Jump to content

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 11/03/19 in all areas

  1. 8 points
    Vladan :::.

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Сетих се још нечег. Један од намераваних задњих ексера у ковчегу канонске Цркве у Украјини, а који је хтео да закуца По(т)рошенко, је био (његов) закон којем је главни циљ био да се онемогући канонској Цркви да користи назив који је до тада користила. И да тај назив затим добије расколнички франкештајн. Са нашим епархијама у САД је слична прича. Најочигледнији (али не и једини проблематичан) његов елемент је промена назива за епархије у САД. А у оба случаја за то су коришћени правно-бирократски изговори, усклађивања, разграничавања итд. Све на штету канонске Цркве. И оба случаја су карактеристична за Бартове терминолшке смицалице: пола тога је у називима, титулама, ословљавањима итд.
  2. 8 points
    Zoran Đurović

    Raskol se zahuktava

    Само будала може да се прими на ово.
  3. 7 points
    Vladan :::.

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Пише лепо у тексту на енглеском да је разговарао са политичким официрима амбасаде: "On May 26, soon to be Bishop Irinej (Dobrijevic) (strictly protect throughout) met with poloff in the wake of the May 23 Vienna talks on religious issues in Kosovo. Irinej (Dobrijevic) was elected Bishop during an assembly of SOC Bishops held in Belgrade from May 15-27 and appointed to preside over Australia and New Zealand" и са осталим особљем амбасаде: "Irinej (Dobrijevic) told other Emboffs that the election of other new members of the Synod -- particularly "Bishops from Bosnia" -- would likely result in a harder-line SOC leadership. Irinej (Dobrijevic) said that the SOC leadership's top priority (including Patriarch Pavle, Metropolitan Amfilohije) is to keep PM Kostunica in power so as to avoid a Radical government -- he called an SRS government a "nightmare scenario" for the Church." а има и још гомила места где се каже "Irinej (Dobrijevic) told us" "According to Irinej (Dobrijevic)" "Irinej (Dobrijevic) said that". Дакле, ако је веровати тексту, било је пуно разговора е. Добријевића са особљем амбасаде у којима им је говорио разне ствари из унутрашњег живота СПЦ и односа архијереја са властима и политичарима у Србији.
  4. 7 points
    Поводом увођења шиптарских такси на робу из централне Србије... Европска Унија позива Београд и Приштину да престану са заоштравањем стања на терену и да се врате дијалогу!
  5. 7 points
    Milan Nikolic

    Raskol se zahuktava

    Руски патријарх предао поглавару Руског егзархата повељу о јединству са РПЦ Патријарх московски и целе Русије Кирил предао је поглавару архиепископије западноевропских парохија руске традиције („Руски егзархат“), архиепископу Јовану, патријаршијску и синодалну повељу о обнови јединства ове архиепископије са Руском православном црквом. Церемонија предаје одржана је током литургије у московском храму Христа Спаситеља. Архиепископија „одсад постаје саставни део Московске патријаршије“, наводи се у документу који је свечано прочитан у храму. https://rs.sputniknews.com/rusija/201911031121117191-ruski-patrijarh-predao-poglavaru-ruskog-egzarhata-povelju-o-jedinstvu-sa-rpc/
  6. 7 points
    Талични Том

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    У САД још мање. У чијем је интересу да НАТО пакт ратује и изазива сукобе широм планете? Де јуре то ”нешто” је још увек званично део Србије. А то да ли ће и када ће да буде и де факто, Богу хвала, не зависи од тебе и теби сличнима. Рецимо, многи на овом Форуму видели су да је сулудо и самодеструктивно било понашање в.п. вартоломеја апропо црквене ситуације у Украјини и нису ћутали. У потезима в.п. вартоломеја нису препознали ”квасац неког дубљег јединства...” већ су (са и без наочара) препознали да је то квасац из којег ће као тесто (и као крајњи производ) да нарасте - раскол. А мислити то да је Косово срце Србије (било и биће во вјеки вјеков), је све само није сулудо и самодеструктивно. Сулудо и деструктивно је само у главама оних који нису баш у винклу. Као што можемо видети након свих потеза цариградске патријаршије и в.п. вартоломеја по питању црквене ситуације у Украјини, на делу је једна врло перфидна злоупотреба православне вере од НАТО-пакта, а где су амерички политичари ту очигледну злоупотребу извукли као дуго скривани адут у доградњи свог царства. И, да, видесмо (понављам) в. п. вартоломеј се показао као сасвим спреман за такву злоупотребу хришћанства. Интересе Четвртог рајха ставио је изнад вере, канона, о разуму да и не говоримо... Без увреде, мислим да би тебе требало ставити у просторију пуну Делија и Гробара, па да им све горе наведено кажеш лицем у лице.
  7. 6 points
    Vladan :::.

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Ја могу да разумем да кажете како је текст фејк. Али да кажете како у њему није описано Добријевићево изношење инсајдерских информација Америма не знам како да назовем осим нечитањем текста који критикујете.
  8. 6 points
    Па ето одличне прилике да се види ко уствари бојкотује саборност! Свеправославни Сабор који скоро све помесне цркве траже! Једина која неће ни да чује је она из Стамбола на Босфору!
  9. 6 points
    @Поуке.орг инфо Туга која вапи за свеправославним Сабором. И још већа туга што за тим Сабором нема воље. У тој кризи православне саборности се и налази суштина наше туге и ове големе муке која се надвила над Црквом.
  10. 6 points
    Милан Ракић

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Дискористим пригоду да се сви молитвено сетимо и поменемо Факу, Фариса Араповића, аутора, по мени најјебитачнијег перкусионог "интроа" у повијести југославенског рокенрола ("На стражи поред Призрена"). Фако је преминуо ономад, 18. септембра, пре месец и по дана. Нека му Бог души опрости. Ненад Јанковић, ака др Неле Карајлић је на последњем опроштају о Факи рекао ово: "Отишао је човјек који је снимио Пишоњу и Жугу, Гузоњу, Хаџију, Фикрету, Кањон Дрине, Дан Републике, На стражи поред Призрена... Са 16 година! Лака ти земља, драги мој Фака, и бескрајно небо умјетничко... Отишао нам је Фарис. Туга. Памтим га као дјечака немирних очију и радозналог духа. Дошао је у Забрањено пушење са шеснаест година! Басиста Куста био је дупло старији од њега. Најмлађи бубњар у историји југословенског рока. И остаће ми у сјећању дјечак, баш онакав какав је и био онога јутра када је дошао на прву пробу. Заувијек дјечак"
  11. 6 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Хајде ти мени објасни зашто је Иринеј Добријевић преписао црквену имовину на своје име и зашто је изменио име и устав СПЦ у Америци? Сад да неко покрене причу о Филарету и да су изашле некакве депеше о њему ти би рекао: Ако и треба, јер је он радикал. Друга ствар зашто је проблем поставити тему о Викиликсовим депешама о једном епископу СПЦ на сајту Поуке? Зар је то некаква тајна о којој треба да ћутимо? Или је проблем што га овде Викиликс доводи у везу са ЦИА? Па ти си амерички ситизенс, теби не би требало да је проблем што је неко сарадник ЦИА. На крају ти би као добар грађанин Америке требао да подржаваш рад ЦИА из патриотских побуда.
  12. 6 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Misliš CIA snajka? Savršeno ti ne smeta što je cinkario SPC kod američkog ambasadora i što je Vikiliks o njemu pisao kao saradniku CIA?
  13. 5 points
    Ромејац

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Кажу да не желе да им ти истерујеш драге госте! Одакле они знају да ти нећеш кренути напрасно да вршиш егзорцизам...
  14. 5 points
    Талични Том

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Значи, тврдим да је Косово de iure и даље део Србије.
  15. 5 points
    Vladan :::.

    Sta za vas prakticno znaci biti hriscanin?

    Па има свега, али упркос свачему што се овде дешавало, и са члановима и са уредништвом, ипак су неки сведочили да су овде нашли "Живе речи утехе". А те речи су писали неки од нас
  16. 5 points
    @Ronald Pa to su stare fore "hahaha"...vidi, sta si sve ti nabacao? Vrlo emotivan, ali tu nema nekih varijacija, nego je konstanta....posebno sam emotivan kad neko stavlja u istu ravan sujete raskolnika i onih koji brane poredak u Crkvi. Milojkov je tako miroljubivi sujetomer....nego, po cemu meri sujetu moskovskog patrijarha? Sto najpre ne izmeri svom mentoru? Cestit covek najpre od sebe krece. Ali nije strano cuti i na predavanju kako se malo veci od >milojova ismejavaju tipa "iz Rusje moze li sta dobro biti"...da ih ne pominjemo...ne brnaim ja Rusiju....iha, pa znam ja i debele sam cehove platio od ruskih nakaradnosti, ali to nema veze sa crkvom. Nego ne prihvatam SUJETNE komentarcice sa Karaburme, zsnovane na nekoliko iscitanih - pokazalo se da ima i mnooogo boljih - knjiga, zatim prepricanih na ispitima, pretocenim u poene....a pokazuje se i kvalitet. Posebno ako su ocigledno LAZ! Sabornost da, ali kakva i ko da je saziva i kako? Sabornost da, ali ne Kritska! Autokefalija, da, nije bila na Kritu, ali kave to ima veze sa Rusima? Zna se ko ju je skinuo. Cak sta vise, ako ikad najbolje je odgovaralo Istambulu kad Rusa nema! Da tada o aeutokefaliji prcaju....laz, laz, laz... Gradjani su sito sto i pripadnici naroda? Laz! Homoeksualac je isto sto i hetero seksualac? laz! Raskolnik je isto sto i onaj koji brani poredak u crvi? laz! Sve su to samo ljudi, svi treba da imaju ista prava, to da, ali da li su svi isti? Nikako, nisu NI slicni! Dakle necemo kusati lazi. Ja jesma emotivan, ali jos se nisam skinuo u gace i poceo setati po belosvetskim trgovima...ponosno. Iako se emocije ne stidim. Toliko o emocijama....ima gi razni.
  17. 5 points
    The Godfather

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Gospod uredjuje, ali preko ljudi - kao i uvek - ako se vratis nekoliko hiljada god unazad, pa krenes unapred jasno ces videti kako Gospod uredjuje npr kako je izveo Jevreje iz Egipta i preko koga, pa nadalje...kako na mikro - tako i na makro planu...
  18. 5 points
    Талични Том

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Јел’ то станеш испред огледала па погледаш оног у огледалу и кажеш то што си рекао?
  19. 5 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Када би некоме оперисали главу и извадили пола мозга, онда би он имао право да резонује овако како си ти написао, тј да нема критичко мишљење. Но то све опет не негира чињеницу да је Добријевић описан као сарадник ЦИА.
  20. 5 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Замишљам тебе кад поп стане на амвон и почне да чита јеванђеље, како му кажеш: "Значи, почели да се ваде текстови од пре 2000 година"
  21. 4 points
    Vladan :::.

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Да али оно што је за тебе доказ је бесмислица. Јер за тебе је доказ да те информације нема у Блицу што значи да у новинама нема инсајдерских информација него само јавних. Јер, по теби, ако нешто некада осване у Блицу то онда није инсајдерска инфо. А то не значи то него да инфо може да осване и код ЦИА шефова и касније у Блицу. Дакле, то што је има у Блицу не значи да није и инсајдерска. Дакле, ако Иринеј даје инсадерске инфо амбасади а после се то појави и у Блицу не значи да Иринеј није откуцавао СПЦ него да је та инфо процурила и до Блица. У томе је твој спин.
  22. 4 points
    Зосима

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Ако могу да се придружим овде малобројним,али ни ја у овом тексту не видех "издајничку" улогу вл Иринеја. Човек је цео живот службовао у Аустралији,Уса и сасвим је логично да га неко пита за мишљење... Још мање капирам,како се вл Теодосије нашао у истом филму??!!
  23. 4 points
    Ima, ima...ja sam preimeti jednog lovaca na jelene. Svojim jeftinim forama, koje mogu da impresioniraju samo neke tetke, sistematski vredja, u svakom drugom komentaru ruski narod. Onda, onako, naucen sa 3 serije, 10 filmova i sa utiscima iz par prljavih americkih gradova, umislivsi da je video i zna svet, vredja ne samo Ruse nego i Srbe. Vredja i onu decu izginulu na Kosarama braneci Srbiju od NATO fasita. Jesi ga ti primetio?
  24. 4 points
    Vladan :::.

    Raskol se zahuktava

    А па неће бити. Кирил је био код Барта а овај га искулирао и третирао малтене као да му је у цркву дошла нека баба да купи свеће. Кратко памћење имају. А имамо и замену теза. Може некако можда да се разуме да се не слажу са прикидањем помињања. Али говорити да се једнако не слажеш са РПЦ и са Бартом при чему то може да значи да су једнако криви за овај хаос је неозбиљно.
  25. 4 points
    Rode, kad neko vredja moj naord vredja mene! Kad neko vredja narodE moje dece, posto su dvonarodni, vredja mene! Da podvucem: onaj ko ima penis, taj je musko. Ko ima vaginu, taj je zensko. Onaj ko je napravio raskol taj je raskolnik! Onaj ko brani poredak u crkvi on je Pravoslavan! Jeste da je Milojkov citao mnogo Zijulasa, ali sujetomer sigurno ne moze biti. I ne prihvatam da nesto sto se tice svih nas, taj Milojokov, stavlja u istu ravan raskolnike sa onima koji brane poredak crkveni! To je zesce licemerje. Tako, nacrtao sam, da ne bi ostao nedorecen. Nadam se da ce taj isti Milojkov biti na ikoni...ne nadam se, zelim iskreno.
  26. 4 points
    Kakvim recima? Reci Aleksandru da mu je komentar licemeran? Ne zasmejavaj me. NADlicemeran mu je komentar! Posle je cak i lazi ciste izgovorio, lazno zakljucujuci.Apropo emocije: ja nisam majmun, a i majmuni imaju emociju neku, ja sam covek. Iako sam ziveo sa protestanitima znam da je emociju imao i Bogocovek, pa ako i sagresim, a sagresim, sagresim iskreno ne kao licemer. Moj Bog je i plakao i bicevao...ja nikoga ne smem niti bi bicevao, ali ne volim lazi licemerje. Mozda to Aleksandar govori iz ubedjenja, sentimenta, ne menja stvar da su to lazi. Ja ne sudim o njeu, nego o njegovom komentaru, on me ne zanima, osim da mu zelim sve dobro za spasenje i za zivot ovde. Te price jeftine retorika Holandjana, jednakost liberala, gradjani, nema naroda nema polova...rode mani me toga. Za mene onaj ko ima penis je musko, ko ima vaginu je zensko! Neka se oseca kako oce, neka se ne primice mojoj deci samo. Ima Srba, Rusa, Grka, Bugara i te kako ima! Ako za tebe nema naroda za mene i te kako ima. Recimo ruski, narod, srpski narod i to. Ta ukodirana narodnios u pasos - gradjanin Obale slonovace - ne vazi kod mene. Imam vise pasosa ali sam samo Srbin...i fala Bogu ima jos i srpskog naroda. Ili mislis da nema? Homoseksualci izjednacavaju polove, liberali izjednacavaju patriote i one koji nas bombarduju i pljackaju, a Milojkov izjednacava raskolnike i one koji brane poredak u Crkvi. Bre....dokle? Sujetan ovaj Rim, sujetan onaj Rim...a autokefalija nije bila na dnevnom redu na Saboru...joj nisu ni Rusi bili....pa kakve to ima veze sa dnevnim redom? Sta, Milojkov moze da bude sujetomer patrijarsima, ja njemu ne sme niko nista reci? Leleeee! Nesto mi sve izjednacavate....od homosekualaca do patrijaraha...preko gradjana i naroda...bojati se da nece moci...raskolnik je raskolnik, onaj koji brani predak brani! Gradjanin je indivudua a pripadnik naroda je ličnost u zajdnici. Zena ima onu stvar zensku, musko onu musku. To kako se ko oseca....aaaaa, to su vazne emocije? Ili je i to bez emocija? Bre planeta gori, homoseksualci evoje emocije pokazuju, a ja na forumu ne smem coveku reci da mu je komentar licemeran. Kakvi arsini, svaka cast! da zakljucimo: homo mi kaze: nema to vise muusko i zensko! Onda mi liberal kaze: nema vise Srbin nego gradjanin Srbije! Onda mi Milojkov kaze: e, za raskol su krive sujete novog Rima (Vartolomeja) i najnovijeg Rima (Kirila). I jos kaze: nije bila autokefalija na Saboru jer(bo) nisu ni Rusi bili! Cekaj ko koga ovde pravim budalom? I ne tupi, od kad to da nema naroda?
  27. 4 points
    @Ronald I ti, oladi sa tim ciframa i glumom kultivisanog naucnika, nisam primetio da ragujes kad neki Medjedi iz amerike vredjaju cele narode. Niti sam primetio da regujes kad neko ljude razbojnike, koji su izbaceni iz Crkve dize u istu ravan sa stradalim narodom i Crkvom Mozda ce neki Medjedi iz Amerike da vredjaju konstantno cele narode, ali ja im necu ostati duzan. I mozda ce doktor Miojokov da nastavi sa dobronamernonaivnozvucecim pataticnim frazama da komentarise, kako je lopov i pokradeni isto, ali ja cu mu reci da je to licemerje za mene. Ako nije, onda se bojati da je gore.. And?
  28. 4 points
    To nisu emotivni izlivi, nego iskreni....i nisu bljutavi. Retoriku koja stvalja u istu ravan razbojnike i pokradene ne prihvatam....ja nikoga ne napadam, kazem da mu je komentar licemeran! And? Ako neko nije dosao na Sabor, to nije sprecilo nego olaksalo nekome da dnevni red kroji kako mu se cefne. Opet laz.
  29. 4 points
    Zašto misliš da bi Rusi to uspeli da su došli u Carigrad? Jesi li pročitao ono što je Amfilohije izjavio aMilan citirao? To bi sve trebalo da ti kaže. Nemoj misliti da sam ja nešto naklonjen Ruskoj duhovnosti i praksi. Na protiv! Samo u ovom slučaju su 100% u pravu. Iskreno dosta mi je te Grčke nadutosti. Pogledajmo malo istoriju! Zbog Grčke nadmenosti iammo i monofozite i monotelite a i Vizantijskoj politici jednim delom možemo da zahvaimo Veliki raskol.
  30. 4 points
    Ovo a i jooš po dosta toga govori da smo na pragu raskola koji će biti žeći od onoga od 1054. Onda je i postojala neka dogmatska osnova za raskol a sada smo bez dogmatske osnove. Vartolomej polako ali sigurno stvara mrežicu svojih crkava. Stvoriće u USA, Crnoj Gori, Makedoniji, Litvaniji i svuda gde bude našao sebi slične. Kod nas bi mogao da počne pregovoresa bivšim Artemijem i milina jedna. Normalno da bi to jedan sabor mogao da sredi ali za sabor je potrebno i smirenja i pokajanja a toga nigde nema (tj kod onih koji bi trebali da imaju).
  31. 4 points
    Jedino ako zavapis ka Americkoj ambasadi u Beogradu da ucutkaju sve koji misle svojom glavom i da na celo SPC dovedu umerenu modernosticku struju iskoristivsi njihove licne ambicije - onda ces imati pricu - od strane crkvenog vrha ( od istih tih koje drugosrbijanski mediji danas proglasavaju braniocima KiM u sukobu sa AV ) kako se moramo suociti sa realnoscu, kako je bitan suzivot i kako se mora priznati KiM. Nikako da shvatis da cela ova ujdurma nadilazi tvoj slucaj i nepravdu koja ti je ucinjena ( zbog koje mi je veoma zao i nadam se da ce Gospod po pravdi ispraviti stvari u svoje vreme u tvoju korist ) i da mesas licne frustracije ( koje ti ne dozvoljavaju da sagledas pravilno siru sliku ) i na osnovu njih donosis sud u vezi aktuelnih desavanja u SPC.
  32. 4 points
    The Godfather

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Interesovanije je Rakicu jer se priblizio momenat, da se jasno vidi u kom grmu lezi zec, da se razbija SPC iznutra, da u tome ucestvuju oni cija prava demokratska prava branis - recimo ti unazad vec nekoliko meseci, da se vidi JAVNO da se nikome nije tek tako cefnulo pa je iz cista mira i obicne popodnevne dokolice poceo da napada ep. u SAD i episkope tamo, da se vidi pod kakvim su pritiskom patrika i Sinod i da im nije ostavljen izbor - osim da zastitu potraze od drzave i njene vladajuce nomenklature ( ne mislis valjda da ce Bosko i Djilas da zastite SPC i da poseduju mehanizme za tako nesto ) itd itd
  33. 4 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Samo transparentno
  34. 4 points
    Ромејац

    Подршка еп Максиму

    Тако је, нема поређења. Цариградски патријарх је непогрешив (чак и када није ex Catedra)! Није јасно да ли је Вартоломеј у овом случају баба или је жаба? Епископ Максим је вољен и поштован у фанариотском свету, а народ и црква у Украјини, у том свету, нити су вољени а о поштовању (да ли у Фанару знају шта је то), да и не причамо, и то се не може оспорити!
  35. 4 points
    @Стаљиново унуче баш ми жао што неам времена да испратим писање по форуму и баш ми драго што што тресеш овај либерални кавез...
  36. 4 points
  37. 4 points
  38. 4 points
    Па наравно да је твој трип и наратив, јер је против идола Максима и Тасе. Како не разумеш? Не може ништа њима да се замери, то је немогуће. Таса каже за Максима да је, парафразираћу, светлост православља, а Таса је стуб Цркве. Како они онда могу да буду у криву око нечега? Не иде. Све би се онда срушило. И зато је све што им се приговори наратив, политика, острашћеност, слепоћа, злонамерност, мржња, завист, лажи, сплетке... А Онуфрије, са којим Максимови и Тасини бранитељи још увек стоје заједно на свакој литургији, каже да су им забили нож у леђа. Њему то изгледа није наратив... А можда је и Онуфрије робот који следи Иринејев наратив, јер и он мора тако, нема друге сигурно је то.
  39. 4 points
    Zaštitnici srBstva na delu... A, da pitaš te likove da li se ponekad prevare pa odu na Liturgiju, verovatno bi te pitali šta je to Liturgija.
  40. 4 points
    Desiderius Erasmus

    Чија су деца?

    Ovaj lik još nije na robiji?
  41. 4 points
    Снежана

    Тема јасна из прве поруке

  42. 4 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Кад се сетим како смо некад заједно троловали артемијевце овим истим форама. Ех, стара добра времена.
  43. 4 points
    А, јелти та ”птичица” јавила, којим случајем, да ли је неко од тих 86 професора написао и потписао апел васељенском патријарху вартоломеју у коме га моли да преиспита и преиначи своју одлуку о издавању тзв. ”Томоса о аутокефалности” украјинским расколницима и самосвјатима?
  44. 4 points
    Vladan :::.

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    А не не, сада ће да се прича о свему само не о томе. Сваки делић тих депеша ће се искористити за спинове и замене теза е да би се избегла прича о томе да је тај еп. изгледа био доушник Амера. А ако је то тачно, и ако је тачно да се из тог кола не може изаћи када се једном у њега уђе, онда остаје питање у каквом светлу ми треба да гледамо догађаје у САД око новог устава.
  45. 4 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Раскол су већ направили изменом Устава и имена СПЦ у Америци.
  46. 4 points
    Жељко

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Piše Nikola Vrzić Kako su beogradska ambasada Sjedinjenih Američkih Država i predsednik Srbije Boris Tadić radili na stvaranju proevropske pravoslavne crkve kojoj neće smetati nezavisno Kosovo, i istovremeno podržavali „umerenog“ novopazarskog muftiju Muamera Zukorlića Majkl Polt, tadašnji ambasador Sjedinjenih Američkih Država u Srbiji, zatražio je 2. juna 2006. godine od centrale u Vašingtonu da „striktno i u potpunosti“ zaštiti identitet osobe koja je 26. maja razgovarala sa službenikom njegove ambasade. Koliko je napora centrala uložila da bi ispunila ambasadorov zahtev nije nam poznato, ali od Džulijana Asanža i njegovog Vikiliksa Poltov izvor nije uspela da zaštiti. Pa je zahvaljujući obelodanjenim američkim diplomatskim depešama otkriveno da se episkop australijsko-novozelandski Irinej Dobrijević američkim diplomatama ispovedao o odnosima u Srpskoj pravoslavnoj crkvi, objašnjavao ko je to od crkvenih velikodostojnika sa vladom Vojislava Koštunice radio na ućutkavanju „umerenih glasova“ u crkvi povodom Kosova, obećavao da će delovati na stvaranju „realistične, praktične i apolitične“ pozicije SPC-a o Kosovu i „drugim pitanjima od interesa za međunarodnu zajednicu“… Saznali smo zahvaljujući Vikiliksu još i kudikamo više o upornim pokušajima američkih činovnika da u Svetom sinodu SPC-a identifikuju svoje saveznike, o trudu uloženom da se srpska pretvori u proevropsku pravoslavnu crkvu, o predsedniku Srbije Borisu Tadiću koji „iza scene radi u sprezi sa važnijim crkvenim umerenjacima, u pokušaju da utiče na izbor patrijarhovog naslednika“. I to pune tri godine pre smrti patrijarha Pavla; smrti koju je – kako se iz ovih priprema da zaključiti – bez sumnje skrhan, dočekao rečima: „Šta ću sad da radim? Na koga ću da se oslonim?“ (09BELGRADE1512)… Asanžov Vikiliks pomogao nam je, najzad, da se uverimo i da se američko uplitanje u religijske poslove u Srbiji nije ograničilo samo na Srpsku pravoslavnu crkvu, već i da su u raskolu u islamskoj zajednici u Srbiji imali svog favorita, sandžačkog muftiju Muamera Zukorlića. Kome su – gle slučajnosti! – podršku, zahtevajući samo da to ne bude obelodanjeno u medijima, potom pružili i predsednik Srbije Boris Tadić i njegov ministar odbrane Dragan Šutanovac. VLADIKA ILI DOUŠNIK Sve u svemu, uzmemo li u obzir i ono što je „Pečat“ povodom Vikiliksa pisao u poslednja dva broja, otkrivajući kako je aktuelna vlast u potaji postala saučesnik u uspostavljanju kosovske državnosti, američki rad na pripremi Srbije za sopstveno komadanje postaje još jasniji. Otimanje Kosova, koje je bilo propraćeno podrškom svim onim „umerenim“, „konstruktivnim“, „proevropskim“ i „reformatorskim“ snagama na srpskoj političkoj sceni – rečju, svima koji su, tom umerenošću svojih pokušaja da odbrane zemlju, iskazali spremnost da zarad vlasti prihvate otcepljenje naše Južne pokrajine – bilo je propraćeno i „dubinskim“ radom, u sprezi s pridobijenim političarima, na sličnom proevropskom umeravanju „ubedljivo najpoštovanije institucije, u koju društvo ima najveće poverenje“ (09BELGRADE1512), Srpske pravoslavne crkve. Poverljiva depeša 06BELGRADE879 – ona u kojoj ambasador Polt traži da mu izvor, vladika Irinej Dobrijević, ostane sakriven – ponajbolje otkriva ovu paklenu zaveru diplomata, političara i crkvenih velikodostojnika protiv Crkve, države i naroda. „Premijer Koštunica nastavlja da sarađuje s konzervativnijim crkvenim velikodostojnicima kako bi onemogućio napore umerenih elemenata na definisanju balansiranog i nezavisnog stava SPC-a o statusu Kosova. Nastavićemo da pronalazimo načine da ojačamo umerenjake u SPC-u“, stoji u sažetku ove depeše, tek nagoveštavajući sav užas otkrića koja će uslediti. A ono što sledi je poverljivi razgovor sa neuspešno zaštićenim, u tom momentu sveže imenovanim vladikom australijsko-novozelandskim, tim „umerenim glasom u okviru crkve“. Svojim umerenim glasom, dakle, vladika „poverava svoju duboku zabrinutost da premijer koristi svoj uticaj u crkvi da obezbedi punu podršku SPC-a vladinom stavu u pregovorima o statusu Kosova“. (Reč je, podsećamo, o sasvim jeretičkom stavu da „nećemo samo na rečima odbiti kosovsku nezavisnost; mi ćemo i delovati“, kako je rekao tadašnji premijer Vojislav Koštunica američkom izaslaniku Frenku Vizneru.) Ovaj vladika, elem, žali se svom američkom sagovorniku da ga je imenovanje za episkopa australijsko-novozelandskog „udaljilo od centra odlučivanja SPC-a“, ali „nas je uverio da će nastojati da ostane angažovan oko Kosova i u Beogradu do konačnog rešenja“. Irinej Dobrijević ukazuje Amerikancima na koga još mogu da računaju, osim na njega samog: „On je episkopa Teodosija nazvao usamljenim glasom umerenosti“. Teodosije će, iznenađujuće li slučajnosti, u godinama koje su usledile postati episkop raško-prizrenski, umesto raščinjenog vladike Artemija; Artemija, koga je Polt „ubeđivao da blisko sarađuje sa svojim umerenim i progresivnim kolegama – kao što su episkopi Teodosije i Grigorije – na pozitivnom pristupu koji bi ohrabrio kosovske Srbe da doprinesu pravednom i trajnom rešenju“, ali mu je Artemije, na svoju nesreću, jasno stavio do znanja da „nema nameru da igra konstruktivnu ulogu u procesu pronalaženja konačnog rešenja“ (06BELGRADE1329). One umerene glasove u crkvi, ipak, poveravao se Irinej Dobrijević, „marginalizovali su njihovi pretpostavljeni“, episkopi Irinej bački i Artemije i mitropolit Amfilohije, a ta je, „tvrda struja“, bila dodatno ojačana izborom episkopa mileševskog Filareta i „bosanskih episkopa“ u Sinod. Sledi i širi, politički deo priče. Govori Irinej Dobrijević: „Irinej bački pokušao je da pronađe politički prodor ka predsedniku Tadiću kako bi rukovodstvo SPC-a približio liderima DS-a (kao što je slučaj sa DSS-om). Prema Irineju (Dobrijeviću), Tadić se izvikao na Irineja bačkog, govoreći da DS nije zainteresovana za takvu vrstu veza“. Primivši k znanju tu informaciju, ambasada SAD-a zaključuje kako bi „Tadićevo odbijanje da razvije odnos sa Irinejem bačkim moglo da bude u vezi sa činjenicom da Tadić iza scene radi u sprezi sa važnijim crkvenim umerenjacima, u pokušaju da utiče na izbor patrijarhovog naslednika“. Sve u svemu, komentariše Polt na kraju ove svoje depeše, „pokušaj oca Irineja (Dobrijevića) da napravi realističan, praktičan i apolitičan stav SPC-a o Kosovu (i ostalim pitanjima od interesa za međunarodnu zajednicu) nailazi na poteškoće. Njegov rad u tom smeru učinio je njegov odnos s premijerom napetim, i izazvao sumnju u njegove motive kod konzervativnijih vođa SPC-a“. I krajem te, 2006. godine, Majkl Polt razmišlja o odnosu religije i politike u Srbiji. Poverljiva depeša „Politička uloga Srpske pravoslavne crkve“, od 26. decembra 2006, navodi da je SPC od pada Slobodana Miloševića imala „važnu političku ulogu, sve više sarađujući s konzervativnim nacionalistima“. Iako se izražava očekivanje da će u bliskoj budućnosti, „dok status Kosova bude određivan“, crkva ostati „tvrdokorna“, Amerikanci vide i tračak (svoje) nade. Evo u koga se uzdaju: „Umereni glasovi u crkvi mogli bi da dođu u prvi plan ako reformisti budu predvodili sledeću koalicionu vladu“. TADIĆEVA NADA U tom trenutku, međutim, upravo zbog Kosova, SPC i Koštuničin DSS održavaju bliske veze, pri čemu je „insajder iz crkve“ ambasadi pojasnio da „DSS podržava ‘tvrdu liniju’ i protivi se jačanju umerenih snaga“. „SPC je imala centralnu ulogu u pomaganju Koštunici u donošenju njegovog Ustava, dok je patrijarh Pavle privukao veliku pažnju medija kada je iznet iz svog bolesničkog kreveta kako bi glasao ‘za’ na referendumu o ustavu“, navodi se u ovoj depeši. Nasuprot ovim retrogradnim snagama, kako ih Amerikanci tumače, stoje one zdrave u koje se valja pouzdati: „Upućeni osmatrači kažu da je DS u poslednje vreme počeo da popravlja odnose sa umerenim crkvenim vođama, a neki tvrde da se Tadić nada da će uspeti da spreči da tvrdokorni konzervativac postane sledeći patrijarh“. Opet, baš kao i kada su osmatrali dešavanja na političkoj sceni Srbije, odnos prema Kosovu je ono što Amerikance najviše zanima. Zvanični stav crkve je, beleže tako, da „Kosovo mora da ostane integralni deo Srbije, pri čemu nezavisnost ili autonomija ne dolaze u obzir“. Međutim: „Međutim, ima frakcija u crkvi koje se zalažu za praktičniji odgovor na ovu situaciju. Episkop Teodosije je vodeća ličnost među umerenjacima po ovom pitanju“. Crkveni konzervativci, sve u svemu, „zabrinuti su zbog približavanja Srbije Evropskoj uniji“, protive se učlanjenju u NATO, odbijaju papin dolazak u Srbiju, štaviše ne prihvataju ni „ostale pravoslavne crkve“ – makedonsku i crnogorsku. Ipak, optimista s izvesnim pokrićem (verovatno proisteklim iz direktnog uvida u dušu svojih srpskih saradnika, da ne kažemo kolaboracionista) ambasador Polt zaključuje vedro: „Ipak, ako bi reformatorske demokrate, poput DS-a, vodile sledeću koalicionu vladu, moglo bi da se stekne više podrške umerenim gledištima u crkvi“. I nekako baš posle formiranja ove „sledeće koalicione vlade“ posle majskih izbora 2008. godine, 23. avgusta dolazi do otvorenog sukoba tvrdokornog Artemija sa umerenim Teodosijem. „Suština konflikta je u politici crkve na Kosovu, reflektujući pitanja koja su oborila premijera Koštunicu“, beleži depeša 08BELGRADE904. Artemije, „tvrdokorni protivnik saradnje s vlastima (nezavisnog) Kosova“, pripisuje se „Koštuničinom“ krilu SPC-a, dok „umereni episkop Teodosije veruje da prioritet SPC-a treba da bude ‘živa crkva’, drugim rečima dobrobit njenih vernika na Kosovu, što je položaj koji odražava politiku Tadićeve proevropske koalicije“. Poraz koji je u ovom sukobu doživeo Artemije, Amerikanci su shvatili kao „znak koji daje nadu da progresivnije snage u crkvi dobijaju snagu“. Koje su to progresivnije snage, pored proevropskog Teodosija i Irineja Dobrijevića koji je svoju progresivnost demonstrirao kada se zabrinuo što se crkva i država zajednički bore protiv nezavisnosti Kosova? Američki favoriti otkrivaju se u nizu depeša u kojima se razmatra ko bi na tronu SPC-a mogao da nasledi patrijarha Pavla, pri čemu 09BELGRADE1512, navodeći da će „izbor novog patrijarha biti ključan u određivanju uloge SPC-a u modernoj Srbiji“, objašnjava ovoliko američko interesovanje za izbor novog patrijarha. Elem, depeša 09BELGRADE1354 otkriva da u poželjnu grupu potencijalnih naslednika, onih koji „nisu opterećeni istorijom“, spadaju episkopi zahumsko-hercegovački Grigorije, dalmatinski Fotije, budimljansko-nikšićki Joanikije i požarevačko-braničevski Ignatije. Nasuprot njima je – procenjivani su u američkoj ambasadi mogući kandidati za srpskog patrijarha – „stara garda“ u kojoj su, uz sve razlike među njima, Amfilohije, Irinej bački i Hrizostom žički, dok su kao „potencijalni kompromisni kandidati“ navedeni Irinej niški i Jefrem banjalučki. Izbor Irineja niškog za 45. patrijarha srpskog Amerikanci su dočekali opreznim optimizmom koji izbija iz 10BELGRADE248. Oprez: „U svom prvom sastanku s ambasadorkom, patrijarh Irinej demonstrirao je mnoge od osobina koje su ga načinile kompromisnim kandidatom za naslednika patrijarha Pavla“. Optimizam: „Njegova spremnost da se pozabavi kontroverznim pitanjima, kao što su pomirenje s Vatikanom i sankcionisanje episkopa Artemija, slute na dobro“. Bilo bi lepo videti kako patrijarha Irineja u svojim depešama Amerikanci opisuju danas. Posle propasti pomirljivih planova za papin dolazak u Srbiju, ili one patrijarhove ocene da je NATO „pogan lek za našu ranu“, ili, nasuprot tome, posle njegove mnogo tiše reakcije na barikade na severu Kosova. No, za to ćemo morati da sačekamo neki novi Vikiliks… UMERENI ZUKORLIĆ Američko-tadićevska borba za pobedu umerene, pomirljive struje u Srpskoj pravoslavnoj crkvi ima krajnje zanimljivu paralelu u zbivanjima u islamskoj zajednici u Srbiji, koju nam takođe otkrivaju američke diplomatske depeše. Akteri su, naime, isti – verske vođe, američka ambasada, predsednik Tadić. I umerenost iznad svega, s tim što epitet umerenog u ovom slučaju, verovali ili ne, Amerikanci dodeljuju sandžačkom muftiji Muameru Zukorliću. To je, da ne bude zabune, onaj Zukorlić koji poručuje da je „autonomija Sandžaka sve izvesnija“, kliče da su „Bošnjaci u Sandžaku kao mali orlovi koji u svom gnezdu brzo stasaju i ono im postaje tesno“, Zukorlić koji govori da „između nas Bošnjaka kao nacionalnog korpusa i Beograda kao osovine vlasti, postoji nešto što se zove genocid. Taj genocid dešavao se u 11 navrata, a poslednji je bio u Srebrenici“, Zukorlić koji srpskim vlastima preti „zulumom“ kakav se dogodio na ulicama Egipta i Tunisa… Zukorlić je za Amerikance umeren i „uprkos povremenim putovanjima u Iran“ s kojih je, prema glasinama koje prenosi depeša 06BELGRADE1842, umeo da „donese značajna sredstva iz Teherana za upotrebu u političke svrhe“, pa čak i uprkos sopstvenom priznanju (07BELGRADE1551) da se sastaje sa Irancima koji ga upozoravaju da „postaje previše blizak Sjedinjenim Državama“… U jesen i zimu 2006. godine, otkad datiraju prve sandžačke depeše, Amerikanci potvrđuju da je umereni Zukorlić „saveznik Rasima Ljajića“ u njegovom sukobu sa Sulejmanom Ugljaninom koji je 2004. godine „napustio DS-ovu grupu i priključio se Koštuničinoj koaliciji“. Ugljanin, inače, u to vreme podržava donošenje novog Ustava Srbije, Ljajić pak sa Zukorlićem i još nekolicinom muslimanskih stranaka potpisuje deklaraciju protiv Ustava u kojoj se tvrdi da „novi Ustav Srbije ignoriše zahteve Bošnjaka i dodatno ih marginalizuje“ (06BELGRADE1842). Amerikanci u tom sandžačkom sukobu – ko bi to očekivao – staju na stranu Ljajića i ostalih u njegovoj koaliciji, navodeći da će sa „Nacionalnim demokratskim institutom i Međunarodnim republikanskim institutom razmotriti koji je najbolji način“ da im pomognu (obe su ove organizacije, inače, izbornu pomoć pružale i DS-u i LDP-u, kako je „Pečat“ pisao pre dve nedelje). LJAJIĆEVI IZVEŠTAJI Ili je, ipak, američka podrška Ljajiću potpuno očekivana? Na koncu, reč je o čoveku, funkcioneru države Srbije i popularnom političaru, koji sa ambasadom SAD-a sarađuje na nedeljnom nivou. To jest, podnosi im izveštaje. 06BELGRADE1644: „U svom nedeljnom sastanku sa službenicima ambasade 29. septembra, Ljajić nije imao ništa novo da izvesti (…) Komentar: Ljajić deluje sve utučeniji na našim nedeljnim sastancima“. Ili, 07BELGRADE797: „Pravdalački Rasim Ljajić, predsedavajući Nacionalnog saveta za saradnju s Haškim tribunalom, sastao se sa službenicima ambasade 5. juna da ispravi informacije koje je dostavio u vreme operacije hapšenja Tolimira“. I tako dalje, ima toga još… Elem, vratimo se u Sandžak. Depeša 06BELGRADE2007 beleži da je „strateški cilj“ SAD-a da „podrži umerene i progresivne islamističke elemente u Sandžaku“, uz obrazloženje tog cilja: „Sandžački muftija je duhovni vođa većine muslimana u Srbiji i bio je umereni vođa u postupanju s nama. Podrška njemu i ostalim umerenim islamskim vođama u Sandžaku i drugde u Srbiji ojačaće njihov autoritet u njihovim zajednicama i sprečiti radikalnije uticaje iz susednih zemalja“. Sledeća, 2007. godina, donosi sukob između Islamske zajednice u Srbiji (Muamera Zukorlića) i Islamske zajednice Srbije (Adema Zilkića, koga podržava Sulejman Ugljanin). Reč je, uzgred budi rečeno, kako Amerikanci konstatuju u 07BELGRADE1394, o „rascepu koji očigledno nije oko religije već je to pre politički i ekonomski grabež za potencijalnim dobrima – i profitom – islamske zajednice u toj oblasti“. Rascep prati i „upozorenje lokalne bezbednosne zajednice da bi, u borbi za podršku, sandžačka islamska zajednica, kroz svoje bliske veze sa bosanskim Rijasetom, mogla da dovede svoje pristalice u kontakt sa ekstremnim elementima u Bosni“. Ali, koliko uopšte vrede upozorenja bezbednosnih službi, pokazuje drugi primer koji nalazimo u Vikiliksovim depešama. Depeša 09BELGRADE845 govori da je predsednik Tadić sa ministrom spoljnih poslova Turske Ahmetom Davutogluom potpisao memorandum o razumevanju, kojim je turskoj državnoj agenciji za razvoj i pomoć TIKA dozvoljeno da otpočne s radom u Srbiji. Tadić je to potpisao iako depeša dalje navodi da je njegov savetnik Aleksandar Knežević „rekao da će Beograd pažljivo pratiti aktivnosti TIKA-e, zabrinut zbog (…) ‘neprikladnih aktivnosti’, što je moguća referenca na srpsku bojazan da je TIKA produžena ruka turskih bezbednosnih snaga“. Da bojazan oko veza TIKA-e s turskim službama nije bezrazložna, uostalom, pokazuje depeša 06ANKARA4822, koja govori o pomoći iračkoj vojsci preko ove organizacije, i 09ASHGABAT1630, svedočanstvo o policijskoj saradnji s Turkmenistanom koja se uspostavlja posredstvom TIKA-e. (Mada, prema 09BELGRADE304, Rasim Ljajić reče da su „lažne optužbe da je TIKA paravan za turske bezbednosne službe“. Neka mu poveruje ko hoće.) Tek, kad je predsednik mogao da nam u zemlju dovede (mogući) paravan za inostrane obaveštajce – i to ne sasvim prijateljski nastrojene, jer Turska je priznala Kosovo – zašto bi bilo koga zabrinula moguća veza onoliko umerenog Zukorlića sa bosanskim ekstremistima? Pogotovo što je, prema 07BELGRADE2007, „Zukorlić marljivo radio na obezbeđivanju međunarodne i lokalne podrške, uključujući predsednika Tadića i Rasima Ljajića“, pri čemu podršku nije tražio praznih ruku. 07BELGRADE372: „Koristio je svoj uticaj u zajednici da podrži Tadića“. Kome će se Amerikanci prikloniti, Zukorliću ili Zilkiću, postaje jasnije kada Nil J. Meknil, regionalni oficir bezbednosti u ambasadi SAD-a u Beogradu, 2. aprila 2007. od srpske policije traži da „obezbedi ličnu zaštitu novopazarskom muftiji“, dok praktično sve dileme nestaju s depešom 07BELGRADE1627, od 10. decembra 2007, u kojoj je zabeleženo da je Sulejman Ugljanin „okrivio SAD za rascep u islamskoj zajednici i optužio Sjedinjene Države da podržavaju ‘tog ubicu’ muftiju Muamera Zukorlića“. A Tadićev Beograd? Depeša 08BELGRADE279, kao merilo sve naše bede, ne predstavlja baš nikakvo iznenađenje: „Tokom poslednje posete zamenika šefa misije, on (Zukorlić – prim. N.V) joj je dao kopiju pisma koje je potpisao (bosanski muftija Mustafa) Cerić, u kojem zahteva od Tadića da prizna Zukorlića kao glavnog muftiju u Srbiji. Zukorlić kaže da Tadić nije odgovorio Ceriću, ali je tiho pružio svoju podršku posetivši Zukorlića kada je došao u Novi Pazar tokom predizborne kampanje. Tadić je zahtevao da prilikom posete ne bude novinara (…) Gradonačelnik Tutina Kučević takođe je naveo ovaj ‘tajni’ sastanak sa Tadićem, kao i potonji sastanak sa ministrom odbrane Šutanovcem, kao ‘dokaz’ da Zukorlić ima podršku DS-a i vojske“. Bilo je to uoči majskih izbora 2008. godine, posle kojih su i Ljajić i Ugljanin postali ministri u novoj vladi. „Birati između Ljajića i Ugljanina, rekao je Hajram Đekić iz LDP-a, je kao da birate između raka i leukemije“, beleži depeša od 24. marta 2008. godine dilemu s kojom se Tadić suočio nekoliko meseci kasnije, kada je sastavljao vladu. Pa je izabrao oba. A već naredne, 2009. godine, postalo je potpuno jasno da su stara savezništva u Sandžaku prekinuta; muftija Zukorlić zagazio je dublje u politiku, a Ljajić je „opisao obe islamske zajednice kao korumpirana ‘lična preduzeća’ Zukorlića i Zilkića, dodajući da je teško odrediti da li su to ‘Mercedes servisi ili islamske zajednice’“. Amerikancima pak kao da je svrstavanje u međuvremenu postalo nebitno, jer ova pojava nekolicine zavađenih, jakih igrača na tom prostoru (podvlačimo, i Ugljanin je optužio SAD za rascep u islamskoj zajednici) „stvorila je dobre izglede za međunarodnu zajednicu“ (09BELGRADE304) da se umeša… I da, slutimo, iskoristi to za dodatnu destabilizaciju, a time i uticaj na Srbiju Borisa Tadića. Šta će još od njega tražiti, možda je bolje i da ne nagađamo. Kako god, tek Agencija „Frans pres“ u utorak nas je izvestila da je javni tužilac u Tirani najavio pokretanje pretkrivičnog postupka protiv albanskih političara spomenutih u Vikiliksovim depešama. Znači li to da su oni uradili i nešto gore od redovnog podnošenja izveštaja o državnim tajnama američkoj ambasadi, od višegodišnjeg rada na cepanju sopstvene zemlje, od laganja sopstvenog naroda, podrivanja njegove crkve i potpomaganja onih koji u tom narodu vide genocidne zločince? Mora da jesu, čim se beogradski kolega albanskog javnog tužioca povodom Vikiliksa nije ni oglasio… Episkop, muftija i depeše – Печат – Лист слободне Србије WWW.PECAT.CO.RS Piše Nikola Vrzić Kako su beogradska ambasada Sjedinjenih Američkih Država i predsednik Srbije Boris
  47. 3 points
    Врати се Зајроне са линковима, све ти је опроштено.
  48. 3 points
    @Јеленче Са једне стране, може бити да све то измишљаш као из Карамазова о Зосими и Аљоши да су обили манастирску касу и побегли. Са друге стране, може бити да све то пројектујеш из своје перспективе ваших сукоба са епископијом. Често повређене жене измишљају много страшније ствари него што су им се десиле. То је у свакој социјалној установи познато. Из твог сценарија испада драматично као да сте били везивани за столицу и избијан вам ваздух ударцима. То што сте, евентуално, морали да кречите и глетујете рупе по зидовима стана, може бити једна дивна и безазлена Божија промисао на ваше спасење смиреношћу и послушношћу. Људи су садили суве шипове у историји црквене послушности. Ако вам се нешто није свидело, свакако сте били слободни да промените живот, посао и место било када. Можда је твом супругу и теби једини начин за спасење управо да проживите нешто од тешкоћа, као и велика већина обичних људи који се пате за кору хлеба. Може бити да ћете управо оваквом побуном показати право лице и позадину ваше упитне вере, ма колико умели да причате и улепшавате у украшавате себе јеванђељским врлинама. Треба људи да вас упознају. Анонимност на интернету не вреди ни пет пара.
  49. 3 points
    Zoran Đurović

    Episkop Irinej Dobrijević u depešama Vikiliksa

    Зато ће расколници и бити рашчињени.
  50. 3 points
    Juanito

    "Fenomen" COBY ili o ukusima se ne raspravlja?!

    Мени је тај “аргумент” годима малоуман кад овењујемо да л је нешто музика ил није. “Ал си ти матор, читаш Шекспира...” ”Добро, некад је био Шекспир, сад је Кристијан Голубовић, ви матори само не разумете младе. Све је то исто, некад је била ова књижевност, некад она. Тако су кукали и кад је измишљена штампарија, хе хе...” Ако тако мислиш, ниси млад, него малоуман, незнавен, арогантан... Ајд, ароганција иде с младошћу, ал ово остало је туга шта су себи дозволили. Замислите за неких 20 година кад то буду људи на одговорним местима, а најосновнији делови мозга им затупљени и анестезирани. Искрено се надам да је само пролазна фаза.

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...