Jump to content

Столе

Члан
  • Content Count

    499
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Волим
    Столе got a reaction from Aleksandra_A in New Age, meditacija - mišljenja i iskustva   
    Прозорљивост добијеш од Бога а телепатију развијаш сам без обзира шта Он мисли о томе.
  2. Волим
    Столе got a reaction from Aleksandra_A in New Age, meditacija - mišljenja i iskustva   
    Тачно. Посебно код нас слабих. Једино што можемо јесте да тежимо да ту љубав распламсамо а не да је угасимо медитацијом и рестартовањем система.
  3. Волим
    Столе got a reaction from Aleksandra_A in New Age, meditacija - mišljenja i iskustva   
    Јесте, то је смиривање ума.
    А шта ћемо са срцем? Оће и оно да се смири? Ако се смири - готова је љубав.
  4. Волим
    Столе got a reaction from Aleksandra_A in New Age, meditacija - mišljenja i iskustva   
    Лепо си рекао. Само дисање и смиривање ума.
    А како неко може само да дише и одбаци све мисли а у исто време да има јаку љубав и некога воли? Како може да не размишља о тој својој љубави? Како може привремено да се "искључи"? Немогуће је.
     
    Ето како је нарушено основно начело. Начело љубави. Заправо, ту љубави и нема.
  5. Волим
    Столе got a reaction from Aleksandra_A in Да ли дјеца бивају кажњена због гријеха својих родитеља?   
    Не постоји казна него љубав Божија. Ко може да је поднесе - поднесе је. Неки у тој љубави чак уживају и узвраћају својом љубављу онолико колико могу и умеју. Ко не може да поднесе љубав Божију њему то дође као казна. Само њему. Други с тем немају ништа.
  6. Волим
    Столе got a reaction from Лапис Лазули in Нешто што ми је важно...   
    То је почело још јуче.
     
    Касниш, касниш.      Ал' чувамо ти место. Не брини :0442_feel:
  7. Свиђа ми се
    Столе got a reaction from Natasa. in New Age, meditacija - mišljenja i iskustva   
    Ако нам Бог даје по заслугама онда смо пропали.
     
    Да ли родитељи дају по заслугама својој деци? Шта сам ја као беба заслужио да би ме родитељи хранили, купали, успављивали..? Ништа. Још сам прљао пелене и драо се ко магарац
     
    Богу бих се обрато радије овако: Немој ништа да ми дајеш по мојим "заслугама" већ по својој љубави
  8. Не свиђа ми се
    Столе got a reaction from Natasa. in New Age, meditacija - mišljenja i iskustva   
    Лепо си рекао. Само дисање и смиривање ума.
    А како неко може само да дише и одбаци све мисли а у исто време да има јаку љубав и некога воли? Како може да не размишља о тој својој љубави? Како може привремено да се "искључи"? Немогуће је.
     
    Ето како је нарушено основно начело. Начело љубави. Заправо, ту љубави и нема.
  9. Волим
    Столе got a reaction from blue in Шта ЈА тренутно слушам...   
    Izvukla mi je veliki osmeh

  10. Волим
    Столе got a reaction from Дијана. in Питајте Администрацију   
    Четири године нису ништа. Овде сам много дуже.
    Во времја оно кад је форум настајао могао си да доватиш админа и са њим обришеш патос. Ал није то било тако лако ко што се чини. Одма би рипили они који дотичног подржавају (цела екипа) и одма би ти утерали у главу памет. Чини се да је то исто ко данас - ал није. Некад је форумашу утеривана памет у главу а данас се само избацују глупости.
  11. Волим
    Столе got a reaction from Данче* in Песма за лаку ноћ   
    Несаница

    Сутра ћу бити будан
    сада ме снови зову,
    зове ме санак чудан
    прави реалност нову.

    Не бих сањао тако
    да могу баш да бирам,
    сан се наметне лако
    а ја само солирам.

    Немам куда да бежим
    ово су снови моји,
    понекад се најежим
    али их бројим, бројим.

    Чујем већ прве петле
    а ја сам још увек будан,
    звезде све мање светле -
    мори ме санак чудан.
  12. Волим
    Столе got a reaction from Sanja Т. in Жене постављају питања, мушкарци дају одговоре...   
    Немој да чекаш на одговор. Не верујем да ће ти се јавити нека. Знаш зашто? Зато што већина нас мисли да јесмо способни и за оно за шта нисмо. И лудаци мисле да су паметни. Није поента приче у томе шта неко мисли о својим способностима. Поента је у томе за шта и колико је реално способан.
     
    Овде се намећу два питања:
    - За шта и колико је способан мушкарац и
    - За шта и колико је способна жена.
     
    Од тих питања треба почети. Одговори ће доста рећи али то ће бити превише површно и генерално. Одговори ће само описати типичног мушкарца и типичну жену. Проблем је што нисмо сви типични. Да би смо добили праве одговоре морамо анализирати сваку особу појединачно. И ко ће бре да ради толики посао? Шта мислиш? Па најближи! Нема ко други то да ради. А је ли тај најближи способан за тако велики задатак? Често није али нема ко други па мора он. Из тога следи да га треба едуковати. Како ћемо га едуковати? Кроз писања да сви имају иста права? Кроз писање да смо сви рођени једнаки? Па рођени смо једнаки али нам нису урођене исте способности. То ће ти рећи "судија". И биће у праву.
     
    Уместо да се бориш за права свих жена луди Столе би ти препоручио да почнеш да се бориш за едукацију мушкараца. Пређи на нашу страну. То би много више добра донело и женама а и мушкарцима. :0203_cool:
  13. Волим
    Столе got a reaction from javor in Шале...вицеви...   
    Па то само ако је био један мој ортак. Нема шансе да буде неко други.
  14. Волим
    Столе got a reaction from Милан Ракић in Књига "Уподобљавање"?   
    Нису проблем спонзори. Проблем су купци. Спонзори процењују да је мали број заинтересованих за куповину такве књиге и одмах одустају од улагања. Да си нека цица-маца која је у књигу угурала више својих селфија него текста то би се зар и продало у догледном времену. Ал пошто ниси... твоја књига ће се продати у наредних десет година па нико неће да уложи паре и да чека толико времена да им се врате.
    Ако хоћеш да штампаш књигу једино решење ти је да сам финансираш штампање књиге - па шта буде. Буди срећан ако успеш да повратиш уложене паре.
    Није то ни толико скупо. Скорије сам за једног рођака радио припрему фотографија и графичких приказа за књигу која има неких 300-350 страна. Нисам баш сигуран али мислим да га је тај тираж коштао 500-700 евради.
    Позовеш лепо неку штампарију и питаш колико би коштало да се одштампа књига на толико и толико страна, у том и том тиражу, са таквим и таквим повезом, у колору ил јок и они ти дају неку оквирну информацију. Најбоље је да одеш лично да се распиташ јер то даје дозу озбиљности при чему ће штампарија дати конкретније информације и сигурно нижу цену (да се не упуштамо зашто).
    Ајд сад овако:
    Да имаш паре да штампаш књиге да ли би их штампао о свом трошку?
    Који би мотиви били за штампање? Лична слава, добробит друштва или зарада?
    Спонзорима је ово задње нај битно (пише се одвојено).
  15. Волим
    Столе reacted to Данче* in Богословље протојереја Андреја Ткачова   
    Социјално порекло светости

    У густој духовној тами која је карактеристична за ХХ век многобројни свеци Руске Цркве сијају као звезде. На пример, Матрона. О томе колико је поштовање према њој и о сили њене помоћи говоре редови људи испред њених моштију у Покровском манастиру. Рођена је у сељачкој породици у Тулској губернији. Поред ње у породици је било још троје деце. Преживеле. А мајка је рађала укупно осам пута. Четворо деце је умрло у најранијем детињству.
    Силуан Атонски. Кроз срце и уста овог човека Свети Дух је изрекао кротке и драгоцене речи на корист и укрепљење свих слугу Божијих до свршетка света: «Држи свој ум у паклу и не очајавај.» Рођен је у сељачкој породици у Тамбовској губернији. Истаћи ћемо: такође сељачкој. Заправо у том правцу и идем – ка социјалном пореклу најпознатијих светаца наше Цркве у недавној прошлости.
    У породици црквењака из села Сура у Архангелској области рођен је Јован Кронштатски. Породица овог најпознатијег свештеника била је сиромашна и морала је да обавља сеоске послове како би се прехранила. У исто тако скромној, само градској породици црквењака рођен је московски старац-свештеник Алексије Мечов који је био налик на Јована Кронштатског. Као шесто од осморо деце дошао је на свет у породици сеоског црквењака у једном од села Тамбовске губерније потоњи старац Амвросије Оптински, који је познат у целом свету.
    Из већ реченог није тешко схватити да је велика светост у свом детињству расла у атмосфери далекој од «срећног детињства» у савременом схватању. Данашње дете је свуда «кућни бог». Нема ту ни рада, ни тешкоћа, ни одговорности. Задовољства, слаткиши, каприци. Меки креветац, никаквих обавеза, на стотине «хоћу» дневно. Ништа слично нису имали Матрона, Силуан, Јован, Алексије и Амвросије. Храна је била скромна, а требало ју је и делити с другима (сви су имали много браће и сестара). Прва кашика је следовала оца. Рад од детињства, послушање родитељима, чија рана смрт их је често приморавала да прерано одрасту. Свакодневни живот је по данашњим мерама био заиста аскетски. Кад бисмо ми доспели у ту свакодневицу запиштали бисмо из свег гласа. Али наставимо.
     

    Имењак саровског чудотворца Серафим Вирицки рођен је у сељачкој породици у Рибинском срезу. Оставши сироче преселио се у Петербург и почео је да служи као трговачки помоћник. Временом је започео сопствени посао и постао је трговац другог цеха. Трговао је крзном. Затим је примио монашки постриг заједно са супругом. Био је духовник Александро-Невске лавре. Познат је као старац и велики молитвеник. Корени су исти – сељачка породица, рад од детињства, стрпљење, упорност и молитва.
    У породици черњиговских сељака рођен је у Украјини познати преподобни Лаврентије Черњиговски. Такође је рано остао сироче и изучио је кројачки занат како би уместо родитеља био хранитељ браће и сестара. Био је врло музикалан. Сам је научио да свира виолину. Управљао је црквеним хором. Био је на Атону, преживео је окупацију и совјетске прогоне. Много је пророковао о будућности Цркве и тешкоћама које је очекују.
    Овакво обиље светаца који су потекли од сељака није само наша црта. Нашироко познати старац Пајсије Атонски је такође потекао из сељачке породице, само грчке. Много доброг је говорио о скромном и побожном свакодневном животу из доба свог детињства. На пример, говорио је да су многи неписмени сељаци напамет знали мноштво молитава. Говорио је да су људи кад спреме храну за породицу носили део суседима и да су уопште умели да деле све што су имали. И још је говорио да су умели да пожале стоку, зато што су зависили од ње, што је такође васпитавало у људима милостиво срце. Све то је с болом говорио гледајући презасићени, егоистични свет, који свој смрадни дух шири по васељени као метастазе рака.
    Допуњујући слику можемо се сетити заиста изванредног подвижника Теодосија Кавкаског који је такође рођен у породици пермских сељака у којој је било много деце.
    Очигледно је да оно што смо рекли не представља исцрпно истраживање, већ само навођење мисли у одређеном правцу. Светост, она којом се поносимо и у чију помоћ се уздамо, није расла у стакленој башти, већ само на свежем ваздуху, била је изложена утицају ветрова, врелине и хладноће.
     

    Мноштво свештеномученика и исповедника из совјетског времена је поред сељачког имало и свештеничко порекло. Рађали су се у породицама обичних парохијских свештеника (у којима је, по правилу, било много деце) и ишли су утабаним путем: духовна школа, богословска школа, академија, монашки постриг, архијерејство, служење Господу, прогони. Такође треба схватити шта је представљао обичан свештенички живот тих година кад су потомци свештеничких породица с много деце постајали црквени научници, богослови, проповедници и исповедници. И то је био традиционални, побожни свакодневни живот без журбе, испуњен радом, ненавикнут на изобиље и задовољства.
    Русија с почетка ХХ века је сељачка земља. Одакле ће се појавити свеци у сељачкој земљи ако не од сељака? Али сељаштво није назив који наводи на врсту посла или место боравка. Тада би преци сами за себе рекли да су «земљорадници» или «сељани». «Крестјани» («сељаци») су «хришћани» у нешто измењеном облику. Реч којом је себе називао руски народ потекла је од вере, а не од врсте посла. У том смислу су трговци, занатлије и племићи такође били «крестјани». У свим слојевима се зачињала и појављивала светост. Серафим Саровски је био из трговачког рода. Симеон Верхотурски је био племић. Али нема сумње у то да племство по броју прослављених светаца заостаје за сељачким и трговачким слојем. И ради се управо о свакодневном животу, о карактеру васпитања, о прекаљености која се стиче од детињства или о томе што је нема.
    Притом вреди обратити пажњу на следеће: у освит хришћанске историје светост се у Русији асоцирала с кнежевским служењем. Не само зато што су кнезови често заслуживали назив благоверни. Народ је још увек био неук. А близу кнежева су били епископи, дакле – писменост, књиге, богослужење. Кнежевска и бољарска деца су често одлазила у манастир (Ефросинија Полоцка, Сергије Радоњешки, Варлаам Печерски итд.), сами кнезови су били покровитељи духовне изградње и образовања и носили су у души монашки идеал. А народне масе су тек усвајале нову веру и логично је да су за то били потребни векови. Зато у нама ближим историјским епохама нису више кнежевска деца примала постриг, већ сељачка. И нису кнежевска деца стремила мишљу ка Небеском Јерусалиму, већ обични дечаци и девојчице из рјазанског, тверског, тамбовског и пермског краја. Променило се првенство на путу ка Небеском Царству.
    И разлика између кнежева из XII века и кнежева из XIX века била је као разлика између неба и земље. Они нису у раној младости учили да јашу коње, нису се опасивали мачем, нису учени да читају по Часослову. Спавали су на перини, јели су колаче и гутутали на француском с учитељем. А прост народ је, обрнуто, не променивши скоро нимало свакодневни живот у дугим столећима, орао ралом и јео репу. Али је већ био прожет вером, заволео је Христа, управио је срце ка будућем Царству. Наравно, не сви одреда. Наравно, не стопостотно. Али велико мноштво руских светаца говори о томе да је Света Русија билао очигледна појава, а не фантазија писаца.
    Сад, после свега реченог, остаје нејасна једна, али врло важна ствар. Тачније: шта сад ми да радимо кад нема ни кнезова, ни сељака? После свих револуција, емиграција и колективизација нема код нас више ни плаве крви, ни традиционалне сеоске побожности. Они који нису били протерани, истребљени су. А они који нису били истребљен, сами су закржљали. Нема ни благородних кнежева светлог погледа, ни традиционалних орача с много деце и крстићем на врату. Зато постоји готска субкултура, има емоа, хипика, рокера, фудбалских навијача, наркомана, хип-хописта и још много тога што је тешко спојиво с идејом светости. И каква ће онда бити наша будућност? Искрено речено, треба да се забринемо за будућност. Али без панике. Без панике зато што су врата Царства отворена и затвориће их тек Христос приликом Другог доласка. А засад нам је остављено покајање, које је свемоћно против сваког греха. И Црква има Тајне које лече немоћне и надомештају оно што немају људи који оскудевају. Још треба да имамо љубав према отаџбини која види, јер већ ако човек зна њену историју то може да га надахне и укрепи. може да дâ смисао његовом бљутавом и таштом животу. И свеци које помињемо нису сенке, већ наша жива браћа и сестре који нам пружају руку помоћи из Царства светлости према краљевству кривих огледала, односно данашњем дану.
      Протојереј Андреј Ткачов
    Са руског Марина Тодић Извор: Православље.ру
  16. Волим
    Столе reacted to Џуманџи in Da li se u Srbiji samuje zbog nerealnih očekivanja?   
    Nije samo u Indiji, ali, da, tamo najvise. Svakako, jako, jako los koncept koji se treba iskoreniti. Cist jin-jang. Neje dobro.
  17. Волим
    Столе reacted to -Владимир- in Da li se u Srbiji samuje zbog nerealnih očekivanja?   
    Онда да резимирамо , тј. сажмемо све досад речено у једну реченицу . У Србији се самује зато што су мушкарци јадни а жене изфрустриране . Тј. због нереалних очекивања да ће неко такве да нас трпи .
  18. Волим
    Столе got a reaction from Suncokret54 in Жене постављају питања, мушкарци дају одговоре...   
    Ма јок бре сестро. Мислећа бића цене кад је неко свестан својих слабости. Ови који нису баш мислећи нису моја циљна група па ме и не дотиче много шта они "мисле". Логички следи да ауторитет уопште нисам срозао у својој циљној групи.
  19. Волим
    Столе got a reaction from Suncokret54 in Жене постављају питања, мушкарци дају одговоре...   
    Оћеш да кажеш да нисам стручан и да угрозиш мој ауторитет на форуму?
  20. Волим
    Столе got a reaction from Снежана in Песма за лаку ноћ   
    Несаница

    Сутра ћу бити будан
    сада ме снови зову,
    зове ме санак чудан
    прави реалност нову.

    Не бих сањао тако
    да могу баш да бирам,
    сан се наметне лако
    а ја само солирам.

    Немам куда да бежим
    ово су снови моји,
    понекад се најежим
    али их бројим, бројим.

    Чујем већ прве петле
    а ја сам још увек будан,
    звезде све мање светле -
    мори ме санак чудан.
  21. Волим
    Столе got a reaction from Лапис Лазули in Песма за лаку ноћ   
    Несаница

    Сутра ћу бити будан
    сада ме снови зову,
    зове ме санак чудан
    прави реалност нову.

    Не бих сањао тако
    да могу баш да бирам,
    сан се наметне лако
    а ја само солирам.

    Немам куда да бежим
    ово су снови моји,
    понекад се најежим
    али их бројим, бројим.

    Чујем већ прве петле
    а ја сам још увек будан,
    звезде све мање светле -
    мори ме санак чудан.
  22. Волим
    Столе reacted to Плутон in lako je biti Pravoslavac ,tesko je Srbin biti   
    Шта радиш ако грми током литургије?
  23. Волим
    Столе reacted to Џуманџи in lako je biti Pravoslavac ,tesko je Srbin biti   
    Postoji samo Hristovo Pravoslavlje i ono okuplja sve narode. Ili hoces reci da Hristos nije Pravoslavan zato sto nije bio Srbin (bioloski)?
  24. Волим
    Столе reacted to Deja Vu in lako je biti Pravoslavac ,tesko je Srbin biti   
    Тешко је бити Србин и писати ћирилицом...
  25. Волим
    Столе reacted to drvce in Da li se u Srbiji samuje zbog nerealnih očekivanja?   
    Povrsni pozeri, nista drugo.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...