Jump to content
  • Иван Ивковић
    Иван Ивковић

    Зоран Ђуровић: Евергетинос - Нема митарстава

    Сатана се указа једном брату који је пао у грех и рече: "Ти ниси хришћанин."

    "Ко год да сам", - одговори брат, "ти си још гори."

    „Тачно је, бићеш у паклу“, рече Сатана поново.

    "Ти ниси мој судија," - одговори брат, "а ни Бог за мене."

    А сатана, ништа не постигавши, повуче се. А брат приневши Богу искрено покајање, поста опитним подвижником.

     



    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



     Tри-четири реченице уопштеног дијалога хришћанина и сатане из Евергетиноса не могу потврдити теза о непостојању митарстава. Има много повести из црквеног предања, житија светих, аскетских зборника, које, с друге стране, потврђују причу о митарствима.

     Постоји на Поукама једна огромна тема, ако се добро сећам, на више стотина страна, о теми митарстава. А чини ми се ппостоје и  две-три мање на исту тему. Коме је стало до аргумената и контрааргумената, тамо има доста тога.

    А сведоче и многи богослужбени текстови. Нпр. Осмогласник, који је један од основних богослужбених текстова у Цркви.

    У „Осмогласнику“ се Богородици упућују следеће молитве:
    „У час смрти моје, Дјево, из ђавољих руку ме отми, и од суда, распри и страшних мука и митарстава горких, кнеза љутог, и вечне осуде“ (петак, глас 4, песма канона 8).
    „Избави ме, Пречиста, у смртном часу од мучења ђавољих“ (четвртак, глас 4, песма 6).
    „У часу, Дјево, смрти моје од руке ђавоље и осуде, одговора и страшних мучења, митарстава горких и кнеза љутог, од огња вечног избави ме“ (уторак, глас 4, песма 8).
    „Владичице и Мајко Избавитеља, изађи преда ме у часу исхода мог када ме ваздушни духови буду мучили јер помишљу сагреших“ (петак, глас 3, песма 6).
    „Кад плотске везе душа моја буде раскидала, тада, Владичице, изађи преда ме и бестелесних непријатеља скупове разруши, и чељусти оних који хоће да ме прождеру уништи немилице, да би несметано прошао поред кнезова таме у ваздуху“ (субота, глас 2, песма 9).

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Свештеници имају дозволу и забрану проповедања од стране надлежног владике. Када дођу у другу епархију, они за проповед, предавање...морају да добију благослов владике те епархије.

    У време савремене технологије, појединци ово црквено правило заобилазе, између осталог, и постављањем видео клипова који су, наравно, доступни свима. Тиме се потире епископова учитељска власт у његовој епархији и потреба добијања благослова за одређену проповед . Било би занимљиво да ли би патр. Иринеј допустио да се ово учење проповеда у Митрополији београдско-карловачкој када би послушао овај снимак. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 30 минута, Родољуб Лазић рече

    Тиме се потире епископова учитељска власт у његовој епархији и потреба добијања благослова за одређену проповед .

    :bu:

    Богослов кападокијски 1000% у праву кад каже:

    The direction of human beings, the most variable and multifaceted of all the creatures, seems to me, without question, to be the art of arts and the science of sciences."   ( Orat. 2.16. PG 35.425)

     

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

     

    пре 2 часа, Родољуб Лазић рече

    Свештеници имају дозволу и забрану проповедања од стране надлежног владике. Када дођу у другу епархију, они за проповед, предавање...морају да добију благослов владике те епархије.

    У време савремене технологије, појединци ово црквено правило заобилазе, између осталог, и постављањем видео клипова који су, наравно, доступни свима. Тиме се потире епископова учитељска власт у његовој епархији и потреба добијања благослова за одређену проповед . Било би занимљиво да ли би патр. Иринеј допустио да се ово учење проповеда у Митрополији београдско-карловачкој када би послушао овај снимак. 

    благослов Владике треба за све и сваког, не само за проповед или попове. Дакле важи и за књиге и за верни народ.

    Већина архијереја не би одобрила овај снимак јер збуњује верни народ, а то је први задатак владике да не уноси поделе и конфззију. Јер ако у богослужбеним текстовима имамо митараства онда то није без везе.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Још као млад, један од првих православних текстова које сам читао била је прича о митарствима и сведочења о "истјазавању" душе кроз њих. Нисам ни знао да око тога постоје спорења, мислио сам да је то део званичног учења цркве.

    Међутим, моја бака, верница наравно, није знала за митарства и на моје чуђење била је чак и апсолутно равнодушна на причу о њима. Једноставно је читаву причу одбацила са "нико се није вратио са оног света, па да прича како је тамо". Тако да те приче о "слуђивању верног народа" не знам колико држе воду, јер и верни народ, ма колико био необразован, не узима баш здраво за готово све што чује у цркви.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима

    Бављење Tеологијом/науком у Православној Ц. је дијалог,  где се изучавају Текстови Отаца и износе ставови мишења, неретко се догоди где људи једни другима помогну да боље резумеју неке текстове/теме, чак и да људи измене мишљење/став итд.... кажем опет бавење науком је дијалог.... један текст/ тему могу људи унутар Цркве да виде и тумаче на различите начине....узмите само колико има неједногласности/разлике у ставовима по многим питањима на нивоу Васељенске Православне Цркве....

    Padre је у видеу укретко изнео свој став.... ко мисли да може нешто боље тачније да напише нек извовли....лако је написати овде 2 или 3 речи као неку SMS поруку.... узмите напишите текст од 7 или 25 страна или још боље припремите на youtube то што имате да кажете...па да ова тема има неки онда нормалан ток/дијалог....

     

    Ево неке студије које су директно или индиректно везане за тему: митарства

     

    Rôle du démon au jugement particulier chez les Pères by Jean Rivière, Revue des sciences religieuses Année, 1924,  4-1 pp. 43-64

    https://www.persee.fr/doc/rscir_0035-2217_1924_num_4_1_1244

    How widespread was the belief in demonic tollgates in sixth- to ninth-century Byzantium? By Krausmüller, D.,  Byzantinische Zeitschrift, 2019 112(1), 85–104

    https://sci-hub.se/10.1515/bz-2019-0006

    Tales from Another Byzantium: Celestial Journey and Local Community in the Medieval Greek Apocrypha, by Baun, J.R. Cambridge University Press, 2007

    http://libgen.rs/book/index.php?md5=9B450812E2599C32EFCEDFC08F839D4C

     “To Sleep, Perchance to Dream”: The Middle State of Souls in Patristic and Byzantine Literature by Constas, N. (2001).  Dumbarton Oaks Papers, 55, 91.

    https://sci-hub.se/10.2307/1291814

    The Byzantine Tribunals: Problems in the Application of Justice and State Policy (9th-12th c.) by Helen Saradi Revue des études byzantines Année 1995 53 pp. 165-204

    https://www.persee.fr/doc/rebyz_0766-5598_1995_num_53_1_1904

     “He Who Is at the Point of Death”: The Fate of the Soul in Byzantine Art and Liturgy by Marinis, V. (2015). Gesta, 54 (1), 59–84

    https://sci-hub.se/10.1086/679401

    HOI TELŌNAI KAI HAI PORNAI by J. GibsonSource: The Journal of Theological Studies, New Series, Vol. 32, No. 2 (October 1981), pp.429-433

    https://sci-hub.se/https://www.jstor.org/stable/23959370?Search=yes&resultItemClick=true&searchText=Gibson%20Tax%20Collectors%20and%20Prostitutes%20in%20First%20Century%20Palestine&searchUri=%2Faction%2FdoBasicSearch%3FQuery%3DGibson%2BTax%2BCollectors%2Band%2BProstitutes%2Bin%2BFirst%2BCentury%2BPalestine&ab_segments=0%2Fbasic_search_solr_cloud%2Fcontrol&refreqid=fastly-default%3Ae1f91714d5e5895f40615333da256a57

     

    И још ово... линк за чланак на Википедији.... са википедијом треба бити опрезан кад су у питању текстови...има добрих текстова али некад и не... овај текст који ћу окачити је прегледан што се тиче теме... али немам времена да проверавам цели текст као и целу библографију по реду.....

    .... ако неко жели може и ово да прочита:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Aerial_toll_house#cite_note-30

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    On 28.9.2020. at 13:43, Родољуб Лазић рече

    епископова учитељска власт

     

    On 28.9.2020. at 16:40, mario beloti рече

    Већина архијереја

    Кад је у питању "епископова учитељска власт"....најмање…..најмање половина, ако не и "већина архијереја"Епископа у Сабору у СПЦ буквално/дословно  су Теолошки/богословски полуписмени људи за данашње време/ за данашње стандарде... или како би ја то реко’ један број тих је на нивоу надри теологије.... и све ово је велика трагедија..... и шта ти људи имају да одобравају? или не одобравају?  или да се ту прича о неком тобожњем потирању  “епископске учитељске власти” кад су исти полуписмени/неписмени? Да не спомињем име - један од епископа у СПЦ особа никад у опште не проповеда, особа (човек) се не обраћа ни у Цркви а ни изван Цркве народу....и о каквој учитељској власти и каквом благослову да говоримо овде - људи да ли сте ви нормални...јер кад слијепац води слијепца, оба ће у јаму пасти....

     

    Једино од Епископа СПЦ треба издвојити владику Иринеја Бачког, умировљеног вл. Атанасија, и митрополита Амфилохија – ови људи су од науке .....пре неког времена један Грк професор на једној теолошкој школи ми је рекао да докторати које су написали, вл. Иринеј, вл Атанасије и вл. Амфилохије су одлично урађени - то су изузетни научни радови... и још сам чуо то да у то време кад је тада јеромонах Иринеј Буловићи био у Грчкој на докторским студијама да је сасвим сигурно да нико од грка није тако добро знао старогрчки језик као он.... ова тројица епископа су од науке, а све остало у Сабору СПЦ што имамо мање више је буранија кад је у питању Теологија и бављене науком.... осим ове тројице које сам горе споменуо већина осталих у Сабору мање више су туристички ишли у Грчку или на другу старну...а не да се озбиљно баве Теологијом... да сад не елаборирам у детаље аргументовано.....

     

    .....даље што се тиче благослова:  давање епископског благослова, послушности и слободе... све ово је посебна прича у СПЦ......али ево укретко да кажем нешто о теми благослова.....има их (епискпа) тако који воле да деле благослове и инсистирају на томе.... и све само да их неко пољуби у рукицу зато што it turns them on... исто има  случајева људи (један број свештеника улизица) у Цркви који буквално за све траже благослов... могуће да има неко кад треба да иде да пишки да тражи благослов од владике/владика а и он то воли... и ето то је то....

    .....код неких људи у СПЦ сами благослови и личност владике прелази у идолатрију.... ко није читао узмите читајте посланице ап. Павла који говори о идолатрји... као и на пример Апологете другог века где они говоре о многобожаком-паганском обожављу/обоготворавању, материје, материјалних предмета, животиња или пак људи.....

    Нажалост има епископа у СПЦ који су робови свог епископског чина и епископске власти  и ти праве идолатрију од овога, и клањају се овоме, уживају у идолатрији-обожавању, обоготворавању свог епископског чина и власти коју имају...

    ....дакле има епископа који воле власт и гледају на све могуће начине да ограниче униште тућу слободу – уживају у томе да се деспотски понашају, иако је то у супортности са учењем Св. Писма и свештеним списима Отаца Ране Цркве.... али с другу старну има и свештеика и лаика (као што је то очигледно овде на поукама) који тако воле да трче иза владике и да се вуку иза владике као алигаторов реп... и да за свакаве глупости траже благослов...

    ....сматрам да што се тиче теме благослова, не може робовласништво а нити анархија....тема благослова је везана са темама слободе и послушности у Цркви, а кристално је јасно шта о томе каже Св. Писмо и Оци Ране Цркве.... деспотизам је презвазиђен давних дана.... неки људи треба да се пробуде у СПЦ....

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    On 28.9.2020. at 13:32, Родољуб Лазић рече

     Tри-четири реченице уопштеног дијалога хришћанина и сатане из Евергетиноса не могу потврдити теза о непостојању митарстава. Има много повести из црквеног предања, житија светих, аскетских зборника, које, с друге стране, потврђују причу о митарствима.

     Постоји на Поукама једна огромна тема, ако се добро сећам, на више стотина страна, о теми митарстава. А чини ми се ппостоје и  две-три мање на исту тему. Коме је стало до аргумената и контрааргумената, тамо има доста тога.

    А сведоче и многи богослужбени текстови. Нпр. Осмогласник, који је један од основних богослужбених текстова у Цркви.

    У „Осмогласнику“ се Богородици упућују следеће молитве:
    „У час смрти моје, Дјево, из ђавољих руку ме отми, и од суда, распри и страшних мука и митарстава горких, кнеза љутог, и вечне осуде“ (петак, глас 4, песма канона 8).
    „Избави ме, Пречиста, у смртном часу од мучења ђавољих“ (четвртак, глас 4, песма 6).
    „У часу, Дјево, смрти моје од руке ђавоље и осуде, одговора и страшних мучења, митарстава горких и кнеза љутог, од огња вечног избави ме“ (уторак, глас 4, песма 8).
    „Владичице и Мајко Избавитеља, изађи преда ме у часу исхода мог када ме ваздушни духови буду мучили јер помишљу сагреших“ (петак, глас 3, песма 6).
    „Кад плотске везе душа моја буде раскидала, тада, Владичице, изађи преда ме и бестелесних непријатеља скупове разруши, и чељусти оних који хоће да ме прождеру уништи немилице, да би несметано прошао поред кнезова таме у ваздуху“ (субота, глас 2, песма 9).

    Fajt sa Aleksandrom Milojkovim.:ani_biggrin:

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    On 28.9.2020. at 13:43, Родољуб Лазић рече

    Свештеници имају дозволу и забрану проповедања од стране надлежног владике. Када дођу у другу епархију, они за проповед, предавање...морају да добију благослов владике те епархије.

    Само потврђујеш онај мој сурови суд о теби да си слепац код очију. Канон на који се позиваш је из времена када није било медија. Односи се на свештено лице или лаика који би физички дошао да проповеда у туђој епархији. Ако би се овај твој глупачки принцип применио данас, то би значило да Карелин, Влада Димитријевић, Конанос, Зизјулас итд. не би могли да имају штампане књиге по српским градовима или да говоре на нету, јер нису претходно узели благослов. Нема те речи која би била кадра да опише твоје безумље. 

    Ја сам добио све могуће благослове да будем учитељ и то радим. Кад сам био у Смедереву, Игњатије ми је забранио да правим емисије, и то сам одмах послушао. То је био специфичан случај, специфичне околности. Патријарх Иринеј може да ми се јави, јер има моје контакте, и да каже: Аво, немој да правиш ове клипове којима једеш душу Роћку!:D:))12:smeha:

    Не знам да ли бих пристао, јер ми је душевна храна да ти пијем крв!:)))) али би он могао да издејствује код АВ, који је издао Косово, да се замрачи јутјуб у Србији због твог душевног здравља. Мада, кад би ти био нормалан, сетио би се одмах да можеш да не гледаш моје клипове, али те неки ђаво нагони стално на грех!:)) Мазохиста си ти стари... :cheesy3:   

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    On 28.9.2020. at 13:32, Родољуб Лазић рече

     Tри-четири реченице уопштеног дијалога хришћанина и сатане из Евергетиноса не могу потврдити теза о непостојању митарстава. Има много повести из црквеног предања, житија светих, аскетских зборника, које, с друге стране, потврђују причу о митарствима.

     Постоји на Поукама једна огромна тема, ако се добро сећам, на више стотина страна, о теми митарстава. А чини ми се ппостоје и  две-три мање на исту тему. Коме је стало до аргумената и контрааргумената, тамо има доста тога.

    А сведоче и многи богослужбени текстови. Нпр. Осмогласник, који је један од основних богослужбених текстова у Цркви.

    У „Осмогласнику“ се Богородици упућују следеће молитве:
    „У час смрти моје, Дјево, из ђавољих руку ме отми, и од суда, распри и страшних мука и митарстава горких, кнеза љутог, и вечне осуде“ (петак, глас 4, песма канона 8).
    „Избави ме, Пречиста, у смртном часу од мучења ђавољих“ (четвртак, глас 4, песма 6).
    „У часу, Дјево, смрти моје од руке ђавоље и осуде, одговора и страшних мучења, митарстава горких и кнеза љутог, од огња вечног избави ме“ (уторак, глас 4, песма 8).
    „Владичице и Мајко Избавитеља, изађи преда ме у часу исхода мог када ме ваздушни духови буду мучили јер помишљу сагреших“ (петак, глас 3, песма 6).
    „Кад плотске везе душа моја буде раскидала, тада, Владичице, изађи преда ме и бестелесних непријатеља скупове разруши, и чељусти оних који хоће да ме прождеру уништи немилице, да би несметано прошао поред кнезова таме у ваздуху“ (субота, глас 2, песма 9).

    @Zoran Đurović

    A ovo ovde?

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима



    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичног сајта Српске Православне Цркве

×
×
  • Креирај ново...