Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/27/11 in all areas

  1. 2 points
    Guest

    Коло сестара ЖРУ

    sa fakulteta
  2. 2 points
    Добар је, ух, баш је добар. У почетку ми је мало деловало нападно онако са крстом да долази на концерте да проповеда, али цео његов став, његов покрет, је тако добар да све долази у обзир. Вероватно су се на њега ''навикли'', и прочуло се да је добар лик, па су непосредни и блиски са њим. И оно када седи док свирају, пред крај клипа, одлично је. Све у свему, обрадовало ме је ово.
  3. 2 points
    Онако ћу...уопштено... ...не сме ово,не сме оно,не сме једно,а вала ни друго,нити нешто треће,четврто не долази у обзир,а нипошто ни пето,немој случајно да ти је шесто пало на памет,а на седмо ни у лудилу не помишљај јер ће те неизбежно довести до пошасти која се зове "осам" и коју "нико нормалан" не би узео ни у размишљање,док би употреба деветог и десетог свима доказало да је у питању твоје крајње "ментално ишчашење"...Боже,какви "савремени стручњаци" кроје капу овом свету за све и свја и на какву бљувотину ће личити ускоро овај свет,који постаје тотално и неповратно изокренут,поред свих ових силних "не-смеш-апсолутно-ништа-хуманиста" који свуда,осим у себи и свом расуђивању,виде зло и који на основу самодопадне илузије о себи као некаквој "посебној и изабраној величини",која као таква природно има за мисију "спасавања људи и света од њих самих",живе за тренутак када ће моћи,наравно,уз свесрдну политичко-финасијску потпору појединих структура,коначно избрисати сву претходну,у суштини,ретроградну историју људског рода,али апсолутно сву...наћи ће начина и ставити је под знак питања (први корак) кроз њен свеопште релативизовање и на крају,користећи параван постојања истинског и очигледног зла и у комбинацији са поменутим незадрживим процесом свеопштег вредносног релативозовања,подвести под зло (други корак) све што никад нико,ни у једној цивилзацији није сматрао за зло,а то је између осталог,и по која изнуђена и неизбежна заушкица или прутић по гузи намерно безобразном и дрско провокативном детету које једноставно неће да послуша нишпта јер је једном,али само једном,наишло на одсуство адекватне санкције када је свесно направило нешто што није у реду...а речи обичне или љубавне кудње не боле и не изазивају ништа у том и таквом случају...не значе ништа! Жели ли можда неко рећи да такве деце нема? Има их и то данас много више него икада а управо захваљујући "од колевке па до гроба свеприсутним" ткз.борцима за "људкса права" које не можеш да избегнеш где год да погледаш,где год да кренеш и шта год да урадиш...Боже сачувај и саклони!
  4. 2 points
    Физичко кажњавање као норма,принцип,као константа,не,али...понеки пут треба дете шљепнути по гузи када преврши сваку меру и ако лепа реч нема никаквог ефекта.Некада је то неизбежно и свако ко каже да није тако или нема децу или лаже.
  5. 2 points
    uros

    RON PAUL - алтернатива?

    То је одлично питање, али води у опасност да ова дискусија скроз скрене са теме па нећу да улазим превише дубоко у причу. Постоји гомила теоретских решења за тај проблем. Једно од њих је да се оно што данас обавља држава пребаци у руке приватних предузетника. Дакле ако неко не жели да сам брани сам себе и своју имовину (и своје породице итд.) он би могао за то да плати неком другом. Тако би имао фирме које би се бавиле писањем закона а на тржишту би свако могао да бира који закон сматра најквалитетнијим. Онај закон који већина људи изабере био би (фактички) правоснажан. Фирме које пишу законе би тако биле подложне тржишној конкуренцији, а сваки човек би имао слободу да отвори своју фирму и да напише своје законе (у реалности би се то претворило у запошљавање најквалитетнијих и најугледнијих правника). Друге фирме које би се бавиле обезбеђењем (што већ данас постији) би примењивале те законе. Ове фирме би такође биле подложне тржишној конкуренцији и биле би приморане да саме изграде низ ауто-"регулација" које би отклониле страх људи да ће оне да се претворе у мафијашке центре моћи (јер у супротном нико не би платио њихове услуге и оне би пропале). Итд. Проблем је међутим у томе што би овакво друштво имало низ предуслова да би могло да фунцкионише. Пре свега већина људи у њему би морала да разуме како оно фунцкионише, да разуме те принципе и да их добровољно прихвата. Данашњи етатистички менталитет већине људи ту представља енормно велику препреку. А тај менталитет је присутан из чисте навике, предуге векове смо живели у ропству (у мањој или већој мери) и једноставно нам је тешко да из темеља променимо тај менталитет. Зато и ја видим покрет око Рон Пола (и уопште јавних личности које се залажу за минималну дружаву) као први корак ка идеалном друштву. Нека остане на држави да управља законодавством и полицијом (кривочно-правни систем) али нека се све друго пребаци у руке слободних грађана. Хард-кор анархисти верују да ће свако друштво које се заснива на минималној држави неминовно да се претвори у империју (а као пример наводе САД, Римску републику, итд.). Ја не делим њихово мишљење зато што постоји једна ствар која би данашњем друштву омогућила да много дуже опстане у околностима минималне државе за разлику од ранијих примера, а то је технологија. Никада у историји човечанство није живело боље како у технолошком тако и у социјалном миљеу. Иако данас имамо ратове ако погледамо назад у историју видећемо да је ратова увек било у неупоредиво већој мери што је доносило највећу мизерију тадашњим људима. Нама је овде тешко да то видимо зато што смо до скора имали ратове, али у већини земаља на свету је ово заиста случај. Такође ћемо видети да је (просечан) материјални стандард људи порастао у огромној мери у поређењу са прошлошћу, што не значи да је ситуација идеална али значи да су околности тако добре какве никада нису биле у историји, а то је основна разлика између данашњег времена и времена америчке револуције. Мислим да ће једном када се неко велико друштво трансформише у готово слободно друштво са минималном државом материјални просперитет у том друштву до те мере да порасте да ће другим друштвима једноставно бити немогуће да се сами не трансформишу. Е онда ћемо да причамо о идеалу, о потпуно слободном друштву. За сад је то ипак предалеко.
  6. 2 points
    nishizawa

    Ateisti su nam zavidni?

    Хммм... Било би јако лепо када би све било тако једноставно... Атеиста има разних, као што се и религије међу собом разликују, и као што се и верници једне исте религије међу собом разликују. Када се оваква генерализација атеизма као појаве узме као полазиште, тешко да се могу добити иоле смислени резултати и закључци... Уосталом, далеко од тога да и саме верске заједнице, чак и оне традиционалне, не дају повода таквом агресивном атеизму. Иако заиста постоје искомплексирани појединци који према религији наступају агресивно због неке своје личне психопатологије, верујем да један незанемарљив део данашњих атеиста иступа на начин на који иступа испровоциран поступцима и изјавама људи из оквира саме Цркве... Искрено говорећи, и ја бих се на њиховом месту понекад осећао угрожено...
  7. 2 points
    Митрополит је заиста неуморан посленик на њиви Господњој. Слава Богу на таквим архијерејима!
  8. 2 points
    Nadam se da je ovo lapsus, jer inace je potpuno besmisleno pitanje... Pa valjda se zna po cemu se odrasli razlikuju od dece - odrasli se kaznjavaju na neki drugi nacin, pravnim ili zakonskim putem, a deca - buduci svesno i emotivno nerazvijena - prutom i uskracivanjem, naravno kad je i gde to stvarno potrebno... "Bezumlje je detetu privezano za srce, prutom ces ga lako otkloniti od njega" "Ne uskracuj batine sinu svojemu" Ovako govori premudri propovednik... Naravno, prut je nekada prut, a nekada zabrana i odvajanje od neceg sto je detetu omiljeno, da bi ono tim nacinom (drukcije ne moze, jer je njegov racio sasvim nerazvijen) razumelo da je povredilo ljubav onoga koji ga hrani i neguje... Ali da se deca nikad ne kaznjavaju prutom - to moze da bude MOZDA kod malog %, ali nikako i ni u kom slucaju kod svih...
  9. 1 point
  10. 1 point
    Evo,Dido samo za tebe i Dušu,da proslavimo onako malo ,skromno
  11. 1 point
    za Martija womens.gif' class='bbc_emoticon' alt='1312_womens' /> http://www.youtube.com/watch?v=pH5F0XsWaS4&feature=related
  12. 1 point
  13. 1 point
    His mission comes by way of the church, asked by the patriarch (the head of the Orthodox Church) to reach out to young people in the rock subculture. Despite the charge from on high, however, Rybko is realistic about how successful he can be. "At least they didn't throw anything," he says when asked for a self-assessment. "My job is to sow, it is up to God to cultivate. - Moscow's Punk Priest, the Rev. Sergei Rybko nisam čula lepše reči u poslednjih.............. 0205_whistling
  14. 1 point
    Guest

    Коло сестара ЖРУ

    Изволте секана , мислим да је ово мммммммммммммммммммм... 1000000001010
  15. 1 point
    Svaka čast pank ruskom svešteniku! Treba nekako zainteresovati mlade ljude za crkvu, a to se ne može na krut i hladan način! Samo napred, Oče! slava3 Modernizacija, bilo koje vrste i bilo gde, pa i u crkvi ne mora biti nešto što je unapred loše, to bi se možda, bojim se, u nekim krugovima u Srbiji moglo označiti lošim i osuditi, i to bi učinili oni koji jedino sebe smatraju ispravnim, a zaboravljaju da neko drugi sudi, neko sasvim drugi, a ne oni! Hvala na ovom postu. Ulepšao mi je veče girl_jumping
  16. 1 point
    Guest

    Коло сестара ЖРУ

    хвала секана 0442_feel 0442_feel 0442_feel ето видите како је вредна... шта желиш секана да те послужим bendoff
  17. 1 point
  18. 1 point
    Zna se ko je muškarac u kući...ŽENA! 0212_rolleyes Naručuj breeeee girl_jumping
  19. 1 point
    Александрида

    Коло сестара ЖРУ

    MartirijA? 0212_rolleyes to nam je nova drugarica :lol: :lol:
  20. 1 point
    Анастасија

    Коло сестара ЖРУ

    Šta piju žeMske? 0205_whistling Naručuj Martirija ... 0205_whistling
  21. 1 point
    Мешаш бабе и жабе... Где сте ви то учење о безгрешном зачећу убацили у Символ? Нигде. А учење "и од Сина" сте убацили у Символ, то је проблем. И то сте учинили док сте били у Цркви, тако да се не можеш извлачити на то да је то ваша одлука. Јер сте ви учење "и од Сина" начинили без консултација са читавом Цркве, тако да је то био најобичнији разбојнички чин. Оне декаденције које су се јављале након раскола су ваша унутрашња ствар. Дакле, изменили сте Символ вере сопственом иницијативом и то нема везе са иконама, Јеванђељем, анђелима и демонима.
  22. 1 point
    Augustinus

    Ateisti su nam zavidni?

    Сигурно да не треба све људе једне идеологије градирати по појединцима. Као што има фанатика у атеизму, исто тако има их и у религији. Може човек бити атеиста, а опет бољи него многи ''верници'' - ја таквих доста познајем. Проблем агресивности је једнако заступљен и код једних, и код других. Сви су му склони, и нико није имун. Питаље је само колико је коме довољно да ''пукне'', и до које је мере спреман да иде...
  23. 1 point
    Мислим да је овде само питање умерености. Родитељ је дужан да дете васпитава, а то некада подразумева и укор, казну, све оно што дете учи да акције имају своје последице и да је човек одговоран за своје поступке. Са друге стране је злостављање. Е сада, проблем настаје када држава - која треба да спречава злостављање и то апсолутно подржавам - почне да се меша нормалним људима у живот и уводи бесмислене прописе који се мешају у нормалне породичне односе.
  24. 1 point
    Ниједан закључак Саборâ, још од оног апостолског, нису доносили само људи. Формулација каже: Изволе се (или - Беше угодно) Духу Светоме и нама... Дакле, ако је Credo Цркве да Дух Свети исходи од Оца (и само од Оца), то није због тога што су неки мргудни старци седели беспослени, па правили софистичке заврзламе. Ако кажемо да Дух Свети исходи и од Сина, онда правимо разлику између Духа и Сина. Она постоји, али то је разлика у испостаси (личности, или - како католици кажу - особи), а на овај начин (на начин filioque) догађа се следеће: 1) Ако Дух и Син не настају у вечности, него прво Син, па онда Дух (јер иначе не може да Дух настане и од Сина), онда се уводи време у Бога. Прво - па онда су временске одреднице. 2) Ако се уведе време у Бога, онда Отац није извор постојања, него постоји без своје воље бесконачно. На Њега време има утицај, онда Он није слободан. 3) Ако Бог није слободан, онда он није бог. Е ту је проблем. Рмктлц је хтела да на исту разину стави Оца и Сина, и намера је била племенита. Али направили су грешку и заиста их и ставили на исти ниво, али тако да су унизили Тројицу подређујући је времену. То је то, Зајроне. Није ствар у вређању нити у православном инаћењу. Која је разлика између тога што исповеда рмктлц (било је кад Духа није било - тј. прво је био Син, па онда Дух), и онога што је Арије заговарао (било је кад Сина није било)? У жељи да се Вјерују одбрани од Арија (а није му требала никаква одбрана, само права вера и исповедање), направила је рмктлц такав каламбур који још увек не може да се расплете. И сад ти мени кажи ко је пледирао да је као Бог, па има сво знање овога света - православни или римокатолици?
  25. 1 point
    Мислим да мој потпис поткрепљује твоју мисао или обрнуто, свеједно је. :смајли_који_се_смеши:
  26. 1 point
    У томе је и јесте ствар! Ви нисте "и од Сина" Саборски увели, већ интервенцијом Франака који нису били довољно образовани, нити у могућности да схвате богословске формулације грчког и латинског језика. Након пада Рима под утицај Франака креће ваша деградација. То је политика, а не богословље и нема везе са Саборима, Оцима и сл, већ са Франачком жељом за Царством, које Германе ни данас не напушта.
  27. 1 point
    Жру пратим од како је створен. Регистрована на форуму непуних годину дана.Привукло ме је то што садржи скоро све што ми је потребно и кад ми је потребно. Одговоре на многа питања не само у вези религије, већ и свакодневног живота. Дух који влада овде је несметан и вазда оптимистичан. Ту су пријатељи који се труде да помогну, кад год затреба. Јединство влада и у смеху и у тузи. slava3 Живеле
  28. 1 point
    "А Он, приближивши се, и с љубављу, гледајући на Њу, говораше: Ходи, Ближња моја, ходи Голубице моја, ходи најскупоценији Бисеру мој, и уђи у обитељи вечнога живота... На то Пресвјета Дјева са радошћу одговори: Готово је срце моје, Боже, готово је срце моје (ПС. 107,2)" ( Из Житија Светих за 15. август Преподобни Јустин Ћелијски) О, чудеснога тајанства О, неисказане радости како Син Божији и Син Матере Своје Господ наш Исус Христос ношаше као дете на рукама у вишње обитељи белу душу Оне која Га је у утроби носила у крилу држала на рукама њихала млеком Својим хранила. Белу душу без бола чесно тело нетрулежно прима Онај који смрт у Успење претвара и гроб Собом оплени празним га оставивши на свештени ужас анђелима одасвуд принетим апостолима и тако нама у векове векова Смелу Посредницу Најближу Помоћницу Царицу Небеску Љубав Неућутну и нашу Мајку даровавши.
  29. 1 point
    Тако и ми, чим будемо почели да ходамо по води, исцељујемо губаве и слепе и да васкрсавамо мртве, можемо да ишибамо свакога ко по нашим мерилима тако нешто заслужује.
  30. 1 point
    Не, не, никако није лапсус! И даље стојим иза мојих речи, и није питање већ мој став. Уопште није битно како се кажњавају одрасли а како деца, ствар постављам сасвим другачије. Дете греши јер је дете. Одрастао човек греши јер је човек упркос што би његове грешке морале бити ређе. Једно је начинити погрешку несмотреношћу, а друго плански. Дете не планира грешку. Не говорим о грешкама које се законски санкционишу. То нема везе са децом. Упореди две исте грешке: једну је направило дете, исту грешку родитељ. У питању је нпр. просута вода по тепиху, било шта. Дете ће добити по туру, а одрасли? Ко ће њих по туру? Нико. Навела сам тривијалан пример али то је то. Опрости, али ово не могу прихватити. Аналогно овоме произилази да децу васпитавамо да би нама било добро а не њима. Ни овде не видим много смисла. Ако је моје дете добро, ја сам задовољна. Ако сам га добро васпитала, васпитала сам га пре свега да њему буде добро, а онда како сам писала - и мени као родитељу. Деца се васпитавају љубављу. Прут може да гори, и нека га ни једна мајка или отац не узимају у руке да би оставили масницу на телу свог детета, нека пруже руку да и њих заболи. Можда ће онда схватити нешто више.
  31. 1 point
    Теолошки конкуренти!? Ако ћемо тако рангирати онда су римокатолици друга лига. Монофизити исповедају исти Символ вере као и ми, да не причамо о Предњу, обредима итд. Што се христологије тиче, монофизити данас признају Халкидон уз тумачење. Што значи да готово да нема оворених питања. Дакле, они су много свеснији својих грешака од римокатолика и самим тим здравији.
  32. 1 point
    A posto radim u skoli vec godinama, neprestano vidjam decu koja eto nikad nisu kaznjavana, narocito ne prutom... Treba samo da vidis kako su - sa one cisto ljudske strane gledano - beskrajno jadna i izgubljena ta deca, istinski i potpuni promasaji ljudskosti/covecnosti...
  33. 1 point
    amin, brate
  34. 1 point
    uros

    RON PAUL - алтернатива?

    U principu da, to je ideal, i da, i ja mislim da to nikada necemo videti na ovom svetu, odnosno mozda u nekoj daljoj buducnosti. Rotbard je stvarno bio genijalac. (Narocito je interesantna paralela koju je on primetio izmedju komunisticke i (judeo)hriscanske eshatologije.)Stvar je u sustini jednostavna. Znamo (i svi se oko toga slazemo?) da moc "korumpira ljude, a apsolutna moc ih korumpira u apsolutnoj meri" (ona cuvena izreka lorda Aktona). Prema tome savrseno resenje je da se moc tj. "privilegija vrsenja nasilja" nikada ne da nikome. Ono sto vecina ljudi podrazumeva pod "anarhija" je drustvo u kome bi se ta "privilegija" jednostavno dala svakome pa se zato boje od nje. Medjutim ono sto je u realnosti "anarhija" je nasa svakodnevica, svaki put kada nesto dobrovoljno uradimo (svojom slobodnom voljom se opredelimo za nesto i onda to sprovedemo u delo) mi u stvari bivamo anarhisti. Svaki, pak, put kada nesto uradimo ne zato sto zelimo nego zato sto moramo, mi bivamo robovi. I to robovi drzave jer jedino drzava ima mogucnost da nekoga primora na nesto kroz nasilje. Bez nasilja ne bi bila u stanju nikoga ni na sta da primora. Ovo se u velikoj meri moze videti u privredi, na trzistu. Svaki put kad odemo u radnju mi svojom slobodnom voljom biramo da zamenimo novac za nesto za sta u tom trenutku smatramo da vredi vise nego taj novac. Sa druge strane prodavac svojom slobodnom voljom bira da nam to nesto proda zato sto je njemu novac vredniji nego sto je to sto nam prodaje. I pored ovoga mnogi ljudi u trgovini vide crnog djavola. Ali treba uzeti odstojanje pa pogledati sa distance kako ovaj sistem koji uzimamo zdravo za gotovo funkcionise gotovo savrseno, kako su u njemu ustvari svi ucesnici zadovoljni i svi sve rade svojom slobodnom voljom. Naravno, odredjene stvari moraju da se kupe (hrana itd.) ali cak i njih imamo slobodu da biramo od koga cemo da kupimo (osim kad drzava nekom proda monopol). Ili cak ne moramo ni da ih kupimo nego mozemo sami svoju hranu da proizvodimo. Stvar medjutim nije ogranicena samo na trziste i ekonomiju. Svaka nase delo na koje nismo primorani spada u ovu kategoriju. Na primer: obostranom slobodnom voljom sklopimo brak sa nekom osobom, imamo prijatelje koje smo slobodnom voljom izabrali, idemo u Crkvu na Liturgiju zato sto to zelimo, _odricemo_ se da bi udelili potrebitima (zato sto to zelimo), itd. Sustinski u zivotu _sve_ sto je lepo je ono sto biramo svojom slobodnom voljom, a to je ustvari anarhija (nema nikakve veze sa vlascu, drzavom, itd). Naravno i ruzne stvari u zivotu mogu da nemaju nikakve veze sa drzavom najcesce u nasim individualnim odnosima jednih sa drugima (i one se takodje najcesce desavaju kada neko u odnosu primenjuje nasilje bas kao i drzava). Problem je sto smo mi naviknuti da ocekujemo da neko sa strane dodje i resi problem nasilja nad nama od strane nekog drugog coveka. Taj od koga to ocekujemo je, naravno, drzava. Tu se ustvari nalazi glavni paradoks: necemo sami sebe da odbranimo i sama pomisao na tako nesto nam je mucna. I onda odlucimo da bi odbrambena sila koju bi mi morali da upotrebimo da bi se odbranili od necije agresije grozna stvar i odlucimo da tu silu stavimo u ruke nekog apstraktnog kolektivnog tela koje nazivamo drzava. Medjutim drzava kao takva (apstraktan pojam) ustvari ne postoji, ona nije opipljiva pojava odnosno nije licnost. Ali ono sto ona jeste je jednostavno skupina individualnih ljudi od krvi i mesa (sklonih istim tim porocima kojima je sklon i nas prvobitni agresor). Jedina razlika izmedju tih ljudi i nas je u tome sto njima ta sila i njena primena ne predstavlja nesto sto je grozno nego, naprotiv, predstavlja nesto sto je lepo i zabavno. Zelja za vlascu ustvari i jeste samo to, zelja da se na silu dominira nad drugim covekom, da se dobije licenca za nasilje koje je inace po zakonu svima drugima zabranjeno. Upravo ovde i lezi osnovni problem tzv. "minarhista" (ljudi koji se zalazu za minimalnu drzavnu upravu svedenu samo na najneophodnije institucije tipa sud i policija kao sto je odskora i Ivica). U danasnjem "civilizovanom" drustvu u kome nasilje nije dozvoljeno nigde osim na jednom mestu, sta mislite na koje mesto ce da krenu svi ljudi koji uzivaju i vole to nasilje? Upravo zato ja i jesam najblaze receno zaprepascen pojavom jednog Ron Pola u svetu politike, njegova pojava predstavlja presedan ogromnih razmera. Medjutim bilo bi krajnje naivno ocekivati da sutra osvanemo u potpuno preobrazenom i oslobodjenom drustvu. Zato treba ici korak po korak. Amerika je (nazalost) skoro jedino mesto na svetu gde ima ikakvog izgleda da se barem malo pridje ovom drustvu iz tri razloga: 1. zato sto se put od slobode ka potpunom totalitarizmu priblizava kraju pa se ljudi koji ne zele totalitarizam postepeno bude, 2. zato sto je Amerika u trenutku pobede klasicnih liberala nakon revolucije protiv engleske krune dosla na najblizu tacku u istoriji potpuno slobodnom drustvu sto je nesumnjivo ostavilo trajni pecat na mentalitet tog naroda, i 3. bas zato sto se ovo slobodno drustvo pretvorilo u suprotnost samom sebi - najmocniju imperiju u istoriji; buduci da su sve imperije dozivele krah sto vise su se priblizavale potpunom totalitarizmu, kada se tamo desi krah bar postoji slobodarski duh (odnosno slobodarska svest) u narodu koga na drugim mestima nema ni u pribliznoj meri, a koji ima kakvu-takvu sansu da prevlada. A momentum od transformisanja jedne imperije u slobodno drustvo bi sigurno pokupio i mnoge druge zemlje. Daleki istok i Indija vec uveliko idu u tom pravcu, zamislite sta bi bilo kad bi se jos skinuli sa dolara, pa kad bi jos imali i zivi uzor u koga mogu da upru prstom?
  35. 1 point
    Tigrosav

    Parada ponosa u Beogradu - 2011. !?

    Nije bolesno. Jednostavno smem da kažem ono što mnogi hrišćani misle, a ne smeju da budu direktni, već uvijaju....
  36. 1 point
    Početna zbunjenost prelazi u privikavanje i uočavanje poboljšanja 1000000001010 Malo mi nedostaje toplina starog izgleda,ali biće da sam se emotivno vezala 1405_love U svakom slučaju čestitke za uloženi trud klapklap
  37. 1 point
    girl_jumping girl_jumping girl_jumping Вратиле се моје поруке!
  38. 1 point
  39. 1 point
  40. 1 point
    Guest

    Дугме "амин!" на ЖРУ

    Лоша репутација се стиче и негатиовним поенима члана које даје Администрација. Члан после 10 негативних поена бива банован. То је најбољи знак репутације.
  41. 1 point
    Guest

    Дугме "амин!" на ЖРУ

    Приметили сте да постоји у десном углу неке поруке дугме "амин!". Кликом на то дугме, члану који је поставио неку поруку показујете поштовање и да та порука има вредност. Тако се члану подиже форумска репутација и на основу тога добија нове напредне опције, учествује у наградним играма, добија могућност да постане члан уређивачког тима... заправо показујемо да нам је стало довредних порука на форуму. Паметно користите то дугме. Сваки клик на дугме "амин!" показује коме сте дали подршку и само једном може да се подржи једна порука и свака порука се подржава посебно. Негативну репутацију смо скинули. Мислимо да није потребна нашем форуму.
  42. 1 point
  43. 1 point
    Ево шта кажу Асирсци о Несторију Jедан од тројице грчких Отаца Цркве на Истоку, Несторије се сматра као један од најистакнутијих Отаца. Међутим, ми никада не треба да заборавимо чињеницу да је Несторије дошао из Антиохије и радио у Цариграду као патријарх и да није имао ништа са нашом Црквом. Он није знао наш црквеним језик. Због своје вере постао је мученик и наша је дужност да запамтимо овог великог човека који је много пропатио због непријатељства љубоморних епископа у Александрији. Несторије је рођен 386. године у Германицији у Сирији (данас Марас у Туркој) Школован је у Антиохији. Замонашио се у манастиру Еуфрепиус, у близини Антиохије, и био је познат по својој речитости, као проповедник, а по некима и по строгости његовог живота. Када је Цариградска патријаршија остала упражњена у децембру 427, цар Теодосије је именовао Несторија, за кога су људи мислили да је други Јован Златоусти из Антиохије због свог православља и речитости. У то време било је актуелно да се сломе јеретици зарад очувања чисте вере. Као наследник богослова Теодора Мопсуестског и Диодора из Тарса, Несторије није могао да ћути и дозволи даље деловање јереси, као што су Аријанизам и Аполинарнизам. Предзимајући озбиљне кораке против јеретика, он је такође посветио велику пажњу појашњавању свом народу православне доктрине Цркве. Несторије је рушењем јеретика створио много непријатеља који су радили против њега у време Сабора у Ефесу 431. године. Настала је контроверза око термина Богородице, Мајке Божије и Несторије је био оштро критикован од стране Кирила Александријског. Није прихватао пресуду Кириловог Сабора. Према његовим сопственим речима: "Када Кирилове присталице видеше цареву силу ... они подигоше немир и неслогу међу људима викањем да је цар против Бога ... Они собом поведоше и оне што бејаху изопштени и уклоњени из манастира, због њихових живота и њихових туђих обичаја, и све који бејаху из јеретичких секти и обузети задртошћу и мржњом противу мене. И једна страст беше у свима њима, Јеврејима и паганима и свим тим сектама, и они се заузеше да треба прихватити без пропитивања, ствари које су без пропитивања мени учињене; и у исто време сви они, чак и они са којима делих трпезу и молитву и мисао, се сложише... против мене и заветоваше се један другом против мене... Ни у чему не беху подељени." Напутио је патријаршију и отишао у свој манастир у Антиохији, одакле га је 435. године протерао цар Теодосије II. Умро 451. године у пустињи. Пред смрт је написао познату књигу Bazaar of Heracleides у којој пориче јерес за коју је оптужен. Било је много разлога за крах Несторија. Један је био непријатељство са папом због Пелагианса, други је био љубомора Кирила Александријског због растућег утицаја Цариграда. Иако је имао подршку цара Теодосија II у раном делу контроверзе, није могао добити било какву подршку од краљевских дама које су биле активне у суђењу Након пажљивог проучавања Bazaar of Heracleides јасно се указује да шта год да се мисли да је био, он то сигурно није био.Штета што већина Цркава погрешно разуме његову теологију. Несторије био остављен од стране свог народа и умро је у изгнанству.Он је саветовао да се не употребљава назив Мајка Божија и учио да је Девица Марија Мајка Христа, који је био и Бог и човек. Величина Несторија је очигледно у његовој одлуци да се добровољно повуче из црквених активности. Као што његове последњи речи показују, никада није желео да ради за своју славу, већ за Божију: "My dearest desire is that God should be blessed in 0102_laugh and upon earth. As for Nestorius let him remain anathema. God grant that while cursing me men may reconcile themselves with Him." последњи пасус из његове биографије: "Rejoice for me, O desert, my beloved and my foster-parent and the home of my habitation, and my mother the land of my exile, who even after my death will guard my body into the resurrection by the will of God. 0102_laugh."
  44. 1 point
    jel ovo postaje samokritican?! dada E, šta ćeš, ne može se imat sve najednom! Mi smo heretici al bogati, vi niste heretici ali zato ništa ni nemate! Bogati ste duhom, to bi vam trebalo bit sasvim dosta. Nemate se na šta žalit! dada 400 miliona $, 500 miliona $, 600 miliona $ Koji to vi ? Ako mislis na katolike ima i vas sirotijeh kol`ko `ocete
  45. 1 point
    Да, то је био патријарх Мар Ешаи Шимун XXIII (1920 - 1975) који се 1973. године оженио, што је јако наљутило свештенство и вернике. Није био раскол, али је патријарх убијен две године касније.
  46. 1 point
    Zapravo imaju tri . Prvi raskol je bio 1552. kada se deo ACI ujedinio sa Rimom (Haldejska crkva). ACI se podelila 1968. kada je nastao raskol zbog kaledara na Arirsku Crkvu Istoka i Drevnu Arirsku Crkvu Istoka. Medjutim, Drevna Asirska Crkva Istoka je 2010. godine odlucila da predje na novi kalendar. Iako je raskol nastao zbog kalendara, jedinstva izmedju dve Asirske crkve jos uvek nema. Да, да, занимљиви подаци. Жалосно због тог раскола. Оно што је мени упало у очи то је евидентна несташица литературе о учењу АЦИ (обе гране), поготову њихови текстови... ЈЕси ли ти, Никола, успео да се снађеш у њиховим "кнума", "кјана", "парсопа"? bendoff Да, доста су шкрти што се тиче литературе Што се тиче њихових кнума, још увек их изучавам Ево још пар занимљивости: У АЦИ мушко монаштво је ишчезло у 19. веку. Данас постоје само мале женске монашке заједнице које су потчињене митрополиту Багдада. Свештеници и ђакони могу да се венчавају и пре и после рукоположења. Епископи се бирају од неожењених свештеника. Епископи, митрополити и патријарх остају неожењени после хиротоније.
  47. 1 point
    Zapravo imaju tri . Prvi raskol je bio 1552. kada se deo ACI ujedinio sa Rimom (Haldejska crkva). ACI se podelila 1968. kada je nastao raskol zbog kaledara na Arirsku Crkvu Istoka i Drevnu Arirsku Crkvu Istoka. Medjutim, Drevna Asirska Crkva Istoka je 2010. godine odlucila da predje na novi kalendar. Iako je raskol nastao zbog kalendara, jedinstva izmedju dve Asirske crkve jos uvek nema.
  48. 1 point
    Мар Шимун - породица из које су се 658. година бирали патријарси Асирске цркве истока Историја избора патријарха у Мар Шимун породици почела је 1318, почевши од патријарха Мар Тимотеја II у граду Арбил, на северу Ирака. Муслиманске власти су се често мешале у рад Цркве, покушавајући да наметну патријархе који би били њима одани. Особе које су постављане за патријархe по налогу муслимана нису биле прихватaне од верног народа и свештенства. Због тога је Асирска црква истока често остајала без патријарха. Због константног наметања кандидата за избор патријарха од стране муслимана, свештенство и верни народ су на сабору донели одлуку да избор патријарха буде у једној породици и да се патријаршијски трон преноси са колена на колено у оквиру једне породице. Част да се бирају патријарси је припала породици патријарха Мар Тимотеја II. На тај начин су осигурали патријаршијски престо и спречили даље мешање муслимана у рад цркве. Обично су нећаци наслеђивали стричеве, сем у једном случају када су убили патријарха Бенџамина 1918. на трону га је наследио његов брат Павле. Патријарх Мар Ешаи Шимун је 1975. почео да ради у правцу реформи у цркви да се елиминише пракса избора патријарха у једној породици и успостави изборни процес за изван Мар Шимун породице. Патријарси из Мар Шимун породице Тимотеј II 1318 - 1328 Динкха II 1329 - 1359 Динкха III 1359 - 1368 Шимун III 1369 - 1392 Шимун IV 1403 - 1407 Илија III 1407 - 1420 Шимун V 1420 - 1447 Шимун VI 1448 - 1490 Илија V 1491 - 1504 Шимун VII 1505 - 1538 Ешајов Шимун VIII 1538 - 1551 Динкха Шимун IX 1552 - 1558 Јоалаха Шимун X 1558 - 1580 Динкха Шимун XI 1580 - 1600 Илија Шимун XII 1600 - 1653 Ешајов Шимун XIII 1653 - 1690 Јалаха Шимун XIV 1690 - 1692 Динкха Шимун XV 1692 - 1700 Сулејман Шимун XVI 1700 - 1740 Михаил Шимун XVII 1740 - 1741 Јона Шимун XVIII 1741 - 1820 Орахарн Шимун XIX 1820 - 1860 Рувил Шимун XX 1860 - 1903 Беџамин Шимун XXI 1903 - 1918 Павле Шимун XXII 1918 - 1920 Ешаи Шимун XXIII 1920 - 1975
  49. 1 point
    Уђем данас у цвјећару да наручим бидермајер и погледах у жену која ради, спокој се огледа на њеном лицу. И тако договорим се ја с њом за цвијеће, и купим мами ружу, и оде жена да уситни новац. Тек тад се осврнух око себе, и схватих откуда мени такав пријатан осјећај у једној тако скученој просторији. У малој тамној цвјећари на зиду испред мене, доста икона, упаљено кандило, цвијеће у саксији на којој су насликани светитељи и пише "ради и вјеруј, моли се и не тугуј", какве ријечи утјехе помислих. Поглед ми се заустави на овој икони Како је дивна помислих, али ко ли је то на њој? Испод пише нешто на руском језику, не могу да схватим шта. И тада се враћа цвјећарка. Ко је то на икони, упитах, а она ће мени - то је Богородица када је имала 3 године, управо сам је добила из Русије, добила сам на поклон.Очи јој сијају док ово говори, а мени се одједном плаче. Каква радост Господе. Дозволила ми је да је усликам и ја сам морала ову своју радост да подијелим са свима вама. Одушевљена сам љепотом ове иконе. Никад ни једну сличну нисам видјела. А ви?
  50. 1 point
    Нисам "батинама" никад васпитавао своју децу. Мишљења сам да је пре свега стрпљивост најбитнија. И када мислимо да смо најуморнији или најболеснији, требамо се сетити Христових речи о деци, и не само стрпљиво, већ их искрено заинтересовано саслушати. Не би требали исповедати једно, а чинити друго. Прихватите човека какав он јесте, а указујте на грех којим је евентуално опседнут. Исто је са децом.Они су јединствене, међусобно различите личности и тако их морамо прихватити. Не постоји шаблон васпитања деце, па самим тим разговори межу родитељима могу бити само размена искустава, чиме се обогаћуу лична сазнања, из којих опитом тражимо најбољи пут за прави однос са дететом. Када се процес односа успоставља од наранијег детињства, онда ће тешко доћи до замене вредности, јер они чују, виде и осећају оно што им сами презентирамо, али на начин који је њима пријемчив, т.ј. препознају себе у нама.До 4-5 година старости, деца не подлежу утицају околине, јер су углавном под надзором родитеља. Од тог доба, па надаље, родитељи би требало да још пажљивије ослушкују своју децу, негујући однос и параметре вредности који су већ успоставили, али сада сложеније, јер више нису у односу родитељ - дете, већ и његово окружење.... Заиста је подвиг у данашње време, гајити и васпитавати децу, са било ког аспекта посматрано. Али живљењем у Богу и са Богом, све постаје једноставније. :0104cheesy: 29dz8zk 0705_read

Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×
×
  • Create New...