Jump to content

Рисбо

Члан
  • Број садржаја

    95
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

  • Број дана (победа)

    1

Репутација активности

  1. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Милан Ракић у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    А јебајига. 
    K`o што рече @Поуке.орг инфо, у овој бари смутних времена, без обзира колики нам домет Поука био (а јесте-судећи по ЕФЕ-има) - многима би, јамачно, недостатак и непостојање Поука У интерМек небу значио "победу" једне "ваља се" линије.
    Са свима нама који суделујемо овде; левима и деснима, либералнима и "конзервама", клановима херцеговачким и супротним њима, тамбурашима и трубачима, контра и про актуелног Председника Републике, онима које иннтересује актуелно на Форуму, или пак раби са Форума нешто душекорисно - све у једном, феноменолошки, за заинтересирану јавност, Поуке су најбоље што православно хришћанство (на српском језику) на мрежи може да дадне.
    Зато и не одговара!
     
  2. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Ćiriličar у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Кад је народ завађен онај ко их покушава мирити не може ваљати ни једнима ни другима....тежак је крст митрополитив у ЦГ, претежак....јер конвертитство је корад даље од оног за време комунизма....тада су се браћа убијала због идеологије....али ово је дубље...када би не дао Бог настала нека анархија свашта би било. Митролит је неко ко држи оба таса да ни један не претегне....није то лако....о неким погрешним потезима се може говорити, али стављати њега у неки раскол....много је.
     
  3. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Жељко у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Ако издржи до краја и не поклекне ја ћу га сматрати великим подвижником и светитељем.
     
  4. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Ćiriličar у Милош Ернаут: Српски архијереји – јединствени у нејединству   
    Свако ко се оглашава износи своје ставове, а они су, ма како аргументовани, субјективни...али говорити о овако крупним стварима речником "нећу да им опростим" је огледало "аргументације".  То је оно кад Црногорац раскида са девојком, Ово је у реду да је коментар на форуму, али није за нешто чиме се обраћа целокупној јавности. Ипак, суштина је ок: паства је саблажњена начином деловања епископата, па није лоше да се чује.
    Осим тога, лично ме боли све око случаја бившег владике Артемија, али он није више "владика Артемије", стога је противно одлукама Цркве, Сабора његову фотографију потписивати са "владика Артемије". Препознатљив је стил Стања ствари. Лично подржавам доста тога што се тамо објављује, али недостаје им ширина, осећа се ускост и политика. Тако да, мислим да је аутору, магистру, боље да пише о Вучићу, Дверима или кога већ (не)подржава.
    "Созерцање" аутора о "империјализму" Руса и томе да је снага РЦ у бројности...боље је не коментаристаи. Само још једном напоменути како је баш хришћански "не опростити" целој једној Цркви помесно, посебно ако си магистар философије, још ако ти та Црква није и никад неће ни тражити опроштај...нисам одавно прочитао, реторички, горђу безвезарију.
    Још се молимо да нам магистар философије опрости не долазак на Крит!. Магоистре опрости.
     
  5. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Milan Nikolic у Raskol se zahuktava   
    РПЦ: Престаћемо да помињемо поглавара Грчке цркве ако призна украјинске расколнике
    Пресс-служба Патриархии РПЦ
     
    Руска православна црква ће престати да помиње поглавара Грчке православне цркве, архиепископа Јеронима, у диптиху РПЦ, уколико он за време литургије буде помињао поглавара украјинских расколника, рекао је портпарол РПЦ Владимир Легојда.
    „Свети Синод Руске православне цркве овластио је Светог патријарха московског и целе Русије Кирила да прекине да помиње архиепископа атинског и целе Грчке у диптиху, уколико поглавар Грчке цркве током богослужења почне да помиње вођу једне од украјинских расколничких група, или уколико предузме нешто што би сведочило о његовом признавању украјинског црквеног раскола“, рекао је Легојда, цитирајући одлуку Синода.
    Он је додао да ће РПЦ одржати молитвени контакт са свим епископима и свештеницима Грчке православне цркве који не признају украјинске расколнике.
    „Ценимо молитвено општење са нашом браћом из Грчке православне цркве и наставићемо да одржавамо са њима живу молитвену, канонску и евхаристијску везу преко свих тих архипастира и пастира, који су већ иступили или ће иступити против признања украјинског раскола, који се неће окаљати служећи се расколничким лажним хијерарсима, него ће служити као пример хришћанске храбрости и чврстог залагања за веру Христову“, истакао је Легојда.
     
    https://rs.sputniknews.com/rusija/201910171121031094-rpc-prestacemo-da-pominjemo-poglavara-grcke-crkve-ako-prizna-ukrajinske-raskolnike/
  6. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на The Godfather у Raskol se zahuktava   
    Жарко Видовић: Васељенска патријаршија од пада Цариграда не иступа као бранитељ православља
    BY СТАЊЕ СТВАРИ on 17. ОКТОБРА 2019. • ( 1 )
    Фанариотска политика православне црквене хијерархије у Босни, па и у Србији, пре и после Пећке патријаршије, допринела је томе да велики број православних напусти веру
    Жарко Видовић (Фото: Душан Јауковић)
     
    Чињеница је, међутим, да цариградска патријаршија већ одавно, од самог пада Цариграда под Турке, нема могућност да иступа као заступник и бранитељ православља. Цариградског патријарха од г. 1453. поставља турски султан, а од времена Кемала Ататурка патријарх може бити постављен само уз одобрење турске владе.
    Но, та патријаршија никад није представљала, нити имала могућност да представља грчки православни народ и цркву, него само Фанар. А Фанар је трговачка четврт Цариграда (названа тако по пристанишним светионицима). То је грчка буржоазија коју је Турска оставила на миру, и задужила да води турске трговачке послове, пошто се сами Турци нису трговином бавили. Фанар је био заштићен, и ниједан јаничар није могао без дозволе самог султана, односно везира, да ступи на тло Фанара. Фанар је уживао аутономију истичући белу заставу, као и наш Дубровник. Али, та аутономија је плаћана великим порезом плаћеним турској порти. Порез је износио и до осамдесет процената добити. Но, зато су Фанариоти (не само Грци, него и Јевреји, Цинцари и Јермени Фанара) под заштитом Турске, вршили нечувену пљачку становништва по територији Турске империје. За ту пљачку су били једнако заинтересовани и Турци и Фанариоти, јер што је већа пљачка, већи приход ће имати и турска порта из оних осамдесет процената пореза, и Фанар од преосталих двадесет процената добити. Фанариоти су бирали патријарха и патријарх цариградски је представљао само њих. Фанариотски патријарх је постављао епископе по Грчкој, Бугарској, Србији, Босни – све док није 1557. основана, издвојена и обновљена Пећка српска патријаршија. Утицају Фанариота могли су да се отму само манастири и свештеници повезани са манастирима. Ситуација је, дакле, правно иста: како је цариградски патријарх под влашћу турског султана, тако је и Руска црква, чак лишена патријарха, преко Светог Синода, који као своје чиновничко тело именује цар, потчињена цару.
    Фанар, седиште Васељенске патријаршије: (Извор: Борба за веру)
    Но, кад су Грци почели да раде на свом ослобођењу, Фанар и цариградски патријарх су били на страни Турске – против Грка. И дан-данас цариградски патријарх подржава – јер мора – Турке у заузимању дела Кипра. Фанарско свештенство и епископи у Босни – а после укидања Пећке патријаршије поново епископе у Босни поставља Фанар – били су на страни Турака за време великог српског устанка у Босни и Херцеговини 1875-1878. године. Као и против православних Грка. Зато је грчка црква издвојена и одвојена од цариградске патријаршије. Дакле, Фанариоти нису никакви „Грци“, него турски поданици. Разочарење балканских православних народа у цариградску патријаршију користила је, међутим, Римокатоличка римска црква да читаво „грчко православље“ или „шизму“ окарактеришу онако како је заслужио да буде окарактерисан само Фанар. То је иста клевета православља као кад се и у царској Русији православље поистовећује с потчињеношћу цркве царском апсолутизму, а заборављају се руски монаси и таква појава као славјанофили, борци за обнову аутентичног православља.
    Фанариотска политика православне црквене хијерархије у Босни, па и у Србији, пре и после Пећке патријаршије, допринела је томе да велики број православних напусти веру, поистовећујући је са азијатским деспотизмом и подаништвом. Деморализација је била велика и после устанка у Босни и Берлинског конгреса 1878, те су православни свештеници, разочарани у своје епископе Фанариоте, одбацивали свештенички чин и позив, и постајали или атеисти, као Васа Пелагић, или римокатолици – као и добар број сродника предака писца ових редова.
    Међутим, теологија Фанариота није православна, него управо римокатоличка, а у њој има исламског утицаја исто онолико колико га има и на теологију главног и највећег, званичног римокатоличког теолога, Томе Аквинског (који је формиран под утицајем аристотелизма из исламске папске Шпаније, кад се Римска црква, истим средствима као и ислам, борила са исламом за превласт у Медитерану).
    Тома Аквински (Извор. Јутјуб)
    У тој теологији је наглашено јединство или целина цркве као бића којим се поништава биће верника. Црква је „објективно света“ и као таква, она „објективно“ постоји онако како постоји било која ствар или институција у свету и историји. Она није схваћена као духовна заједница. Биће није човек верник, него црква као правна установа заснована, као и исламска држава, на божанском праву. Бог је тако схваћен исламски: као предодређеност светског и историјског збивања. Славјанофил Алексеј Хомјаков је то први јасно запазио, и написао студију о савезу римокатолицизма с исламом против православља. Тај савез је већ у заједничком својству и исламске и римокатоличке теологије: обе подједнако одричу слободу и духовност човека као посебног и појединачног бића, дакле, одричу личност човека. Човек стиче вредност (која се ни за ислам ни за римокатолицизам не састоји у слободи и духовности човека, него у моћи и ефикасности служења Римској цркви или исламској држави), дакле, стиче вредност тек укљученошћу у заједницу (римокатоличку или исламску), јер основа вредности је та заједница, њено јединство, створено, тобоже, самим Богом. Православље, напротив – и једино оно међу свим могућим теологијама у историји човечанства – истиче вредност човека као безусловну, без обзира на укљученост човека у било коју заједницу, а вредност се не састоји, него се само доказује укључењем, а састоји се у духовности и слободи којом се човек као биће по себи и у себи, као биће Богом створено, таквим какво јест (духовно и слободно биће), одликује још пре сваке историје и пре сваког свог времена. То је смисао православног учења о вечности Логоса.
    Православна црква долази у кризу кад занемари ту основу хришћанског учења и кад, попут ислама или римокатолицизма, сматра да би црква могла бити света без претходне духовности и слободе човека. То званични теолози православних цркава – кад су ове у кризи, као у време власти султана, или цара, или било ког тоталитаризма над њом – заборављају, истичући да је битно у учењу православном еклисиологија, учење о цркви као заједници.
    Другим речима, унијати, римокатолички теолози и сл., увек су православље поистовећивали с његовим кризним положајем, тј. с политиком која је силом наметана православној црквеној хијерархији. А то значи да су православље поистовећивали са издајом православља, те испада да је православље у самој својој суштини – издаја хришћанства.
    Жарко Видовић, Руски славјанофили: реч у њихову одбрану (1975-1976), стр. 83-86.
  7. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на srb_Lo у Raskol se zahuktava   
    На ове речи О. Теодора Зизиса и Савопоулоса могу само рећи Амин,Амин АМИН !!! Ове њихове изјаве ће ући у историју Грчке Цркве . Све су рекли како јесте без неког улепшавања онако како треба да се каже . 
  8. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Ronald у Канонизација Немањића   
    Za mene licno starac Tadej je pravi primer svetitelja narocito sto imam svjedoke iz prve ruke, tacnije od dvojice prijatelja koji su htjeli kod njega da se zamonase i izvan toga su cesto dolazili i bili kod njega
  9. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Hadzi Vladimir Petrovic у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Жао ми теме, био сам у путу нисам успио да је прочитам, каснио сам стотињак порука. Љут сам због овог напада, на Цркву, на слободу говора. Показује немоћ и духовну и менталну, страх од истине и разоткривања и дубину пада налогодаваца.
    Шта је сљедеће урезаће нам језике у грлу, заљепити типке на тастатури?
    Ово уједно показује и да су Поуке бећ направиле велики посао. Зато честитам.
    Ипак осјећа се нека радост и све је јасније.
  10. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Вукашин у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Tacno se dotle doslo, da je po Fanaru sve relativno i rastegljivo, tj. moze da se menja u odnosu na njihovo tumacenje.
    Odlican je Djogo. 
     
     
  11. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на DrNeoCortex у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Obratio si se ocu Zoranu sa "vama sinodalcima", a on nije arhijerej... 
    Vezano za blic, Vučić nije vlasnik blica niti može da mu brani šta će da piše. Blic ima dugu istoriju napada na SPC, i iz vremena pre Vučića, a imaće i u vremenu posle Vučića (ako to ikad doživimo). U to možeš da budeš siguran baš zbog njegove vlasničke strukture.
     
  12. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Ćiriličar у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Ja sam Bokiju nudio 100 evra ako mi citira teologa srpskog koji je napisao reč "demon"!
    Ovo je prvi   teolog koji veruje da demoni postoje  
    Kapa dole majstoru!
     
  13. Волим
  14. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Hadzi Vladimir Petrovic у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Имаш важна сазнања која не можеш са нама да подјелиш, али на основу којих ми треба да то вјерујемо и занемаримо све оно што знамо јер не знамо све, уз то знаш и шта Вартоломеј мисли?

    Послато са 5026D користећи Pouke.org мобилну апликацију

  15. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на The Godfather у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    У одбрану изгубљеног Града (постмодерна моћ Цариградске патријаршије)
    TEOLOGIJA.NET Моћ успоставља „чињенице“. Вијест да је и Атинска архиепископија... Ko ima vremena - preporucujem. Darko Djogo.
  16. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Grizzly Adams у Episkop Grigorije: Nikada nisam bio u saglasnosti sa Vučićevom ideologijom   
    Тачно да су (неке) интервенције мрља у историји САД.
    Али то не поништава све оно што је добро и позитивно, што треба копирати.
  17. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Volim_Sina_Bozjeg у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Hvala. U tom domenu nastavljam da pratim, sve van tog konteksta odričem kao moje.
  18. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Zoran Đurović у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    рећи ћу ти да си био у праву
  19. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Zoran Đurović у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Овај незахвалан посао чишћења гумна нема никакве везе са 1) неким мојим личним интересима, 2) неким мојим анимозитетима.
    То су 2 главне линије по којима ме ови које разобличавам спинују. Верујем да је мој интерес јединство Цркве, а да сам се до коске залагао за то, види и слепац који чита моје текстове о јединству са католицима. - Духовитима: имају очи а не виде...
    Од првог дана сам разобличавао секташки дух. То и сада радим, само што неке боли јер воле ове које сам означио секташима.   
     
  20. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Просечан србенда у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Ајде бре претерујете. Зашто се проблем професуре еп. Максима пребацује на саборско расправљање? Од када то сабор одређује професоре на бф да би сада он требао да их помера или задржава на позицији?
  21. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Неко тамо у Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    Никејски десетерац
     
    Књигу пише Григорије Клуни,
    Из Њемачке где се народ буни. 
    Књигу пише ситна слова везе,
    Те је Жељки са Блица донесе.
     
    Мила сејо од Блица краљицо,
    где си мени мила мезимицо?
    Тури ове документе нове,
    брод тамбура почео да тоне.
     
    Одговара Жељка мезимица,
    из српскога тврдошкога Блица,
    па нам нови наслов брзо спреми,
    о скандалу спрам Барта нам вели!
     
    А јој куку, бруке и срамоте,
    вришти Жељка испод сваке строфе.
    Ето нама јада ни по јада,
    што нам стиже из Никеје града. 
     
    У Никеју позвани су гости,
    да се с Бартом по Никеји "пости",
    да се слави осам стотин љета,
    Цркве Српске и приморског света.
     
    Ал се Барте мало забунио,
    Патријара нашег ословио,
    как не прилич нити реда није,
    Патријара назва га Србије.
     
    Одузе му Барто пола света,
    дијаспору и пет континента.
    остави му државицу једну,
    па га зовну у Никеју да седну.
     
    Одговара Патријара седи,
    што но књиге староставне следи.
    Мили Барте не труди се више,
    титула се моја друкче пише. 
     
    Кад изучиш књиге староставне,
    заборавиш претензије вајне,
    јавни ми се одмах брзом поштом,
    ето мене у Никеји с гуштом.  
     
     
     
     
      
  22. Волим
    Рисбо got a reaction from Grizzly Adams in Episkop Grigorije: Nikada nisam bio u saglasnosti sa Vučićevom ideologijom   
    Znam tvoj stav o povlacenju SAD iz intervencija i sam sam istog stava. SAD bi bila svetlo narodima sveta bez toga, a ovako su nasilnici I licemjeri.

    Послато са SM-A530W користећи Pouke.org мобилну апликацију

  23. Оплаках :))
    Рисбо got a reaction from Неко тамо in Зоран Ђуровић: Митрополит црногорско-приморски Амфилохије запретио расколом   
    A mene ako se sete na dan bezbednosti sete se, ako ne to je bila moja duznost-


    Oprosti avo ago mogao da odolim

    Послато са SM-A530W користећи Pouke.org мобилну апликацију

  24. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на Ćiriličar у Episkop Grigorije: Nikada nisam bio u saglasnosti sa Vučićevom ideologijom   
    @florenntina Не да да изменим, мали ПС: Владика Григорије ће ревидирати своје ставове након пола деценије у Швабији. Он је дубок човек, али има један проблем, он Запад зна из теорија, сад га упознаје из владичанског трона....много другачије изгледа демократија у Немачкој када је гледаш са бауштеле.
    Владика Григорије гледа Запад и демократију са сентименталниоћу. Знао он како функционипе велика политика, али не зна, поооојма нема, како се то одражава на малог човека. Након 5 година у Немачкој, и даље ће бити против Вучићевих идеологија...али ће видети колико је погубна Тадићева била и идеологија и методологија....а искрено, и АВ и Тадићу, и Меркеловој и Макрону...идеологије су исте...Систем у којем смо сви, везе нема са идеологијом...идологија је само средство испирање мозаг...но не можеш Немца или Шведу да пљачкаш скроз, мораш да му даш макар 2000 евра месечно....слабо Григорије зна а и слабо сма поштује демократију...биће добар кад ка протестанстка мало измрви макар пола деценије...
    Срби никако да укапирају да морамо ми да се мењамо - свест, па онда даље....да би сменио АВ мораш имати критичну масу људи...то не капира опозиција никако....то је Курта и Мурта...
  25. Волим
    Рисбо је реаговао/ла на RYLAH у Episkop Grigorije: Nikada nisam bio u saglasnosti sa Vučićevom ideologijom   
    осуђујући све акте насиља против становника Косова као и терористичке акте било које стране
    што ће рећи да се подједнако осуђују учесници у сукобу.
    Не у потпуности, опет сам објаснио горе.
    Неистина. Тражи "узимање у обзир" споразума из Рамбујеа на два места, а на терћем "узимајући у потпуности у обзир споразуме из Рамбујеа и принципе суверености и територијалног интегритета СР Југославије и других земаља у региону, и демилитаризацију ОВК ".
    Зато кажем да није довољно да гледаш ТВ или читаш Пешчаник у тумачењу међународних споразума. Хелсиншки споразум управо у потпуности афирмише принцип очувања суверенитета и територијалног интегритета као темељ безбедности Европе. Ал да би тумачио све финесе тамо терба да положиш минимум Међународно јавно право, Управно право и још пар испита. А то опет подразумева да мораш и оне друге испите.
     

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...