Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

Pontifex Emeritus

Члан
  • Број садржаја

    2432
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    1

Последњи трофеј

Pontifex Emeritus је имао/ла садржај са највише реакција!

О Pontifex Emeritus

  • Ранг
    catholicus

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Sancta Sedes

Скорашњи посетиоци профила

6755 посетилаца
  1. Евхаристија јесте атемпоралан догађај, у то немој никад да сумњаш. она је и у времену и у вечности. једна иста, једна једина, јединствена и непоновљива Жртва. и баш зато што је атемпорална, може да се прославља безброј пута у времену, а да не буде друга или нешто друго од оног што јесте. као што и Христос јесте.
  2. и шта се онда буне кад кажеш да је Евхаристија атемпорална реалност? а ако је Евхаристија атемпорална реалност, онда је и Тело којим се причешћујемо атемпорална реалност. зар је то тако тешко да се схвати?
  3. једна иста, јединствена и непоновљива Евхаристија једне исте, јединствене и непоновљиве Жртве - на Тајној Вечери, на Литургији у цркви, и у Будућем веку (Есхатону). ко то не може да схвати и прихвати, за њега је Причешће само комеморација, сећање на Догађај.
  4. а теби ту нешто не одговара?! ниси задовољан? па каквим би нас иначе Творац створио? да нас је створио бесмртним, то значи да је Бог стварао не људе, него богове (по природи). а размишљати о томе је глупост, то вероватно и сам увиђаш. међутим, човек није биће дато, него биће задато. Он нас је створио смртне (по природи) али нас је призвао у бесмртност. призвао нас да постанемо богови (по благодати), и остваримо вечност с Њим и у Њему. и зато је био спреман да претрпи крст и страдање. зар то није лепо и племенито од Њега ? зар то није љубав?
  5. да, али кад уђеш у вечност, онда су судеоник (сапричесник) вечности (вечног живота). и сав си у вечности. у целој вечости, а не у пола вечности. и какве онда има везе то што си са почетком, ако си у Телу Оног који је беспочетан. а Он ти предаде све што је примо од Оца.
  6. да, зато је боље рећи атемпоралан или безвремен (ванвремен). да ли је Бог ванвремен? јесте. да ли смо ми, који смо Тело Његово, с Њим и у Њему ванвремени? ја верујем да јесмо. и шта је онда ту проблем? ти не можеш да прихватиш ни да Бог постоји ван времена, а камо ли човек.
  7. ''предпостојећа'' значи пре постања. ако са постањем све почиње (укључујући и време), како онда може да постоји нешто ''пре''. може да постоји само нешто ванвремено. а то није исто што и ''пре времена''.
  8. али то је оксиморон. јер ако је Богу све моменат, онда то за Бога нема хронологију. хронологију можда има за нас који смо у времену (тј. творевини). али вечност је безвремена. значи да у вечности нема хронологије. уосталом, колико је стар Бог?
  9. само је Божја природа бесмртна, јер Бог постоји сам по себи. све што је творевина, смртно је. јер да није тако, онда би Христова Жртва била беспотребна. као што овде неки верују и да је Причешће суштински беспотребно.
  10. па шта је онда вечни живот? значи, то што смо створени значи да нам је вечност ускраћена. чему онда Оваплоћење и Васкрсење? чему Причешће?
  11. браво. а зашто би онда у вечности било другачије? или сматраш да се у вечности смењују догађаји и да се вечност мења одређеном динамиком?
  12. у вечности све већ јесте. јер да није, онда вечност не би била вечност, него би била време.
  13. како да им објасни да нема времена пре почетка времена, кад ни модерна физика није у стању да изађе на крај с тим.. а треба да схвате буздовани из Галилеје.
  14. смрт није последица палог стања. смрт је иманентна творевини, јер творевина је створена из ничег, и зато тежи да се врати у то ништа из ког је призвана у реалност. зато је Христос морао да умре да би својом смрћу смрт уништио и тако творевину привео у вечност.
×
×
  • Create New...