Jump to content

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 08/06/19 in all areas

  1. 10 points
    @Александар Милојков Ево што пише чтец Ведран Галић: Неки људи у наивности "француске собарице" се не могу чудом начудити зашто у СПЦ постоје, како они кажу, потреси и препирања због Цариграда и Москве. Собарице ваља подсетити на следеће: 1. У СПЦ нису постојали потреси и препирања него је СПЦ изрекла САБОРНО и ЈЕДНОГЛАСНО свој став о надолазећем "томосу" пре него је потписан, и о истоме након што је потписан. 2. У СПЦ су почели потреси и препирања када је владика Максим дао свој чувени интервју у јануару ове године. 3. У СПЦ су настављени потреси и препирања након што је после овогодишњег Сабора настављена медијска кампања против Патријарха, Синода, и појединих Епископа, а у суштини индиректно против самог САБОРА и саборности у нашој Цркви. То јест, кампања против мира у Цркви. 4. Пошто је жеља оних који кампању воде очигледно да мира у Цркви нема, онда ће добити немир и мач. Јер да је жеља била да буде мир, мир који смо имали у почетку би и остао. 5. Потреси и препирања нису због Цариграда и Москве. Него због Цркве. Онај ко не разуме да је ово питање Цркве, у целој васељени, а не питање "Цариграда и Москве" тај не би требало се јавља на ову тему. А нарочито не би требало да се исчуђава природноме закону. А природни закон је следећи да јагње које укапира да га воде на клање, опире се и блеји. И то није ни потрес ни препирање, него опирање, и питање живота. Свака дакле, француска собарица треба да зна, а нарочито сваки џелат, да су јагањци већ порасли. Имали су много искуства, и видели како се други јагањци кољу. У међувремену су им порасли и рошчићи, којима лако могу да ударе џелате у незгодно место.
  2. 8 points
    Vladan :::.

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Е видиш а све ове теме (од јесенас када су Бартови егзарси најављени за Украјину) које се баве расколом су примарно везане за црквене ставове, Барта, јединство у Цркви, борбу против нео-папизма. Политички ставови су секундарни. Осим када је реч о директној подржци црквеним статовима или њиховим супротностима, рецимо, Порошенко који је као политички пројекат спровео аутокефалију у Украјини, отворена подршка НАТО диполоматије Барту и сателитима, репресија државних органа на канонску цркву итд. Ван тога политички ставови актера су секундарни. Нико нормалан у СПЦ не подржава гоњење наше три епархије у ЦГ или медијски линч и блокаду Теодосија и Саве чак и ако се не слаже са политичким ставовима које су изнели. Али ако неко показује тенденције или отворено делује цркворушитељски онда то мора да се преиспита (какви год да су му политички ставови).
  3. 6 points
    Ја не доживљавам тренутну подршку АВ неким епископима или Цркви као нужно лошу на црквеном плану (око Барта) нити црквене потезе Амфилохија гледам кроз критику или "критику" Мила или критику АВ итд. О црквеним ставовима дајем црквени став а о политичким политички. Како ће и да ли ће неки еп. или Мило и АВ да се обрне или окрене у будућности не знам, али знам да слагање са фанариотима води тамо где би нас одвеле и САД ко год од политичара тамо вукао јавно или тајно.
  4. 6 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Ja ne znam da li su mogli bučnije da reaguju od prekida euharistiske zajednice sa Fanarima.
  5. 6 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    U SPC je žučno od kako sam počeo da se bavim verom. Još davnih 70tih je bilo velikih neslaganja vladika oko svega i svačega ali nikada ne ovakvih i ne sa ovakvom pozadinom . Niko nije ni razmišljao o podršci glupostima koje pravi vaseljenski dok se nije pojavio Maksimov članak koji objašnjava Rusima da treba da budu srećni što je vaseljenski napravio to što je napravio. ŽALOSNO ACO! JAKO ŽALOSNO!
  6. 5 points
    Vladan :::.

    Предстојећи Сусрет са Делегацијом са Фанара

    Предстојећи Сусрет са Делегацијом са Фанара https://sozercanje.wordpress.com/2019/08/06/предстојећи-сусрет-са-делегацијом-са/ У интервјуу за лист Данас од 3. августа 2019. г. Његово Преосвештенство Епископ бачки Г. Иринеј, потврдио је гласине о предстојећој посети делегације из Цариграда Његовој Светости Патријарху и Светом Архијерејском Синоду Српске Православне Цркве.[1] Делегацију ће предводити митрополит пергамски Јован (Зизјулас). А претпоставља се да ће у њој бити и митрополит галски Еманул (Адамакис). Ова посета је веома значајна јер је готово јасно, иако не и потврђено, да ће током тога сусрета бити разговора о најважнијој теми светског Православља, о питању прекинутог евхаристијског јединства између Цариграда и Москве, након одлуке цариградског Патријархата о интервенцији у украјински раскол. Спекулише се да ће бити речи и о питању црквеног раскола у Северној Македонији. Нема никакве сумње да су отворени разговори увек неопходан предуслов за решење проблема. Међутим, у овом случају већ у самом старту ствари изгледају веома чудно и не уливају поверење. Проблем број 1. (циљеви састанка) Као прво, јасно је да су представници Фанара сами затражили овај састанак. Такође, изгледа да им је Српска Православна Црква изашла у сусрет и удовољила њиховој жељи. Али оно што је необично јесте то што представници Фанара, како изгледа, нису понудили никакву информацију о томе о чему тачно желе да разговарају. Нити су понудили предлог агенде тога разговора. То даје повод за мишљење да они долазе са својим темама и са жељом да нешто саопште СПЦ, а да притом очекују да наш Патријарх и Синод то једноставно само саслушају без икакве претходне припреме, консултација, итд., што би значило и без одговора. А знамо да је све ово неопходно за један плодоносан и конструктиван дијалог. Имајући у виду и чињеницу да цариградски Патријарх није нашао за сходно чак ни да одговори на писмо Његове Светости Патријарха Српског Г. Иринеја од пре више месеци, овакво понашање представника Фанара, уколико је информација тачна, поприма још негативније конотације. Проблем број 2. (медији и протокол) Међутим, то нису једини проблеми који се могу појавити везано за овај сусрет. Друга озбиљна опасност јесте опасност од медијске манипулације са и због овог сусрета. Јер као што смо имали прилику да се уверимо, након јануара ове године, непрестано је стварана атмосфера подела и неспоразума у СПЦ. Све то је профилисано као некакав сукоб унутрар наше Цркве око украјинског питања. Насупорт чињеници да је СА Сабор донео једногласан и јединствен став око Украјине. Упркос дакле тој чињеници, довољан је био један или два интервјуа, неке изјаве, и неколико, махом непроверених, вести, неког „цурења информација“ и сличних ствари, да би се обликовала ова слика сукоба. И овај сусрет може да буде искориштен у негативном правцу, на сличан начин. Зато би било идеално када би сусрет био обављен иза, за медије (па и црквене), затворених врата, и када би одмах након сусрета уследило детаљно званично саопштење које не би остављало ни мало простора за спекулације и разна „цурења информација“ и приче из „поузданих извора блиских патријаршији“. Везан за ову проблематику јесте и сам протокол пријема делегације. С обзиром да су оба именована фанарска архијереја лично били саслужитељи урајинског расколника Думенка, такозваног Епифанија, и његовог „клира“, немогуће је Архијерејима Српске Цркве било какво саслуживање са овом двојицом цариградских архијереја. Имајући у виду то да су они лично кроз саслуживање ступили у општење са расколницима, у складу са канонским начелима Православне Цркве и одлукама СА Сабора СПЦ, и у складу са појашњењем и препоруком СА Синода СПЦ од 13. марта 2019.г., наши Архијереји не могу саслуживати са њима. Примена било какве икономије у овом случају након јасно изреченог става наше Цркве била би кршење једногласних одлука Сабора, и препоруке Синода, што би само по себи било апсурдно. А верујем да такво нешто никоме не би пало на памет, и да се неће десити. Проблем број 3. (македонски раскол) Постоји и трећа опасност. Уколико представници Фанара покрену питање решавања македонског проблема свако учешће Фанара у дијалогу на ову тему било би контрапродуктивно. Зато што би и сам чин разговора са њима послао сигнал свима да ми сматрамо да Фанар у садашњој ситуацији може, и треба, и има право, да учествује у разговору о унутрашњем питању, какво је питање македонске јерархије у расколу, једне аутокефалне Цркве, као што је наша. Дакле разговор на тему македонског црквеног раскола ни у којем случају не би смео да се води са Фанаром. Када би се поступило супротно, наша Црква би била стављена у веома неповољан положај, а истовремено би наше евентуално снисхођење и куртоазија изражена кроз саслушавање фанарског става, нанела велику штету канонском поретку у Православљу. Треба имати на уму да су скорашњи ставови Фанара сви усмерени на прокламовање њихових ексклузивних прерогатива да се мешају чак и у унутрашње ствари аутокефалних Цркава. Сетимо се само да је у украјинском „томосу“ написано да су сви поглавари аутокефалних Цркава потчињени цариградском Патријарху. То значи да цариградски Трон сматра и Свјатјејшег Патријарха Иринеја само као једнога од својих потчињених. Када би предтавници Фанара, дакле, били саслушани на тему нашег унутрашњег питања раскола у Северној Македонији, неминовно би њихов следећи аргумент био да ако већ имају право да учествују у „решавању проблема“ на канонској територији Српске Цркве (у Северној Македонији) тим пре имају право да „решавају проблем“ у Украјини коју сматрају, иако неисправно, својом канонском територијом. На овај начин би наша братска отвореност за дијалог могла бити страшно злоупотребљена. А то никако не бисмо смели да дозволимо. Фанар дакле не би смео ни да буде саслушан на тему македонског раскола од стране наше Цркве, јер би то био чин индиректне легитимизације њихових неканонских поступака. Поред тога, македонско питање, у овоме тренутку, на жалост, готово је немогуће решити на неки коначан и свеправославно прихватљив начин. Под овим подразумевам решење тога питања без стварања додатних проблема. Предуслов за коначно решење јесте решење Украјинског проблема. Ово је тако не због недостатка жеље да се проблем реши, јер и Св Архијерејски Сабор је недавно донео одлуку о обнови дијалога, што само показује да постоји добра жеља за проналаском решења, него зато што би било какав потез у правцу решења могао да изазове шире проблеме у светском Православљу. Уколико би, претпоставимо, СПЦ доделила аутокефалију Цркви у Скопљу, Цариград такво решење не би прихватио. Зато што они сматрају да само они имају ексклузивно право да додељују атуокефалије. А уколико би Цариград одлучио да, неканонским мешањем у наше унутрашње ствари, додели аутокефалију Скопљу, наша Црква, а вероватно и велики број сестринских Црква, то не би прихватиле. Једино је могуће неко привремено решење у виду евентуалне доделе аутономије Цркви у Макединији од стране Српске Православне Цркве, која једина има право да јој додели аутономију, и да то затим буде прихваћено и признато од свих осталих Цркава укључујући и цариградску. Наравно ово би било могуће након покајања македонске јерархије за вишедеценијско истрајавање у расколу. Постоје и друге могућности, али њихова реализација би била много компликованија. Украјинско питање Што се саме Украјине тиче, став наше Цркве био је и јесте да је решење проблема у Украјини могуће једино на свеправославном нивоу. То је уосталом став и руске Цркве, и многих других помесних Цркава, ако не и свих редом, осим, наравно, Цркве у Цариграду. Једино Цариград је противан томе ставу јер они сматрају да је решење овога питања искључиво у њиховој надлежности. Као што сматрају да је у њиховој надлежности решење свих питања која се тичу аутокефалије било чије и било где. На другима је само да то прихвате. Стога је сасвим јасно да би њихово учешеће на неком свеправославном Сабору на ову тему, за њих било прихватљиво једино уколико је пре Сабора загарантовано да ће тај Сабор легитимисати овај њихов ексклузивни став и позицију. Ово није само моје лично мишљење или неутемељена претпоставка. Ово је потрврђено кроз чињеницу да је питање аутокефалије уклоњено са агенде критског Сабора управо због тога што на предсаборским конференцијама није постигнут пристанак помесних Цркава око тога да је цариградски Патријарх једини привилеговани који одлучује о додели аутокефалија, а да све остале Цркве, у лицу својих предстојатеља, само прихватају оно што цариградски Патријарх самостално одлучи. Цариград је чак одбијао и формулацију по којој он „одлучује“, а остали „саодлучују“ са њим. Жеља Цариграда је да само њихов Патријарх одлучује, а сви остали да се једноставно само слажу и прихватају. Управо због тога што ово није било прихваћено на предсаборским конференцијама, питање аутокефалије је једноставно потпуно уклоњено са дневног реда критског Сабора. Јасно је дакле да ће Цариград одбијати сваки Сабор чија решења нису унапред припремљена у њихову корист. Али ово је већ једно друго питање. О чему разговарати? Имајући у виду све изнад наведено, веома је сужен оквир онога о чему је могуће разговарати са делегацијом Фанара. Коначно решење македонског раскола може да уследи након свеправославног коначног дефинисања начина доделе аутокефалија, које би морало да буде на дневном реду неког будућег Сабора (у противном свака помесна Црква има право да додељује аутокефалију својим, у црквеном смислу, осамостаљеним деловима). Пре решења овога питања, тај исти Сабор би морао да реши и украјинско питање. Решење раскола у Украјини једино је могуће кроз претходно поништавање одлука Цариграда и повратак на стање пре расколничког сабора у Кијеву. Али исти тај свеправославни Сабор морао би да реши и друга отворена јурисдикцијска питања као што су питање Америчке Православне Цркве, на пример. Велико је питање је колико ће тај процес потрајати? У међувремену, за нас је од егзистенцијалног значаја, у физичком и духовном смислу, да наша Црква непоколебљиво заузме принципјелан, чврст и пастирски одговоран став о начину решења постојећих проблема и да на њему истрајава на свим нивоима, укључујући и током овог сусрета са делегацијом цариградске Патријаршије. Верујем да ће тако и бити. Нашим Архијерејима предстоји важан сусрет и разговор, а могуће и веома тежак. Молитве целе пастве Српске Цркве широм света, засигурно су са њима као и увек до сада. 6. август 2019.г. чтец Ведран Гагић [1] http://www.spc.rs/sr/episkop_bachki_dr_irinej_intervju_za_dnevni_list_danas
  7. 5 points
    Vladan :::.

    Упокојио се протонеимар Пеђа Ристић

    Вечнаја памјат и да ужива у архитектури Новог Јерусалима.
  8. 5 points
    Баш чудно! Људи мирно разговарају на ову тему. пу,пу, да се не окрене јопет на сваџу
  9. 5 points
    Не знам. Чуо сам да сам добио канонски за Порфирогенита, али ме нико није обавестио. Сада сам тренутно на одмору и служим код васељенаца и даље. Кад и код кога ћу бити и у чијој патријаршији, знаће се ускоро. Ја сам јако бирократски настројен кад су црквене ствари у питању. Не припадам индијанцима који дигну сидро. Са овим људима сам се лепо договорио. Овде сам помагао 3 заједнице. Ниједна није изгубљена, а једну сам из старокалендарства привео Цркви. Тако да не треба да се секирате за Аву. Не знам само како ће преживети они који су ми прорицали рашчињење. Дакле, не слушај никога ко ти шта каже, јер ни сам не знам која ће ми бити одредница. Чуо сам доста бизарних комбинација. Најизгледнија је за Кирила у Аргентини, јер сам ја саставио оно писмо а он га прерадио у свом језику. Неко ме пита да нећу код Лохија, али ми се тамо нешто не мили. Код Андреја нећу, јер он каже: Не могу два фладика да буду у Риму. Дакле, са фанарцима сам овде. Чекам да истерају Максу са факса па да му узмем катедру!
  10. 5 points
    Juanito

    Жена блудница. А он?

    Мислим да сам добро схватио. ОК, најпре да напоменим да лично уопште не делим жене на блуднице и честите и да сам свашта видео што одудара од тих предрасуда (у оба табора), ал да прихватимо терминологију зарад приче. Мушкарци обраћају пажњу на ”блуднице” зато што у њима виде нешто за шта смо биолошки натемпирани, а биолошки смо тамперани на то нешто што видимо у блудницама јер је то (некад било) неопходно за одржање врсте. Просто и једноставно. То нешто се (из неког разлога) не види (одмах, на прву лопту) у ”честитим женама”, ваљда јер га оне свесно ил несвесно потискују. Осим ако не успеју да потисну, ал онда и не спадају у ”честите”, него у ”блуднице”, па их ”блудници” одмах препознају, што неко већ рече. Логичан закључак је да када не бисмо имали у нама то нешто због чега примећујемо ”блуднице”, људске врсте не би ни било. Јер некада давно у природи, није ни било ”блудница” и ”честитих жена”. То смо измислили јер је у једном тренутку било погодно за контролисање одређених аспеката друштва, па се мутирано задржало и до данас кад је постало прилично бесмилено. У природи је било, отприлике, само ”блудница”. Не у овом данашњем облику, наравно, јер се љуштура мења од културе до културе, ал она суштина коју подсвесно препознајемо у блудницама (и зато на њих обраћамо пажњу) је у људској вврсти одувек.
  11. 5 points
    Vladan :::.

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    То је мој резиме свих његових реакција када се помене Максим још од зимус, нема везе са твојим паралелама око АВ и осталог. За ово већ рекох на некој ранијој теми: може неко да има исправан политички а погрешан црквени став и обрнуто. Теби је то немогуће, ОК, време ће показати је ли јесте или није немогуће и теби и мени.
  12. 5 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Da li je Jovan Krstitelj trebao da ćuti u slučaju Irodovom. Šta ga je bilo briga? Ako zlo radi za sebe radi. Ja nisam protiv Grka ni za Ruse već na strani pravde a pravda je na Ruskoj strani. Maksim je time što se uvllačio vaseljenskom stao na stranu nepravde.
  13. 5 points
    Jeste bruka. I nisam ja neki protivnik m. Amfilohija. Tezak je njegov krst, nije mu lako. Kod njega mi se ne svidja preterano bavljenje politickim temema u Srbiji. Ne treba on iz CG da se macuje sa Vucicem, ili bili kim ko je na vlasti, nebito.
  14. 5 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Pa i Artemije je po tome imao "drugačije fokuse" i Arije i Makedonije i Nestorije i td itd itd. Podržava čovek raskol a i vrlo moguće jeres i to su tebi drugačiji fokusi. Zadivljuje me da možeš i dalje da govoriš o nekakvoj "ostrašćenosti" kod nekoga. Šta je onda ovo tvoje? Nedodirjivi Sv Maksim!
  15. 5 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Dokaži molim te suprotno od makar jedne njegove tvrdnje , npr ove: 2. У СПЦ су почели потреси и препирања када је владика Максим дао свој чувени интервју у јануару ове године. Pošto su to , kako ti kažeš, samo taksativne tvrdnje biće ti još lakše da ih pobiješ. Žalosno Aco, jako žalosno od tebe!
  16. 5 points
    o. Miroljub

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Архијереји других помесних цркава се “толико не препиру” јер немају Косово и Метохију, Македонију, Црну Гору, Републику Српску, као ни комплексне ситуације у епархијама ван матице у земљама где се политичко-стратегијски пендулум њише тамо-амо и узрочно-последично утиче на црквено устројство и свакодневницу православних уопште. Сем Русије, слободног дела Украјине, донекле Грузије и Сирије, њихове епархије су у земљама које су, нажалост, протекторати тренутних белосветских моћника.
  17. 5 points
    Чини ми се кад бих наставио да читам Ћириличара да бих био као куглица у флиперу.
  18. 4 points
    Пази стварно, написах СПСихијатар 😂 Ћути, добро да није напредњак. Замисли да нас лечи психијатар са њиховим дипломама? Има једна анегдота, каже долази човек да се учлани у СНС и питају га: Чиме си се бавио до сада? Каже човек: Па, чувао сам овце и свирао фрулу. Тек ће ти овај што га је питао: Пиши - завршио пољопривредни факултет и музичку академију!
  19. 4 points
    Родољуб Лазић

    Упокојио се протонеимар Пеђа Ристић

    Упокојио се вероватно највећи савремени српски црквени архитекта Пеђа Ристић. Предраг Ристић: Зидање Храма је отварање врата Царства небеског BY СТАЊЕ СТВАРИ on 22. МАРТА 2018. • ( 2 ) Испунили бисте ми велику жељу ако би овај разговор био израз захвалности архитекти Јовану Поповићу, грађевинском инжењеру Милки Ђуки и професору др Светиславу Поповићу, каже протонеимар односно Жиждитељ др Предраг Ристић у разговору са нашим Александром Живковићем за подгоричку „Слободу“ Др Предраг Ристић (Фото: М. Анђела/Новости) „Пратим Слободу и чудно ми је како још увек нисте сви похапшени. Но, добро је да у Црној Гори има листова у којима се воде заверенички разговори о култури“, шали се на почетку разговора, др Предраг Ристић, популарни Пеђа Исус, протонеимар сто цркава, од којих су најзнаменитији подгорички и барски саборни храм. Одмах почињемо тиме: како се то потпуно грађевински остварио баш у Црној Гори? Нико није пророк у свом селу, то се обистинило и на мени. А ми смо Срби сви подједнако луди, из сваког краја на свој начин, па су Црногорци, као вазда први, тражили најлуђег, објашњава Ристић. Заправо, сами смо се нашли, још смо се на студијама препознали Тупа, Вукота Вукотић, и ја. Глуп му је био тај надимак Тупа јер би сваку књигу од корица до корица запамтио како би је прочитао, а није било тог задатка из математике који није умео да реши. Љубав према математици и отпор комунистичким властима нас је зближила. У послератном Београду од младих смо само Тупа, Дадо Ђурић, Урош Тошковић, Леонид Шејка и ја носили браде. Брада као провокација. Због тога су нас често тукли, шишали до главе и бријали у „Синг Сингу“ (Централном затвору у Београду). Некада су жестоко тукли, Тупа се сећа: „осјећао сам да ми је глава омекшала на неким мјестима“. У затвору није било директног прозора већ је владао полумрак. За историчаре уметности и за офталмологе, остаје питање: зашто се Даду Ђурићу учинило када је изашао из тамничког мрака да је трава црвена, и почео једном да се ваља по њој. Уз то били смо стално гладни, а без пара, одлазили би у Скадарлију и забадали чачкалице у сланик и лизали со. Наравно, келнери нас замрзе јер не наручујемо ништа, једанпут, пошаљу најснажнијег келнера да нас избаци, и он одабере од нас најмањег Дада као првог. Међутим, Дадо га једним потезом нокаутира. Иако мали растом, да није постао велики сликар, Дадо би био врхунски спортиста, дугопругаш. Стално смо се лудирали око свега, па чаршија није знала ни да ли смо верници или нисмо. На Велики Петак кад се не служи литургија, ја се само прекрстим пред Плаштаницом, док је Дадо увек у цркви све иконе целивао као што то чине задушне бабе, а Тупа стави прст на упаљену свећу и престрави све у цркви. По Тупи, пруга Београд – Бар је пруга Београд – Владивосток. Једном су нас ухапсили када се Тупа у Клубу књиженика продрао: „да живи Свето православно царство од Цетиња до Владивостока!“ За историју подгоричког храма битне су и наша лутања по целој Црној Гори а ја сам и много градио. Једном смо са Цетиња, трчали до Будве, а тамо се, не знам како, сакупила цела Медијала у тада пустом Светом Стефану и затекнемо како чувени сликар Мило Милуновић ухватио за уши Уроша Тошковића да врати ситнину коју је покупио са олтара црквице на том тада аветињском полуострву. Предвече је Леонид Шејка одржао један концерт на жицама једног растуреног клавира а са прозора су га слушале две паштровићке бабе. Ја сам спавао у поткровљу напуштене куће, док је Тупа спавао опружен у шодеру на обали. Била је то незаборавна ноћ. Др Предраг Ристић – Пеђа Исус (Фото: Весна да Винча) Важна су била Тупина и моја ходочашћа по обрушеним манастирима, на острвима на Скадарском језеру. Тада су нас додуше, привели војни граничари, јер су мислили да хоћемо да побегнемо у Албанију, али су ми се црква на Бешкој Горици и њена купола и преслица дубоко урезале. И за вернике и, за невернике кад се отрезне, зидање цркве је отварање врата Царства небеског. Ја сам у градњу увек улазио из одушевљења, јер сам имао вишак енергије, али и још нешто… Знате, пројекат се пролама одједном, мораш да имаш претходно чисту целовиту идеју у глави,. Никола Тесла је то имао највише од нас свих, али понекад и фудбалер има дан у коме постиже гол. Када имаш откровење архитектонско пројекта у глави у пет ујутру, онда имаш право и да га пројектујеш јер ће само тада пројект бити усаглашен до последњег детаља. То је дар печата Духа Светога којег добијамо и не добијамо на крштењу. Подгорички храм има и своју предисторију и историју саме градње. Шездесетих година, тада голобради студент, Ристо Радовић, ушао је у дубоку теолошку дебату на једном предавању са мојим рођаком, будућим академиком Димитријем Богдановићем. Он га позове у моје адаптирано поткровље у коме сам живео да наставе разговор. Ја Риста нисам тада упамтио, али он изгледа мене јесте. Вероватно је издалека пратио мој рад и његов митрополитски благослов је био одсудан. Да су се питале разне комисије, које нису дале ни урбанистичку сагласност, не би било овог величанственог Храма. А суштина пројекта подгоричког храма, настала је у полумраку, где другде него у „Синг-Сингу“. Године 1966. сам био заточен због Михајла Михајлова, слависте, чија је намера била да оснује слободан културно уметнички часопис, док је Шејка певао забрањене руске логорашке песме које је Михајлов прошверцовао из Москве. После оснивачке скупштине слободног часописа у Задру, где је Михајлов био професор, била је ухапшена цела наша група из целе Југославије и смештена у истражни затвор и са њима и Леонид Шејка и ја. Тада сам замислио пројекат идеалне Студенице и ту се догодила основна идеја будућег подгоричког храма. Већ тада сам замислио дупле зидове, јер ми је отац био термичар, а то се показало касније као значајно за климу на Момишићком пољу, али и за трусно црногорско подручје. Ако, не дај Боже, буде земљотреса, најбезбеднији сте у Храму. Баш због тих дуплих зидова, компјутерске симулације су то показале, храм може да издржи и најразорнији земљотрес, благодарећи инжењеру конструктору Александру Трајковићу. Бог или случај, како верујете, је хтео, да тај пројекат разрадим после срчаног удара, током опоравка у Институту „др Симо Милошевић“ у Игалу. Прорадила је моја некадашња давна пливачка веза препоруком мог кума Мише Радана, генералног секретара Светског ватерполо савеза. и преко породице Прлаиновић, јер је госпођа Прлаиновић била секеретарица болнице, успела је да ме смести у собу на петом спрату с погледом на море. Ту је настао главни пројекат, Саборног храма у Подгорици који је потом брањен пред митрополитом на Цетињу и бројним стручњацима. На замерке „неких“ из 2013, да Храм није у складу са „црногорском“ архитектуром, одговарам: Пре свега православна архитектура је васељенска, а овај Храм није само моје дело. Читав низ локалних уметника није се држао мојих детаља већ унели себе да се и њима на оном свету отворе Врата Небеска. Моје је само општи облик и његове златне пропорције тј. Света Тајна и избор основног камена из Црне Горе (због чега сам могао да погинем). Једном ме у пола шест ујутру пробудио у бараци на градилишту један човек са упереном пушком са претњом. „Исплати ми одмах два милиона марака за камен са мог поседа или пуцам“, смије се др Ристић. Тешко би све успело да није архитекта Јован Поповић пронашао арх. Новицу Муиџу који је дигитално обрадио моје цртеже, када је „Мостоградња“ изабрана да заврши Храм. Млади надзорни инжењер Милка Ђукић, тек завршени студент грађевине, није дозвољавала да се промени ни једна пројектована мера ни пропорција на Храму, све је размеравано ласером. И онда се догодило чудо. Мој највећи Храм у Бару чији је цртани главни пројект разрадио и водио градњу професор архитектуре др Светислав Поповић, без дана мог надзора, иако и сам значајан и талентован архитекта, јер није био сујетан ништа није мењао у пројекту. Тако је Храм у Бару више моје потпуно дело него храм у Подгорици и то је моје најуспелије достигнуће. И још више, храмом у Бару доказао сам хипотезу Свете Тајне размеравања старе хиљадама година и провоцирао отварање Христовог Гроба у Јерусалиму. Схватио сам да сам „Сакрални математичар“ јер сам добио похвалу на њиховом интернационалном сајту од турских сакралних математичара са цртежима моје реконструкције преисторијске архитектуре Лепенског вира. Наиме, мене прати фама у науци да сам само празан маштар. Сада чекам резултате испитивања мермерне плоче са које је Христос васкрсао да ли сам унапред предвидео њене тачне мере и објавио их у свом архитектонском манифесту „КОЛАЧ“. Молим вас нека Слобода нагласи свима моју захвалност: и онима који су ме подржавали и онима бројним који су се утрпали да и они буду аутори и често унаказили моје дело. Разговарао: Александар Живковић (Слобода, 18. 3. 2018) https://stanjestvari.com/2018/03/22/pedja-isus-zidanje-hrama/
  20. 4 points
    Протомајстор

    Упокојио се протонеимар Пеђа Ристић

    Ех, драги професоре, одосте Ви? Умели сте да кажете да кад неко драг умре Вас то наљути уместо да Вас растужи: "Оде, а није се јавио!" Ето, наљутили сте ме! ...и растужили! (Иначе, аватар који имам осмислио је и нацртао управо проф. др Предраг Ристић, alias "Пеђа Исус" илуструјући геометрију сахрањивања у Лепенском виру)
  21. 4 points
    obi-wan

    Упокојио се протонеимар Пеђа Ристић

    Bog da ga primi u svoje nebesko Narucje...
  22. 4 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Nebih se osvrtao da me nisi pomenula ali pošto jesi, mogu samo da ti izrazim žaljenje za neobičnu mržnju koju imaš prema o Zoranu. Ja se ne slažem sa svim što on piše. No to tvoje lupetanje je potpuna besmislica. Ne reče za džabe Solomon: Prov 27:15 Neprestano kapanje kad je velik dažd, i žena svadljiva, jedno su; Prov 19:13 Bezuman je sin muka ocu svom, i svadljivost ženina neprestano prokisivanje.
  23. 4 points
    Да ли је АВ признао независно Косово? - Није. Да ли је Ломи признао независно Косово? - Јесте. Лохи држи опело АВ али не Ломију. Питање: Да ли си ти нормална? - Ниси.
  24. 4 points
    Па прати Максима, како од толике светлости да види оноличну Русију... немогуће...
  25. 4 points
    Jeste, najbolje bi bilo da svi ćutimo kada nekome padne napamet da lupeta i podržava javno zlo i još kaže da smo nelegalni. Da li bi to bilo dobro? Reakcije su došle pošto je dete počelo da pali kuću u kojoj se živi. Pa nema nloga da ukori dete čak i kada prijatelji pozivaju na to. Pravimo se mutavi.
  26. 4 points
    @Александар Милојков Kao da je doktorirao kod svog imenjaka, a ne kod ep. Maksima. Spinujes brate. Govorimo o napadima na sinod preko medija. To je blagosloveno valjda, ako nije upereno protiv ep. Maksima? Lazi, klevete, podmetanja...broja im nema. Lepo ep. David kaze da stalno proverava i razmislja da li Crkvi sluzi, ili se crkvom sluzi. Tu se lako pada.
  27. 4 points
    Od tebe očekujem da kao što se trudiš da se argumentovano govori o Maksimu da sada argumentovano dokažeš da ovo što Vedran piše je ostrašćeno i klanovski.
  28. 4 points
    Postoji kampanja po medijima i traje odavno, ali se od majskog zasedanja zahuktala. Ja nisam upucen ko to radi, ali radi protiv Crkve. Ko radi protiv naseg sinoda, radi protiv Crkve. U nasaj pomesnoj crkvi je punota blagodati, drugu nemamo za spasavanje.
  29. 4 points
    Ja sam šokiran kad čitam komentara maksimovog učenika, doktora. Budi Bog s nami. Najmanje 50 miliona, alo miliona mučenika u Rusiji za jdno stoleće...pa prva tri veka progona je mala maca. U raskoši, a Moskva je raskošna i lepa, verujem ni jedna evropska metropola nije takva, ugledaš hram bez krsta...setiš se i osetiš krv tih mučenika od krnika Trokog, Lenjina, Staljina...ljudi tamburaju na gitari, i ono tip: a stose vi uzrujavate...i to ljdi istog duha koji kažu da je pravljenje raskola ljubav. To ide u granice najcrnjeg licemerja ili nacrnje prelest...strašno. Sad zamisli koliko je usojeno Zizjulasova drugost...što se čuditi onda Sorosu, Trilaterali i onoj satanistkini Hilari...kad najobrazovaniji teolozi smatraju sve za sprdnju. Fabrika, radi se u nekoj šumetini, ako zucneš ili te neko ko te ne voli ocinkari ideš u Gulag...naveče, kad odu koji trebaju otići, gase se svetla, poslovođa je iguman i jeromnah, a radnici i radnice monahinje, belo monaštvo...služe Svetu Liturgiju uz tiho pojanje...tako se čuvalo prvoslavqe u Rusiji...i sad maksim voli raskolnike, žao mu da ne propadnu,a Kirila proziva po tabloidima...a doktor, ulenik se čudi momak i kaže - što se uzbuđujete vi. Meni nije jasno je li to glupost, prelest, licemerje...ne može se valda toliko biti licmer...il je ona bljutavost, ni slanost ni slatkost...užas. I onda sutra Miljko bude profesor srpskim popovima budućim. Leee-leee...pukli so ko ledenica.
  30. 3 points
    obi-wan

    Prvi prototip hoverboard-a

    "There will be a Chinese version on market next year, and cost $19.99..."
  31. 3 points
    Мене дотични Зоран већ годинаам на фејсу држи на блоку,у теологију се не разумем,ал овде је изнео пар чињеница које су необриве,око људи коју у у Атанасије Григорије Амфилојије лобију. и то је чињеница,њихово деловање у националном ткиву је у најмању руку дискутабилно а констано деловање на политичкој стабилности Србије је разарајуће
  32. 3 points
    Čitao sam i Vas ovde - u pravu ste za ovo da ljudi žive u neznanju i zabludama. Evo npr. Vi - mrzela Vas je mama kad ste bili mali i nije Vam dala dovoljno ljubavi. Ali, uz pravu terapiju, možete da se oslobodite traume i mizogonije.
  33. 3 points
    Снежана

    Жена блудница. А он?

    наравно да не, јер тако нешто не постоји, параноични жено... ако је сингл, онда се то зове, способан мушкарац, ако је ожењен, онда је "Микица", срце мало, несхваћено и невољено, а код куће гаји вероватно караконџулу, уместо жене...
  34. 3 points
    Flojd

    Тема јасна из прве поруке

    @Nikola Stojanovic Sto me ovo nesto podseca na tebe i tvoje komsice. 😂😂😂
  35. 3 points
    Провучићеви Епископи, као и њихови сателити овде иду под руку са Вучићевим и Миловим режимом, ка и са Марковитима, у блаћењу два највећа светосавска стуба наше СПЦ... Митрополита Амфилохија и Епископа Атанасија. Гос'н Милојков имате пуну подршку од нас! Само храбро!
  36. 3 points
    Trifke

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Sem ljubljenog nam vladike Maksima!
  37. 3 points
    ма не браниш,јок бре, само нон стоп браниш оне који бране
  38. 3 points
    Богољуб 1

    Жена блудница. А он?

    Нема проблема. Ево онда шећер на крају за нови почетак, корисно и за мушкарце, без шале. Наравно, ситуација данас није иста, као кад су жене биле само домаћице и сл. Али, разумеће ко хоће. Немој да се неко љути, мало стадох под паљбе разноразне да се људи растерете. Свети Јован Златоуст – ПОУКА ЖЕНАМА Господ вам заповеда да избегавате бучна и немирна места, да би се молиле у тишини свога дома, јер је пребивање у самоћи и далеко од друштва злих људи веома корисно. Брод који није изложен бури, плови мирно. Тако се и душа која није заузета друштвеним пословима налази у пристаништу. Зато жене треба да буду благоразумније од мужева, јер су оне везаније за домаће послове. И Јаков није чинио зло јер је живео у кући, ослобођен спољних брига. Није без разлога у Светом Писму о њему написано: да живљаше у шаторима (Постање 25, 27). Рећи ћеш да и у кући има много брига. То је зато, што ти сама тако хоћеш, и сама себе окружујеш мноштвом брига. За разлику од мужа који је изложен ударима спољашње ларме и таласања, жена седећи кући, као у неком склоништу побожног размишљања, усресредивши се на себе и на своје мисли, има могућност да се бави молитвом, читањем и другим благоразумним делима. И као што они који живе на осамљеним местима, не бивају ни од кога узнемиравани, тако и жена, док се налази кyћи, може да ужива у миру. Жена у ствари треба да излази из куће због одласка у Цркву или ради одласка у купатило; затим велики део времена проводи кући. Она зато и може да борави у тишини свога дома и да дочекујући узнемиреног мужа пренесе на њега смирење и утеху, да разгони непотребне и тешке мисли, и да га из куће поново испрати без тих непријатности, које је са собом донео, већ са добрим расположењем које је у кући стекао. Заиста, побожна и разумна жена може пре свега да утиче на мужа и да његово душевно расположење удеси према својој жељи. Јер никога, ни другове, ни учитеље и наставнике он неће послушати тако као своју жену и њене савете и сугестије. Због велике љубави према својој саветници њене сугестије представљаће и својеврсно задовољство за њега. Могао би да набројим низ примера сурових и неукротивих мужева који су на овај начин омекшали. Јер жена са мужем дели и трпезу и постељу, и рођење деце, и послове јавне и тајне, с њим је и при доласку и одласку, и много чему другом. Она му је у свему предана и сједињена с њим као тело с главом. И ако је разумна и брижна све друге ће надмашити у старању о свом мужу. Зато вас уверавам жене: сматрајте ово обавезом и дајте мужевима исправне савете. Жена има велику силу, како у врлини тако и у пороку. Она је погубила Авесалама; она је погубила Амнона; намеравала је да погуби Јова. Али она је и избавила Навала од смрти; спасила је цео народ. Тако су Дебора и Јудита показале одважност мушкараца – војсковођа. Такве су биле и многе друге жене. Зато Павле и говори: „Јер шта знаш, жено, можда ћеш спасти мужа?“ (1. Кор. 7, 16). И ми знамо, да су у древним временима Персида, Мариам и Прискила примиле на себе апостолске подвиге. На ове жена и ви треба да се угледате, не само на речима већ и делима да утичете на мужеве. А како да га ми делима учимо? Па научићеш га, када види да ниси злог понашања, да не поклањаш пажњу раскоши, не волиш украшавања, не захтеваш непотребне новчане приходе, већ си задовољна оним што се има. У том случају он ће свакако послушати твој савет. Ако ти на речима будеш разумна, а на делима поступаш супротно, за њега ће твоје речи бити само пусто слово. А када речи буду пратила и поучна дела, тада ћеш бити похваљена, и муж ће те радо послушати. Исто ће се десити и ако уместо злата, бисера или скупоцених хаљина будеш тражила скромност, честитост, љубазност и ако поступајући тако исто то захтеваш и од њега. Ако је нешто потребно учинити да би се угодило мужу онда је то улепшавање душе, а не украшавање и уништавање тела. Неће те учинити љубазном и пријатном за њега, злато којим се украшаваш, већ честитост и нежност према њему и спремност да умреш за свога супруга. Ово, пре свега осваја мужеве. Спољашње украшавање не годи мужу, јер угрожава његово имање и изискује много брига за издржавање. А све оно о чему је претходно већ речено, привезаће мужа за жену, јер нежност, дружење и љубав не доносе бриге, и не траже расходе већ дају све супротно овоме. Уз то навика да се кинђури временом постаје отужна, а украшавање душе цвета сваки дан и снажно распаљује љубавни пламен. Зато ако желиш да се свиђаш мужу, украшавај душу честитошћу, побожношћу, старањем о дому. Ова лепота осваја јаче, и никад не престаје. Ни старост ни болест је не могу уништити. Телесну лепоту уништава време, болести је губе, и много што шта друго разара , а душевна лепота је изнад свега тога. Осим тога, телесна лепота изазива завист, распаљује љубомору, а ова друга је очишћена од ових болести, и ослобођена сваке таштине. На тај начин ће све у кући ићи на боље, и приходи ће бити већи, ако злато не буде красило твоје тело и не буде сапињало твоје руке, већ се буде употребљавало за неопходне ствари, као што је старање о деци и друге истинске потребе. Али ако ти не будеш тако поступала, и ако ти тело буде украшено златом, а неопходне потребе буду свуда пред очима, стежући срце, каква ти је корист? Какав добитак? Тужно срце неће дозволити да приметиш оно чиме се очи одушевљавају. Познато је да ако неко види жену украшену лепше од других, он у томе неће наћи никакво задовољство, ако носи бол у души. Јер ко хоће да нађе задовољство, потребно је да најпре буде весео и има радосно расположење. Међутим, ако је злато потрошено на украшавање жениног тела, а у кући се оскудева, муж због тога може да буде само незадовољан. И зато, ако желите да се свидите мужевима, доводите их у пријатно духовно расположење, а то ће се десити, када одбаците кинђурења и улепшавања. Све то, очигледно за њега представља одређену вредност у време брачног славља, али касније, током времена губи своју цену. Ми се по навици нарочито не дивимо, ни небу које је прекрасно, ни сунцу које блиста и с којим се ни једно тело не може поредити, како ће се онда муж стално дивити украшеном телу? Ово вам говорим, желећи да се украшавате истинском лепотом о којој говори апостол Павле: „Ни златом, ни бисером, ни хаљинама скупоценим, него добрим дјелима, као што приличи женама које се привољаше богопоштовању“ (1. Тим. 2, 9 – 10). Или желиш да се свидиш људима са стране и од њих да добијаш похвале? Али то ни у ком случају није жеља честите жене. Уосталом, ако хоћеш и други ће те волети због честитости. Заправо, ниједан скроман и човек који је на свом месту, неће хвалити такве ствари. Хвалиће разни распуштени и сладострасни људи, боље рећи, неће хвалити, већ ће напротив говорити ружне речи када примете да њена бестидност изазива код њих пожуду. А ову другу ће сви похвалити, јер не само да од ње не осећају никакву повреду, него могу само да се науче благоразумности. И од људи ће доћи велика похвала, а од Бога велика награда. Зато треба да ревнујемо за унутрашњу лепоту, да би и овде проживели безбедно и да би достигли будућа блага, и удостојили се њих, благодаћу и човекољубљем Господа нашег Исуса Христа, коме слава у векове векова. Амин. да избегавате бучна и немирна места, да би се молиле у тишини свога дома, јер је пребивање у самоћи и далеко од друштва злих људи веома корисно. Брод који није изложен бури, плови мирно. Тако се и душа која није заузета друштвеним пословима налази у пристаништу. Зато жене треба да буду благоразумније од мужева, јер су оне везаније за домаће послове. И Јаков није чинио зло јер је живео у кући, ослобођен спољних брига. Није без разлога у Светом Писму о њему написано: да живљаше у шаторима (Постање 25, 27). Рећи ћеш да и у кући има много брига. То је зато, што ти сама тако хоћеш, и сама себе окружујеш мноштвом брига. За разлику од мужа који је изложен ударима спољашње ларме и таласања, жена седећи кући, као у неком склоништу побожног размишљања, усресредивши се на себе и на своје мисли, има могућност да се бави молитвом, читањем и другим благоразумним делима. И као што они који живе на осамљеним местима, не бивају ни од кога узнемиравани, тако и жена, док се налази кyћи, може да ужива у миру. Жена у ствари треба да излази из куће због одласка у Цркву или ради одласка у купатило; затим велики део времена проводи кући. Она зато и може да борави у тишини свога дома и да дочекујући узнемиреног мужа пренесе на њега смирење и утеху, да разгони непотребне и тешке мисли, и да га из куће поново испрати без тих непријатности, које је са собом донео, већ са добрим расположењем које је у кући стекао. Заиста, побожна и разумна жена може пре свега да утиче на мужа и да његово душевно расположење удеси према својој жељи. Јер никога, ни другове, ни учитеље и наставнике он неће послушати тако као своју жену и њене савете и сугестије. Због велике љубави према својој саветници њене сугестије представљаће и својеврсно задовољство за њега. Могао би да набројим низ примера сурових и неукротивих мужева који су на овај начин омекшали. Јер жена са мужем дели и трпезу и постељу, и рођење деце, и послове јавне и тајне, с њим је и при доласку и одласку, и много чему другом. Она му је у свему предана и сједињена с њим као тело с главом. И ако је разумна и брижна све друге ће надмашити у старању о свом мужу. Зато вас уверавам жене: сматрајте ово обавезом и дајте мужевима исправне савете. Жена има велику силу, како у врлини тако и у пороку. Она је погубила Авесалама; она је погубила Амнона; намеравала је да погуби Јова. Али она је и избавила Навала од смрти; спасила је цео народ. Тако су Дебора и Јудита показале одважност мушкараца – војсковођа. Такве су биле и многе друге жене. Зато Павле и говори: „Јер шта знаш, жено, можда ћеш спасти мужа?“ (1. Кор. 7, 16). И ми знамо, да су у древним временима Персида, Мариам и Прискила примиле на себе апостолске подвиге. На ове жена и ви треба да се угледате, не само на речима већ и делима да утичете на мужеве. А како да га ми делима учимо? Па научићеш га, када види да ниси злог понашања, да не поклањаш пажњу раскоши, не волиш украшавања, не захтеваш непотребне новчане приходе, већ си задовољна оним што се има. У том случају он ће свакако послушати твој савет. Ако ти на речима будеш разумна, а на делима поступаш супротно, за њега ће твоје речи бити само пусто слово. А када речи буду пратила и поучна дела, тада ћеш бити похваљена, и муж ће те радо послушати. Исто ће се десити и ако уместо злата, бисера или скупоцених хаљина будеш тражила скромност, честитост, љубазност и ако поступајући тако исто то захтеваш и од њега. Ако је нешто потребно учинити да би се угодило мужу онда је то улепшавање душе, а не украшавање и уништавање тела. Неће те учинити љубазном и пријатном за њега, злато којим се украшаваш, већ честитост и нежност према њему и спремност да умреш за свога супруга. Ово, пре свега осваја мужеве. Спољашње украшавање не годи мужу, јер угрожава његово имање и изискује много брига за издржавање. А све оно о чему је претходно већ речено, привезаће мужа за жену, јер нежност, дружење и љубав не доносе бриге, и не траже расходе већ дају све супротно овоме. Уз то навика да се кинђури временом постаје отужна, а украшавање душе цвета сваки дан и снажно распаљује љубавни пламен. Зато ако желиш да се свиђаш мужу, украшавај душу честитошћу, побожношћу, старањем о дому. Ова лепота осваја јаче, и никад не престаје. Ни старост ни болест је не могу уништити. Телесну лепоту уништава време, болести је губе, и много што шта друго разара , а душевна лепота је изнад свега тога. Осим тога, телесна лепота изазива завист, распаљује љубомору, а ова друга је очишћена од ових болести, и ослобођена сваке таштине. На тај начин ће све у кући ићи на боље, и приходи ће бити већи, ако злато не буде красило твоје тело и не буде сапињало твоје руке, већ се буде употребљавало за неопходне ствари, као што је старање о деци и друге истинске потребе. Али ако ти не будеш тако поступала, и ако ти тело буде украшено златом, а неопходне потребе буду свуда пред очима, стежући срце, каква ти је корист? Какав добитак? Тужно срце неће дозволити да приметиш оно чиме се очи одушевљавају. Познато је да ако неко види жену украшену лепше од других, он у томе неће наћи никакво задовољство, ако носи бол у души. Јер ко хоће да нађе задовољство, потребно је да најпре буде весео и има радосно расположење. Међутим, ако је злато потрошено на украшавање жениног тела, а у кући се оскудева, муж због тога може да буде само незадовољан. И зато, ако желите да се свидите мужевима, доводите их у пријатно духовно расположење, а то ће се десити, када одбаците кинђурења и улепшавања. Све то, очигледно за њега представља одређену вредност у време брачног славља, али касније, током времена губи своју цену. Ми се по навици нарочито не дивимо, ни небу које је прекрасно, ни сунцу које блиста и с којим се ни једно тело не може поредити, како ће се онда муж стално дивити украшеном телу? Ово вам говорим, желећи да се украшавате истинском лепотом о којој говори апостол Павле: „Ни златом, ни бисером, ни хаљинама скупоценим, него добрим дјелима, као што приличи женама које се привољаше богопоштовању“ (1. Тим. 2, 9 – 10). Или желиш да се свидиш људима са стране и од њих да добијаш похвале? Али то ни у ком случају није жеља честите жене. Уосталом, ако хоћеш и други ће те волети због честитости. Заправо, ниједан скроман и човек који је на свом месту, неће хвалити такве ствари. Хвалиће разни распуштени и сладострасни људи, боље рећи, неће хвалити, већ ће напротив говорити ружне речи када примете да њена бестидност изазива код њих пожуду. А ову другу ће сви похвалити, јер не само да од ње не осећају никакву повреду, него могу само да се науче благоразумности. И од људи ће доћи велика похвала, а од Бога велика награда. Зато треба да ревнујемо за унутрашњу лепоту, да би и овде проживели безбедно и да би достигли будућа блага, и удостојили се њих, благодаћу и човекољубљем Господа нашег Исуса Христа, коме слава у векове векова. Амин.
  39. 3 points
    исправио сам поруку па каже: на црквеном плану а ту подразумевам причу око цариграда а не на унутрашњем црквеном плану за који не мислим да је добро одрађен то су они сами одрадили што ћутањем што чудним соло потезима око барта и максима то не подржавам то није до мене, ја само констатујем какве неко има ставове, да ли су црквено или политички исправни или не (из моје перспективе) па није тренутна, има томе 100-ак година, разне су фазе биле и сад имамо ову несрећу слободно, само напред
  40. 3 points
    На теми о Макисму ти упорно трпаш све друго осим онога што је тема због своје политичке острашћености. Иди бре шетај по вароши лупај у шерпе,дувај у пиштаљку . а овде се држи теме а не политикантске пропаганде твоје паријашке секте
  41. 3 points
    Zoran Đurović

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Није, него не пратиш.
  42. 3 points
    Zoran Đurović

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    Колко се сећам, ти си говорио да нема никакве фрке, да се све расправља у молитвама светих отаца... Тада си помињао да ли треба веровати у Авине визије и сл. Зато ти је боље да не верујеш себи него у оно што Ава говори.
  43. 3 points
    И многи су гледали плач и састрадавање бившег Артемија. То није никакав аргумент.
  44. 3 points
    Снежана

    Жена блудница. А он?

    жене на овим просторима су много тога преко својих леђа претуриле не задњих деценија, него столећима уназад, и у генетском коду им је урезано да буду способне, сналажљиве, да одрже и кућу и породицу током ратова и послератне беде. Дошлоје време када могу да буду и способне пословне жене, као што су и добре мајке и домаћице, у чему је квака? Мушкарац овде да би остао на "власти" окреће женепротив жена, јер је на жалост он током година остао заглављен, срозан и д`извинете неспособан. Овде се мушкарцима опрашта и непоштење и лов у мутном и да крадуцка и да варуцка, и то називамо "спосовним" мушкарцем,за жену која је нешто стекла и има уз то своју породицу ће одмах да питају "који од швалера је спонзорисао?" или "којег ли је то контоверзног бизнисмена ћерка?", и то ће се углавном питати, замислите ко?, жене, оне ће прве да налепе етикету другој да је блудница или принцеза на зрну грашка, мушкарце за то углавном боли уво, дајте им пиво, утакмицу, могућност да их мама и тата издржавају до 40. и они су срећни.
  45. 3 points
    Невиђено извртање теза, какво само комуноид (=мутирана комуњара) Вулин и може да направи. Јасне су позиције издајника и мафијаша Ђукановића. Али и ово што говори о борби АВ за "рушење целовитог и независног Косова" иза тога не стоји идеја поштовања нашег Устава - очувања нашег КиМ у саставу Србије, већ стоди идеја поделе КиМ. Е против те поделе су и митрополит Амфилохије, и владике Атанасије и Теодосије и онда им се то спочитава као залагање за целовито независно Косово. Гнусне лажи и подметачине политичке врхушке која је направила амбијент да постоје само две идеје: 1) Косово као целовита независна држава и 2) Подела Косова, где би Србији припао север. И у таквој подмуклој конструкцији онај који је против друге идеје (против поделе) аутоматски се тумачеи да је за прву опцију. Није тачно! Они који су против поделе су за поштовање Устава и остајање нашег Светог Косова у нашој држави - целог КиМ.
  46. 3 points
    Проогањају душмани, све у Калифорнију - у врућину, па још се и на чамцима бежати мора, а југовина ударила коса се русе распршила очи искапа...страдање, страдање је пута праведник. Свири 'армонико кучко...свири, прсти свирца....
  47. 3 points
    Rusku udaraju jer je najveća a nas jer smo na granici katoličanstva i to je to....
  48. 3 points
    Богољуб 1

    Iskustva "dece" alkoholičara

    То сам и ја приметио, слава Богу. Да постоји игра увлачења у сазависност, неправа присност и да се нешто као даје, а да би се заробило. Зависност о моћи над неким. Однос контролор - контролирани. У бити контролиран си емоцијама, сентиментима, негативним реакцијама. Ако не "милом", осећајима, храном, новцем, онда силом, да будеш увучен у конфликт и да кажеш нешто и сл. Провоцирање негативне реакције, игре моћи, замка, грешка, сагрешење, кривња... у недоглед. Али није то свесни људски пројекат. Има ту још некога... У бити дете зависника зависник доживљава психолошки као продужетак себе, део себе. Дете је заправо у улози родитеља, од којега се "велико дете" нипошто не одваја. Тако родитељи компензују оно што нису у детињству примили. а да нису тога ни свесни. Психологији свака част, али то је превише ослањања на себе у ситуацијама у којима си суочен и са силама таме, у себи и у другом. Углавном, ђаво се труди да оптерети било чиме, само да ничији ум и срце не буду усмерени на Христа и да не гледамо једни на друге кроз Христа. Jеванђељска мудрост и ослањање на Бога. Ако сви укућани нису исте мисли, усмерене на Цара и Царство, неред и борба... "Ко је мати моја, и ко су браћа моја?" Пост, јако важно, кратки разговори и не давање превише места за прелажење личних граница, милом ни силом па у конфликт. Има ту свега по мало. Онај лекар, свештеник лепо каже да је увек реч о офизичкој, психичкој и духовној (са)зависности. Его је једноставно незаситан и то је корен сваке (са)заависности. Кроћење тела, психе и духа... па ко може без Христа испразнити се од самога себе... Један од разлога зашто не волим улазити у расправе на ad hominem принципу јесте и тај што се демони хране негативном енергијом кроз људе у међусобном конфликту. Најбоље избегавати увлачење у тај млин сазависности. (На пример о томе, код старца Тадеја.) Прочитао сам и код једнога рускога свештеника, којему је свети Пајсије био старац, да му је на почетку рекао да уопште не моли за рођаке и да не чита ништа (био је научник у Америци), тако да се морао потпуно ослонити на Христа. Пустити све да се ум очисти. И позитивне мисли и односи с рођацима су исто доста снажни значи, а камо ли не лоша искуства, мисли, ситуације... То наводим само као потврду тих снажних везаности и неослањања на Христа. Мислим да је још нешто јако важно, тако сам некако и од старца Тадеја протумачио, да је добро освестити и окајавати негативне мисли и сагрешења према родитељима од детињства. Вероватно би се нашло понешто и од стране детета што није исправно или било исправно према родитељу. Да се и то "митарство" обескрепи. У том смислу, више сам за разговор са свештеником, него за форум. Лако се ту приxвате мисли о осуђивању на клик миша. Помажу мисли да страдања имају своју улогу у Промислу Божјем са спасење. Божја помоћ, стручна помоћ, решеност, чврсте границе, мање емоција и полако. Богу ништа није немогуће. Толико.
  49. 3 points
    srb_Lo

    Danas: Синод скида владику Максима са факултета

    @Александар Милојков У Грчкој је исто ово тема зато што многима смета деловање Фанара . Али прети нам највећи раскол од 1054 тако да није наивна ствар и добро је да се чује наш глас .
  50. 3 points
    па да, није ни чудо што је одлепио... ко би остао нормалан од тога...
×
×
  • Create New...