Jump to content

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 08/29/19 in all areas

  1. 9 points
    Коментар на Беговићев текст, који дневни лист Данас није хтео да објави! Племенити професоре Беговићу, Како сте лепо рекли да је у Србистану све могуће (опростите на нелитералном цитирању), тако је и мене зачудила непријатно политика листа у коме сте објавили свој чланак Engleski džentlmen u Sinodu SPC ( Engleski džentlmen u Sinodu SPC WWW.DANAS.RS Povodom pokušaja Sinoda SPC da sa Bogoslovskog fakulteta izbaci dva nastavnika (od kojih je jedan... Ја живим на Западу, у Риму, и нисам навикао на такав третман који спроводе ваши пријатељи (изаберите, ако желите, неки други назив, који вам је по укусу). Овде сам доживео да одговор нисам имао само од једног епископа (весково, на ит.) из Палестрине, и то кад сам чак се заузео за једног католичког свештеника. Видео сам на ТВ и један интервју са тим епископом, и онда ми је све било јасно, јер је човек талибан – ја тако називам хришћанске фундаменталисте. Ови за које сте писали су се показали талибанима. Србистанцима. А на ту појаву се жалите. Дакле, поред свих покушаја, мој коментар на ваш текст није објављен. Како вас добро познајем (не мислим на вас лично, него на Србистан), знам и како сте добијали дипломе, научна знања и сл. и како сте окупирали катедре. Мали, Тома Диплома, Стефановић итд., ме не чуде. И не чуди ме што за мене нема места у Србистану. И ви сте се сада сврстали на ту страну. – Да ме не схватите погрешно, ја знам само да сте и у пројекту Јадовно, а ја сам радио ствари за СПЦ које су биле за садашњег папу Франциска. Зато мислим да сте ово урадили на основу лимитираних информација, док за Данас не гојим никакве двојбе, јер они пишу по наруџбини. И зато ми није јасна ваша улога у целој причи. Направили су вас човеком са неспособношћу да управља својом интелигенцијом. Објаснићу вам зашто. Зоран Ђуровић Особа сам која се бавила канонским правом цркве, а докторирао сам на самим изворима истог, односно на материји која објашњава како се формирала догма и шта је било мишљење Цркве кроз векове. Та материја се зове патристика или патрологија. Неко ће правити филолошку разлику, али је то иста ствар. Докторирао сам на првом папском универзитету, а завршио сам богословски док је овај био ван Универзитета. Ево шта сте ви, по мом мишљењу, бранили или приговарали у овом тексту: а) Да се ствари обављају испод руке. Ту сте у праву. Али пренебрегавате да је управо ова екипа та која ради испод жита и да нема никакве транспарентности или демократичности. Негативна селекција је златно правило код њих, и ствари се клански третирају. Када је Атанасије Јевтић (духовни отац Максима Васиљевића) напао писано мене и Дејана Мачковића, дипломату при БиХ, иначе одличног теолога, наше одговоре нису хтели да објаве у „Видослову“, у коме нас је Атанасије напао. По другом поводу сам доживео напад од Амфилохија Радовића, и када је мој одговор објављен у „Православљу“, он је тражио моју, као и главу уредника. Нису му изашли у сусрет. Дакле, симптоматично је кругу – коме свесно или несвесно – гравитирате, да не постоји идеја о поштовању мисли или права на одговор. б) Идеја да су они млади или напредни је сасвим маркетиншка, јер они не знају ништа о дарвинизму. Игром случаја, ја сам се бавио науком као млад и прилично сам обавештен, а чак имам и неке изуме у хемији (сликарска технологија). Овом клану та слика служи да се представе модернима за разлику од „затуцаних“ владика, и она служи за задобијање власти у СПЦ. в) Оно што ме је узнемирило у вашем излагању је подметање, односно лагање. Наиме, у природи мог посла је да испитујем и зарезе. Из сасвим лоших намера сте избегли да наведете текст из Статута БУ, а самог Иринеја Буловића сте черечили као злонамерног. Да је он нешто тамо лагао... Пишете: „Примера ради, то Образложење (које И. Буловић чува од очију 'нестручне' јавности) садржи позивања на одређене чланове Статута универзитета (шта је ту теолошко?) не би ли се створио утисак да је налог који је Синод издао декану... утемељен у том Статуту. Иринеј Бачки наводи Члан 141 као доказ да Статут универзитета забрањује тзв. блок-наставу (какву одржава владика Максим) те пошто он држи наставу на начин који Универзитет забрањује, Синод ће избацивањем владике Максима са Факултета заштитити поштовање Статута универзитета. Какав племенит чин!...“ У крешенду: „Наравно, тзв. блок-настава (какву изводи еп. Максим) је експлицитно дозвољена Статутом универзитета ставом 8, Члана 105, Статутом Богословског факултета Чланом 63, став 8 (али се то, разуме се, морало прећутати како би се створио утисак како владика Максим крши, а владика Иринеј штити закон)“. Због моје наредне критике, Данас ме блокира и не преноси је, јер вас изобличавам ван икакве разумске сумње: „Аутор овог текста је некоректан, јер се ствара утисак да Статут БУ одобрава блок наставу. Тачно је да је она легитимна, али само у ИЗУЗЕТНИМ ситуацијама, а не као правило. Аутор намерно не доноси текст члана 105, да се не би приметила његова махинација. Тамо пак читамо: „Изузетно, настава се може организовати и у другим временским целинама (семестри, триместри, блокови и сл.), чије се појединачно трајање утврђује студијским програмом факултета, при чему њено укупно годишње трајање износи 30 наставних недеља и 12 недеља за консултације, припрему испита и испите“. – Дакле, БУ не дозвољава блок наставу као редовни начин, а код Максима је то редовна пракса која траје годинама. Такође, Максим је редовни професор, па је то у колизији и са његовим звањем“. Максим није блок професор, него редовни. Блок професура се има када неки велики трактор из света долази и ванредно држи предавања на неком факултету. Ја сам то имао, а не знам, да ли сте то ви, Беговићу, имали? Мени је тако на докторским предавао само Хубертус Дробнер, али су та предавања вредела. г) Аргумент, који сте сасвим „случајно“ пренебрегли, је да Дробнер је редовни професор и да му је то професија, а да је Максим еписоп (владика). Како сте ви модеран човек, питам вас: Како неко може да врши два посла? Да ли знате да на Западу ниједан владика/бискуп не може да буде професор на факултету? Да ли ви знате шта је замор материјала? Или Максима замишљате Суперменом? Седните ви у авион и идите за Србију и као момчић одржите предавање. Ја сам из Рима долази и распадао сам се на комаде, а Рим је пред носом. Мислим да је бесмислено ово што вам износим, али морам због других. Да се не бисмо правили будалама. Ја, као свештеник, сам пребукиран свакодневним обавезама, а замислите једног владику! Или мислите да је то посао за спрдњу? Даље, ако су некада у СПЦ постојали владике као предавачи, то је било условљено ситуацијом. Некада сам БФ није био на БУ. И не треба то да се постави као регула. Ако смо се помагали помоћу штапа и канапа, не значи да сада не користимо компјутере и програме. Аргумент да данас неки од владика предају на БФ не може да важи, јер је то као рећи да Хусеин Болт узме да трчи на 10.000 метара. Не иде. Тако није исто владика који треба да путује из Калифорније и онај из Загреба. Разлика је драматична и физичка. д) Оно што нисте знали а тиче се „одлива мозгова“, се десило управо у мом случају када сам хтео да се вратим у Сербистан. Не верујем да ће вас изненадити. Конкурисао сам тамо, и они су примили човека без школе. И то је Максим, кога сте бранили, потписао. Ствар је кафкијанска и пренео сам је у тексту Херцеговачки клан.[1] Можда ће вам мотивација мог одбијања на БФ бити јаснија ако узмете у обзир чињеницу да је Максим без квалификација предавао патрологију, јер није доктор из те области, док ја јесам. То је као када бисте лекара опште праксе поставили за начелника хируршког! Можда је то вама и «напредном» Максиму нормално, мени није. На крају, евентуални аргумент: Како све ово и пре није сметало?, не стоји, јер једном кад се примети грешка, ваља је исправити. Не знам зашто, ви сте ми изгледали симпатична особа, али ови ваши упорно неће да публикују мој одговор, тако да ћу овај текст, ако се не предомисле, другде објавити, а ви питајте њих о мотивима. Интересују ме, мада су ми јасни... Ако мислите да један римски доктор не завређује дијалога са вама, сасвим сте слободни. Ја никога не присиљавам. Свештеник др Зоран Ђуровић [1] https://pouke.org/forum/index.php?/topic/51543-%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D1%92%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B-%D1%85%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BD/
  2. 7 points
    The Godfather

    Raskol se zahuktava

    @MKD13 ko je otac lazi to cete da vidite vi dole kad vas zaskoce siptari i braca Bugari, a i Grci ce da se privale. Zna se kod koga cete da zakukate. Ali samo napred - dalje od nosa ne vidite
  3. 5 points
    Коментар на Беговићев текст, који дневни лист Данас није хтео да објави! Племенити професоре Беговићу, Како сте лепо рекли да је у Србистану све могуће (опростите на нелитералном цитирању), тако је и мене зачудила непријатно политика листа у коме сте објавили свој чланак Engleski džentlmen u Sinodu SPC ( Engleski džentlmen u Sinodu SPC WWW.DANAS.RS Povodom pokušaja Sinoda SPC da sa Bogoslovskog fakulteta izbaci dva nastavnika (od kojih je jedan... Ја живим на Западу, у Риму, и нисам навикао на такав третман који спроводе ваши пријатељи (изаберите, ако желите, неки други назив, који вам је по укусу). Овде сам доживео да одговор нисам имао само од једног епископа (весково, на ит.) из Палестрине, и то кад сам чак се заузео за једног католичког свештеника. Видео сам на ТВ и један интервју са тим епископом, и онда ми је све било јасно, јер је човек талибан – ја тако називам хришћанске фундаменталисте. Ови за које сте писали су се показали талибанима. Србистанцима. А на ту појаву се жалите. Дакле, поред свих покушаја, мој коментар на ваш текст није објављен. Како вас добро познајем (не мислим на вас лично, него на Србистан), знам и како сте добијали дипломе, научна знања и сл. и како сте окупирали катедре. Мали, Тома Диплома, Стефановић итд., ме не чуде. И не чуди ме што за мене нема места у Србистану. И ви сте се сада сврстали на ту страну. – Да ме не схватите погрешно, ја знам само да сте и у пројекту Јадовно, а ја сам радио ствари за СПЦ које су биле за садашњег папу Франциска. Зато мислим да сте ово урадили на основу лимитираних информација, док за Данас не гојим никакве двојбе, јер они пишу по наруџбини. И зато ми није јасна ваша улога у целој причи. Направили су вас човеком са неспособношћу да управља својом интелигенцијом. Објаснићу вам зашто. Зоран Ђуровић Особа сам која се бавила канонским правом цркве, а докторирао сам на самим изворима истог, односно на материји која објашњава како се формирала догма и шта је било мишљење Цркве кроз векове. Та материја се зове патристика или патрологија. Неко ће правити филолошку разлику, али је то иста ствар. Докторирао сам на првом папском универзитету, а завршио сам богословски док је овај био ван Универзитета. Ево шта сте ви, по мом мишљењу, бранили или приговарали у овом тексту: а) Да се ствари обављају испод руке. Ту сте у праву. Али пренебрегавате да је управо ова екипа та која ради испод жита и да нема никакве транспарентности или демократичности. Негативна селекција је златно правило код њих, и ствари се клански третирају. Када је Атанасије Јевтић (духовни отац Максима Васиљевића) напао писано мене и Дејана Мачковића, дипломату при БиХ, иначе одличног теолога, наше одговоре нису хтели да објаве у „Видослову“, у коме нас је Атанасије напао. По другом поводу сам доживео напад од Амфилохија Радовића, и када је мој одговор објављен у „Православљу“, он је тражио моју, као и главу уредника. Нису му изашли у сусрет. Дакле, симптоматично је кругу – коме свесно или несвесно – гравитирате, да не постоји идеја о поштовању мисли или права на одговор. б) Идеја да су они млади или напредни је сасвим маркетиншка, јер они не знају ништа о дарвинизму. Игром случаја, ја сам се бавио науком као млад и прилично сам обавештен, а чак имам и неке изуме у хемији (сликарска технологија). Овом клану та слика служи да се представе модернима за разлику од „затуцаних“ владика, и она служи за задобијање власти у СПЦ. в) Оно што ме је узнемирило у вашем излагању је подметање, односно лагање. Наиме, у природи мог посла је да испитујем и зарезе. Из сасвим лоших намера сте избегли да наведете текст из Статута БУ, а самог Иринеја Буловића сте черечили као злонамерног. Да је он нешто тамо лагао... Пишете: „Примера ради, то Образложење (које И. Буловић чува од очију 'нестручне' јавности) садржи позивања на одређене чланове Статута универзитета (шта је ту теолошко?) не би ли се створио утисак да је налог који је Синод издао декану... утемељен у том Статуту. Иринеј Бачки наводи Члан 141 као доказ да Статут универзитета забрањује тзв. блок-наставу (какву одржава владика Максим) те пошто он држи наставу на начин који Универзитет забрањује, Синод ће избацивањем владике Максима са Факултета заштитити поштовање Статута универзитета. Какав племенит чин!...“ У крешенду: „Наравно, тзв. блок-настава (какву изводи еп. Максим) је експлицитно дозвољена Статутом универзитета ставом 8, Члана 105, Статутом Богословског факултета Чланом 63, став 8 (али се то, разуме се, морало прећутати како би се створио утисак како владика Максим крши, а владика Иринеј штити закон)“. Због моје наредне критике, Данас ме блокира и не преноси је, јер вас изобличавам ван икакве разумске сумње: „Аутор овог текста је некоректан, јер се ствара утисак да Статут БУ одобрава блок наставу. Тачно је да је она легитимна, али само у ИЗУЗЕТНИМ ситуацијама, а не као правило. Аутор намерно не доноси текст члана 105, да се не би приметила његова махинација. Тамо пак читамо: „Изузетно, настава се може организовати и у другим временским целинама (семестри, триместри, блокови и сл.), чије се појединачно трајање утврђује студијским програмом факултета, при чему њено укупно годишње трајање износи 30 наставних недеља и 12 недеља за консултације, припрему испита и испите“. – Дакле, БУ не дозвољава блок наставу као редовни начин, а код Максима је то редовна пракса која траје годинама. Такође, Максим је редовни професор, па је то у колизији и са његовим звањем“. Максим није блок професор, него редовни. Блок професура се има када неки велики трактор из света долази и ванредно држи предавања на неком факултету. Ја сам то имао, а не знам, да ли сте то ви, Беговићу, имали? Мени је тако на докторским предавао само Хубертус Дробнер, али су та предавања вредела. г) Аргумент, који сте сасвим „случајно“ пренебрегли, је да Дробнер је редовни професор и да му је то професија, а да је Максим еписоп (владика). Како сте ви модеран човек, питам вас: Како неко може да врши два посла? Да ли знате да на Западу ниједан владика/бискуп не може да буде професор на факултету? Да ли ви знате шта је замор материјала? Или Максима замишљате Суперменом? Седните ви у авион и идите за Србију и као момчић одржите предавање. Ја сам из Рима долази и распадао сам се на комаде, а Рим је пред носом. Мислим да је бесмислено ово што вам износим, али морам због других. Да се не бисмо правили будалама. Ја, као свештеник, сам пребукиран свакодневним обавезама, а замислите једног владику! Или мислите да је то посао за спрдњу? Даље, ако су некада у СПЦ постојали владике као предавачи, то је било условљено ситуацијом. Некада сам БФ није био на БУ. И не треба то да се постави као регула. Ако смо се помагали помоћу штапа и канапа, не значи да сада не користимо компјутере и програме. Аргумент да данас неки од владика предају на БФ не може да важи, јер је то као рећи да Хусеин Болт узме да трчи на 10.000 метара. Не иде. Тако није исто владика који треба да путује из Калифорније и онај из Загреба. Разлика је драматична и физичка. д) Оно што нисте знали а тиче се „одлива мозгова“, се десило управо у мом случају када сам хтео да се вратим у Сербистан. Не верујем да ће вас изненадити. Конкурисао сам тамо, и они су примили човека без школе. И то је Максим, кога сте бранили, потписао. Ствар је кафкијанска и пренео сам је у тексту Херцеговачки клан.[1] Можда ће вам мотивација мог одбијања на БФ бити јаснија ако узмете у обзир чињеницу да је Максим без квалификација предавао патрологију, јер није доктор из те области, док ја јесам. То је као када бисте лекара опште праксе поставили за начелника хируршког! Можда је то вама и «напредном» Максиму нормално, мени није. На крају, евентуални аргумент: Како све ово и пре није сметало?, не стоји, јер једном кад се примети грешка, ваља је исправити. Не знам зашто, ви сте ми изгледали симпатична особа, али ови ваши упорно неће да публикују мој одговор, тако да ћу овај текст, ако се не предомисле, другде објавити, а ви питајте њих о мотивима. Интересују ме, мада су ми јасни... Ако мислите да један римски доктор не завређује дијалога са вама, сасвим сте слободни. Ја никога не присиљавам. Свештеник др Зоран Ђуровић [1] https://pouke.org/forum/index.php?/topic/51543-%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D1%92%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B-%D1%85%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BD/ Извор: U krugu u kome gravitirate ne poštuje se pravo na odgovor WWW.DANAS.RS Osoba sam koja se bavila kanonskim pravom crkve, a doktorirao sam na samim izvorima istog, odnosno na materiji koja objašnjava kako se... View full Странице
  4. 5 points
    Manastir Uspenja Presvete Bogorodice u Veti
  5. 4 points
    Марина Савковић

    Људи су супер! :)

    Kad su se Nemci iskrcali na Zakintosu 1943, posle kapitulacije Italije, SS major Berenc je pozvao gradonačelnika Lukasa Karera, i vladiku Hrizostoma. Dao im je 24 časa da mu spreme spisak svih Jevreja na ostrvu. U Solunu se spremao transport svih grčkih Jevreja za Aušvic. Sutradan, gradonačelnik i vladika donose papir sa samo dva imena: njih dvojice. - Drugih Jevreja nema, gospodine majore. U toku prethodne noći, svi Jevreji na Zakintosu dobili su lažne lične karte i krštenice sa grčkim imenima i sklonjeni u grčke porodice na ostrvu. ' Godinu dana je Berenc slao patrole, pretio streljanjima, nudio novac - pokušavajući da pronađe bar jednog Jevrejina. Uzalud. Nijedna porodica nije izdala. Svih 275 Jevreja na Zakintosu je preživelo do britanskog iskrcavanja 1944. Kad je u zemljotresu 1953. srušena sinagoga na Zakintosu, jevrejska zajednica je odlučila da je ne zida ponovo. Na njenom mestu podigli su dva spomenika - gradonačelniku i vladici. 1978. Izrael ih je proglasio "pravednicima među narodima", a ceo Zakintos "ostrvom pravednika". Извор: Твитер, @zorancicak
  6. 4 points
    Hadzi Vladimir Petrovic

    Кетманија или послушање

    Поменуо је скоро владика Давид, да нас је непослушање избацило из раја, а владика Атанасије је говорио о испраним мозговима. Послушање Господу, Цркви, владици, свештенику, ближњем (који је такође Христос) је неопходно, са друге стране Црква није само заједница слободних него и у слободи прекаљених и освећених. Дешава се да се послушање које ослобађа извргне у поробљавање, у повлашћивање, у утицај. Дешава се да духовници говоре за кога гласати. Често хришћанин не смоје да свједочи оно чему га учи савјест, или оно што мисли из страха да би могао да претрпи санкције, дође у немилост и слично, па је и то један од разлога са псеудониме. Утицај не мора да буде лош, он је често и природан, професори, ментори, старци, али се понекад окрене у групашење, фратријашење, парацрквене организације у којима се не очувава увјек канонска кичма цркве. Мјешају се инославни утицаји и људи смо грешни. Тако умјесто вјерности Господу ми бивамо вјерни групи и једина заповјест је вјерност групи, а једини грјех грјех против заједнице, а што се успут читав контекст изгубио то нема везе. То некад дође до тога да се у интересу групе лаже.... дакле у интересу "Цркве" заборављамо Господа, а добијају се и нови "чинови": По милости Божијој бот
  7. 4 points
    Avocado

    Leptirić i tenk

    Arsenal su osnovali radnici fabrike municije... zato se tako i zove klub i zato postoji takva simbolika. CSKA bukvalno znači centralni sportski klub ARMIJE.... one armije koja je oslobodila Evropu... i tu je jedan od tenkova koji su oslobodili Evropu... Crvena Zvezda nema nikakve veze sa vojskom, armijom i tenkovima... osim što maleni ali vatreni deo simpatizera ovog kluba sebe naziva "Severna Armija"... verovatno zato što su lojalni vojnici jednog komandanta... koji im daje i dopušta ovako interesantne igračke... a jedina veza CZ i navijača CZ sa konkretnim tenkom je eventualno kad ih je jedan raniji komandant uz ove tenkove slao u inostranstvo po belu tehniku...
  8. 4 points
    The Godfather

    Raskol se zahuktava

    Ovde nije rec da li je neko za ili protiv AV. Poenta je u tome da AV nema nikakve veze sa desavanjima oko famoznog Maxima i price o raskolu. TACKA! Klasicna zamena teza je u pitanju!
  9. 4 points
    Ćiriličar

    Raskol se zahuktava

    Узалуд лажемо сами себе да раскола великог нема. Ово ће вероватно имати веће последице по Цркву него 1054., осим ако се не буде одлучно. Света Гора је на удару...срце Православља. Колики је раскол види се из тежине митрополитових рече. Није проблем Истамбул, пробле је то што Руси неће устукнути ни за педаља, дакле ово је или-или, ко год се приклони Вартоломеју биће против Руса, а то значи потпуно пуцање Православља по шавовима. Амери су знали где ће ударити - право у главу. Немају они времена за неке Ђукановиће и Заеве...то је сића, то су трице...негу у главу без устезања. Одлазак Патријарха Кирила Вартоломеју "на ноге" је био потез - свесни ус они да се он неће изменити - зато је он Русима сада као незнабожац и ту неће бити компромиса. А уздати се да ће Вартоломеј да се покаје и промени став, је као веровати да ће Амери вратити КиМ Србији.
  10. 3 points
    Srdjan Kotur

    Leptirić i tenk

    A šta ako majmun uđe u tenak?!
  11. 3 points
    Жељко

    Bivši ministar Saša Radulović

    Radulović i Artemije prave koaliciju za predstojeće izbore: ISTINA JE SAMO JEDNA – DOSTA JE BILO! Lider pokreta Dosta je bilo Saša Radulović ušao je u pregovore sa vladikom Artemijem oko formiranja zajedničkog fronta borbe protiv Vučića i patrijarha Irineja i ostalih Irineja. Artemije će podržati Sašu Radulovića na izborima, a da li će se i sam lično uključiti u izbornu trku kao Zukorlić, ostaje da se vidi. – S obzirom da je Artemije raščinjen od strane crkve ne postoje prepreke da se lično uključi u politiku i predizbornu trku. Na kraju njegovih pristalica ima sasvim dovoljno da sa Radulovićem pređu cenzus.- objašnjava verski analitičar Željko Injac. Verski analitičar Draško Đenović smatra da to ne bi bio presedan u pravoslavlju da se visoki crkveni velikodostojnici bave politikom, napominjući da to isto čine i Amfilohije i Grigorije, mada još nisu raščinjeni. Stav pokreta DJB da stručnost i mladost, pre svega, jeste ono što ova dva lidera imaju da ponude Srbiji. Radulović i Artemije prave koaliciju za predstojeće izbore: ISTINA JE SAMO JEDNA – DOSTA JE BILO! | Zicer.org ZICER.ORG
  12. 3 points
    JESSY

    Vreme je za čišćenje kuće i života

    Evo spiska stvari, koje pod hitno treba da izbacite iz svoje kuće: 1. Ostaci ukrasnog papira. 2. Vizitne kartice, vama nepotrebnih ljudi 3. Stare ulaznice 4. Nepotrebne recepte 5. Stare majice 6. Suvo cveće 7. Istegnute gumice za kosu 8. Stare novine i časopise 9. Stare grudnjake 10. Besparne minđuše 11. Odeću iz koje ste izrasli, ili koja je vam mala 12. Staru kozmetiku 13. Lekove kojima je prošao rok trajanja 14. Osušeni lak za nokte 15. Stara dokumenta 16. DVD diskove koji odavno ne gledate 17. Stare šampone, kreme i losione 18. Stari donji veš i kupaće 19. Pocepane najlonke 20. Hemijske koje ne pišu 21. Narukvice i lančiće sa polomljenim kopčama 22. Staru posteljinu 23. Svu praznu ambalažu 24. Rezervne dugmiće od odeće, koju više nemate 25. Pohabane prostirke u kupatilu 26. Stare pribore za jelo (tanjire i čaše), koji su ostale od servisa 27. Stare jastuke 28. Stara pisma 29. Nepotrebne ukosnice, šnalice 30. Stare bojice, flomastere, markere, koji više ne pišu 31. Pocepane farmerke 32. Ukrasne trake od dobijenih poklona 33. Razglednice i nepotrebne poklone od kolega 34. Stare kalendare 35. Glupe magnete 36. Polomljene ukrase za jelku 37. Izbledele peškire 38. Stare nekorišćene baterije od telefona 39. Obuću, koju ne nosite već dve sezone 40. Pokvarene namirnice, začine kojima je prošao rok trajanja 41. Stare račune 42. Veći deo suvenira, sem tih, koje stvarno stvaraju udobnost u enterijeru 43. Neodgovarajuće ili zastarelo posuđe, kuhinjski pribor, aparate. 44. Stara uputstva za svu tehniku Oslobodite se informacione intoksikacije: 45. Sredite svoju listu prijatelja na društvenim mrežama 46. Uklonite praćenje koje vam ne odgovara, i ne inspiriše vas ni na šta. Ponekad i ne znate zašto ste ih uopšte dodali za prijatelje. 47. Očistite svoje zidove 48. Obrišite ili sklonite ljude, čiji vas postovi nerviraju. Posebno one koje šeruju negativne vesti. 49. Opredelite se za listu blogova, sajtova i stranica koje nameravate da čitate. 50. Obrišite sve nepotrebne fajlove na svom računaru. http://uspesnazena.com/korisni-saveti-zene/50-stvari-koje-treba-pothitno-da-izbacite-iz-iz-svog-doma/
  13. 3 points
    Ромејац

    Тема јасна из прве поруке

  14. 3 points
    Драшко

    Leptirić i tenk

    U tom istom Londonu i toj istoj Moskvi sve je na takvom nivou da mogu bale da nam idu. Njima su i top i tenk nadogradnja. Šlag na tortu. A nama fale kore za tortu a trpamo "šlag"
  15. 3 points
    Ćiriličar

    Raskol se zahuktava

    Ако ли ти згрјеши брат твој, иди и покарај га насамо; ако те послуша, добио си брата својега. Ако ли те не послуша, узми са собом још једнога или двојицу да на устима два или три свједока остане свака ријеч. Ако ли њих не послуша, кажи Цркви; а ако ли не послуша ни Цркву, нека ти буде као незнабожац и цариник (Мт 18, 15-17) Ове Матејеве речи су званичан став РЦ, и ту више повратка нема...а управо то се чује из митрополитивох речи. Страшно... (и, у то гротло да ускаче наш владика Максим - никад нећу веровати да је то свесно урадио, већ из неког сентимента и мало повишене сујете, али и добре намере...побогу, во нису игре ни наша форуумаша а ни српска локална препуцавања теолошке...драги владико, предраги не гурај нас у огњено гортло).
  16. 3 points
    ИгорМ

    Raskol se zahuktava

    Грчки удар на „украјинску цркву“ са великим последицама RS.SPUTNIKNEWS.COM Две комисије Грчке православне цркве саопштиле су да су против...
  17. 3 points
    Nikola Stojanovic

    Selebriti sa kojim delite rodjendan (ne i godinu)

    Најбитнији и највећи тог дана. 4. Јануара, Свети Владика Николај Велимировић ! Благослови непријатеље моје Господе ! <3
  18. 3 points
    ana čarnojević

    Тема јасна из прве поруке

  19. 2 points
    Vladan :::.

    Raskol se zahuktava

    Јесте, могао би да припомогнеш Као што ти већ рекох: изгледа да је дошло време да се види ко је ко. Тако је и Барт мислио за Сабор уједињења па се зезнуо. Видећемо. Исто као и до сада, а ако Грци поклекну онда у најмању руку исти став као и према фанариотима. Јесте, први Руси има да признају па после и сви остали.
  20. 2 points
    Дана, 29. августа, када Црква прославља Усековање главе светог Јована Крститеља (по новом календару), у женском манастиру Сајднаја пројавило се чудо. За време Божанствене Литургије са иконе светог Јована Крститеља почело је да тече миро и крв. О наведеном чуду, посведочила је и игуманија манастира Феброња, која је показала икону. Манастир Сајднаја је древни православни манастир Пресвете Богородице - на арапском и арамејском "Сајднаја" значи "Владичица наша". Извор View full Странице
  21. 2 points
    Dominika

    Православна духовна музика

    Psalam 135 na portugalskom - hor vodi antiohijski episkop Brazila, vladika Damaskin
  22. 2 points
    Аво, вртиш ко покварена плоча те "аргументе" - то да Максим није докторирао на патролошкој теми, па онда да из тога што у РКЦ владике не предају на факултетима следи да то не треба да буде ни код нас... Максим јесте докторирао на патролошкој теми. То што код римокатолика владике не предају на факултетима нас не обавезује да и код нес не могу предавати. Код њих се попови не жене, а код нас се жене, па ником ништа. И ово у вези са блок наставом и регулама БУ и ПБФ ниси у праву. Хајде да видимо да ли ће ти професор одговорити.
  23. 2 points
    ana čarnojević

    Leptirić i tenk

    Think tank Bilo je više nego predvidivo da će se afera Zvezdin tenk žestoko usložnjiti! Odavno nije bilo beslovesnosti – a ovde ih je tušta i tma – koja me je više fascinirala, pa čak i navela da se podstarost upustim u istraživačko novinarstvo, što mi inače nije u opisu radnog mesta. Krenimo redom. Najpre sam se obavestio da se Zvezdin menadžment izričito „ogradio“ od tenka čije bi Vozdviđenije bajagi moglo rezultirati „drastičnom kaznom“ UEFA, mada ja ne vidim kakva bi tu kazna – osim mandatne za pogrešno parkiranje – mogla biti izrečena. Tim pre što tenk – blagoizjavio je unutrašnji Stefanović – nema motor, transmisiju, ubojna sredstva, pa čak ni nišanske sprave. Vreme čini svoje, nagriza sve. Inkriminisanom tenku je za dva dana žestoko opao rejting. Prekjuče je bio „kulturno dobro“, juče je – according to Stephanović – postao „eksponat“, a prekosutra bi mu se lako moglo dogoditi da završi kao ono što u suštini i jeste – sekundarna sirovina. Ali daleko je prekosutra, ako uopšte i osvane. Da li ga je neko „prozvao“ – ili je naprosto morao progovoriti, makar kroz dupe – kako god bilo, subgradonačelnik Vesić je prosuo nisku verbalnih bisera. Ko biva… Ako Arsenal ima top u grbu, zašto Zvezda pred stadionom ne bi imala tenk. Ako je već tako – sad ja pitam Vesića – zašto fudbaleri Zvezde ne bi bili opremljeni automatima hekler i koh, kad navijači već jesu. Osim toga, glagolji nadalje Vesić, Grad Beograd nema nadležnost nad Marakaninim parking placom. Neke svate je to možebiti iznenadilo, ne, međutim, i mene koji godinama tvrdim da bi napori razvaljene države Srbije da pod suverenitet vrati Kosovo imali više smisla ako bi joj pošlo za rukom da uspostavi suverenitet nad Zvezdinim stadionom i divnim stvorenjima koja se motaju oko njega. Pre će biti obrnuto. Hoću da kažem da će skorih dana Zvezda, Zvezdin stadion i Zvezdini navijači uspostaviti suverenitet nad ostatkom Srbije. Ali da vam nešto kažem, kad se zbude, neće to biti sjajno, ali će biti manje drljavo nego što jeste. Na tu sumračnu pomisao me je navela izjava visokog esenesovog dužnosnika, poslovičnog Đukanovića. Mnogi Zvezdini navijači su – zbori Đuka, a ja ga citiram po sećanju – poginuli braneći srpstvo, pa ako je tenk provokacija, to mi je onda drago. Vidite li vi kuda vode pravci razvoja političkog sistema samoupravnog burazerskog kretenizma. Ako vi ne vidite, ja ga vidim jer duže pamtim. Ovo mi je, da kažemo, drugi ciklus. Ovako dakle. Provokacija će slediti za provokacijom – a Đuki i Đukama će to biti drago – onda će se srpska truba začuti s Kosova, onda će se dogoditi narod, pa će pasti neki Berlinski zid, pa će na scenu stupiti tenkovi s motorima i ispravnim topovima, pa će biti drž ne daj, pa ćemo opet biti ostatak zaklanog naroda. Oj, Srbijo među šljivama. Think tank WWW.DANAS.RS Bilo je više nego predvidivo da će se afera Zvezdin tenk žestoko usložnjiti!
  24. 2 points
    Драшко

    Leptirić i tenk

    Ma nema veze nikakve Naravno Samo neka se bavimo tenkovima i da uredjujemo stadione To je bitno
  25. 2 points
    Ромејац

    Тема јасна из прве поруке

  26. 2 points
    Срђан Шијакињић

    Leptirić i tenk

    Ок, ја сам тенк доживео само у контексту "Северне армије" и уопште "милитаристичке" сценографије коју усвајају многе навијачке групе. Пре много година се почело са коришћењем Северне армије у амблемима, кореографијама, мајицама итд. Можда људима који не прате навијачку сцену изгледа екстремно, али не одскаче од симбола који се иначе користе у навијачкој поткултури, широм света. И мене исто то плаши, хтео сам само да кажем да је и такво немотивисано насиље криминална појава.
  27. 2 points
    obi-wan

    Da li igrate kompjuterske igrice i koje?

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2335837686453367&set=gm.2499037810155204&type=3&eid=ARD7TQskr8xyJLvvggJYThs5COFRJgBn3GDmI01D-o53aC08iZ-9VIiOB2Z72O19Zqy4APpn6njRXfgM&ifg=1
  28. 2 points
    Снежана

    Leptirić i tenk

    И ништа, нека Гробари паркирају парни ваљак испред свог стадиона...
  29. 2 points
    Плаво Небо

    Leptirić i tenk

    Спорт је одраз стања у држави.
  30. 2 points
    Срђан Шијакињић

    Leptirić i tenk

    Ја не знам што све гледамо у неком кључу историјских сукоба и препуцавања са овима или онима. Тачније, оно што треба да гледамо у историсјком светлу, често не гледамо, а неке баналне ствари подижемо на ниво друштвеног проблема. Делије користе мотив "Северна армија" за мајице, кореографије и остале навијачке потребе, купили су расходовани тенк и у поставили га испред свог стадиона... Не знам што би тај тенк асоцирао на било шта друго осим на Звезду и њене навијаче.
  31. 2 points
    Драшко

    Leptirić i tenk

    I plus je taj tenk toliko neophodan u ovom trenutku Baš nam treba Da Ne treba nam ni metro ni uredjene ulice Koj će nam i stanica železnička
  32. 2 points
    Плаво Небо

    Leptirić i tenk

    И.. и ваљда у овој држави постоји неки Закон како до тог тенка може да се дође и ко може да дође!
  33. 2 points
    Ćiriličar

    Raskol se zahuktava

    Види, ја (сам нико и ништа) имам много замерки Вучићу, али пошто сам којешта и којекуда прошао и животу покушавам да сагледавам ствари другачије. Ево, узећу пример где, рецимо, ја земерим АВ. Економија, ММФ, либера-капитализам и др. Пази, Катић, консултатнт из Лондона (пише за политику), велики критичар либерал-капитализма упркос критикама каже да за 3 месеца, без испаљеног метак или изазване кавге на КиМ, Санџаку или ма где где могу, банкари могу да сломе Србију да будемо гладни, да нас униште. Што је логично је Звер је толико ојачала да је велики део планете окупирала - ми смо "шака јада" за њих, Бре рубља је у месец дана спала у односу на евро, ономад, са 1:50 на 1:100. Такав удар Русији, ОК, повратили су се, али сада је 75. То је Звер, она апокалиптична, с тим да неће бити апокалипсе, она ће се сада повући, уздрмана је. У том контесту, можда АВ може и неке друге варијације еконосмке да има, али простор је ПРЕмали. Дање КиМ...има човек став о подели, ОК, али је рекао да ће ставити народу на одлуку. А алтернатива? Јеремић? Човек који је у борду директора другог инвестиционог фонда у свету у Швици. Сам је ракао кад се свађао са Чедом. Лутак од човека. Ђилас показао шта зна и уме. Бошко - све је то танко. Е сад, држава-Црква. Најољи је по мени Буловићев начин, држи све на оку из бриге, као што је мисија епископа и оца Цркве, кад треба "зареже" да се не оде у крајност. Најмање што нам треба су сукоби. Као особа, АВ менталном склопу не треба брутално контрирати јер је човек способан и да манипулише и "спушта иза леђа"...али можда бољег немамо сада. Ето ја се слажем са много од Антонића, Павића, Ломпара, Мировића - али људи, ок, дајте оснујте партију и водите народ. Лако је бити "инелектална савест". Узми Бокана, н и к а д а није именовао Вучића, човек гледа суштину проблема (множина). Колико су неки "мудри", бре, види се из ТЕ, из рекација на Украјину и др. Јесмо спали да епископи користе таблоиде, адвокате, да се по судовима гањају да одбране част од неког новинара клеветала (ако је клеветало)? Је ли св. Нектарије тужио некога за клевету? А овамо давао унутарцрквена документа таблоидима? Људи...играмо се и државе и Цркве. И шта ако Вучић (који има огромну ману - узасан је на језику, и нема никаву реторику) на крају, када глобални играчи (Кина и Русије) "приземље" апокалиптичну аждају и умртве ју, ако Вучић изађе као победник? Шта онда?
  34. 2 points
    Вилер Текс

    Leptirić i tenk

    У Лондону испред Арсеналовог стадиона- стари топови. У Москви испред стадиона ЦСКА- стари тенк. И?
  35. 2 points
    The Godfather

    Raskol se zahuktava

    Metropolitan Luke publishes an open letter to the monastics of Athos - UOJ - the Union of Orthodox Journalists SPZH.NEWS Metropolitan Luke publishes an open letter to the monastics of Athos 26 August 2019, 20:38 Elena Konstantinova 1221 63 Metropolitan Luke (Kovalenko) of Zaporozhye and Melitopol. Photo: news.church.ua In view of the future visit of Patriarch Bartholomew to Athos, Metropolitan Luke (Kovalenko) of Zaporozhye addressed an open letter to the monks of the Holy Mountain. The hierarch of the Ukrainian Orthodox Church, Metropolitan Luke (Kovalenko) of Zaporozhye and Melitopol published an open letter in his telegram-channel to all the monks of Mount Athos. The letter of His Eminence is addressed to the Athonite brethren in connection with a future visit to Athos by the head of the Patriarchate of Constantinople, Patriarch Bartholomew. The hierarch emphasized that "today God attends us by sending trials in which we must show the invincible fortitude of our faith and adamant observance of the holy canons of our Mother Church." Metropolitan Luke reminded the monks of Athos that “so-called 'patriarch' Bartholomew defiled his heart and his hands with the betrayal of God and the violation of His Holy Commandments. As a result of the action of this person, our holy Ukrainian Orthodox Church is being covered with blood and tears. Priests and parishioners are beaten, churches are seized, we are defamed and slandered by the media.” All this, according to Vladyka, gives Orthodox Christians "the opportunity to show their loyalty to His Logos and to follow His Will." That is why the metropolitan asked the monks "to stand in full solidarity with us in this loyalty to Christ and the canons of the Orthodox Church ... to be firm in our beliefs, not to succumb to any misleading persuasion and not to fear threats, because God is with us!" In addition, Metropolitan Luke emphasized that "those who are ready to follow the call of a ‘wolf in sheep's clothing’ out of the so-called ‘obedience’, I declare with all responsibility for my words to God and to His Holy Ecumenical and Apostolic Church – you betray Christ in this way!” He writes that “neither a father nor a good shepherd but only a thief and a robber will exhort anyone to recognize the nationalist breakaway groups as a canonical church. This is not to be a bearer of the “image of meekness,” but a successor in spirit and an heir to the work of Nestorius, Sergius I and other heresiarchs – John XI Vekka, Meletius IV Metaxakis and Athenagoras Spira – who were ministers of the enemy of the human race similarly to the current patriarch of Constantinople. The evil-minded Mr. Bartholomew has already lost the right to be called not only a patriarch, but also an Orthodox person.” His Eminence expressed regret because some monks “are ready to recognize the actions of this person on accepting unrepentant dissenters into the Church body as lawful, only in order to provide themselves with the opportunity to continue their monastic life on the Holy Mountain”. He appeals to the monastics to think, “Is it worth it for thirty pieces of silver to betray their faith and beliefs?” Is it not common fear, cowardice, and betrayal that lurk in the word "obedience"? Will your prayers and exploits bought at such a price be pleasing to God?” Metropolitan Luke reminds the monks that “the price of this betrayal is equal to booking a place at the Last Judgment near Judas and the tormentors who crucified our Lord. Our Church is already paying for this betrayal with blood and pain. Do you want to be convicted with our executioners? Or, perhaps, it’s better 'if we are children, then we are heirs – heirs of God and co-heirs with Christ, if indeed we share in his sufferings in order that we may also share in his glory' (Romans 8:17).” He also addresses those who have decided “that ‘if Patriarch Bartholomew comes with schismatics from Ukraine, then he will be received there but schismatics won’t be’ and asks them to reflect on "who is more guilty: the child or the mother who gave him birth and raised him so?" His Eminence is sure that “Mr. Archondonis is a man whom the devil struck with a terrible disease – pride – and through this made him his weapon. His task is to split the Church, sow enmity, wreak havoc, destroy those who are not firm in faith, shake doubters, cause embarrassment in the minds and arouse temptation. From the patriarch he turns into an apostle of Satan and his loyal subject! ” At the end of the letter, Metropolitan Luke urged the monks “to preserve faith and keep yourselves from idols (1 John 5:21)” and asked them for holy prayers. Earlier, the UOJ wrote that the main purpose of the trip of Phanar’s head to Mount Athos is called "admonition" of dissenting monasteries and monks who do not want to recognize the OCU and see schismatics on the Holy Mountain
  36. 2 points
    GeniusAtWork

    Napredna zona sumraka

    Успео си да повежеш неке људе са неким другим људима и неке догађаје са неким другим догађајима?
  37. 2 points
    bre Kume al' si naivan, ... mozda je tako i ovaj don Vito nastradao, bio naivan nije shvatao promene u mafia koje nosi novo vreme ....
  38. 2 points
    не знам за вас браћо ал ја много волим да гледам спрот (фудбал и кошарку) и то највише кад сам сам, загледам се у нешто што не захтева неку пажњу, бројаница у руке и ето ти исихазам (да није ту аца информација па ми квари тиховање)
  39. 2 points
  40. 1 point
  41. 1 point
    Срђан Шијакињић

    Leptirić i tenk

    О томе причам... Баш баш не бих волео да нам се наметне да живимо у границама асоцијација и погледа на свет БББ и скупина сличног менталитета.
  42. 1 point
    GeniusAtWork

    Leptirić i tenk

    Не знам, тебра. У току једног дана... - ЦЗ дотури тенк коришћен у ратовима '90-их испред свог стадиона, на дан одиравања реванша за ЛШ. Тенк за који министар полиције каже да је макета и да је извршен контрадиверзиони преглед - ил како се већ зове - и да је утврђено да у тенку нема експлозива и бојеве муниције. Ако је макета, шта ће им преглед? - После уласка у ЛШ, неки навијачи то прославе возећи се мало оклопним транспортером по граду. Опет се огласи министар полиције и изјави да то није оклопно возило, већ "модификовани камиончић обложен пластиком" и да није прекршен никакав закон. И, нормално, оптужи опозицију да преко тенка покушавају да нападну Вучића. - После победе ЦЗ, партизановци избуше гуме свим колима паркираним у Хумској. Јер се вероватно тамо паркирају само делије... - То вече, група лудака на новоотвореном ауто-путу Милош Велики пресреће и баца бакље на возила која пролазе, а она која успеју да зауставе полупају бејзбол палицама. Два возила уништена, троје људи повређено. Колико сам успео да сконтам из вести, то су гробари који су спремали сачекушу делијама који су се враћали са утакмице Не знам за тебе, али мени се ово чини као поприличан 'друштвени проблем'.
  43. 1 point
    Његово Преосвештенство Епископ жички г. Јустин на празник Успења Пресвете Богородице служио је свету архијерејску Литургију у Дрежнику код Ужица. Саслуживали су архијерејски намесник ужички протојереј-ставрофор Милош Босић, протојереј-ставрофор Радован Стевановић, јереј Драган Тимотијевић, протонамесник Душан Томић, протођакон Александар Грујовић и ђакони Младен Стевановић и Јован Тимотијевић. У току свете Литургије Епископ је одликовао чином протојереја старешину храма Успења Пресвете Богородице свештеника Драгана Тимотијевића, док је ђакона Младена Стевановића рукоположио у чин презвитера. После освећења славског колача епископ Јустин се обратио сабраном народу. Подсетивши на узвишеност свештеничког позива и службе, Владика је указао на свештеничку службу у Старом завету и изабрано племе Левијево из којег су долазили старозаветни свештеници, као и на улогу свештенства у време Светог Саве. -Наш народ јесте побожан, али да би ојачали своју веру дужни смо да долазимо у Цркву, да постимо, да се исповедамо и причешћујемо. Ми се тако облачимо у благодат Божју. Није довољно да дођемо само на славу храма и током године неколико пута. Потребно је непрестано да се трудимо и узрастамо у Господу. За оно што је некада било свето и важно сада кажу да није - да су то примитивна схватања. Бог има важност у свим временима, јер је Он вечан. Ми који смо Божји, крштени и миропомазани, не дозволимо да живимо као незнабожци. Дужни смо да се обучемо у благодат Божју и да дате нам свете тајне примимо у себе како бисмо у животу све лакше подносили, беседио је владика Јустин. -Успење Пресвете Богородице је празник Њеног уснућа у Господу. И она је прошла капију смрти, као и сви ми, али није могла да остане у смрти, јер је њена утроба носила Животодавца Бога. У овом свету све пропада и трули, сем онога што у себи има Господа Исуса Христа који је васкрсао из мртвих. Управо ови догађаји нама православнима дају потребну снагу и бодре нас, закључио је владика Јустин који је указао на велики и важан јубилеј - 90 година храма Успења Пресвете Богородице у Дрежнику који је сазидан захваљујући великом труду митрополита Јосифа (Цвијовића). Епископском граматом у ред црквених добротвора уврштена је гђа Нада Обрадовић, приватни предузетник из Ужица. Извор: Инфо служба СПЦ
  44. 1 point
    Nikola Stojanovic

    Selebriti sa kojim delite rodjendan (ne i godinu)

    @Istopljeni kamen Дај бре да те водим на пиво, немој да плачеш више. Молим те.
  45. 1 point
    Четврти међународни Фестивал средњовековне музике „Медимус“ одржан је од 23. до 25. августа 2019. године у Призрену. Фестивал је најзначајнија манифестација из области музичких уметности у протеклом периоду и одржава се у изузетном амбијенту Атријума средњовековног храма Светог Спаса (14). век. Фестивал се одржава у организацији Пријатеља манастира Св. Архангела и дома културе из Грачанице уз подршку Канцеларије за КиМ Владе Србије, ТВ Храма и са благословом Његовог Преосвештенства Епископа Рашко-призренског Теодосија, који је свечано и отворио овогодишњи фестивал. По речима директора Бојана Бабића фестивал "Медимус" је међународног карактера и да ове године има пет учесника, који, између осталог, долазе из Мађарске и Грчке. „Ту је и комбиновани међународни фестивалски ансамбл, у којем су чланови из Словеније, Немачке, људи из Србије“, наводи Бабић. Фестивалски програм започео је наступом ансамбла „Медимус“, који је осмишљен као неки рудимент неке будуће летње школе. Након њих наступили су прве вечери уметници из мађарског састава "Музика профана". У суботу 24. августа певао је на далеко познати Грчки византијски хор из Атине (који је познат по свом дугогодишњем оснивачу и хоровођи, покојном Ликургу Ангелопулосу), а затим ансамбл „Ренесанс“ из Београда, који ове године слави пола века постојања. Последње вече фестивала 25. наступио је ансамбл „Хипербореа“ са једним визатијско-уралско-руско-црноморским програмом. Значај овог фестивала је велики не само за преостале Србе у Призрену и на Косову и Метохији већ за читаву културну јавност Србије и посебно овог региона. Идеја покретача овог фестивала јесте да се у јединственом амбијенту атријума средњовековног храма Св. Спаса у Призрену подно древне Каљаје која је својевремено била и престоница цара Душана звуцима средњовековних инструмената, костимима, песмом и игром оживи атмосфера средњовековног српског двора у Призрену који је угошћавао бројне музичке групе из целе Европе, као што је то био обичај на средњовековним дворовима. Истовремено, намера организатора јесте да се овим промовише европски и светски карактер средњовековне српске православне културе која је сачувана на овим просторима и презентује град Призрен као град у коме кроз уметност и културу припадници различитих народа могу да нађу заједнички језик. Извор: Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска
  46. 1 point
    АлександраВ

    Iskustva "dece" alkoholičara

    Говорити му да је алкохоличар. Објаснити му да је алкохоличар. Имати нулту толеранцију за сва понашања која испољава личност алкохоличара.
  47. 1 point
    AnaLaz

    Свакодневна читања

    Успење Пресвете Богородице На вечерњој: Пост. (28:11-17) Изиђе Јаков од студенца заветног, и изиђе у Харан, и дође на једно место, и онде заноћи, јер сунце беше зашло; и узе камен на оном месту, и метну га себи под главу, и заспа на оном месту. И усни, а то лестве стајаху на земљи а врхом тицаху у небо, и гле, анђели Божји по њима се пењаху и силажаху; и гле, на врху стајаше Господ, и рече: Ја сам Господ Бог Аврама оца твог и Бог Исаков; ту земљу на којој спаваш теби ћу дати и семену твом; и семена ће твог бити као праха на земљи, те ћеш се раширити на запад и на исток и на север и на југ, и сви народи на земљи благословиће се у теби и у семену твом. И ево, ја сам с тобом, и чуваћу те куда год пођеш, и довешћу те натраг у ову земљу, јер те нећу оставити докле год не учиним шта ти рекох. А кад се Јаков пробуди од сна, рече: Зацело је Господ на овом месту; а ја не знах. И уплаши се, и рече: Како је страшно место ово! Овде је доиста кућа Божја, и ово су врата небеска. Јез. (43:27-44:4) Овако говори Господ: Нека од осмог дана и после приносе свештеници на олтару жртве ваше паљенице и жртве ваше захвалне, и примићу вас, говори Господ Господ. И одведе ме опет к вратима спољашњим од светиње, која гледају на исток, а она беху затворена. И рече ми Господ: Ова врата нека буду затворена и да се не отварају, и нико да не улази на њих, јер ће Господ Бог Израиљев ући на њих; и биће затворена. Као кнез ће сести на њима да једе хлеб; кроз трем од Еламских врата ће ући и истим путем изаћи. И одведе ме к северним вратима према дому; и видех, и гле, дом Господњи беше пун славе Господње. Прич. (9:1-11) Премудрост сазида себи кућу, и отеса седам ступова; Покла стоку своју, раствори вино своје, и постави сто свој. Посла девојке своје, те зове сврх висина градских: Ко је луд, нека се уврати овамо. И безумнима вели: Ходите, једите хлеба мог, и пијте вино које сам растворила. Оставите лудост и бићете живи, и идите путем разума. Ко учи подсмевача, прима срамоту; и ко кори безбожника, прима руг. Не карај подсмевача да не омрзне на те; карај мудра, и љубиће те. Кажи мудроме, и биће још мудрији; поучи праведног, и знаће више. Почетак је мудрости страх Господњи, и знање је светих ствари разум. Јер ће се мном умножити дани твоји и додаће ти се године животу. На јутарњој: Лк. 4 зач. (I, 39-49, 56) У вријеме оно, уставши Марија отиде хитно у горски крај, у град Јудин. 40. И уђе у дом Захаријин, и поздрави Јелисавету. 41. А кад Јелисавета чу поздрав Маријин, заигра дијете у утроби њезиној, и Јелисавета се испуни Духа Светога, 42. И повика узвишеним гласом и рече: Благословена си ти међу женама, и благословен је плод утробе твоје! 43. И откуд мени ово да дође мати Господа мојега мени? 44. Јер гле, када глас поздрава твојега дође у уши моје, заигра дијете од радости у утроби мојој. 45. И благо оној која вјерова, да ће се извршити што јој је казао Господ. 46. И рече Марија: Велича душа моја Господа; 47. И обрадова се дух мој Богу, Спасу мојему, 48. Што погледа на смјерност слушкиње своје; јер гле, од сада ће ме звати блаженом сви нараштаји; 49. Што ми учини величину Силни, и свето име његово. 56. И остаде Марија са њом око три мјесеца, и врати се дому своме. На Литургији: Флп. 240 зач. (II, 5-11). Браћо, нека је у вама иста мисао која је и у Христу Исусу, Који будући у обличју Божијем, није сматрао за отимање то што је једнак са Богом, него је себе понизио узевши обличје слуге, постао истовјетан људима, и изгледом се нађе као човјек; унизио је себе и био послушан до смрти, и то до смрти на крсту, зато и Њега Бог високо уздиже, и дарова му Име које је изнад свакога имена. Да се у Име Исусово поклони свако кољено што је на небесима и на земљи и под земљом; и, да сваки језик призна да је Исус Христос Господ на славу Бога Оца. Лк. 54 зач. (X, 38-42; XI, 27-28). У вријеме оно, уђе Исус у једно село, а жена нека, по имену Марта, прими га у кућу своју. И у ње бјеше сестра по имену Марија, која сједе код ногу Исусових и слушаше бесједу његову. А Марта се заузела да га што боље услужи, и приступивши му рече: Господе, зар ти не мариш што ме сестра моја остави саму да служим? Реци јој, дакле, да ми помогне. А Исус одговарајући рече јој: Марта, Марта, бринеш се и узнемираваш за много, а само је једно потребно. Али је Марија добри дио изабрала који јој се неће одузети. А док он то говораше, подиже глас једна жена из народа и рече му: Блажена утроба која те је носила, и дојке које си сисао! А он рече: Ваистину, блажени су они који слушају ријеч Божију и држе је. Свети Теофан Затворник - Мисли за сваки дан у години Марија је добар део изабрала (Лк.10,42). Успење Мајке Божије представља добар крај тога избора. Сам Спаситељ је при Њеном успењу у своје руке примио њену душу. Тога су се удостојили и многи свети. У разним облицима и степенима, исто доживљавају и сви који изабирају добар део. У тренутку избора надом се назире крај. Он се у извесном степену предосећа. Након тога, труд, борбе и самопринуђавања делимично помрачују изабрани пут. Ипак, као звезда водиља - остаје добри крај доброг дела. Он личи на ватру која у даљини светлуца путнику кога је на путу задесио мрак. Нада је подстицај снаге и поткрепљење трпљења и постојаности у започетом. Она сама јача вером. Вером се прави избор, надом се истрајава у избору, а трпљењем се долази до доброг краја.
  48. 1 point
    JESSY

    Мисао дана...

  49. 1 point
  50. 1 point
    GeniusAtWork

    Napredna zona sumraka

    Значи то што пише. Докле год не нађу начина да придобију критичну масу грађана за своју ствар (оних који причају да их политика "не интересује", или се питају "а ко други да дође на власт?", или врте мантру "ма сви су исти", или "а шта, под жутима је било боље можда?"; а такви су нажалост у Србији већина, ако изузмемо оне који по сваку цену покушавају да побегну одавде и све ово их више уопште не тангира), и тиме најзад по први пут озбиљно припрете СНСу на изборима, сподобе ће наставити да уништавају све редом. Ја нисам баш све пратио од почетка протеста, али из оног што јесам чини ми се да они који се сматрају лидерима опозиције не капирају баш најбоље оно што сам поменуо изнад. Сад плус и ови састанци иза затворених врата...бојим се да неће да науче лекцију док не буде прекасно. (П.С. Да ли су њихови мотиви добри и искрени, а реализација лоша, у то не могу да улазим јер то не могу да знам.)

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...