Jump to content

Tumaralo.

Члан
  • Број садржаја

    4979
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

5 Пратилаца

О Tumaralo.

  • Ранг
    Не мисли да оде

Profile Information

  • Пол :
    Небитно

Скорашњи посетиоци профила

11452 посетилаца
  1. Protojerej STAFORD! :)) Ajd da neko odradi mim staforda u mantiji kako krsti simpatičnu novinarku :D

  2. Droga je opijum za narod.

    1. Лапис Лазули

      Лапис Лазули

      A tek prirodna droga kao zavist mrznja zloba razjedinjenost...

  3. Prema pravoslavnoj teologiji, šta je to ličnost? Možete me uputiti i na neku temu ako se već raspravljalo... :)

  4. Sabor u Oranžu (529 god. n.e.) je pravoslavni sabor, iako ne beše Vaseljenski.

     

    1. Show previous comments  2 more
    2. Trifke

      Trifke

      Da te podsetim da je III vaseljenski osudio Pelagija a time i potvrdo Avgustina iako nije precizirano zašto. 

    3. Tumaralo.

      Tumaralo.

      Naravno. U Oranžu je zato precizirano. Inače, nije li zanimljivo to što toliko često postoji potreba da se reafirmiše Avgustin? Nije preterivanje reći da je Avgustin vs Pelagije centralna drama u okviru učenja Crkve. Ona je večito aktuelna. Btw, Reformacija se dogodila kao reakcija na to što je rimokatolička crkva odstupila od Avgustina. Luter, a pogotovo Kalvin, bili su hardcore avgustinovci. Ali najispravniji sledbenici Avgustina u novom veku, verovatno su bili  jansenisti u okviru rimokatoličke crkve (oni su javili kao reakcija reakcije u celoj toj priči :D).

    4. Tumaralo.

      Tumaralo.

      Mišljenja sam da je uvid o Božjoj milosti, iskustvo iste, kontemplacija o njoj, nešto najdublje što čovek može da iskusi. To se može desiti kada Bog daruje čoveka tako što ga učini apsolutno nemoćnim. U takvom stanju je bio Apostol Pavle kada je rekao "kada sam najslabiji tada sam najjači". I kada je pitao "šta imaš što nisi primio?". Nema dublje od toga.

  5. Za Avgustina zlo je istorijski fenomen, nema metafizički osnov. Dakle, zla nema u večnosti. Iz toga možemo zaključiti da pakao, kao relanost večnih muka grešnika - ne postoji.

    1. Каирос

      Каирос

      Da li Bog oduvek zna za zlo?

    2. Иван ♪♫

      Иван ♪♫

      Зло има смисла и препознато је само код живих бића са личношћу и савешћу. Према нашој вери, личност је вечна, бесмртна, по Божијој благодати. Према томе, зло је ту докле год га личности носе у својој вољи.

    3. Благовесник

      Благовесник

      Da li je ZLO kada jedno ubija i unistava drugo(ga)?  Naravno da jeste, ali ZASTO  onda, izgleda, jos pre nastanka coveka postoji takva vrsta ZLA? Ko je usmerio svet u takvom pravcu ako nije covek?

  6. Kakvo je ovo komunjarsko orgijanje na RTSu i šta u svemu tome traže vladike na čelu sa patrijarhom? 

  7. Pošto je Isus bezgrešno začet, to znači da smo svi mi ostali grešno začeti. Dakle, hrišćanstvo kategorički uči da snošaj jeste greh. Deca se rađaju u grehu i rađaju se ogrehovljena. To je hrišćansko učenje. Koliko je ono poznato hrišćanima?

    1. Show previous comments  7 more
    2. Vladan :::.

      Vladan :::.

      Осим тога ако су телесни односи сами по себи грех а жена се спашава рађањем деце онда имамо парадокс: жена мора да почини грех (однос) да би се спасила (рађањем деце из односа).

      А шта ћемо онда са нероткињама које, тако гледано, почине мноштво сексуалних грехова које не могу никако да искупе рађањем деце?
       

    3. Поет

      Поет

      А зна ли тко, што је Бог все то радио? Од почетка па на вам. Дал није имао неку паметнију работу?

    4. Vladan :::.

      Vladan :::.

      А бе бате Николо па то само Бог знае. То и апостол Павле казује. Да смо ми с Богом ортаци да се смуцамо по библиотеке и да испивамо пивца знали би и ми а овако тешко :) 
       

  8. Protestantizam = idolatrija Biblije. "Slovo ubija, a duh oživljuje" kako reče Apostol Pavle.

  9. Crkva neprestano poziva na sabornost. Da smo jedno u Hristu (Gal.3:28). Adam je prvi čovek, kroz Adamovovo sagrešenje svi smo ogrehovljeni. Hristos je Spasitelj čitavog čovečanstva. Svakog Adamovog potomka, spasitelj i postojećih i budućih potomaka. Kroz Hristovu žrtvu svi smo iskupljeni. Crkva je zajednica svih verujućih i živih i počivših a Hristos je glava Crkve. Dakle, Adam greši pa svi budući bivaju ogrehovljeni od rođenja, Hristos podnosi žrtvu i svi bivaju iskupljeni: sve ovo ukazuje na traducianizam. Zbog Adama grešna je vrsta usled Hirsta spasava se vrsta. Individua je od sekundarnog značaja, možda čak i iluzija. Možda je upravo zato kralj svih grehova-gordost, (prenaglašena individualnost) te uvid u ništavost individualnosti dovodi do pokajanja.

  10. „И две природне воље или хтења у Њему и два природна дејства нераздељиво, неизменљиво, неодвојиво, несливено исто тако исповедамо према учењу Светих Отаца. "

    Okay, got it!

    1. Branislav81

      Branislav81

      Kontam da čovek treba da završi teologiju da bi ovo razumeo.

    2. Tumaralo.

      Tumaralo.

      Nije to bas kriterijum.. Evo pitaj sveštenike sa foruma. :)

      U krajnjoj liniji radi se o mističnom poimanju koje je moguće jedino po blagodati i usled smirenja. "Smirenoj duši Bog otkriva tajne" reče Starac Siluan. A bitno je to što nam Crkva kao riznica Božanske premudrosti ostavlja smernice.

  11. Da li postoji neki srpski Sveti Otac iz doba srpske srednjovekovne države a da nije Sv Sava?

  12. LGBT stands with islam!

     

  13. "Ко је свезан тугом, тај је победјен страстима, јер је туга последица неуспеха неке телесне жеље, а жеља се повезује са сваком страшћу. Онај ко је победио страсти тај не упада у тугу. Како се болесник распознаје по боји лица, тако онога ко је везан страстима разобличава туга. Ко воли овај свет, тај ће много туговати. А ко не брине о томе шта је у свету, тај ће се увек веселити”. - Ovo su reči nekog ruskog monaha. Razumljivo je da se to što on priča odnosi na monaški život, međutim on se obraća svim ljudima. Čak i onima koji nisu verujući. Pitanje je: kako ovo da primene verujući ljudi koji imaju decu? Kako roditelj male dece "da se ne birne šta je u svetu i da se uvek veseli"? Da li ikome treba da bude cilj da se uvek veseli u ovome životu??

    1. Show previous comments  1 more
    2. Јелена М.

      Јелена М.

      Мислим да је незадовољство последица неуспеха а туга је последица губитка.

    3. Bokisha

      Bokisha

      *Nikada nisam upoznao čoveka koji ima decu a da ga ne brine šta se dešava u svetu.

      -то значи да су омашили... и сам сам омашио,па из искуства...сад је Богу хвала боље,не још како би требало али је много боље...где ћеш бољег и савршенијег помоћника од Бога?вежеш се за Њега и не брини за децу,Он ће,а ти само тражи

       

    4. "Tamo daleko"

      "Tamo daleko"

      Kako roditelj male dece "da se ne birne šta je u svetu i da se uvek veseli"? Da li ikome treba da bude cilj da se uvek veseli u ovome životu??

      Mislim da se ove poruke odnose na blagorodno- pozitivni tropos koji mi hriscani bi trebali da imamo. Nije poenta da smo non-stop udri brigu na veselje, jer je to I nemoguce, ali da kada krenu brizne misli, da se iznova podsecamo da je On pobedio smrt I da je sa nama; da trazimo Njegovu volju u nasem zivotu, da je radosno prihvatimo jer Gospos zaista zna sta je najbolje za nas I nasu decu! Pa I roditeljska briga se radja od nase savesti I odgovornosti, tako da nije to sasvim lose, ali neka je umereno;

  14. "Jovan odgovori i reče: ne može čovjek ništa primati ako mu ne bude dano s neba." Jevanđelje po Jovanu 3:27

  15. Zidanje Skadra - Dakle, da li su naši srednjovekovni vladari prinosili ljudske žrtve? Mislim, beše to veoma raširena praksa u mnogim kulturama... jedan od najčešćih razloga bio je radi stabilnosti tvrđava i drugih zdanja..

    1. RYLAH

      RYLAH

      Много интересантно питање. Лично више мислим да се радило о остацима паганизма у народним предањима (а паганизам је, између осталог, предвиђао и приношење људских жртава). Посебно због тога што су већ много раније од зидања Скадра остаци паганизма код нас жестоко прогањани од стране црквено - феудалне елите, чак и много бенигнији облици. Некако ми деловало кад сам размишљао о томе да се на начин свесног или несвесног приношења људских жртава желело нечему дати на важности. Као кад се удари топузом по вратима цркве па анђео крвари на пример, или кад се битка добије, али по цену да мора да се посече најјачи јунак. Ствари вреде онолико колико се неко за њих жртвовао.

      Да скратим, мислим да је мотив прилагања људске жртве у народним песмама пагански мотив свакако пагански, али да је више ехо нечега што се у народу усталило као врста архетипа него што се стварно дешавало. Посебно што су многе песме које се дешавају у преткосовском циклусу настале далеко касније (не знам дал је то баш случај и са Зидањем Скадра).

    2. Tumaralo.

      Tumaralo.

      Valjalo bi videti da li neko iz Crkve može reći više o tome.. ako je istina onda to prilično menja perspektivu koja se tiče naše srednjovekovne istorije. Mislim, možda su i neki od naših vlastelina bili satanisti kao Vlad Cepeš i Eržebet Batori :unbelieveble:

      Ali mislim da nema drugih dokaza (pisanih, materijalnih, usmeno predanje) o žrtvovanju ljudi. Ali opet, ova pesma.. Kada se čita jasno je da se radi o bukvalnom žrtvovanju žene. Tačno se pominju istorijske ličnosti, govori se o tugi zbog žrtvovanja al šta ćeš mora se, viši cilj je u pitanju :/ A možda je praksa ili sećanje na tu praksu postojala u nedovoljno hristijanizovanom narodu koji je to projektovao na vladare u vidu te pesme, ko će ga znati..

      Kada je Vuk Karadžić objavio pesmu, Jakob Grim je bio oduševljen dok Gete nije delio njegovo mišljenje, smatrao je pesmu "sujeverno- varvarskom" (prema Vikipediji :)).

×
×
  • Креирај ново...