Jump to content

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 06/16/19 in all areas

  1. 10 points
    Авва Зоран, као и свак од нас има свој крст. Свакако, велика ће плата бити аввина за све теологумене објављене на Поукама где је пре свега, кршћански свет потицао да мисли својом главом. И где је многе "натерао" да се окрену Оцима и ишчитавању ИХ. То је стандард и то је неоспорно. Исто тако, као што је и неоспорна реакција на писања владике Максима представљена на неколико тема првенствено кроз аналитичка сецирања авве Зорана и отшелног брата Ведрана. То су стандарди (по мом мишљењу). Али, да ли "тајминг", "лоша срећа" или нешто треће; у време превирања свакојаког, а нарочито Тројичиданског собора под Горицом данас; шта је у питању, лично не знам. Авва Зоран је више пута помињао "осаећај" и "њух". (Уз, наравно, изворе које тренутно не може да одаа. У реду.) Па ево, по "осећају" и "њуху", делатно, у сразу са пашквилама Радун ИТ Бранка на Видовдану и сличних созерцанија по СНС клоакама званим "АЛО", "Информер", "Курир" и проче, исто тако сматрам, те имам "осећај" и "њух" да је предметни аввин текст тотални промашај... Уз ограду да ако авва има сазнања која не може да открије. Свакако и то је у реду. Али, `ватати се у коло са Ало и Информером и АВ, вршити "одстрел" над владикама из Јеце Тасић написа у "Данасу" који се успротивиху "Аци", авво, то није "баааро". Како `ош` свакако. Начелно, ово сам те "питао" и на првој страни ове теме... Гледе владике Теодосија. И свега осталог...
  2. 8 points
    прелепа србија ?
  3. 8 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Јутрос у Москви у цркви Иконе свех скорбјашчих радости аутор теолог чтец г.Ведран Гагић
  4. 7 points
    Време је већ показало. Ова тема је показала последњих пар страна; само сам чекао кад ће да искоче сендвичари и мрзитељи Цркве. Размисли сам: имаш црквене и побожне људе који су постили три дана са људима из ЦГ, Косова, који су отишли тамо на литургију, који верују својој Цркви и њеним архијерејима (неки активно бране, неки су збуњени) и имаш сендвичаре који пљују по митрополиту и певају тропаре Шизоју великом Србину и магу политичких акробација. За мене је ово крај расправе и недоумица.
  5. 7 points
    Komentarišući izjave generalnog sekretara predsednika Srbije Nikole Selakovića koji je tvrdio da nikakvog sukoba nije bilo, Amfilohije je rekao da Vučić i njegovi saradnici "jedno pričaju javno, a drugo pred njim", preneo je podgorički medij. Зна све шпурије Амфилохије! Једно прича мени, друго јавно. Комедија је било када ме је у неких 5 сусрета око мојих специјалистичких студија, на сваком сусрету питао: А ти си завршио факултет? Трагикомично је било када ме је слао код покојног Павла да се договоримо око ђаконске плате: Иди ти код њега, ја сам му рекао да је све сређено. - Одем ја, Павле ме гледа: Ништа ми није он рекао! Пођи ти код њега, његов си ђакон! - Одем ја: Владико, Патријарх ми каже да му ништа нисте рекли?! - Није он то разумео, сада ћу поново. - Опет одем код Лохија, он ми каже: Патријарх је све потврдио, иди слободно код њега. - Ја одем, овај запева: Мајка му стара, Бога му пољубим, мени Амфилохије ништа није рекао, немој да ме узнемираваш! - Ал што воли Ава да лаже...
  6. 7 points
    GeniusAtWork

    Тема јасна из прве поруке

  7. 6 points
    Поменуо си шарм мојих професора, па сам ти у њиховом стилу мало одговорио... Чини ми се да ти не прија... Твој стил разумем и симпатичан је, но не бркам то са нашом темом - а то је твој текст, који не успеваш да одбраниш, и заправо и не покушаваш. Мене су логици закључивања учили Леон Којен, опрезном читању Драган Стојановић, култури дијалога Владета Јанковић. Не бих ти сад одговарао, јер је стварно досадно овакву дискусију водити, али ове речи о Владици Бачком ми ипак траже да ти одговорим. Приметио сам да си у сваком свом одговору на мој пост одговарао неким несувислим садржајем који није директан одговор на моје примедбе. Дакле: 1) недостаје објашњење за оно што си написао о Владици Теодосију; за то од значаја нису твоје тајне информације; 2) недостају докази/наводи/линкови за Амфилохијеву подршку и похвалу Ђукановића поводом: а) отцепљења од Србије, б) уласка у НАТО и в) признавања шиптарске парадржаве (пошто је у питању нешто што се наводно десило у прошлости, било писаним било ТВ путем, мора бити материјално проверљиво); ни за ово од значаја нису твоје тајне информације, поготову што оне нису тајне када и их Ињац и Радун знају и исто наводе као да су општепознате; 3) недостаје логичко објашњење Амфилохијеве мотивације да учини оно што претпостављаш (јер то треба довести у везу са свим потпуно супротносмерним његовим деловањем и речима, лако проверљивим и свима познатим, актуелним и ранијим). Лако је рећи да неко жуди за белом паном, али ту жудњу треба показати вероватном, а не као да се то подразумева. Не подразумева се. Хоћемо да чујемо каква је то личност која чини то што чини 80 година, а због беле пане је спремна на најподмуклији план и раскол, како то иде заједно Да се разумемо, то можда може да буде као и било шта у животу, али увери нас да би ти текст имао вредност. 4) недостаје објашњење како то да, поред тебе надареног божанским њухом , то исто јасно виде и Ињац и Радун, а не виде толике наше владике и Патријарх, те наши интелектуалци који Амфилохија здушно подржавају - Ломпар, Ковић, Бећковић итд. 5) кажеш у једном одговору да то Амфилохије „несвесно” ради и да ти желиш да превентивно делујеш да не дође до жртава; како се то може несвесно разговарати са Ђукановићем и припремати уцена Цркви? Ако Амфилохије намерава оно што пишеш, онда је он најмрачнији грешник и злобник, и то потпуно свестан. Превенција је ваљда писање Сабору да га рашчини као и Артемија. Поред тога што ниси директно одговарао на упућене примедбе, стално си уводио неке неповезане ствари и правио неке промашене пројекције о некоме чије речи читаш - да ми је „Лох бог” и да због тога не могу сварим истину коју нам саопштаваш (дакле, проблем је у мени, а не у неуверљивости текста); па увођење Бергмана и Хајдегера, што никакве везе са твојим текстом нема; па уместо одговора на то да кукавички избегаваш директне одговоре, пројектујеш да сам ја кукавица због форумског имена и да знаш какви смо ми из тих крајева, а не знаш одакле сам; па када се јавно представим, онда крећеш са кафанским нападима и увредама, и даље не одговараш на претходне примедбе, а уводиш бесмислено поређење са Артемијевом изјавом и пројектујеш како бих ја мислио; онда, на крају, уводиш у причу Иринеја Бачког и пројектујеш да га ја мрзим... Дакле, ти имаш проблем са дијалогом. Мени лично Иринеј Буловић и Амфилохије представљају једнаке узоре и ауторитете. Пастири које највише слушам су Порфирије и Рафаило, а уз њих онда и Давида, Игњатија, Иринеја, Амфилохија, Јована Ћулибрка итд. У Прибоју је међу верницима који као прате збивања у Цркви Иринеј Бачки увек био неко сумњив или негативан, а Амфилохије примеран и позитиван. У свакој дискусији у задњих 10-15 година коју сам имао са људима око себе најздушније сам глорификовао Иринеја и само им тражио аргументе за бесмислице које говоре. Никад ниједан аргумент нису имали. То што ти пројектујеш да ја њега мрзим показује како лош њух имаш. Ако сам поменуо Иринеја у другом посту у вези са давањем ордења, то није значило ништа негативно о њему, него само да је то моје искуство и да закључујем (можда погрешно) да је давање ордења за наше владике ствар прагматичка. Зашто то закључујем? Верујем да се сви на овом форуму можемо сложити да је Иринеј Бачки пример изразито прецизног и опрезног језика, да је пример ретке надарености за језички израз, да се од њега може учити српски језик, те да му је свака реч промерена и никад случајна. У емисији Седмица на РБ1, од пре годину и по дана, Иринеј говори о Косову и Метохији. Говори све оно што би сваки частан Србин потписао и чини се да не може бити боље речено. Онда га водитељка пита шта мисли о политици власти (питањем подразумевајући да је политика власти потпуно супротна ономе за шта се Иринеј залаже), а он одговара да не види да се политика власти поводом Косова и Метохије разликује од тога што је он рекао и што је став Цркве. Ја закључујем одатле само то да је Иринеј Бачки спреман на такав један прагматизам - да о Косову говори све како мисли и да, уз то, никад не каже да режим има супротан (дакле издајнички) став, будући спреман и на те јасно апсурдне изјаве. Управо као што Патријарх чини. Патријарх истовремено - у два дана разлике - каже да су глупи они који говоре о разграничењу и подели, да то не говоре они који су Срби и они који су паметни, а онда каже да се узда у Вучићеву лавовску борбу и сл. То је, по мом мишљењу, само један прагматизам, нешто што је Патријарх проценио да мора да чини за добробит Цркве, да жртвује свој углед тим изјавама, да народ испира име њиме... Исто ово мислим и поводом Амфилохијевих изјава. (Ово, Аво, да он Ђукановића сматра пријатељем, што си ми послао, потпуно је контекстуализовано и бенигно и без икакве тежине за нашу дискусију и твоје оптужбе.) По мом виђењу ствари, и Патријарх, и Амфилохије, и Иринеј Буловић и толики други, чине најбоље што знају и умеју за Цркву, али су различити људи и имају различите методе... А што се тиче шамара, ако ја напишем неки текст, најсрдачније си позван да удариш свом снагом. То је и јесте смисао објављивања текста. Из добре критике се само учи.
  8. 5 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Pretera ga Ti.
  9. 5 points
    ana čarnojević

    Тема јасна из прве поруке

  10. 5 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Одељење спољних послова МОСПАТ.Центар одбране праве вере.
  11. 5 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Господин Гагић је у пријатељској посети Москви
  12. 5 points
    Pa vidi ja decu nisam uopšte vaspitao samo sam ih vodio na koncerte,izložbe,код заначајних људи по неким опасним планинама и све тако -И добри су испали.Ћеррка се удала са 20 година иако се бави класичном музиком и већ прави неку каријеру, а син је у озбиљној је вези и вози ауто трке.Имају 23 године.Нисам хтео да их мучим јер сам ја доста строго васпитан.Руководио сам се Гетом када Каже-Зашто Енглеси владају светом.Зато што децу потпуно слободно васпитају.Например син највеће аристократије може да пшостане пират и нико му нећи приговорити.А ми Немци са строгом дисциплином правимо од деце кретене.
  13. 5 points
    Беседа Aрхиепископа цетињског и Митрополита црногорско-приморског г. Амфилохија на Тројчинданском црквено-народном сабору за одбрану светиња у Подгорици: Ријеч је Христова, драга браћо и сестре, коју непрекидно слушамо кроз вијекове, па ево чули смо је и данас: Ја сам свјетлост свијету ко иде за Мном не иде по тами него задобија свјетлост вјечнога и непролазнога живота. Та Христова свјетлост вјечна и непролазна, Он као вјечна свјетлост је она сила која сабира кроз вјекове све истинске и праве, честите људе Богом просвећене, сабира сву творевину и просвећује. У својим дубинама сва творевина је обасјана том Божанском Христовом свјетлошћу. Свјетлошћу која просвећује и сабира нас и Цркву Његову ево већ двије хиљаде година, као што су и прва Црква, први ученици Христови, били сабрани у Горњици Сионској једнодушно чекајући да се испуни обећање Христово да ће им послати Духа Светога који ће их увести у сваку истину. Сабрани једнодушно чули су вјетрове око њих и у виду огњених језика сишао је Дух Свети на свакога од њих појединачно, просветлио их и они су почели да говоре разним језицима. Од тада до данас испуњавају заповијест Христову Идите и крштавајте све народе у име Оца и Сина и Духа Светога, учећи да држе све што сам вам заповиједио. И Ја сам са вама до краја свијета и вијека. Јеванђеље Христово се проповиједа свакоме створењу, свакоме човјеку, сваком земаљском народу, данас више него икада. Нема народа земаљског и нема језика на коме се не чита ово Свето јеванђеље и на коме се не проповиједа Христос као вјечна и непролазна свјетлост. И нема људске душе која у дубини не чезне за том вјечном свјетлошћу, јер ова земаљска свјетлост која нас и данас грије, и она је Божији дар, али она је само симбол те Божије свјетлости живога Бога као живота и као свјетлости која обасјава привремено и натапа земљу и обасјава је да би се на њој рађао живот. Божанска свјетлост је вјечна. Она натапа и обасјава људска срца и душе и обдарује их вјечним и непролазним животом, вјечним и непролазним здрављем, вјечном и непролазном мудрошћу. Овај сабор данас овдје Светотројичин, није ништа ново ни овом граду, ни овој земљи, ни овом народу. То је сабор који траје вјековима. Сабор који се ових дана, нарочито сјутра за Тројичиндан, сабира широм васељене и прославља се Христос као вјечна Божанска свјетлост на свим земаљским језицима. Нема краја земаљског гдје се данас не служи ова Света литургија и нема језика, од кинеског, јапанског, јелинског, јеврејског, руског, српског, американскога и других знаних и незнаних језика на којима се не свједочи ова велика и света истина која нам се открила и подарила, истина о Богу који је дошао међу нас и постао као један од нас. Истина о савршеном Богу који је открио Себе и Своју тајну људском роду и о савршеном човјеку који се кроз тог и таквог Бога појавио на земљи и савршени човјек је онај на који је призван човјек и призвано сво човјечанство да постане члан тога и таквога Христа Бога нашега и човјечанства вјечнога и непролазнога. Свјетлост која даје вјечно и непролазно значење и смисао човјеку и људском достојанству. Рађање од мајке је рађање за овај привремени живот, а тек онда када то рађање кроз Тајну светога крштења у име Оца и Сина и Духа Светога Бога љубави кад оно задобије тај Христов квасац – Богочовјечански квасац, тек тада човјек постаје биће рођено не за смрт и пролазност, за зло и за мржњу, него биће рођено за бесмртност за непролазност и за вјечност. Гријех и смрт су опака зла и невоље које господаре људима кроз историју, а та свјетлост Божанска Духа Светога јављена на Тројичиндан и објављена, она је ту да уништава зло, мржњу, да уништава диобе међу људима, да уништава прије свега и изнад свега смрт као најопакије зло које пријети човјеку и човјечанству и од тада до данас постоје двије врсте сабора овдје на земљи и два пута којима ходе људи и народи земаљски. То је сабор у име те Божанске љубави Бога Оца, Сина и Духа Светога, сабор који је овдје сабран данас и који се сабира широм свијета у име Божије, сабор који је сабор љубави према Богу и љубави једних према другима и други сабор, који је сабор око демонске сатанске силе, богоборне силе која носи зло, мржњу, раздоре, која уништава и скрнави људско биће, ум и срце, људску заједницу, земаљске народе, сабор око вјечнога живота вјечном свјетлошћу обасјан и сабор око смрти, пролазности и ништавила. Само та два сабора постоје овдје на земљи, од времена Христовог до данас и постојаће до краја свијета и вијека. А тај зли и опаки сабор диоба и мржње и зла, тај сабор непрекидно прогони, и то је рекао Господ у Јеванђељу, оне који се сабирају у Његово име, јер је рекао Господ за Своје ученике, и прве, и данашње, и оне будуће, да ће бити гоњени и прогоњени имена Његовога ради. Али да се не боје. Он је са њима и међу њима, Он им даје снагу и побједу над злом, над мржњом, над богубиством, братоубиством, над сатенском силом, на свим оним што угрожава човјека смрћу, ништавношћу и пролазношћу. И тако ево до данас и ми овдје пред овим светим Храмом Христовог Васкрсења, који није ништа друго него је онај живоносни гроб Христов из кога је засијала светлост Христовог Васкрсења. Сабрани пред њега и ми се клањамо Христу Богу нашем, сабрани око имена Његовог, Његовом љубављу, љубављу према сваком створењу, на првом мјесту љубави према живиме Богу, љубављу једни према другима, љубављу и према онима који нас мрзе и који нас прогоне и који покушавају своје лажне законе да намећу људима, посебно Цркви Божијој. Дакле, само љубављу ми ратујемо кроз вјекове против зла, против гријеха, против смрти, против безбожништва и против нечовјештва. То је оно наше чиме се бранимо и чиме свједочимо да смо синови свјетлости а не синови таме, синови божанске богочовјечанске љубави, а не синови мржње, синови јединства са Богом живим истинитим, и јединства свих нас у једној Божијој заједници сабираној од свих земаљских народа, заједници за коју не постоје границе. Демонске силе и зли људи постављају границе и покушавају да границама зауставе ту живу воду која тече и која протиче кроз људску историју и у наша времена. Постављају границе и оно што је Божије проглашавају да је оно нечовјечно а нема човјечности без онога што је Божанско. И они који су убијали Бога Оца и које га данас убијају они су били и не само богубице, оцеубице, Оца Небескога, него братоубице. Нажалост ви сами знате да се овдје код нас на богоубиству рађало крваво братоубиство, и можда ријетко гдје у свијету као што се то догодило у Црној Гори, братоубиство у име Маркса и Енгелса, у име Стаљина и Броза, братоубиство које је затровало многа људска срца мржњом, деобама, свађама и оним што разара јединство и заједништво и у једном народу и у једној Земљи, и у читавом свијету. Овај сабор наш,он је лијек од таквог братоубиства и богоубиства, и позив свима на заједницу са живим Богом, за задобијање те вјечне свјетлости и задобијања тог и таквог братства и братске заједнице која је сачувана оваквим саборима који су били и у древна времена овдје код нас. Ено прочитајте Горски вијенац на Тројичиндан сабори су били и на Ловћену, тамо гдје се испратила мржња, гажење светих моштију Ловћенског Тајновидца и скрнављење храма Његовог који је он пројектовао. И срушиле су тај храм богаубице и братоубица. Ми се надамо и овај сабор се моли и тражи од оних који су данас на власти у Црној Гори да се исцијели тај братоубилачки, богоубилачки дух који се на Ловћену одвио, гдје је и грб онај Црне Горе чак уништен и срушен, и да се вратимо Тројичинданским саборима, да се врати и Црква Светог Петра Цетињског на Ловћен и да се врати утамничени владика Раде у онај зиндан пагански, да се врати овоме народу и његова љубав и његова вјера у живога Бога јер је онај који је пјевао Христу Богу чудесну пјесму О преблаги Тихи Учитељу, слатка ли је света бистра вода с Источника Твога бесмртнога Васкрсењем смрт си поразио, земља слави свога Спаситеља. Тако владика Раде, тако Свети Петар Цетињски, тако Свети Василије Острошки! Зато они који би хтели да скрнаве мошти светитеља наших, да разбијају те саборе око ћивота Светог Василија, Светога Петра Цетињскога, ове и овакве саборе, нека се врате себи, својој савјести Богу, нека се врате и нека доносе законе који су сагласни вјековном предању овога народа и Црне Горе а ти закони су они које је писао Свети Петар Цетињски који почињу са ријечима у име Оца и Сина и Духа Светога животворне Тројице. Тако су почињали закони Светога Петра, Светог Василија, Петра Ловћенског Тајновица, дај Боже да и њихови потомци такве законе пишу и да не угрожавају једни друге, да не стварају раздоре и мржњу и да на њима граде будућност Црне Горе, него да граде на ономе на чему је саграђено све што је часно и честитао кроз историју Црне Горе до данашњег дана а то јесу управо овакви сабори љубави Божије, богољубља и сабори братољубља. Нека би Господ који је свјетлост овога свијета и свјетлост која свијетли у тами историје човјечанства данас и свјетлеће до краја свијета и вијека, неко обасја наша срца и срца свих људи, првенствено они који су овдје наша браћа у Црној Гори. Нека обасја срца њихова и наша и срца и свих људи земаљских народа, да сви једним срцем, једном душом, једним умом прослављамо Бога љубави, савршенога Бога и савршенога човјека Оца и Сина и Духа Светога, Бога нашега коме нека је слава и хвала у вјекове вјекова. Амин! Извор: Митрополија црногорско-приморска
  14. 4 points
    ја видим. јел видљива сада?
  15. 4 points
    Вукашин

    Raskol se zahuktava

    @dilic Polako sa katakombama
  16. 4 points
    @Tristatri Ti si nesretno zaljubljen u popa Djurovica!
  17. 4 points
    Мало ми смешно. Као да је краљу са десне Амфилохије а са леве Дедејић. Регент Александар са Епископатом Цркве 1921. године
  18. 4 points
    Бесомучни Лазић је побрисао све моје текстове са СС, али је оставио своје у којима ме пљује као и дежурних пљувача. Човек је до "јуче" објављивао моје сјајне текстове, слао ми своје на рецензију, али је постао конвертит. Пригрлио је артемизам, а после тога и лохијизам. Да ме сутра Хилари Клинтон нападне, он би јој скуте љубио! Љигавост и издајство су једном делу Срба у генима. Александар Лазић 15. јуна 2019. • 12:32 Радун је претпоследња линија о(д)бране Бачкога, игра у пару за Ж. Ињцем. Иза њега су само „чистачи“ ДБ и ЗЂ (тко разуме, схватиће ) – код ових потоњих (један „лаички епископ“, друга „авва“) лопта може проћи али човјек не Укратко: брига Радуна за вл. Артемија. Али би о својој каријери могао да поразмисли, дуга је рука Митрополитова (види под: случај уредника Православља Ђаковца) И за све поменуте – јесте да важи оно бесмртно што написа вл. Раде „Мален свијет за адова жвала“ – али овај залогај би могао да им преседне! - Бесомучник не зна да је Патријарх казнио Ђаковца због дарвинизма, а не Лохи, који га подржава, јер је близак херцеговцима. Лазић је жив пример шта значи кад те Ава препоручи Господу да те посети. Узео му је неповратно памет.
  19. 4 points
    https://nacionalist.rs/maske-padaju-kako-je-mile-novakovic-vrbovao-sasu-sindjelica-da-organizuje-atentat-na-mila-djukanovica-video/https://www.in4s.net/zasto-vlast-u-srbiji-na-reaguje-na-progon-spc-u-crnoj-gori/ Зашто баш сада у овом тренутку Влада Црне Горе тако брзо, без било какве консултације са припадницима традиционалних верских заједница, хоће овај предлог закона да достави Скупштини Црне Горе на усвајање? Једини прави одговор је да власти у Београду и Подгорици синхронизовано врше притисак на црквени клир Митрополије црногорско приморке, како би се они као највећи противници Вучићеве идеје разграничења, ућуткали и позабавили новонасталим проблемима које би произвело усвајање овог закона. Грађани Црне Горе имају апсолутно право да се интересују за питање статуса Косова и Метохије, јер је не тако давно велики део Метохије била територија Краљевине Црне Горе.
  20. 4 points
    http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/politika/aktuelno.289.html:800468-UGLEDNI-FIGARO-O-PATNjAMA-SRBA-NA-KiM-Trpe-nasilje-ugledajuci-se-na-bogatu-proslost-FOTO?fbclid=IwAR3VXwKRSXBcAlsHgAPuf2TO6TneNLXdYEVufaeEK8_OvudX4zE89jDJ2gk Francuski nedeljnik na 11 strana opisao sudbinu našeg naroda na Kosovu i Metohiji. Aparthejd? Diskriminacija? Međunarodna zajednica, nije našla za shodno da koristi ove izraze da ne bi prekorevala Prištinu OD STALNOG DOPISNIKA - PARIZ DVADESET godina posle rata na Kosovu, sto hiljada pravoslavnih Srba živi i dalje u bivšoj pokrajini koja je jednostrano proglasila nezavisnost 2008. godine, kao ugrožena manjina na teritoriji nastanjenoj sa dva miliona Albanaca muslimana i kojom rukovodi vlada koja ih tretira kao građane drugog reda. Ipak, oni odolevaju. Tim rečima, u tekstu na 11 strana, uz dvadesetak fotografija, pod naslovom "Srbi pružaju otpor", poznati francuski nedeljenik "Figaro magazin" piše o teškom životu Srba na Kosovu i Metohiji. U tekstu se tako ističe da je posle 78 dana bombardovanja pre dve decenije od strane međunarodne koalicije, uključujući i Francusku, bez mandata UN 1999. godine, Kosovo jednostrano proglasilo nezavisnost 2008. - Bolnu godišnjicu prištinske vlasti su obeležile na svoj način, u najmanju ruku brutalan i direktan - piše list, ističući policijsku operaciju od 28. maja na severu većinski nastanjenom Srbima. Navodi se da je bilo otpora, barikada, sukoba, pucanja. - Zvanično, reč je o rasturanju mreže korupcije i šverca. Ovaj motiv zasmejava poznavaoce prilika na Kosovu, centru sve moguće i nemoguće trgovine i svih zamislivih zala, od trgovine ženama, do ukradenih vozila preko droge i, čak, ljudskim organima! - ističe autor teksta, naglašavajući da sve, zapravo, ukazuje na provokaciju. Autor objašnjava postojanje ovih zločina u koje su umešani najviši rukovodioci s Kosova čije su žrtve bili Srbi i o čemu je izveštaj napisao Dik Marti u Savetu Evrope. - Za sto hiljada Srba koji žive na Kosovu, hrišćansku manjinu među 95 odsto albanskih muslimana, ovaj upad policije je jedna od mnogobrojnih peripetija tragične istorije - navodi "Figaro magazin", ističući da je od 1999. godine 250.000 Srba moralo da napusti ognjišta. U tekstu se naglašava da najistrajniji ostaju, jer je Kosovo i Metohija duhovna i kulturna kolevka Srbije, gde je podignuto 1.500 pravoslavnih crkava i manastira još u srednjem veku, od kojih su neki biseri vizantijske arhitekture. - Oni su tu da svedoče - piše u tekstu, uz napomenu da zbog toga ne čudi što ih kosovski ekstremisti prioritetno uzimaju za cilj. Preneto je i svedočenje oca Andreja iz Prizrena, koji govori o rušenjima, ali i obnavljanju crkve u "srpskom Jerusalimu", na Kosovu, gde je u 15. veku bilo dva odsto Albanaca, a danas ih ima 90 odsto. - To je, jednostavno, etničko čišćenje na duge staze - ističe otac Andrej. Situaciju u tekstu opisuju kao borbu Davida protiv Golijata, uz isticanje da se u ovom delu Balkana, koji je bio odbrana hrišćanske Evrope spram Visoke porte, zna vrednost simbola. "Figaro magazin" piše i o uništenim grobljima, nekažnjenim provokacijama, krađama, trovanjima stoke. Tu je i priča o ocu Nenadu u južnoj Mitrovici, koji ovde živi sa suprugom i četiri sina, okružen sa sto hiljada Albanaca, ali koji svake nedelje drži službu. Navodi se i da je teniser Novak Đoković darivao 100.000 evra manastiru Gračanica da bi crkva povratila svoje zemljište. Potpisi uz fotografije govore o Srbiji koja nije zaboravila Kosovo i dolasku parova iz Beograda na venčanje u manastir Gračanicu, o vaskršnjoj službi u manastiru Dečani i vernicima koji ljube ikonu ili o muralu u čast vojnika iz 1999. u Severnoj Mitrovici. Ističe se da su manastir Dečani kosovski ekstremisti više puta napadali i da je dalje pod zaštitom Kfora. - Dečani, tokom vaskršnjeg bdenja, kao svetlost u srpskoj noći - piše ispod jedne fotografije. Ove slike pokazuju, s opisom na francuskom jeziku, da je pravoslavna vera takođe način da se pruži otpor u muslimanskom okruženju, kao i da je u Prizrenu po popisu iz 1999. godine bilo 12.000 Srba, a da ih danas ima svega 80, uključujući i polaznike jednog seminara. Vide se srpske zastave u Severnoj Mitrovici, ali i bodljikava žica oko Crkve Presvete Bogorodice u Prizrenu, oskrnavljene 2004. godine. Na fotografijama je i Branko, koji u selu Novake kod Prizrena živi u potpunoj izolaciji, okružen ruševinama i grafitima ispisanih u slavu OVK. Autor objašnjava da se radi o terorističkoj, separatističkoj i antisrpskoj organizaciji koju je NATO podržavao 1999. Tu je i slika s groblja u Orahovcu. - Aparthejd? Diskriminacija? Segregacija? U svakom slučaju, međunarodna zajednica, koja tako zdušno brani ljudska prava, nije našla za shodno da koristi ove izraze da ne bi prekoravala Prištinu - piše "Figaro magazin". Ističe se da, i pored svega, niko osim Rusije ne brani Srbe. - Ohrabrena ovim nekažnjavanjem i znajući da je podršavaju SAD i EU, kosovska vlada je podigla pritisak. Konfrontacija sa Beogradom je počela uvođenjem taksa od 100 odsto na proizvode koji se uvoze iz Srbije, što je udvostručilo cene na Kosovu, naročito za lekove, nastavila se brisanjem granica između Albanije i Kosova 1. januara 2019, a kulminirala je odlukom da se stvori profesionalna vojska od 5.000 ljudi - zaključuje "Figaro magazin" uz isticanje da su Srbi taoci demonstracije sile koja ne nagoveštava ništa dobro. POZIV ZA DONACIJU PREKO CELE STRANE NAVODI se da se život Srba odvija oko religijskih proslava i crkve, za one koji su se odlučili da ostanu na Kosovu. U posebnom odeljku je objavljen i tekst o humanitarnom radniku Arnou Gujonu, koji ističe da je Srbima na Kosovu potrebna podrška, a kome su prištinske vlasti zabranile ulazak na KiM. Istovremeno je preko cele strane objavljen poziv za donaciju za zaštitu i obnovu 150 crkava i manastira uništenih na Kosovu u poslednjih 20 godina. POGROM 2004. LIST piše da se oni koji su ostali, uglavnom najsiromašniji i najstariji, grupišu u enklavama i nikada nisu u zaklonu od eskalacije nasilja. Ističe se u tom smislu pogrom Srba 2004, sa 19 mrtvih, 600 povređenih, 4.000 izbeglica i 35 uništenih verskih objekata u roku od 24 sata.
  21. 4 points
    Bogme ne znamo. Vec sam postavljao intervju sa Milanom Knezevicem gde opisuje ulogu Srbije (Vucica) u laznom drzavnom udaru. Vucic i BIA su izasli u susret Milu, poturili onog Sindjelica, dali neke lazne dokaze na kojoj pociva lazna optuznica protiv Srba iz CG za tzv. drzavni udar. Skoro da niko iz Srbije (mislim na vlast) nije ni protestovao povodom tog sudskog skandala u CG i progonu srpskih predstavnika.
  22. 4 points
    @Evgenik @Вукашин Не знам ко је поменуо да су се неки свештеници самоубили код митр. Амфилохија. Гајић после помену да ја као нешто знам, али ја немам никаквих сазнања на ту тему. Сигурно бих чуо да има тако нешто. Ко зна нека напише јавно са именима. Немам никакве везе са том причом. Све ово је јако озбиљно, тако да није добро да се појављују лажне инфо. или полуистине, а на мој рачун их је изречено безборој, са стране херцеговачко-црногорског клана.
  23. 4 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Још једна слика са Духовског бдења
  24. 4 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Синоћ У Храму Христа Спаситеља патријарх Кирил
  25. 4 points
    Августин

    Raskol se zahuktava

    Посета Москви господина Гагића иако је пријатељска и није службена је радна и препуна активности
  26. 4 points
    Да се барем помолимо за душе њихове, а и за оне који мисле на то да не оду њиховим путем.
  27. 4 points
    Јелена011

    Суживот или брак

    Aha, i onda je mrmot zavio cokoladu u foliju Naravoucenije bi bilo da je gradjanski brak fuj to, leglo nesrece, propalih veza, slobode zarad slobode, a crkveni okean srece. A nikad vise nesrecnih crkvenih brakova i razvoda, nasilja i svega redno. Ljudi treba da se okanu magijskog posmatranja vere i zivota. Nema tog obreda koji ce nekom doneti srecu. Sreca ne pada s neba ona se krvavo zaradjuje.
  28. 3 points
    Bokisd

    Raskol se zahuktava

    Pretpostavljam sta hoces da kazes, radi nekog mozda boljeg funkcionisanja PC, ali, tesko realno u ovom trenutku. Autokefalija se gradila dugo u crkvi, kao nezavisnost crkvena prvo preko episkopija, mitropolija i na kraju arhiepiskopija i patrijarsija jer kako kazu kanoni,.... svaka crkvena oblast treba da ima jednog koga ce prepoznati kao prvog u casti i autoritetu i tako je islo od najmanje crkvene oblasti do najvise .... sve to u odredjenim oblastima i na kraju su te oblasti poistovecene sa narodom koji zivi u toj oblasti i tako je valjda nastala i specificna autokefalija i nezavisnost crkve u drzavi u kojoj je vecinski odredjeni narod, Jermeni, Kipar, Bugari, Rusi, mi Srbi, Rumuni, Cesi ... itd.... I, sve je to kanonski uredjeno i mislim da ovi svi problemi koji su nastali nisu nastali zbog autokefalije kao takve, nego zbog krsenja kanona koji regulisu nezavisnot i autokefaliju crkve u Ukrajini od strane VP.
  29. 3 points
    Vladan :::.

    Raskol se zahuktava

    Питање је на шта мислиш тј. какву идеју имаш, рецимо на брзину: - један епископ за цео свет, али тако ни у првој цркви није било а и практично је неизводљиво - један патријарх за цео свет са пуно митрополита и мноштвом епископа (и разним нивоима овлашћења тог патријарха), еклисиолошка јерес (ако је као бартизам) или практично неизводљиво јер тај патријарх само митрополитске и епископске зафрканције не би стигао да реши а камоли остало - један патријарх са митрополитима који би имали иста овлашћења као садашњи патријарси да би практично могли да постигну а да се еклисиолошки не оде у проблем, али то је исто као сада само што су ти митрополити патријарси... - више патријараха/архиепископа али не националних него територијалних, али и то већ имамо да су неке Цркве само територијалне, неке само националне а неке мешано. Испада да је ово сада најмање лоше практично/еклисиолошко решење а можда би могло да се побољша евентуално на неком Сабору.
  30. 3 points
    У Чачку данас
  31. 3 points
    Амин. Ево и овде на теми пљувачи митроп. Амфилохија здушно бране Шизоја Великог Србенду - све је онда јасно.
  32. 3 points
    Пилатовска политикантска (муљаторска) логика у ставовима преосвећеног Митрополита Амфилохија, поводом неканонског признавања украјинских расколника од стране Цариградске Патријаршије, као и његов став којим даје за право и ексклузивну власт Патријарху Вартоломеју да он једини може сазивати Васељенске Саборе, и да без његове сагласности до таквог сабора не може доћи, што није прихваћено од осталих помесних цркви: “Да сви православни Украјинци прихватају аутокефалност, онда би то било нормално. Али, ипак већина православног народа Украјине припада канонској Цркви на челу са митрополитом Онуфријем, која је везана за Московску патријаршију. То, дакле, није решење, него само дубље компликовање тога питања“ ... Рекао је да Цариград има право да сазива васељенске саборе и да је сад проблем ко ће сазвати сабор који једини може да ријеши то питање. „Претпостављам да то може да уради Антиохијска патријаршија, коју су такође основали апостоли Петар и Павле, и која је у своје вријеме сазивала велике црквене саборе. Или Александријска патријаршија може да сазове тај сабор. Али то онда треба да прихвати и Цариград“, Из интервјуа: https://rs.sputniknews.com/regioni/201903061119067061-amfilohije-ukrajina-vartolomej/
  33. 3 points
    Дај бре баталите више ове глупости! Без опомене ћемо бановати са теме сваког ко крене да се изиграва, доста је свега овога. Дођу будале, излупају глупости, други се надовежу и тако у недоглед. Ако си покренуо неку озбиљну или "озбиљну" тему, онда се тога држи. Причице које износе људи тек онако што им се ћефнуло без икаквих последица, нећемо ни у једном тренутку толерисати. Обрисане су све те лажне оптужбе и чланови бановани тако да нема потребе да се било ко надовезује на те глупости.
  34. 3 points
    То дођу као иноче, па се поубијају мушкарци око њих. Као у старом завету. Углавном се појаве и педери па жене раскомадају буквално на више комада, како се и задесило мученом Исусу Јудином (мисли се на старозаветног), њему су други љубавници отели иночу, па је продали у робље након обљубе. Он ју је откупио мученик натраг и довео њеном оцу да је испроси. Али су опет дошли њени други љубавници... не везано за овај подебљани део, ванбрачне везице (ако су слободни) по шумам и горама наше земље поносне, то нико не може ракскринкати са сигурношћу... ја мсм. да Августин хоће да каже да је проблем што људи не умеју да развију више врста љубави. Неки не умеју да буду пријатељи са женама. Жене такође... У теми о моралној интелигенцији, па и њеном развоју чак и код развијених личности, навео сам важност фолклора. Тј. народних игара у односу мушкарца и жене. То по психологији, ја мсм. код деце највише утиче на свест о мушко-женском односу у заједници
  35. 3 points
    Ако ме сећање не вара овде је пар људи рекло да Мило прижељкује украјински сценарио али мени се ипак чини да би му више одговарао неки сличан македонском. Ово зато што би у случају украјинског, тј. отимања светиња, настао хаос који би могао да доведе до тога да падне са власти, што је мислим Зоран рекао. Велики проблем за Мила је то што у Цг, за разлику од Украјине и још више Македоније, расколнике чини веома мали проценат људи у односу на канонске вернике.
  36. 3 points
    Lohija i Klunija necu komentarisati. A za Maxu je vise nego ocigledno. Sama cinjenica da je dva puta pisao pokajna pisma i izvinjavao se govori vise nego dovoljno. U prevodu to znaci da je obmanjivao verni narod i zavodio ga na stramputicu - prosao je bez odgovarajucih konsekvenci i nije iskljuceno da ce nastaviti da deluje po istim principima.... Послато са SM-J530F користећи Pouke.org мобилну апликацију
  37. 3 points
    Joj muskarci! Nikad to necu razumeti. Umre zena, ajde jadan muz da se ozeni sto pre ponovo jer je jadan mukica sam nesposoban. Slicno i za zenu, ako ostane udova, odma je jadna nezasticena, pa sta ce... Ljudi dovoljni amo mi nama samima, dovoljno dobri, celi, sigurni, sposobni. Ko je bez partnera iz bilo kog razliga ukoliko pozeli moze ga naci, al ne zato sto se valja, zato sto je nezasticen, nesposoban il kako vec ko smatra.
  38. 3 points
    Жене туђе свакако треба пустити на миру јер то је грех.Али неудате, распуштенице и удовице ипак је то нешто друго то је добро дело.
  39. 3 points
    Ближе би моме укусу био да ниси био толико категоричан у својим тврдњама, кад већ не можеш да изнесеш информације на основу којих изводиш овакве закључке, као и када би акценат стављао, и тезу развијао у правцу тога какве би ови сценарији утицаје имале на Цркву у целини, на еклисиологију уопште, о којој се управо данас највише копља православља и јереси ломе. Али, опет, сматрам да је веома добро и корисно за све заинтересоване да си ову могућу заверу превентивно изнео у јавност, и да си нас на неки начин пелцовао против оваквог једног, ипак, веома могућег развоја догађаја. Хвала ти на томе, оче Зоране.
  40. 3 points
    Видим да су се ипак воде смириле, поготово што се опојаше неки тамбураши, који се уредно јаве на мојим темама и као почетници све знају о мени! Нека поздраве владику Максима. Ваљда је свакоме добронамерноме јасно да ја немам ништа лично против Амфилохија, иако смо имали озбиљних несугласица и он ме је материјално оштетио, али као хришћанин праштам. Иначе, да назидам оне који не би знали, кад Ис говори о праштању, управо се ово материјално подразумевало. Лако је некоме опростити душевни дуг, много теже материјални. Пред Господом могу да кажем да не желим никакво зло Лохију као човеку, али не подносим његову политику која је кратковида и доводи до омразе међу људима, као и до раскола. Има мноштво других ствари које бих му замерио, али то су ситније. Главна је омраза и раскол. Доста је овде заинтересованих, омађијаних, наивних и злонамерних људи. Нисам лаког срца написао овај текст, али сам морао истине ради.
  41. 2 points
    dilic

    Raskol se zahuktava

    Све личи на одвајање жита од кукоља. Све ресурсе које су православни хришћани направили тако да могу да буду извор профита и сваке врсте манипулације биће одузето и припојено некој светској парацркви, сви велики храмови, велелепни манастири, све што се може претворити у туризам и "сервис за манипулисање религиознима".. Преузеће продају сувенира, верског туризма, бесплатног крштења, венчања и сахрана, дотираних од режима и сл. С.Македонија је добар пример. За њом је Украјина, па Милогора, за њим иде Хрватска и Косово. Касније ће доћи на ред и остале помесне цркве где је дошло до цепања држава или нациналних раскола. Црква христова ће сачувати мање, углавном сеоске, и монтажне и девастиране храмове, где ће служити док не буде морала да крене у катакомбно деловање, што није далеко. Након тога долази Господ и свеопште Васкрсење и радост сви који су истрпели до краја и свих које Господ својом љубављу прими.
  42. 2 points
    Ако неки човјек има сто оваца па залута једна од њих
  43. 2 points
    Смејем се унапред! Лохи утврдио мој текст и применио исти метод љакључивања! Изјавио: "Упитан да ли такве Вучићеве изјаве могу додатно учврстити мишљење да храмовима у Црној Гори газдује Србија, казао је да Ђукановић најбоље зна зашто му пријатељ шаље такве поруке." Као што су Лохи и Мило пријатељи и дижу тензију због народа, овде се помиње иста ствар за АВ и Мила, да се диже тензија а да су се они за то договорили јер су пријатељи! Наравно да нисам ја Митрополита овоме учио, он је то знао без мене. Зато је пуштио буву да Мило и АВ раде на стварању аутокефалне ЦПЦ, што је лудило мозга. Знамо да АВ и Мило нису пријатељи. Питајте Шешеља. Ово је још једно од Митрополитових спиновања.
  44. 2 points
    Потписујем! Могао сам написати далеко оштрији текст, а не пада ми на памет да говорим одакле ми информације. Још сам покушао на време да преговарам са Митрополијом, одбили су. Да не помињем ову опасну коалицију са америчким владикама (и то ми се привиђа), а Амфилохије је знао моју позицију и пре Сабора и урадио је све супротно мојим сугестијама. Постоје писани трагови. Наравно да ни то нећу сада објављивати. Ово што овде неће да неки схвате да ми имамо посла са клановским менталитетом. Атанасије је објавио текст против Вартоломеја тек после Сабора, да се не би нешто десило Максиму, а који је, као што добро знамо, Вартоломејев човек. Ти људи су без части и не бране истину и правду. Њих интересује само моћ и гласови. Жао ми је једног дела наивних који падају на ове приче, али ми ни најмање није жао бојовника. Убрзо ћемо видети како ствари стоје, јер ће бити заседање Венецијанске комисије. Мило и компанија имају и план Б, али постоји могућност да падне као Порошенко, јер игра на исту карту. Друг Батовен, који се прави луд, јер само неко ко не познаје личне односе и односе снага у сабору СПЦ може да прича ове бајке. У постављеном интервјуу Амфилохије не говори ништа уопштено, него је говорио и о својој сарадњи и договарању са Милом. Милошевићевог човека, Моцарелу, пуштио је низ Морачу, а онда је узео да запева на сахрани његовог брата!
  45. 2 points
    Kad bi ja dobio informacije, koje upućuju na ovako Sročen Zoranov tekst, ja bi ga i objavio. U svakom slučaju moja odbrana bi bila bazirana i utemeljena na izvoru i ne bi me brigalo da li je ta informacija tačna Il ne, jer kad postane javna, do istine se mora doći, mnogo brže i jednostavnije, nego da ja svojim resursima otkrivam istinitost. Budući da je informacija više nego značajna, ja bi se dosetio i ovakvog načina provere istinitosti, bolje nego da ćutim i pitam se u tišini sopstvene brige.
  46. 2 points
    Сања Т.

    Да ли прељуба треба да буде криминализована?

    Ima ih... Ima! I tačno se tako zovu. Na oba pola mislim. Ponekad dok čitam (a veoma mi je drago da se čudite tome) prosto se pitam kako niste svesni kakvih (ne)ljudi ima. Znate li da se vaspitavaju (još uvek!) deca da iskoriste svakog oko sebe, a sebe "sačuvaju"... I da "ne daju na se" ? Vaspitavaju decu da sebe vide kao prvorazredne i vrhunske, a ostale niže od sebe... Čemu se posle čudimo? To ne može sutra da bude normalan partner ni na koji način, bez ozbiljne terapije.
  47. 2 points
    Dodala bih, ako dozvoliš ( ), međusobnog pomaganja. Zato što je to bitno baš zbog onog :" Oženi se da ne kuvaš, pereš, peglaš... i ostalo.... sam.
  48. 2 points
    Августин

    Да ли прељуба треба да буде криминализована?

    У сврху помаганја и заједнице и у сврху духовног узрастанја.
  49. 2 points
    БанеЛ

    Свакодневна читања

    Недеља Силаска Светог Духа на Апостоле - Педесетница - Духови На веч. Број. XI, 16—17, 24—29. Рече Господ Мојсију: Сабери ми седамдесет људи између старешина Израиљевих, које знаш да су старешине народу и управитељи његови, и доведи их к шатору од састанка, нека онде стану с тобом. Тада ћу сићи и говорити онде с тобом, и узећу од духа који је на теби и метнућу на њих, да носе с тобом терет народни и да не носиш ти сам. И Мојсије изиђе и рече народу речи Господње; и сабра седамдесет људи између старешина народних, и постави их око шатора. И Господ сиђе у облаку и говори к њему, и узевши од духа који беше на њему метну на оних седамдесет људи старешина; и кад дух дође на њих, пророковаху, али више никад. А два човека осташе у логору, једном беше име Елдад, а другом Модад, на које дође дух, јер и они беху записани, али не дођоше к шатору, и стадоше пророковати у логору. И дотрча момак, те јави Мојсију говорећи: Елдад и Модад пророкују у логору. А Исус, син Навин, слуга Мојсијев, један од момака његових, рече говорећи: Мојсије, господару мој, забрани им. А Мојсије му одговори: Зар завидиш мене ради? Камо да сав народ Господњи постану пророци и да Господ пусти дух свој на њих! Јоил. II, 23—32. Овако говори Господ: синови сионски, радујте се и веселите се у Господу Богу свом, јер ће вам дати дажд на време, и спустиће вам дажд рани и позни на време. И гумна ће се напунити жита, а каце ће се преливати вином и уљем. И накнадићу вам године које изједе скакавац, хрушт и црв и гусеница, велика војска моја, коју слах на вас. И јешћете изобила, и бићете сити и хвалићете име Господа Бога свог, који учини с вама чудеса, и народ мој неће се посрамити довека. И познаћете да сам ја усред Израиља, и да сам ја Господ Бог ваш, и да нема другог, и народ мој неће се посрамити довека. И после ћу излити дух свој на свако тело, и прорицаће синови ваши и кћери ваше, старци ће ваши сањати сне, младићи ће ваши виђати виђења. И на слуге ћу и на слушкиње у оне дане излити дух свој; И учинићу чудеса на небу и на земљи, крв и огањ и пушење дима. Сунце ће се претворити у таму и месец у крв пре него дође велики и страшни дан Господњи. И сваки који призове име Господње спашће се. Јез. XXXVI, 24—28. Овако говори Господ: Узећу вас из народа, и покупићу вас из свих земаља, и довешћу вас у вашу земљу. И покропићу вас водом чистом, и бићете чисти; ја ћу вас очистити од свих нечистота ваших и од свих гадних богова ваших. И даћу вам ново срце, и нов ћу дух метнути у вас, и извадићу камено срце из тела вашег, и даћу вам срце месно. И дух свој метнућу у вас, и учинићу да ходите по мојим уредбама и законе моје да држите и извршујете. И наставаћете у земљи коју сам дао оцима вашим, и бићете ми народ и ја ћу вам бити Бог. На јутр. Јн. 65 зач. (XX, 19-23). Кад би увече онога првога дана седмице, и док су врата била затворена, гдје се бијаху ученици његови сакупили због страха од Јудејаца, дође Исус, и стаде на средину и рече им: Мир вам! И ово рекавши, показа им руке и ребра своја. Тада се ученици обрадоваше видјевши Господа. А Исус им рече опет: Мир вам! Као што је Отац послао мене, и ја шаљем вас. И ово рекавши, дуну и рече им: Примите Дух Свети! Којима опростите гријехе, опраштају им се; и којима задржите, задржани су. На Лит. Дап. 3 зач. (II, 1-11). У дане оне, кад се наврши педесет дана, бијаху сви апостоли једнодушно на окупу. И уједанпут настаде шум са неба као хујање силнога вјетра, и напуни сав дом гдје они сјеђаху; и показаше им се раздијељени језици као огњени, и сиђе по један на свакога од њих. И испунише се сви Духа Светога и стадоше говорити другим језицима, као што им Дух даваше да казују. А у Јерусалиму борављаху Јудејци, људи побожни из свакога народа који је под небом. Па кад настаде ова хука, скупи се народ, и смете се; јер сваки од њих слушаше гдје они говоре његовим језиком. И дивљаху се и чуђаху се сви говорећи један другоме: Гле, зар нису сви ови што говоре Галилејци? Па како ми чујемо сваки свој језик у коме смо се родили: Парћани и Миђани и Еламити, и који живе у Месопотамији и Јудеји и Кападокији, у Понту и Азији, у Фригији и Памфилији, у Египту и крајевима Либије близу Кирине, и дошљаци Римљани, и Јудејци и прозелити, Крићани и Арапи, чујемо гдје они говоре на нашим језицима о величанственим дјелима Божијим? Јн. 27 зач. (VII, 37-52; VIII, 12). У посљедњи велики дан Празника стајаше Исус и повика говорећи: ко је жедан нека дође мени и пије! Који у мене вјерује, као што Писмо рече, из утробе његове потећи ће ријеке воде живе. А ово рече о Духу кога требаше да приме они који вјерују у име његово, јер Дух Свети још не бјеше дат, зато што Исус још не бјеше прослављен. А многи од народа, чувши ту ријеч, говораху: Ово је заиста Пророк. Други говораху: Ово је Христос. А једни говораху: Зар ће Христос доћи из Галилеје? Зар не рече Писмо да ће Христос доћи од сјемена Давидова и из села Витлејема гдје бјеше Давид? Тако настаде раздор у народу због њега. А неки од њих хтједоше да га ухвате; али нико не метну руку на њега. Дођоше пак слуге првосвештеницима и фарисејима, и они им рекоше: Зашто га не доведосте? Слуге одговорише: Никада човјек није тако говорио као овај човјек. Тада им одговорише фарисеји: Зар сте се и ви преварили? Вјерова ли ко у њега од главара или од фарисеја? Него народ овај који не зна Закон, проклет је! Рече им Никодим, који му је долазио ноћу и бјеше један од њих: еда ли Закон наш суди човјеку докле га најприје не саслуша и дозна шта чини? Одговорише му и рекоше: Да ниси и ти из Галилеје? Испитај и види да пророк из Галилеје не долази. Исус им опет рече, говорећи: Ја сам свјетлост свијету; ко иде за мном неће ходити у тами, него ће имати свјетлост живота. Недеља Педесетнице - Мисли за сваки дан у години - Свети Теофан Затворник Свршила се икономија кашег спасења! Дејства свих Лица Пресвете Тројице у овом делу су од сада ступила на снагу. Што је благоволео Бог Отац, што је у себи испунио Син Божији – сада је Дух Свети сишао да удели верујућима. Јер, спасење наше је по предзнању Бога Оца, освећењем Духа за послушање и кропљење крвљу Исуса Христа (1.Пт.1,2). Тога ради се и крштавамо у име Оца и Сина и Светога Духа, обавезујући се да држимо све што нам је заповедио Господ (Мт.28,19-20). Они који не исповедају Пресвету Тројицу, не могу имати удела у спасоносним дејствима Њених Лица, и стога – ни спасење не могу стећи. Слава Оцу и Сину и Светоме Духу, Тројици једносуш(т)ној и нераздељној, која нам је предала исповедање о себи! „Оче Сведржитељу, Слове и Душе, у трима Ипостасима пресуштаствено и пребожанствено сједињавајуће јестаство, у Тебе се крстисмо и Тебе благосиљамо у све векове“.
  50. 2 points
    . Da se ipak podsetimo sta je ko tog 13. juna rekao i ponovo prosudimo da li je bas veoma moguc takav razvoj dogadjaja!? Ocigledno je da imamo dve tako suprotne objave, jedna preteska optuzba na glavu m.Amfilohija, a druga pak od m.Amfilohija na racun aktuelne CG vlasti. Tesko da su obe nesmislene. Naravno ne treba zaboraviti i stav Поуке.орг инфо: Otac Zoran ima svoj način pisanja i projavljivanja stavova, mislimo da je sve veoma preterano. Verujemo da ne grešimo. .

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...