најближа је ”опраштању” из Молитве Господње, где се молимо Христовим речима Богу Оцу да нам опрости дугове наше, као што и ми опраштамо... Ако вам то није јасно, упутио бих вас на дела Светих Отаца, особито Св. Кипријана Картагинског и његовог тумачење Молитве Господње. Сигуран сам да би вам и о Симеон из Рукумије могао то пренети онако како су то Свети Оци учили. Било би вам заиста душекорисно. Али авај, вама је прерогатив омалажавање - то се да видети, и очигледно је из овога што написасте мојој маленкости, а Бога-ми и из ваших осталих пост-ова. Дакле узимајући у обзир то ваше прелешћено схватање шта је теологија-богословље, некако ми се чини да би сте били ближи спасењу не умишљајући неку богословску (теолошку) величину јер видим да вам је жеља да будете ”теолог”, међутим тај узвишени епитет се не постиже начином вашег писанија. Првенствено оно није Богоугодно, а и не приличи етикети културног опхођења и лепог понашања!
  14. Контра напад као начин одбране је валидно средство, међутим оптужити о.Симеона за јерес коју је исказао на том несрећном видеу је уједно и оптужба вас самих који неизказано поштујете вашег епископа Игнатија, а самим тим и епископа Игнатија! Како? Ево како. Зар није свако од вас дужан да се било ко, ко исповеда јерес проследи надлежним црквеним органима, а у случају епископа да он у првој истанци такве преиспита и установи да ли је јерес исповедана или је нешто друго по среди у основи те оптужбе. Дозволите да приметим да се назире екстремни елитизам богословско образованих чланова овог форума, који падајући у исконски грех гордости, исмејавају и омалажавају браћу своју у Христу којима је теологија слаба тачка. Нека вам је у ноетским срцима вашим, а и на уму кога је Христос позвао да му буду ученици, када будете давали одговоре неком од ”овијех малих”, или пробали да разјасните неке погледе које ви и ваш епископ заступате, а који су благо речено контравезни! Чињеница је да је се велики број неуких латило посла одбране Православља, не често са катастрофалним последицама, углавном служећи се ”смешним” аргументима, међутим чињеница је, исто то, да је тај теолошки елитизам углавном тај који проузрокује такву реакцију лаоса, који осећа да нешто не штима, нешто није у реду, а нема довољно књиж(ш)ког знања да вам то обзнани. Браћо драга, чини ми се да поделе ипак постоје у нашој светој, мученичкој Цркви. Запитај мо се дакле ко су узрочници и шта су узроци. Зато, пре сваког пост-а (поставке) прекрстимо се и помолимо се Богу, да нам подари Духа премудрости и Божије љубави, да би то могли чинити како је Богу мило, а људима на духовну корист. Опраштајте. причешћивање.pdf
×
×
  • Креирај ново...