Jump to content

Најбољи чланови

  1. angst

    angst

    Члан


    • Points

      13

    • Број садржаја

      1155


  2. w.a.mozart

    w.a.mozart

    Члан


    • Points

      12

    • Број садржаја

      21631


  3. Александар Милојков

    • Points

      8

    • Број садржаја

      18861


  4. Anette

    Anette

    Члан


    • Points

      7

    • Број садржаја

      1995


Популаран садржај

Showing content with the highest reputation on 02/05/12 in all areas

  1. Да нисте мислили да то буде нешто у овом фазону? 0110_hahaha
    5 points
  2. dva muskarca zele,jedna zena zeli,jedna ne zeli...eto,taman.,smuvaju se-muskarac i zena sto zele,a ovaj drugi se potrudi da ubijedi ovu drugu sto ne zeli,da pozeli :lol:
    5 points
  3. Докле год постоји једно здравоодносно међупрожимање између скупа разних обичаја и Цркве, неће бити онтолошко-егзистенцијалних проблема јер ће се пред светлосно-благодатним приматом и догматском провером Цркве сваки обичај показати какав јесте по суштини садржаја који поседује и нуди. Проблем настаје онога тренутка када се обичај претвори у циљ сам по себи изван Цркве или под маском декларативно-психолошке али не и саборно-еклисиолошке вере (чувена је фраза за људе да јесу побожни али не и црквени). Зато није чудно запазити присуство бројних обичаја сумњивог порекла а да се мало ко пита шта обичаји говоре и значе, него и тамо где има упитаности остаје неки непријатно-вербални шамар (као да је срам показивати мало интелектуалног адреналина) у стилу: „Ћути, тако су рекли, ваља се!“. Суштину „обичајног права“ можемо упоредити са игром „глувих телефона“. Једна локација (нација, град, варош, село) кроз одређену личност измишља или наставља да традиционално пласира неки обичај другој локацији (нација, град, варош, село) и личности (да не улазимо сада у мотиве због чега је неки обичај популаран: носталгија, патетика, морал, сентимент, сујеверје или можда и нешто позитивно-треће по безазлености). Друга локација и личност, немајући критички приступ шта неки обичај јесте по садржају и која је његова порука, инфантилно прихвата обичај, додаје нешто од свог ума и својих обичаја, па шири на трећу локацију (синдром глувих телефона). Попут „интернета“ мрежа обичаја се шири. На крају долази до трења и ривалства између локација чији је обичај исправнији и верски меродавнији. А све се то дешава јер је улога Цркве сведена на периферну егзистенцију док су обичаји преузели канцерогену превагу над стварношћу Цркве. Отуда имамо толико обоготворавања самих обичаја. Дакле, не ради се нужно о искорењивању обичаја (има то своју топлину са најмилијима када је реч о заједничарењу, мада сам убеђења да народ ништа не би изгубио и када не би задржао такав обичајни континуитет под условом да очува своју Црквену припадност) већ се ради о преображењу обичаја благодатним утеловљењем у богочовечански организам Цркве. Докле год измиче Литургијско искуство као богодоличан етос (благодатни обичај) дотле ћемо и даље неговати паганске култове који паразитирају на рачун Цркве. Није, примера ради, зло у томе ако неко устаје рано да секиром цепа бадње дрво, већ ако тог истог ранораниоца мрзи или вређа заинтересованост да доласком у Цркву крунише своје постојање сједињењем са Богом. Из такве перспективе, лако можемо уочити промашај вере тј. верујућих, јер се у том случају вера не одражава у свом архетипском носиоцу Христу, него остаје унутар себе да се креће у неком стилу сујеверне здравице „дугог живота и среће“. Нажалост, код љубитеља обичаја затичемо ревност за форму али не и за суштину као некада код фарисеја којима је свако слово закона било прече од смисла самог закона који је указивао на другог. Исти контекст можемо применити и на друге видове празновања: чесница, полазник, коринђање, итд. У неким местима се обичаји толико пустили корење да се чак и пред отвореним гласом Јеванђеља не допушта богоедукација јер је прече предање које није црквено. Неки чувају бадњак и по 30. година јер им је деда тако рекао (?). Негде је обичај богата трпеза и мноштво званица али нимало односа са гостима. Негде је обичај пуштање стоке, негде препадање секиром воћки да би и даље рађале, итд. Колико тек паганских митова можемо наћи код људи који су обоготворавали и светитеље не улазећи у домен њиховог богослужења а чега смо сведоци и данас; као да је тобоже сама замисао светих била да укажу на себе а не на Бога. Исту релацију затичемо и на феномену крсних слава. Српски народ је до примања православне вере у 9. веку заснивао своју веру на паганским и многобожачким митовима. Пошто се тај утицај паганизма на Црквено тло одржао и за време Св. Саве, он почиње да уводи прослављање светитеља у Христу као опозицију другим идолима који су у то време постојали. Такође, постоји податак да и за време Турског ропства, Срби нису увек имали слободу вероисповести, па се уместо одласку у Цркву на Литургију прибегавало „кућном богослужењу“ у напору да се одржи континуитет Литургијског сабрања, где би домаћин куће на неки начин иконизовао свештеника а колач и вино замену за Евхаристију. Такође, узимам у обзир и то да друге православне земље немају крсну славу (Бугари, Румуни, Грци, Руси…). Пуно је Срба који се диче својом побожношћу у „крсно-славском“ уместо у Литургијском смислу и нажалост још увек у многим деловима Србије постоји паганско наслеђе које се рефлектује на живот Цркве као непроменљиво „предање“ сумњивог порекла. Изван Цркве, дакле, имамо призор да сваки обичај умножава себе кроз калемљење на неки стари или нови обичај уместо да се сам накалеми на Божије постојање. Зато је и Христос знао корити:„Јер остависте заповести Божје, а држите обичаје људске, прање жбанова и чаша; и друга многа таква чините. И рече им: Добро укидате заповест Божју да свој обичај сачувате.“ https://upodobljavan...ba%d0%b2%d0%b0/
    4 points
  4. DIDULINKA,TANJAC,DUŠA,TAISA,MAMICA FORUMSKA,MART,SILE,AKVI,AVOKADO... ITD
    3 points
  5. w.a.mozart

    Za Crkvu nema neželjene trudnoće

    Улази забринута жена код свог гинеколога и каже: „Докторе, имам озбиљан проблем и очајнички ми је потребна ваша помоћ. Моја беба још нема ни годину дана, а ја сам опет трудна. Не желим друго дете тако брзо.“ „Шта хоћете да урадим?“, упитао је доктор. „Желим да прекинете моју трудноћу. Рачунам на Вас.“ Доктор је мало размислио и одговорио: „Имам боље решење за Ваш проблем. Сем тога мање је опасно.“ Жена се осмехнула мислећи да ће доктор да прихвати њен захтев. Доктор је наставио: „Видите, да не би морали да водите рачуна о два детета у исто време хајде да убијемо ово што вам је на рукама. На тај начин можете да се одморите пре него се друго роди. Ако већ треба да убијемо једно, све једно је које убијемо, јел тако? Сем тога нема никаквог ризика за Вас ако убијемо ово које вам је на рукама.“ Жена је узвикнула: „Не, докторе! Ужас! Злочин је убити дете! „Слажем се“ рече доктор, „али мени се чинило да Вама то не смета, зато сам Вам предложио најбоље решење.“ Доктор је успео да убеди маму да нема разлике између убиства рођеног или нерођеног детета. Злочин је исти!
    3 points
  6. w.a.mozart

    Kako zamišljam carstvo Božije...

    vreme u eshatonu... paaa... ustajanje oko 10 i doručak za vreme liturgije na koju ne moraš da ideš jer je stalno tu... uz doručak,najnovije vesti iz štampe-doručak sa Julijanom apostatom,ćaskamo o njegovim luckastim potezima i smejemo se kako je mogao da se tolko ispali-odmah nakon toga igram PES 2012 sa Elenom Vajt i dok joj dajem 17. gol umiremo od smeha kako je mogla toliko da se ispali.... posle toga,ženi kažem da iskulira malo lol i šetnjica sa Heseom po parku...umiremo od smeha kako nije provalio neke stvari... tu je i Niče koji šeta sa Zizjulasom po istom parku,jave nam se i zovu nas na kapućino i jegermajster-mi ih ispalimo lol jer nas čeka Nikola Kavasila sa Nikolom Djolovićem... kasnimo već 10 minuta i oni su nervozni jer vreme je -večnost lol ... Zatim,posle pićenceta,Hese i Kavasila pale na koktel parti kod Betovena a ja sa Nikolom palim na ručak kod Bogorodice na domaću pitu sa spanaćem... bolje da ne pričam ko je sve tu bio... nakon toga dremka pa zatim popodnevni koncert-ja i mocart sedimo u prvom redu a diriguju sveta Trojica... opera-Figarova ženidba,zavesa je spuštena ali mi vidimo kao da je nema,pored nas je Vagner i svi se smejemo jer je do njega i Čarli Čaplin ... na violinama su Marko Aurelije,Sartr,Beket,D.H.Lorens i Dokins a prate ih violončela-Darko V i Selindžer... flaute drže Pedja i Avokado ... mrzi me više da pišem ali ću neki dan sesti i pretvoriti ovo u neki lep sastav... LOL p.s. zamislite tek milijarde onih koje nismo upoznali a znaćemo ih SVE
    3 points
  7. drvce

    Велики прасак?

    ...nevezano za pocetnu temu, ali, nema veze, znam iz prve ruke koliko je to lako! SF filmovi & literatura su nas malo razmazili baratajuci sa mogucim i nemogucim fizikama bez (detaljnijih) objasnjenja, pa nam nije bas najjasnije sta je (danas) neizvodljivo, a sta je nemoguce. Evo jednog simulatora putovanja granicnom brzinom (koja je spustena zarad prezentacije na 1m/s): A, ovde je primer kako da se "probije" brzina svetla! da ne prvi zakljucak je ok, drugi nije. http://www.polovniud...matickog-smera/
    3 points
  8. Juan Valdez

    Атеизам и тоталитаризам

    Нисам. Стигао сам негде на пола (није баш физика, али ту је негде), па сад мењам државу, па самим тим морам и универзитет. За коју годину, ако Бог да.
    2 points
  9. Za mene je jedan od najvećih Bah,njegova kompozicija Orchestral Suite No. 3 in D Major mi je Iže Heruvimi u notama. Iz nekog razloga sam uvjek uživao slušajući Vivaldija,možda zbog neobične lepršavosti koja vlada u njegovim melodijama...njegova violina je neodoljiva Mozart se podrazumijeva. da ne idemo dalje... Evo malo Vivaldija :
    2 points
  10. Miriam R. ميريام

    Misli i izreke o braku

    Brak je za mene nešto uzvišeno i sveto..zajednica u kojoj se dvoje supružnika sjedinjuju u jedno, darivaju su jedno drugome u bezgraničnoj i nesebičnoj ljubavi..
    2 points
  11. Dragi

    Све више самаца

    Šta mislite, da o. Ivan pokrene jednu internet berzu za samce..? B)
    2 points
  12. Анастасија

    Страсти и борба са њима

    Gomila nezaposlenih je stajala u redu ne bi li dobila posao da čisti sneg i malo zaradila za svoje porodice i sebe.A to što nismo disciplinovani kao Japanci,kojima svaka čast i za rad i za disciplinu,pa jednostavno ovo smo mi.Oni imaju potpuno drugačiju kulturu življenja , gde je disciplina duboko utkana i kojima je pokazivanje jakih emocija bilo pozitivnih ili negativnih na javnom mestu ravno nevaspitanju i nekulturi.Bez obzira na sve mane koje imamo ,a imamo ih i te kako,mi smo srčan narod,narod koji ima smisla za humor i kad mu je najteže ... narod koji obožava da čisti sneg.
    2 points
  13. drvce

    Велики прасак?

    Evo i brzog kursa umesto sporog citanja dosadnih udzbenika:
    2 points
  14. Дејан

    Kako zamišljam carstvo Božije...

    Da,sladićemo se licem Božijim,sve ćemo gledati kroz Hrista ,uživati u beskrajnoj ljubavi i zato se nećemo smoriti
    2 points
  15. angst

    Rečnik pravoslavnog slenga....

    Несвето Тројство - Весна Пешић, Наташа Кандић, Соња Бисерко
    2 points
  16. Ко схвати Литургију, тај је схватио Бога и све тајне овога света. Што више изучавам Оце и уопште православну теологију, све више увиђам да је темељ свега што се тиче нас људи и нашег света, нашег говора о Богу и свету, нашег живљења - Литургија. Она и само она била је инспирација над инспирацијама за богословље највећих Отаца Цркве. Зато теологија није исто што и философија, иако има додирних тачака. Теологија има темељ на искуству без којег не може да постоји. Тај темељ је Литургија. А Литургија - то је постојање самог Бога. Зато, само због Литургије, могућа ја теологија, могућ је говор о Богу. Ако погледате, управо нам је Литургију и оставио Господ (Тајна Вечера), пред своје Страдање. Оставио нам је Себе (Евхаристија=Христос). Зато и можемо да говоримо о Богу, јер имамо искуство Бога, имамо Литургију на којој се сви ми поистовећујемо са Сином Божијим. А ко може знати Оца до Син? А Син, Оваплоћени и Васкрсли Син који стоји са десне стране Оца, то вам је управо Света Литургија.
    2 points
  17. Златно је правило у Цркви, када су овакве ствари у питању, да нема правила. Односно, да се сваком човеку и његовом проблему мора прићи на јединствен начин. Пастирска брига никако не иде са унификацијом. Барем не у Православљу.
    2 points
  18. angst

    Анафоре

    Анафора Cветог Јована Златоустог Достојно је и праведно Тебе певати, Тебе благосиљати, Тебе хвалити, Теби благодарити, Теби се клањати на сваком месту владавине Твоје, јер си Ти Бог неисказан, непојмљив, невидљив, непостижан, Који увек постојиш, на исти начин постојиш, Ти и Јединородни Твој Син и Дух Твој Свети. Ти си нас из небића привео у биће, и када смо отпали подигао си нас опет и ниси одустао да све чиниш док нас ниси узвео на небо и даровао нам Твоје будуће Царство. За све то ми благодаримо Теби и Јединородном Сину Твом, и Духу Твом Светом: за сва знана и незнана, видљива и невидљива доброчинства која су нам учињена. Благодаримо Ти и за ову службу коју си изволео да примиш из наших руку, иако пред Тобом стоје хиљаде Арханђела, и тма Анђела, Херувими и Серафими, шестокрили, многооки, крилати, који лакокрило лебде, победничку песму певајући, кличући, узвикујући и говорећи: Свет је, Свет, Свет, Господ Саваот, пуно је небо и земља славе Твоје; Осана на висинама, благословен који долази у име Господње; Осана на висинама. Са овим блаженим Силама, човекољубиви Владико, и ми кличемо и говоримо: Свет си и пресвет, Ти и Јединородни Син Твој и Дух Твој Свети; Свет си и пресвет, и величанствена је слава Твоја; Ти си тако заволео свет твој, да си и Сина свог Јединородног дао, да нико који верује у Њега не погине, него да има живот вечни; Који, дошавши и испунивши сав домострој спасења за нас, у ноћ у коју би предан, шта више самог себе предаде за живот света, узевши хлеб у своје свете и пречисте и непорочне руке. Благодаривши и благословивши, осветивши, преломивши, даде својим светим Ученицима и Апостолима рекавши: Узмите, једите, ово је Тело моје, које се ради вас ломи за отпуштење грехова. Амин. А исто тако и чашу по вечери, говорећи: Пијте из ње сви: ово је Крв моја Новог Завета, која се ради вас и ради многих пролива за отпуштење грехова. Амин. Сећајући се дакле ове спасоносне заповести, и свега што се нас ради збило: Крста, гроба, тридневног васкрсења, узласка на небеса, седења с десне стране и другог и славног доласка, - Твоје од твојих Теби приносећи ради свих и за све. Још Ти приносимо ову разумну и бескрвну службу, и молимо Те, и призивамо, и преклињемо: ниспошљи Духа Твога Светог на нас и на ове предложене дарове, и учини овај Хлеб пречасним Телом Христа Твога. Амин. А оно што је у Чаши овој пречасном Крвљу Христа Твога. Амин. Претворивши их Духом Твојим Светим. Амин. Амин. Амин. Да ове свете Тајне буду онима који се причешћују на отрезвљење душе, на отпуштење грехова, на заједницу Духа Твога Светог, на испуњење Царства Небеског, на смелост према Теби, не на суд или на осуду. Још Ти приносимо ову разумну службу за преминуле у вери Праоце, Оце, Патријархе, Пророке, Апостоле, Проповеднике, Јеванђелисте, Мученике, Исповеднике, Подвижнике, и за сваки дух праведника преминулог у вери. Особито за Пресвету, пречисту, преблагословену, славну Владичицу нашу Богородицу и Приснодјеву Марију, за светог Јована, Пророка, Претечу и Крститеља, за свете славне и свехвалне Апостоле, за светог (име) чији спомен славимо, и за све Твоје Светитеље, чијим молитвама посети нас, Боже. И помени све преминуле у нади на васкрсење у живот вечни и упокој их, Боже наш, где сија светлост Лица Твог. Још Ти се молимо, помени Господе сво епископство православних који правилно управљају речју истине Твоје, сво презвитерство, у Христу ђаконство, и сав свештенички ред. Још Ти приносимо ову разумну службу за васељену, за свету, католичку и апостолску Цркву, за оне који живе у невиности и часним животом, за благоверни и христољубиви народ наш, да тих и миран живот поживимо у свакој побожности и чистоти. Најпре помени Господе, преосвећеног епископа нашег (име), и даруј га светим Твојим Црквама у миру, читава, часна, здрава, дуговечна и да правилно управља речју истине Твоје. Помени Господе, град овај у коме живимо, сваки град и земљу, и оне који вером живе у њима. Помени, Господе, морепловце, путнике, болеснике, патнике, заробљенике, сужње, прогнанике и спасење њихово. Помени, Господе, оне који плодове доносе и оне који добро творе у светим Црквама Твојим, и оне који се сећају сиротиње, и на све нас ниспошљи милост Твоју. И дај нам да једним устима и једним срцем славимо и певамо пречасно и величанствено име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.
    1 point
  19. Дал је могуће да вам је ово смешно... :blink: Иначе информације ради,сценарио за ову серију,радила је Биљана Србљановић,...што већ довољно говори,колико је дебилан цео серијал
    1 point
  20. angst

    Анафоре

    Јесте оче, штета што ове теолошке теме нису популарније. Кaним се да прекуцам анафору Светог Серапиона Тмуитског.
    1 point
  21. marko_13

    Духовници или Агапе

    Ова оцена Агапеа је могла некада да стоји, али мислим да не и више, пошто се темама више приближио Трећем оку, него образованијој популацији.
    1 point
  22. Млађони

    Атеизам и тоталитаризам

    Спутава се када му не кажеш да је то нешто у шта верујеш а не апсолутна истина. Дете претендује да верује у оно што му старији кажу... не занм дал ти реко неко
    1 point
  23. Занимљиво да већина форумаша који се овде представе,готово више ништа и не пишу, и ово им дође као прва и последња порука... :-
    1 point
  24. marko_13

    Духовници или Агапе

    Наравно, слажем се са тим, али ми је још теже да пратим Агапе сада, када се сетим на каквом је нивоу прошле или пре неколико година била.
    1 point
  25. hahah, samo sto sam rekla, evo prvog kontrolora :lol:
    1 point
  26. Nije ovo loshe...em bi se pricalo i upoznavalo em bi ceo forum dolazio da "kontrolishe "situaciju, pa se ne bi deshavalo da se neko zauzet prodaje kao slobodan i tako toooooo :P
    1 point
  27. Srdjan

    Kako zamišljam carstvo Božije...

    Наравно да не. Адам је пре сагрешења могао да умре, али након њега заиста и умире. Значи треба разликовати: могућност смрти и саму смрт. Адам је пре греха имао: могућност да буде смртан, као и могућност да буде бесмртан у заједници са Богом.
    1 point
  28. Srdjan

    Kako zamišljam carstvo Božije...

    Са стварима које не знамо (као што је есхатон) треба бити опрезнији. Ово је моје мишљење... Ако у есхатону, Царству Божјем "неће постојати кретање, време, убрзање, простор итд.", онда је васкрсење велика лаж. Христос је васкрсао у телу, и наследници Царства ће васкрснути у телу. Тело мора да заузима неки "простор". Ново небо и нова земља, морају да имају "облик", да буду одређени, да се покоравају неким законима. У Царству Божијем људи су слободни, што значи, могу да се крећу ако желе. Значи да има и простора и времена и кретања и целе физике. Шта је лоше у томе што се енергија претвара из једног облика у други и на крају у топлотну енергију? Или ако човек након васксења буде у свом телу? Или ако разговара отварајући уста, а не нпр. само телепатски? Бог га је створио таквог, а не као анђела. У Царству Божијем закони створеног Божијег света неће ограничавати нашу слободу, тј. простор, време и природни закони нам неће представљати никакво ограничење. Све ће се покоравати човеку јер се човек целим својим бићем и чежњом определио да буде у љубавној заједници са Богом.
    1 point
  29. Желе Зека

    Да ли сте се причестили?

    Јутрос нисам.Али у фебруару пуно изврсних прилика!
    1 point
  30. Avocado

    Атеизам и тоталитаризам

    Kako je to grcka filozofija i kultura nastavila da postoji kao hristijanizovana a evropska civilizacija je nikla u krilu hriscanstva? Grcko-Rimska kultura i civilizacija su temelj Evrope... a hricanstvo je naravno ostavilo neizbrisiv trag...
    1 point
  31. Sinergija

    Kako zamišljam carstvo Božije...

    Колико сам ја чула у питању је до сад невиђена журка kolo2 Дај Боже свима добар провод. navijanje
    1 point
  32. Таша

    Тема јасна из прве поруке

    Bolje i tako, nego nikako
    1 point
  33. А сада право уживање... Интелектуална историја Европе- Марвин Пери
    1 point
  34. http://antiutopija.blogspot.com/2011/02/blog-post.html
    1 point
  35. Зосима

    XXXX - Девојачка клетва стиже

    Camel toe... ^-^
    1 point
  36. angst

    Анафоре

    Анафора Cветог Василија Великог Ти Који Јеси, Владико, Господе Боже Оче, Сведржитељу, Обожавани, ваистину је достојно праведно и долично величанству Светиње твоје: Тебе хвалити, Тебе певати, Тебе благосиљати, Теби се клањати, Теби благодарити, Тебе славити Јединог истински постојећег Бога, и срцем скрушеним и духом смиреним приносити Теби ово духовно богослужење наше; јер си нам Ти даровао познање Истине твоје. И ко је способан исказати моћи твоје, објавити све хвале твоје, испричати сва чудеса твоја, учињена у сва времена? Владару свих и свега, Господе неба и земље, и све твари, видљиве и невидљиве. Ти седиш на престолу славе и надгледаш бездане, Беспочетни, Невидљиви, Непостижни, Неограничени, Непроменљиви, Оче Господа нашега Исуса Христа, Великога Бога и Спаса, наде наше, Који је слика Твоје доброте, печат истоветни, Који показује у себи Тебе Оца, Логос живи, Бог истинити, предвечна Премудрост, Живот, Освећење, Сила, Светлост истинита, преко Кога се јави Дух Свети: Дух Истине, Дар усиновљења, Залог будућег наслеђа, Првина вечних добара, животворна Сила, Извор освећења, Који, сва творевина логосна и умна, укрепљавања служи Теби и узноси Ти вечни славопој, јер све и сва служи Теби. Јер Тебе хвале Анђели, Арханђели, Престоли, Господства, Начала, Власти, Силе, и многооки Херувими. Око Тебе стоје Серафими: једни са шест крила, и други са шест крила: са два покривају лица своја, са два ноге, а са два лете, и кличу један другоме неућутним устима, непрестаним славословима: Победничку песму певајући, кличући, узвикујући и говорећи: Свет је, Свет, Свет, Господ Саваот, пуно је небо и земља славе твоје: Осана на висинама, благословен који долази у име Господње, Осана на висинама. Са овим блаженим Силама, човекољубиви Владико, и ми грешни кличемо и говоримо: ваистину си свет и пресвет и нема мере величанству Светиње твоје и праведан си у свим делима својим и у свему си поступио са нама по правди и истинском суду: створио си човека узевши прах од земље и почаствовавши га ликом твојим, Боже, настанио си га у рају сладости и обећао му бесмртност живота и наслађивање вечним добрима, ако буде држао заповести твоје. Али пошто он не послуша Тебе, истинитог Бога, Саздатеља свога и би заведен змијином обманом и умртвљен својим сопственим сагрешењима, изгнао си га праведним судом твојим Боже, из раја у овај свет и вратио га у земљу од које је био узет, устројавајући му спасење кроз поновно рођење у самом Христу твом. Јер се Ти, благи Боже ниси потпуно одвратио од створења свога које си саздао нити си заборавио дело руку твојих, него си га по милосном обиљу самилости твоје посећивао на разне начине: слао си пророке; чинио си чудеса преко светитеља твојих који су Ти у сваком поколењу угодили; говорио си нам устима слугу твојих пророка, најављујући нам спасење које се имало збити. Дао си нам закон у помоћ; одредио си нам Анђеле као чуваре. А кад се наврши пуноћа времена, говорио си нам самим Сином твојим кроз кога си и векове створио, који је блистање славе твоје и обличје бића твога и све носи речју силе своје и који није сматрао за отмицу то што је раван Теби, Богу и Оцу, па ипак Он иако превечни Бог јави се на земљи и са људима поживе, оваплотивши се од свете Дјеве, понизи себе узевши обличје слуге и постаде једнак телу смирења нашег, да нас учини једнакима лику славе Његове. Јер пошто кроз човека грех уђе у свет и кроз грех смрт, то Јединородни Син твој који је у наручју Тебе, Бога и Оца, благоволи родити се од жене свете Богородице и увек Дјеве Марије, подвргнути се закону и осудити грех телом својим да би они који умиру у Адаму били оживљени у самом Христу твом. И Он живећи у овом свету даде нам спасоносне заповести и одвративши нас од обмане идолске, приведе нас познању Тебе, истинитог Бога и Оца, и стече себи нас – народ изабрани, царско свештенство, свети род. И очистивши нас водом, и осветивши нас Духом Светим даде себе у замену смрти која је нас продане греху држала у ропству; и сишавши крстом у Ад да собом испуни све и сва, покида окове смрти; и васкрсе у трећи дан и сваком телу отвори пут у васкрсење из мртвих, јер не беше могуће да Господар Живота буде држан у смрти; Он постаде првина умрлих, прворођени из мртвих, да би био Он сам све и сва, првенствујући у свему; и узишавши на небеса, седе с десне стране величанства Твога на висинама, и Он ће опет доћи да свакоме да по делима његовим. А остави нам Он као спомен спасоносног страдања свог ово што по његовим заповестима предложисмо пред Тобом. Јер пре но што ће поћи на добровољну и преславну и животворну смрт своју, Он у ноћ у коју предаваше себе за живот света, узе хлеб у своје свете и пречисте руке и показа га Теби Богу и Оцу и заблагодаривши, благословивши, осветивши, преломивши га: даде својим светим ученицима и апостолима рекавши: Узмите, једите, ово је Тело моје које се ради вас ломи за отпуштење грехова. Амин. Тако исто узевши и чашу са родом виноградским и растворивши, заблагодаривши, благословивши, осветивши: Даде својим светим ученицима и апостолима рекавши: Пијте из ње сви, ово је крв моја Новог Завета која се ради вас и ради многих пролива за отпуштење грехова. Амин. Ово чините у мој спомен: јер кад год хлеб овај једете и чашу ову пијете, ви смрт моју објављујете и Васкрсење моје исповедате. Стога и ми, Владико, сећајући се његових спасоносних страдања, животворног Крста, тридневног погребења и из мртвих васкрсења и на небеса уласка и с десне стране Тебе Бога и Оца седења, и славног и страшног другог доласка Његовог, твоје од твојих, Теби приносећи ради свих и за све, Тебе певамо, Тебе благосиљамо, Теби благодаримо, Господе, и молимо ти се Боже наш. [...] Стога, Пресвети Владико, и ми, грешне и недостојне слуге твоје, удостојени служити светом Жртвенику твом и не због праведности наше јер ништа добро не учинисмо на земљи, него због милости и самилости твоје које си богато излио на нас, смело приступамо жртвенику твом; па и предложивши предобрасце светог Тела и крви Христа Твог, Теби се молимо и Тебе призивамо, Свети над Светима, да благовољењем доброте Твоје дође Дух Твој Свети на нас и на предложене дарове ове и да их благослови и освети и покаже Хлеб овај самим пречасним Телом Господа и Бога и Спаса нашег Исуса Христа, Амин. А чашу ову самом пречасном Крвљу Господа и Бога и Спаса нашег Исуса Христа, Амин. Проливеном за живот света, Амин, Амин, Амин. А нас све који се од једног хлеба и од једне чаше причешћујемо, да сјединиш једне са другима у заједницу једног Духа Светог и учиниш да се ниједан од нас не причести светим Телом и Крвљу Христа Твога на суд или на осуду, него да обретемо милост и благодат са свима светима што су Ти од памтивека угодили: праоцима, оцима, патријарсима, пророцима, апостолима, проповедницима, еванђелистима, мученицима, исповедницима, учитељима и са сваким духом праведника у вери преминулога. Особито за Пресвету, пречисту, преблагословену, славну Владичицу нашу Богородицу и Приснодјеву Марију. За светог Јована Пророка, Претечу и Крститеља, за свете славне и свехвалне Апостоле, за светог (име) чији спомен славимо, и за све Твоје светитеље, чијим молитвама посети нас, Боже. И помени, Господе, све раније преминуле у нади на васкрсење у живот вечни и упококј их, Боже наш, где сија светлост Лица Твог. Још Ти се молимо: помени, Господе, твоју свету, католичку и апостолску Цркву, распрострту од краја до краја васељене, и даруј мир њој коју си стекао пречасном Крвљу Христа Твога, и овај свети храм утврди до свршетка века. Помени, Господе, оне што Ти ове дарове принесоше, и оне за које, и преко којих, и ради којих Ти их принесоше. Помени, Господе, оне које плодове доносе и добро творе у светим Црквама Твојим, и оне који се сећају сиротиње. Награди их Твојим богатим и небеским даровима: Даруј им место земаљских добара – небеска, место привремених – вечна, место пролазних – непролазна. Помени, Господе, оне по пустињама, и по горама, и по пећинама, и по гудурама земаљским. Помени, Господе, оне што живе у девствености, у побожности, подвижништву, честитом животу. Помени, Господе, благоверни народ наш, наоружај га оружјем истине, у даруј му победу над сваким злом, да тих и миран живот поживимо у свакој побожности и чистоти. Добре сачувај у доброти Твојој, рђаве добротом Твојом преобрази у добре. Помени, Господе, присутни овде народ, и из оправданих разлога одсутне; и по обиљу милости Твоје помилуј њих и нас: домове њихове напуни сваким добром, бракове њихове сачувај у миру и слози, децу одгаји, омладину васпитај, старце укрепи, малодушне утеши, расејане сабери, заблуделе обрати, и присаједини Твојој светој, католичкој и апостолској Цркви; ослободи мучене од нечистих духова; плови са онима што плове; путуј са онима што путују; удовице штити, сирочад заштити; сужње ослободи, болеснике исцељуј. Помени Боже оне што су под судским ислеђењем, и оне по рудницима, и оне у изгнанству, и оне на тешким радовима, и све оне што су у било каквој невољи, и нужди, и опасности. Помени, Господе Боже наш, и све оне којима је потребно Твоје велико милосрђе, и оне који нас воле, и оне који нас мрзе, и оне који нас недостојне замолише да се молимо за њих. Господе Боже наш, помени и сав народ Твој, и излиј на све богату милост Твоју, и даруј свима оно што моле за спасење. И оне које ми не споменусмо због незнања, или због заборава, или због мноштва имена, Ти сам, Боже, помени, знајући свачији узраст и име, знајући свакога од нас још од утробе матере наше. Јер си Ти, Господе, помоћ беспомоћнима, нада безнадежнима, Спаситељ витланих буром, пристаниште морепловцима, лекар болеснима. Сам буди свима све и сва, Ти који знаш сваког од нас, знаш и молбу, и дом, и потребу нашу. Избави, Господе, град овај и сваки град и земљу од глади, помора, земљотреса, поплаве, пожара, покоља, најезде туђинаца, и међусобног рата. Најпре помени Господе, преосвећеног епископа нашег (име) и даруј га светим Твојим Црквама у миру, читава, часна, здрава, дуговечна, и да правилно управља речју Истине Твоје. Помени, Господе, сво епископство православних, који правилно управљају речју Истине Твоје. Помени, Господе, по мноштву милосрђа свог, и моју недостојност; опрости и свако сагрешење вољно и невољно; и немој због грехова мојих отклонити благодат Светог Духа Твог од ових дарова који су пред нама. Помени, Господе, презвитерство, у Христу ђаконство, и сав свештенички ред, и немој посрамити никога од нас што стојимо око светог Жртвеника Твог. Посети нас благошћу Твојом, Господе; јави нам се богатим милосрђем својим; даруј нам благорастворење ваздуха и погодно време; даруј тихе кише земљи ради плодности; благослови, Господе, благошћу својом круг године; прекрати раздоре међу Црквама; угаси непријатељства међу народима; силом Светог Духа Твог сатри што скорије јеретичко бунтовање; све нас прими у Царство Твоје, покажи нас синовима светлости и синовима дана; даруј нам мир Твој и љубав Твоју, Господе Боже наш, јер си нам дао све и сва. И дај нам да једним устима и једним срцем славимо и певамо пречасно и величанствено име Твоје, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин.
    1 point
  37. Па ја не користим никакве препарате,осим природних.А чујем да су ови на нашем тржишту обично плагијати,брзо се и кваре, прескупи су. klapklap
    1 point
  38. Извињавам се,да не помисле гости да у кухињи нема прах-шећера.
    1 point
  39. АКАТИСТ И МОЛИТВЕ СВЕТОМ НЕКТАРИЈУ ЕГИНСКОМ ТРОПАР, ГЛАС 1 Силиврије изданак и Егине чувара који се у последње доба јави, врлине пријатеља искреног, Нектарија поштујмо верни као божанственог служитеља Христовог: јер точи многобројна исцељења онима који благочестиво кличу: слава Христу Који те прослави, слава Ономе Ко ти даде благодат чудеса, слава Ономе Који кроз тебе свима исцељење дарује. КОНДАК, ГЛАС 8 Православља звезду новосветлу и Цркве новостворену ограду опевајмо у весељу срдачном: јер прослављен дејством Духа, исцељење точи и благодат штедру онима који кличу: радуј се, оче Нектарије. Кондак 1 Богоизбрани Нектарије, Митрополите пентапољски и Чудотворче егински, приносимо ти мољења за болесне сроднике наше, јер си се као исцелитељ чудотворни од рака и од болести других јавио, свецелој васелени благодат дарујући. Због тога ти једним устима и једним срцем свагда кличемо: Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Икос 1 Ангела Чувара у Светоме Крштењу добивши, од младости своје к равноангелском животу си стремио, оче наш Нектарије. Сада, пак, са Ангелима гледањем Славе Божије насладошћујући се, моли свих Ангела Владику за оне који ти овако певају: Радуј се, родитеља венчаних плоде благословени! Радуј се, од утробе материне Богом освештани! Радуј се, ти који си се од детињства послушности научио! Радуј се, ти који си од младости Свето Писмо изучио! Радуј се, Божијих речи књиго надахнута! Радуј се, жива таблицо богољубља! Радуј се, за кротост и смирење Богом изабрани! Радуј се, ти који си духовнога ради учења дом свој оставио! Радуј се, јер се тебе ради бура страшна на мору утишала! Радуј се, јер се појасом твојим сломљена катарка учврстила! Радуј се, орле неболетни, умном молитвом окрилаћени! Радуј се, јелене који си изворе покајања пронашао! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 2 Видевши те како се у ваздуху молиш, монахиња нека се престраши, богољупче. Ти, пак, дар молитве скривајући, уста монахињина забраном си запечатио, Господу у срцу кличући: Алилуја! Икос 2 Ум си Христов молитвом стекао, Свети Нектарије, да разумеш шта је воља Божија - добра, угодна и савршена. Научи и нас да, на свакоме месту, без гнева и сумње, подижемо руке к Богу, да примиш од нас похвално клицање: Радуј се, ти који си у долини плача усхођење к Небу започео! Радуј се, ти који си плодове Духа донео! Радуј се, чедо Горе Атонске! Радуј се, кључу молитве Исусове! Радуј се, древне побожности светлосниче! Радуј се, граде Свете Тројице! Радуј се, благодаћу осењени! Радуј се, Херувиме огњени! Радуј се, ти који си со земљи обећана! Радуј се, ти који си у сузама сејао, а жњео са радошћу! Радуј се, ти у коме је процветала светиња Христова! Радуј се, јер је Бог кроз тебе добродејствовао! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 3 У силу Свевишњега оденувши се, оче Нектарије, силу си речи Христових потврдио: "У Царству Моме," како говори Христос, "нити се жене, нити удају", већ као Ангели на Небесима непрестано поју: Алилуја! Икос 3 Пречиста Богородица, на располагању имајући свеколику војску небеску, тебе угодниче, као Ангела у телу, за прославитеља чудеса Својих изабра. Ми, пак, Дјевин омофор над тобом видећи, са страхом и љубављу припадамо ти, кличући: Радуј се, тајанствени изабраниче Богоматерин! Радуј се, заповести Њених испунитељу! Радуј се, ти који си дух кротости од Голубице Пречисте примио! Радуј се, ти који си у песмама духовним Свагдадјеву прославио! Радуј се, ти који си да угађаш Царици Неба и земље научио! Радуј се, ти који си молитвама Матере милост у Сина стекао! Радуј се, меро праведности и палато мудрости! Радуј се, висото расуђивања и дубино смирења! Радуј се, крине егински, што нам нектар покајања истачеш! Радуј се, пчело едемска, што медом богословља нас храниш! Радуј се, мироварнице која нам миро изливаш! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 4 Када је јереј твог храма - Нектарије, у очајање пао, јер је рану од рака крвоточиву на грудима имао, ти си му се, као у телу, тад јавио и поцеловао га. Он је, пак, исцелеље добивши од тебе, који си потом невидив постао, са сузама Богу завапио: Алилуја! Икос 4 Многи чуше за дивно исцељење што си, за живота, учинио, када си се онима који, у земљи канадској, Свету Литургију служаху, у Духу Светоме јавио, Чудотворче Нектарије, и тамошњег узетог човека, к Чаши га призвавши, подигао. И тај је, по свом исцељењу, до острва Егине дошао тебе у телу сусревши, велегласно клицао: Радуј се, лекару гостољубиви и похвало Грчке! Радуј се, ти који си славу Николе Чудотворца стекао! Радуј се, реко доброте! Радуј се, милосрдни Самарјанине! Радуј се, даром чудотворења обдарени! Радуј се, ти који намучене посећујеш! Радуј се, ти који нас чудима истинитим утешујеш! Радуј се, јер оно што је другима немогуће, теби је могуће! Радуј се, јер жалости наше на радост окрећеш! Радуј се, ти који сузе са очију наших отиреш! Радуј се, ослободитељу ђавоиманих! Радуј се, исцелитељу од рака! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 5 Богопокретаном звездом покајања над васелену узишао си, оче, непрестано нам сјајећи зрацима што сакрушују људска безакоња. Обасјај и умове наше да грехе своје сагледамо и да Владику умилостивимо, појући: Алилуја! Икос 5 Чисте девојчице, архијереја свога видевши где у лепоти душе и тела пред Богом стоји и, у њему великог молитвеника и чудотворца препознавши, једногласно ти ускликнуше, Свети Нектарије: Радуј се, Христа свагдашње обиталиште! Радуј се, Духа Светога предивна ризнице! Радуј се, царско свештенство Великог Првосвештеника! Радуј се, призвани к Престолу Вечнога Цара! Радуј се, Тела Христовог сателесниче! Радуј се, Крви Свете причасниче! Радуј се, гласниче покајања! Радуј се, заступниче наш пред Богом! Радуј се, нектаре који веселиш Ангеле! Радуј се, пламену који демоне сажижеш! Радуј се, пучино милости! Радуј се, море чудеса преславних! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 6 Проповедниче Јединога Доброга, Нектарије блажени, смирио си се под моћну руку Божију и Она те узвиси. Не заборави на чеда своја, што витла их пучина узбуркана, већ их на обалу смирења изведи, да узвеличају Бога твога, појући: Алилуја! Икос 6 Просијалу светлост блаженства Христових стекао си постепено, богомудри Нектарије: кротошћу и миром, уздржањем и љубављу душу своју си просветлио, да од нас сад слушаш ово: Радуј се, ти који си ризу смирења понео! Радуј се, ти који си увреде праштањем покрио! Радуј се, ти који се мноштвом мира насладошћујеш! Радуј се, ти који си земљу кротких наследио! Радуј се, чашо плача покајнога! Радуј се, огледало чистоте срца! Радуј се, ти који си се Именом Исусовим наситио! Радуј се, ти који си се водама Светога Писма напојио! Радуј се, ти који си милост и суд објавио! Радуј се, ти који си љубављу непријатељство сакрушио! Радуј се, ти који си побожно поживео! Радуј се, ти који си правде ради прогоњен био! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 7 Желећи да човек Божији савршен будеш, Нектарије праведни, пут си непорочни изабрао: на егинском острву, као на барци, житејско море препливавши, победно си запевао Господу: Алилуја! Икос 7 Као изврсни учитељ Новог Завета си се јавио, реч Божију животом својим проповедајући: јер борба наша није против тела и крви, већ против кнеза таме овога века. Ми, пак, крепећи се у Господу, кличемо ти, богосилни Нектарије: Радуј се, храбри војниче Исуса Христа! Радуј се, рано нанета духовима злобе поднебеским! Радуј се, ти који си свеоружје Божије примио! Радуј се, ти који си бедра своја истином опасао! Радуј се, јер ноге твоје су дивне благовешћењем мира! Радуј се, јер на глави твојој чврсто стоји шлем спасења! Радуј се, штите вере којим се верни бране! Радуј се, мачу двосекли који јереси посецаш! Радуј се, победитељу који од Дрвета живота једеш! Радуј се, човече Божији над којим друга смрт власти нема! Радуј се, сведоче вере истините! Радуј се, рајска грано спасења! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 8 У теби се јави савршенство чудесно, само савршенима у љубави доступно. Усаврши љубављу душе наше, љубвеобилни Нектарије, да, у човека савршеног узраставши, Богу запојемо: Алилуја! Икос 8 Сав живећи у низини, попут ништих, на висотама си са Богом, то јест са Љубављу, пребивао. Даруј нам, о неботајниче Нектарије, познање љубави, у коме да ти певамо овако: Радуј се, јер си себе пленом љубави Божије учинио! Радуј се, јер си духовна чада своја љубављу уловио! Радуј се, јер си врат под јарам Спасов приклонио! Радуј се, ти који си бремена ближњих понео! Радуј се, у љубави укорењени! Радуј се, у милости утврђени! Радуј се, ти који си ширину и дужину Крста разумео! Радуј се, ти који си висоту и дубину Дрвета Крсног појмио! Радуј се, разумитељу љубави која разум превасходи! Радуј се, сасуде пуноте Божије! Радуј се, ти који у уму држиш све што је пречисто, доброхвално и љубави достојно! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 9 Сви Ангели и људи удивише се јављеној, у теби, светости, велики Нектарије: јер у Христу нема ни Јудејца, ни Јелина, ни роба, ни слободњака, ни мушког, ни женског, већ нова твар која Искупитељу твари поје: Алилуја! Икос 9 Беседници многоречити умукоше, животу твоме дивећи се, свети оче Нектарије, јер свет си био, а себе си грешним називао; јер си духован био, а од земнога праха си узет; јер си по смрти на Небо вазнесен био, а за живота умом у ад си сишао. Ми, пак, отворивши уста, као деца кличемо ти: Радуј се, главо, која си веру узвисила! Радуј се, уста, која посрамисте безбожје! Радуј се, око, богопознањем просвећено! Радуј се, деснице, силом Божијом укрепљена! Радуј се, ти који си охоле умове смирио! Радуј се, ти који си срца горда укротио! Радуј се, ти који си силу у немоћи јавио! Радуј се, ти који у сузама радост си пронашао! Радуј се, ти који си умро а живиш! Радуј се, ти који си земни и небески! Радуј се, семе живота горушично! Радуј се, зрели класе Васкрсења! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 10 Хотећи да спасеш душу своју, као невесту девствену си је Женику једином обручио. Сада, пак, у брачну одају Христову са хором девствених ушавши, славни Нектарије, песму појеш: Алилуја! Икос 10 Бедем си свима који прибегавају к теби, хвале достојни Нектарије, јер благодат имаш да болесне лечиш и к небескоме наслеђу узводиш: стога излечи и нас, чада твоја, и у Царство Христово нас узведи, да свецелом душом кличемо ти овако: Радуј се, старче благодатни! Радуј се, девственица путеводитељу изврсни! Радуј се, пастиру непорочни оваца непорочних! Радуј се, мудри сабиратељу бисера девствених! Радуј се, васелене духовни крманошу! Радуј се, Евхаристије пламени служитељу! Радуј се, гласе Христа смиренога! Радуј се, речи Духа саздатељског! Радуј се, у трпљењима искушани! Радуј се, невољама очишћени! Радуј се, поборниче правде Божије! Радуј се, наследниче славе Христове! Радуј се, Нектарије, Архијереју Божији! Кондак 11 Појање си Богомајци приносио, угодниче Божији, Мајком Светлости Дјеву називајући; сада, пак, просветљен савршено разумљењем тајне Оваплоћења, песму узносиш: Алилуја! Икос 11 Светлошћу божанске славе просвећенога гледамо те, Нектарије, у шатору славе: просветли одећу душа наших светотројичним сијањем, да ти непрестано појемо: Радуј се, камену драги Цареве дијадеме! Радуј се, муњо Онога Кога носе Серафими! Радуј се, јер је светла заповест очи твоје просветлила! Радуј се, јер си је више од злата и камења драгог заволео! Радуј се, сребро жежено, седам пута претопљено! Радуј се, гусле духовне и Спасова фруло! Радуј се, ти који си Име Божије у срцу своме исписао! Радуј се, ти који си љубављу подвиг вере оправдао! Радуј се, ти који си светињу Духа у телу земноме носио! Радуј се, ти који си душу, страстима изранављену, освештао! Радуј се, ти који си се праведношћу као исопом убелио! Радуј се, познањем Тројице озарени! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 12 Трудећи се, благодат од Бога ти дату умножио си, рабе Божији, добри и верни Нектарије; учини стога да и ми посао духовни обавимо и да, зараду стекавши, Христу запевамо: Алилуја! Икос 12 Славимо чудеса твоја, пречудесни Нектарије, јер се Христос у тебе богато уселио: тога ради чудотворну десницу Његову низведи на нас који ти говоримо овако: Радуј се, древних Отаца наследниче! Радуј се, Христов нови угодниче! Радуј се, Велике Цркве красото! Радуј се, надо свемира! Радуј се, ти који си себе унизио а Бог те је прославио! Радуј се, ти који последњи беше а први постаде! Радуј се, ти који си једино манастир свој знао а кога зна свецела васелена! Радуј се, ти који са славом земаљском ништа ниси имао, а који си небеску плату примио! Радуј се, ти који си, по упокојењу, непокретан лежећи, болеснога подигао! Радуј се, ти који си се многима јавио и тако плач њихов због кончине твоје прекратио! Радуј се, ти који си два златника - монаштво и свештенство, од Бога примио! Радуј се, ти који си примљено злато, са зарадом исцелења и чудеса, Христу умножено вратио! Радуј се, Нектарије, архијереју Божији! Кондак 13 О свештена главо, лекару дивни, архијереју Божији Нектарије! Прими ово мало, али усрдно мољење чада твојих, која верују благодати што је у теби. Даруј нам исцељење од болести и од вечне нас избави погибељи, да Христу Спасу нашем са радошћу кличемо: Алилуја! (Овај кодак се чита три пута, а затим икос 1: Ангела Чувара у Светоме Крштењу..., и кондак 1: Богоизбрани Нектарије, Митрополите пентапољски и Чудотворче егински...) Молитва прва О мироточива главо, Светитељу Нектарије, архијереју Божији! У време великог одступништва и безбожништва, побожношћу си просијао и сакрушио главу прегордога сатане, који нас је израњавио. Тога ради дарова ти Христос да лечиш болести неизлечиве, које нас спопадоше због безакоња наших. Верујемо: заволео те је Бог праведнога, да тебе ради нас грешне помилује, од проклетства да нас разреши, од болести да нас избави и да се по свој васелени слави страшно и преславно Име Његово, Оца и Сина и Светога Духа, сада и увек и у векове векова. Амин. Молитва друга О Свети Нектарије, оче богомудри! Прими, чувару вере православне, исповедање уста људи христоименитих, који се сабраше данас у храму благодаћу Божијом која у теби живи. Вест достиже до земље (руске/српске) да се ти, велики међу Светима угодниче Божији, јављаш на свим странама света онима који призивају име твоје и од рака исцељење болеснима дарујеш. Чусмо за јереја, твога имењака, Нектарија, који храм у име твоје подиже, са мукама великим, јер од рака на грудима тешко боловаше и крв му сваки дан из ране истицаше и страдаше он веома, али дело свето не остављаше. А ти си, Светитељу многомилостиви, са Неба изненада сишао и пред њиме се у храму појавио. Он, пак, мислећи за тебе да си сабрат и један од смртних, од тебе затражи да се за њега помолиш и рече: "Болестан сам веома, али хоћу свету цркву да подигнем, да у њој Свету Литургију макар једном одслужим заједно са парохијанима, а после нека умрем, јер се смрти не бојим." А ти си, оче, иако бестелесан беше, сузама лице своје оросио! И загрливши страдалника, целивао си га и рекао: "Не тугуј, чадо моје, јер ћеш, пошто болешћу будеш искушан, убрзо оздравити. И сви ће за чудо ово сазнати." Овај, пак, исцеливши се, разумеде с ким је говорио, али ти си тад већ невидив постао. О велики угодниче Христов, Нектарије! Тај храм је данас довршен и чудеса се твоја као море умножише! Ми схватисмо да молитве праведника треба да буду подржане нашим усрђем за службу Божију и решеношћу да за Христа умиремо, да бисмо оздравили. Моле те, оче праведни, болесна чада твоја: да се на нама испуни воља Божија, добра, угодна и савршена, јер Бог неће смрти грешника, већ да се грешник обрати и жив да буде. Ти, пак, пророче воље Божије, исцели нас благодатним јављењем својим, да велики буде Бог на Небесима и на земљи у векове векова! Амин.
    1 point
×
×
  • Креирај ново...