Jump to content

Pontifex Emeritus

Члан
  • Број садржаја

    2432
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    1

Репутација активности

  1. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Flavius Belisarius in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Евхаристија јесте атемпоралан догађај, у то немој никад да сумњаш. она је и у времену и у вечности. једна иста, једна једина, јединствена и непоновљива Жртва. и баш зато што је атемпорална, може да се прославља безброј пута у времену, а да не буде друга или нешто друго од оног што јесте. као што и Христос јесте.
  2. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Flavius Belisarius in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    сам Христос је Нова Пасха. али Тајна Вечера није наговештај (игроказ), него реалност. дакле истинска и истинита Жртва, истинско и истинито ломљење Тела и проливање Крви. ипак, гледајући из нашег угла то је догађај пре самог догађаја, нечег што тек треба да се деси (ако се посматра у времену). међутим, у вечности то већ јесте. и Васкрсење већ јесте. и Вазнесење већ јесте. и Есхатон већ јесте.
  3. Свиђа ми се
    Pontifex Emeritus got a reaction from Milan Nikolic in Богословско питање првенства   
    Милане, слажем се са тобом да би примату у Цркви требало прићи са сасвим другачијих позиција- пре свега теолошких, а не политичких. међутим, имам проблем што нигде у Светом Писму не могу да пронађем примат међу апостолима и њиховим непосредним наследницима. дакле, то је ипак нешто што се јавило у Цркви као плод развоја, а не нешто што је постојало од њеног оснивања.
     
    наравно и канонски примат (лишен догматске конотације) мора имати неко еклисиолошко исходиште, или бар оправдање. ту је ''гордијев чвор''.
  4. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Milan Nikolic in Богословско питање првенства   
    Цариграду (који одавно више није православна метропола у правом смислу речи) не одговара заснивање првенства (и поретка црквених седишта) на политичком значају катедри унутар хришћанске икумене. зато одбацује историцизам као приступ у сагледавању појма примата у Цркви. ипак, треба им нешто за шта се могу ухватити па су се сетили примата у Светој Тројици, која је слика и (пра)образ Цркве. то им делује као чврсто тло. наравно, то у крајњем исходишту (по њиховом мишљењу) подразумева римског епископа као првог. звучи апсурдно да се Цариград залаже за еклисиолошке позиције Рима на, рекло би се, снажнијим основама него што то чини сам Рим (''Петринска служба''). међутим, они Рим утврђују с разлогом, јер што јача позиција Рима, то веће надлежности и права Цариграда.
     
    28. правило: Следећи у свему установе светих Отаца, и уважавајући сада изложено (прочитано) правило 150 најбогољубазнији епископа, окупљених на Сабор у великом Константинопољу - Новоме Риму, у време благочестивог, спомена достојног Теодосија (Великог), исто и ми одлучујемо и установљујемо по питању повластица најсветије цркве Константинопоља. Јер, и престолу старога Рима Оци су придавали повластице јер је тај град био престоница. Следећи исти разлог, 150 најбогољубазнијих епископа признали су једнаке повластице и најсветијем престолу Новога Рима, разложно просудивши да град који је удостојен цара и Сената (сиклита), и који ужива једнаке повластице старог царског Рима, буде уздигнут и у црквеним делима као онај и да буде други после њега ...
    (Четврти Васељенски Сабор)
     
    међутим, у тај гамбит лако може да улети и Јерусалим, јер је Мајка свих Цркава. засад га контролишу Грци па неће бити конкуренција Новом Риму.. но, никад се не зна шта носи дан, а шта носи ноћ   
  5. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Евхаристија јесте атемпоралан догађај, у то немој никад да сумњаш. она је и у времену и у вечности. једна иста, једна једина, јединствена и непоновљива Жртва. и баш зато што је атемпорална, може да се прославља безброј пута у времену, а да не буде друга или нешто друго од оног што јесте. као што и Христос јесте.
  6. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Zoran Đurović in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Евхаристија јесте атемпоралан догађај, у то немој никад да сумњаш. она је и у времену и у вечности. једна иста, једна једина, јединствена и непоновљива Жртва. и баш зато што је атемпорална, може да се прославља безброј пута у времену, а да не буде друга или нешто друго од оног што јесте. као што и Христос јесте.
  7. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Матусал in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Евхаристија јесте атемпоралан догађај, у то немој никад да сумњаш. она је и у времену и у вечности. једна иста, једна једина, јединствена и непоновљива Жртва. и баш зато што је атемпорална, може да се прославља безброј пута у времену, а да не буде друга или нешто друго од оног што јесте. као што и Христос јесте.
  8. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Ведран* in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Евхаристија јесте атемпоралан догађај, у то немој никад да сумњаш. она је и у времену и у вечности. једна иста, једна једина, јединствена и непоновљива Жртва. и баш зато што је атемпорална, може да се прославља безброј пута у времену, а да не буде друга или нешто друго од оног што јесте. као што и Христос јесте.
  9. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    и шта се онда буне кад кажеш да је Евхаристија атемпорална реалност? а ако је Евхаристија атемпорална реалност, онда је и Тело којим се причешћујемо атемпорална реалност. зар је то тако тешко да се схвати?
  10. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    једна иста, јединствена и непоновљива Евхаристија једне исте, јединствене и непоновљиве Жртве - на Тајној Вечери, на Литургији у цркви, и у Будућем веку (Есхатону). ко то не може да схвати и прихвати, за њега је Причешће само комеморација, сећање на Догађај.
  11. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    а теби ту нешто не одговара?! ниси задовољан? па каквим би нас иначе Творац створио? да нас је створио бесмртним, то значи да је Бог стварао не људе, него богове (по природи). а размишљати о томе је глупост, то вероватно и сам увиђаш. међутим, човек није биће дато, него биће задато. Он нас је створио смртне (по природи) али нас је призвао у бесмртност. призвао нас да постанемо богови (по благодати), и остваримо вечност с Њим и у Њему. и зато је био спреман да претрпи крст и страдање. зар то није лепо и племенито од Њега ? зар то није љубав?
  12. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    да, али кад уђеш у вечност, онда су судеоник (сапричесник) вечности (вечног живота). и сав си у вечности. у целој вечости, а не у пола вечности. и какве онда има везе то што си са почетком, ако си у Телу Оног који је беспочетан. а Он ти предаде све што је примо од Оца.
  13. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    ''предпостојећа'' значи пре постања. ако са постањем све почиње (укључујући и време), како онда може да постоји нешто ''пре''. може да постоји само нешто ванвремено. а то није исто што и ''пре времена''.
  14. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    само је Божја природа бесмртна, јер Бог постоји сам по себи. све што је творевина, смртно је. јер да није тако, онда би Христова Жртва била беспотребна. као што овде неки верују и да је Причешће суштински беспотребно.
  15. Волим
    Pontifex Emeritus је реаговао/ла на kopitar у Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    O bezumni i srca spora da vjerujete što god su proroci navijestili! 
    Za njiha se još nije desilo ...kao i za tebe ako ne povjeruješ.
  16. Волим
    Pontifex Emeritus је реаговао/ла на Ведран* у Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Ја не знам шта ти читаш али ево како стоји:
    "Јер ово је крв моја Новога завјета која се пролијева за многе ради отпуштења гријехова." Мт 26.28
    "И рече им: Ово је крв моја Новога завјета која се пролијева за многе." Мк. 14.24
    А сад Бога ради послушај ме. Остави за тренутак "логично размишљање" и просто прво чуј шта ти Спаситељ говори. Ево подебљаћу да буде лакше. 
    "Јер ово је крв моја Новога завјета која се пролијева за многе ради отпуштења гријехова." Мт 26.28
    "И рече им: Ово је крв моја Новога завјета која се пролијева за многе." Мк. 14.24
    Како је то конкретно Причешће крв његова? Ако темпорално још није проливена? А Он ти јасно и недвосмислено каже ОВО ЈЕ КРВ МОЈА. Не каже ово је образ, предокус, симбол, комеморација, итд. него ОВО је КРВ МОЈА!
     
     
  17. Волим
    Pontifex Emeritus је реаговао/ла на Volim_Sina_Bozjeg у Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Схватио сам колико сам духовно уморан од овог „православизма“, од те заокупљености Византијом, Русијом, од начина живота, духовности, црквених послова, побожности, све те буке. Не волим ништа од тога и што више размишљам о значају хришћанства, изгледа ми све даље. Све то буквално помрачује Христа, гура Га у позадину. Можда је то моја гордост? Не знам. Мислим да није. Чини ми се да све то нема заједничка мерила са Христом и са Његовом заповешћу: „Иштите прво Царства Небеског и правду његову“. Не могу да нађем речи којима бих изразио оно што је најбитније, оно што хришћанство значи за мене, оно што јесте његов дар, његов позив, његов изазов, његово дело.
    Александар Шмеман, Дневник, стр. 225
  18. Волим
    Pontifex Emeritus је реаговао/ла на Volim_Sina_Bozjeg у Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    Kako to postižeš bez upotrebe narkotika?
    Da te pitam: Kako Isus čovek kaže drugom čoveku poznajem te i pre nego si postao ako Isus Hristos nije atemporalno vaskrsao kojom prirodom to čini? Ako kažeš da to čini Božanskom prirodom zar je onda ne slivaš. Jer evo razgovor se dešava temporalno a Isus čovek poznaje čoveka atemporalno. Ako ga poznaje atemporalno ne samo da je Isus Hristos vaskrsao atemporalno, nego da je tim vaskrsnućem podigao i tog čoveka jer je Njegov pre nego što je taj čovek postao.
    Kako čovek čoveka može poznavati pre nego što je taj drugi čovek postao?
  19. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Zoran Đurović in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    и шта се онда буне кад кажеш да је Евхаристија атемпорална реалност? а ако је Евхаристија атемпорална реалност, онда је и Тело којим се причешћујемо атемпорална реалност. зар је то тако тешко да се схвати?
  20. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Paradoksologija in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    како је Господ могао да причести апостоле својим Телом и Крвљу, ако то Тело и Крв већ на Тајној Вечери нису у вечности? онда та Чаша коју су пили није Чаша вечнога живота. а то је страшно и помислити.
  21. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Ведран* in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    и шта се онда буне кад кажеш да је Евхаристија атемпорална реалност? а ако је Евхаристија атемпорална реалност, онда је и Тело којим се причешћујемо атемпорална реалност. зар је то тако тешко да се схвати?
  22. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Ведран* in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    једна иста, јединствена и непоновљива Евхаристија једне исте, јединствене и непоновљиве Жртве - на Тајној Вечери, на Литургији у цркви, и у Будућем веку (Есхатону). ко то не може да схвати и прихвати, за њега је Причешће само комеморација, сећање на Догађај.
  23. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Ведран* in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    да, али кад уђеш у вечност, онда су судеоник (сапричесник) вечности (вечног живота). и сав си у вечности. у целој вечости, а не у пола вечности. и какве онда има везе то што си са почетком, ако си у Телу Оног који је беспочетан. а Он ти предаде све што је примо од Оца.
  24. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from Ведран* in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    да, зато је боље рећи атемпоралан или безвремен (ванвремен). да ли је Бог ванвремен? јесте. да ли смо ми, који смо Тело Његово, с Њим и у Њему ванвремени? ја верујем да јесмо. и шта је онда ту проблем? ти не можеш да прихватиш ни да Бог постоји ван времена, а камо ли човек.
  25. Волим
    Pontifex Emeritus got a reaction from kopitar in Зоран Ђуровић: Преегзистенција Исуса Христа   
    и шта се онда буне кад кажеш да је Евхаристија атемпорална реалност? а ако је Евхаристија атемпорална реалност, онда је и Тело којим се причешћујемо атемпорална реалност. зар је то тако тешко да се схвати?

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...