Jump to content

Ведран

Члан
  • Content Count

    836
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Волим
    Ведран got a reaction from Aleksandra_A in Покајање је величанствено осећање   
    Покајање може да буде увереност да мој сусрет са другим људима може бити креативан.
    е мени се ово допада и посвећујем га свим учесницима форума zru
  2. Волим
    Ведран got a reaction from Марина Савковић in Кратки филмови   
  3. Волим
    Ведран got a reaction from Марина Савковић in Кратки филмови   
  4. Волим
    Ведран got a reaction from Биљана 1234 in О Икони - Петар Јевремовић   
    така речи варијации на флоресцентна светлина од портокалова, жолта и зелена боја, кои трансцедираат во ликот на светителот, кој блеска од несоздадената светлина....
  5. Волим
    Ведран got a reaction from Sanja Т. in Фотографија дана   
  6. Волим
    Ведран got a reaction from MiraM in Фотографија дана   
  7. Волим
    Ведран got a reaction from Ненад Р. in Фотографија дана   
  8. Волим
    Ведран got a reaction from Ненад Р. in Фотографија дана   
  9. Волим
    Ведран got a reaction from Ненад Р. in Фотографија дана   
  10. Волим
    Ведран got a reaction from ST.IVANA in Дјечији бисери   
    ..... 8084.gif прави маглу са стране
    да зна све песме и да буде леп
  11. Волим
    Ведран got a reaction from Zero in Кратки филмови   
  12. Волим
    Ведран got a reaction from Zero in Кратки филмови   
  13. Волим
    Ведран got a reaction from Demetra in Кратки филмови   
  14. Волим
    Ведран got a reaction from александар живаљев in Прогон Православне Охридске Архиепископије у Р. Македонији   
    http://www.spc.rs/sr/saopshtenje_za_javnost_13 ФИРОМ е избришано и стои Р.Македонија
    овој приимер на владиката Иринеј Бачки да го следат и другите учесници на форумов
    https://www.pouke.org/forum/page/index.html/_/-/1346436567/%D1%81%D0%B0%D0%BE%D0%BF%D1%88%D1%82%D0%B5%D1%9A%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D1%98%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-%D1%81%D1%80%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B5-%D1%86%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B5-r4616
  15. Волим
    Ведран got a reaction from Orthophill in Прогон Православне Охридске Архиепископије у Р. Македонији   
    http://www.spc.rs/sr/saopshtenje_za_javnost_13 ФИРОМ е избришано и стои Р.Македонија
    овој приимер на владиката Иринеј Бачки да го следат и другите учесници на форумов
    https://www.pouke.org/forum/page/index.html/_/-/1346436567/%D1%81%D0%B0%D0%BE%D0%BF%D1%88%D1%82%D0%B5%D1%9A%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D1%98%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82-%D1%81%D1%80%D0%BF%D1%81%D0%BA%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B5-%D1%86%D1%80%D0%BA%D0%B2%D0%B5-r4616
  16. Волим
    Ведран got a reaction from александар живаљев in Прогон Православне Охридске Архиепископије у Р. Македонији   
    се согласувам да не се става масло на огинот, никому нема да му биде од полза тоа, ни на ПОА а ни на МПЦ.
  17. Волим
    Ведран got a reaction from Orthophill in Прогон Православне Охридске Архиепископије у Р. Македонији   
    се согласувам да не се става масло на огинот, никому нема да му биде од полза тоа, ни на ПОА а ни на МПЦ.
  18. Волим
    Ведран reacted to александар живаљев in Прогон Православне Охридске Архиепископије у Р. Македонији   
    О томе се ради. Унија је била врло популарна до прије 15 година међу македонским интелектуалцима. Сви редом су се изјашњавали за унију. Касније је дошло до буђења духовног живота у Македонији, па је и опција уније отпала. Наум струмички, један од потписника Нишког договора, је пријетио прије неколико година прављењем "алтернативне православне интернационале" са Филаретом- Јудом кијевским и осталима. Данас је питање, имају ли ови "унијатско-алтернативни гласови" снагу у македонској јавности. Ако немају, споразум је на видику, јер пуна аутокефалија је немогућа за МПЦ са становишта свих околних патријаршија, као и руске патријаршије. Зато није потребно провоцирати Македонце саопштењима о БЈРМ итд. То само користи непријатељима православља.
  19. Волим
    Ведран reacted to draganzzz in Прогон Православне Охридске Архиепископије у Р. Македонији   
    Mozes to da nazoves kako god hoces ali ja koliko vidim RPC dobrano komunicira sa MPC.
    Izgleda da onaj ispad djakona Andreja Kurajeva koji RPC nije osudila nije ni bio ispad nego nekakvo opipavanje terena.
    U svakom slucaju treba pozdraviti svaki dogovor i razgovor sa u Makedoniji vecinskom opcijom a to je MPC.
  20. Волим
    Ведран got a reaction from miloje85 in Православна духовна музика   
  21. Волим
    Ведран got a reaction from Интегра in Teopoetika   
    сјајно, хвала.....
  22. Волим
    Ведран got a reaction from Интегра in Teopoetika   
    да Васке, и ја то мислим за св. Симеона Новог Богослова,
    јер у његовим химнама реч „ерос“ добија значење на „ерос Божји“
    милина!
  23. Волим
    Ведран got a reaction from Интегра in Teopoetika   
    ме потсети со твоите стихови на еден македонски поет кој вака пее:
    Мала напуштена цркво,
    би те закрепил
    да можев,
    дури со двете рамења!
    Но слаби се тие столбови
    и не држат,
    ами лево и десно
    од самата моја снага
    се ронат
    твоите свети камења.
    (Црква, Блаже Конески)
  24. Волим
    Ведран got a reaction from Sanja Т. in Кратки филмови   
  25. Волим
    Ведран reacted to Vaske in О праведном Ноју и библијској демитологизацији   
    Једна од чувених библијских прича јесте прича о праведном Ноју и чувеном потопу. Искрено, не знам да ли је ова прича валидна. Нажалост, на библијске приче и дан данас постоји камен спотицања због неразликовања буквалног од алегоријског тумачења што очигледно показује да александријско – антиохијски синдром још није превазиђен. Један човек је тако пре доста година одсекао себи руку јер је на проповеди буквално схватио Христове речи: „Ако те рука твоја саблажњава одсеци је.“
    Не знам шта је толико скандалозно рећи да Библија може да садржи грешке. Егзегеза сведочи о многим недостацима. Нарочито, поред историјско – географских непоклапања, указује и на дистинкцију између поучних и реалних догађаја. Неразликовање овог аспекта само може да доведе до библијске фетишизације, библијске митологије, обоготворења слова без јасног увида у позадину на шта слово указује. Православни хришћани не стварају култ од Библије него су свесни, или би бар требало да су свесни, да димензија Библија не може бити посматрана као научни акт већ искључиво као наговештај доласка Бога у телу.
    Ако је нешто имагинарно не значи да је штетно ако носи универзалну поуку. На потоп бих, искрено, посумњао али је занимљиво да се од већине старозаветних личности, Христос позива баш на Ноја када пророчки описује будућност која претходи Његовом Другом доласку („…биће као у дане Нојеве…док изненада не дође потоп…“). Постављају се два питања: а) Да ли се Христос позива на историјског Ноја? б) Да ли се Христос позива на поучни аспект приче о имагинарном Ноју? Који год аспект да прихватимо поука остаје на обе стране да циркулише. Вратимо се фамозном Потопу.
    У Библији пише да се Бог покајао за потоп као да је зло према људима направио, да неће више тако чинити, и да поставља дугу као знамен помирења. Задржаћемо се на овој трочланој анализи: а) Ако се Бог каје онда сведочи да је погрешио а ако је погрешио онда не може да буде Бог јер је само Он безгрешан; б) Ако је учинио зло, онда не може да буде Бог јер Бог у Себи не може да негује два различита принципа, добро и зло, јер Бог може да постоји само као Добро, у супротном имали бисмо неког дуалистичког Бога; в) Ако је Бог поставио дугу као обећање да неће више повређивати људе, зашто онда само неколико страница касније видимо недоследност Божију када шаље анђела смрти да убија првенце египатске?
    Бог је подвојен? Тешко. Биће пре да је антропоморфизам одиграо кључну улогу у развоју религиозне свести Јевреја. Богу су се приписивале личне жеље, особине, стремљења, победе, па чак и фрустрације (отуда оно фамозно да Бог садистички кажњава а што свакако није приметно у данашњој демистификацији и антиидолизацији библијских поглавља). Постоји још једна теорија: можда је Бог знао да ће се потоп догодити (ако се уопште догодио) па само упозорава Ноја на непогоду која долази. Спасавање одређених врста је конфузно место за интерпретацију. Нажалост, и данас неки Духом-неписмени људи, парадоксално и клирици, користе бунт природних непогода да изразе њима тобоже неки Божији гнев (нпр. торнадо, цунами, земљотрес, вулканске ерупције, итд.) Заборавља се на учење Цркве да се природа окренула против човека онда када је први човек окренуо леђа Богу. Отуда касније оно паганско страхопоштовање и придавање божанских особина природним непогодама. Дакле, не стоји Бог иза непогода, нити их користи да друге призове на покајање (ако нпр. цунами убије дете – за шта се дете може кајати?), нити да истреби зло (јер видимо да злонамерници и даље дејствују по злу). На Литургији се молимо још „за времена мирна, изобиље плодова земаљских…“ што ће рећи да Бог може да утиче на вољу пале природе али никада на штету човека. Природа има своју вољу која итекако зависи од еколошке и евхаристијске љубави човека. Тако требамо разумети и поглавље о потопу.
    Или ћемо рећи да Онај Који је рекао Мојсију „Не убиј“ испада лицемеран када убија због тога што је, како преносе антропоморфизми, Он љубоморан и увређен? Јер ако је Бог сујетан, онда дефинитивно не може да буде Бог. И ако је прича о потопу реална онда морамо рећи да је у потпуности нелогична јер испада да Бог сатире људе због њихове фаличности а ако су људи фалични одговорност онда пада на Оног Који их је таквима створио. А ако опет кажемо да су све библијске приче фиктивне онда долазимо до наивне релативизације Божијег присуства у историји, а ако кажемо да су све дословне онда до примитивне банализације.
     
     
    http://upodobljavanje.wordpress.com/2014/05/07/%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%BC-%D0%BD%D0%BE%D1%98%D1%83-%D0%B8-%D0%B1%D0%B8%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%98%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%98-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BB/

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...