Jump to content
  • Добро дошли на Живе Речи Утехе

     Желимо Вам пријатне тренутке на сајту Поуке.орг и форуму Живе Речи Утехе. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
    молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

  • Поуке.орг инфо
    Поуке.орг инфо
    Sign in to follow this  

    Свет Старог Завета - 1. део - Стеван Јовановић, Велибор Мартиновић и Вук Јовановић

      У недељу, 4. новембра 2018. године, у оквиру Разговора о вери у конаку Капеле Свете Петке, одржано је прво у низу од три предавања на тему "Свет Старог Завета" на којима ће предавачи Стеван Јовановић, Велибор Мартиновић и Вук Јовановић покушати да скицирају свет у којем се одвијају најзначајнији старозаветни догађаји. Сагледавањем одређених археолошких периода, од палеолита до средње бронзе, и указивањем на њихове одлике, лакше и прецизније ће моћи да се сагледа веродостојност старозаветних догађаја и начин настанка библијског наратива.

     


    Sign in to follow this  


    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



      Ако је Христос прва реч од Бога, а све оно пре наш покушај,  да ли у том контексту библијског старозаветног покушаја можемо гледати и на покушај нпр. Конфучија и других који су доста речи блиских Божјем закону. чак и као припрему за Христову науку, изрекли?

    Што се тиче освајања Ханана... Јерихон јесте лежао у рушевинама сто година пре доласка Божјег народа, али ако се излазак из Египта помери сто година у назад, а постоји историјска могућност, онда настанак тих рушевина описан у Библији може бити тачан, иако  је некима тешко да  верују (ту не мислим на ове дивне предаваче и људе које много уважавам и доста се слажем са њима) у надприродно рушење јерихонских зидина...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 2 минута, Благовесник рече

    а све оно пре наш покушај

    Није само наш покушај. А јесте и наш покушај у синергији са Јахвеом који се није до краја открио, но јесте делимично...

    пре 3 минута, Благовесник рече

     да ли је том Старозаветном покушају раван и покушај Конфучија и других? 

    Ни у ком случају. Откровење Израиљу јесте јединствено, а најприближније томе јесте Платонова филозофска спекулација о добром оцу, демијургу који је уобличио мрачну могућност бића и празан простор у уређени космос. Ни Буда, ни Конфучије ни Лао-Це нису имали вере у личног Бога, те би се могли на неки начин сматрати атеистима, мада можда не баш у неком строгом или савременом смислу те речи.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 28 минута, Благовесник рече

    Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

    Бог је Апсолут, итд...

    Dobro, Bog je jeste Apsolut u svim narodima, ali, da li su svi verovali u licnosnog Boga kako je pomenuo Ivan ?

    Gledam, apost.Pavle kaze,.... А слава и част и мир свакоме који чини добро, а најпре Јеврејину и Грку;...(Rimlj. 2 glava)..... ali, takodje,.....Невоља и туга на сваку душу човека који чини зло, а најпре Јеврејина и Грка;....

    Deluje da su pre Hrista, samo Jevreji i stari Grci ( i to oni koji su bili filosofski orjentisani i to verovatno samo odredjeni pravci u filosofiji, oliceni u Platonu kao najboljem predstavniku Grcke filosofije) imali predstavu o Bogu i njegovoj prirodi i karakteru.

    Dok za druge narode isti Pavle kaze,.... Они доказују да је дело закона записано у срцима њиховим, а сведоци су им за то савест и мисли којима се сами окривљују или правдају....

    To je verovatno Bog koji se javlja u razlicitim narodima kao Apsolut, tj. kao dela zakona koja su zapisana u srcima i savestima i mislima tih naroda, koji rasudjuju pravedno o coveku i stvarima.

    To je ovo sto si naveo sa Konfucijem. 

    Meni to sve tako deluje.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 36 минута, Благовесник рече

    Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

    Бог је Апсолут, итд...

    Конфучије се, колико знам, готово уопште није дотицао теолошких тема. Сво његово мудровање се исцрпљивало у етици и социјалним односима. Такође рећи да је Бог апсолут не значи ништа, јер је апсолитност својство. Ни једна источњачка представа Бога нема ништа са Јахвеом

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    "Кина" нам, Богу хвала, долази у Србију, и мислим да би било добро, наравно, не никакав синкретизам, али признати Кинезима оно што је добро у целој тој причи Конфучијеве мисије у Старозаветној ери пре Христа, и у том светлу ОБРАЗОВАТИ међурелигијски однос и дијалог. Они ће дозволити ако икоме оно једино могуће нама да хришћанско-мисионарски уђемо у Кину и унесемо Христову науку и  Христа у духовно срце  Кинеза ... ОБАВЕЗНА литература за разумевање проблема јесте ова књига коју ћу сада поставити, а вероватно вам је позната:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 10 часа, Благовесник рече

    Не учини другом оно што не желиш да други учини теби  - Конфучије.

    Дакле, што хоћете да чине вама људитако чините и ви њима: јер то је Закон и  Пророци

    - Господ Христос.

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 36 минута, Благовесник рече

    Дакле, што хоћете да чине вама људитако чините и ви њима: јер то је Закон и  Пророци

    - Господ Христос.

     

    Тао свим бићима даје живот. Врлина их храни. Материјални свет даје им облик. Околности тренутка их употпуњују. 
    Стога све у свемиру обожава Тао и уздиже Врлину. Тао се обожава и Врлина се уздиже без ичије 
    наредбе, спонтано. 
    Стога Тао свим бићима даје живот, а Врлина их храни, омогућава да расту, развијају се; 
    Пружа им уточиште, место да у миру живе, одржава, усавршава. 
    Даје им живот, а не присваја их; 
    Помаже их, а не подвргава; 
    Над њима је, а оставља их слободним. 

    -- То се назива Мистичном Врлином. 

     

    ТАО ТЕ КИНГ ( Лао Це, око 500 год. "пре" Христа, Кина )

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 3 часа, Благовесник рече

    Hristijanizacija Kine.pdf

    Исус Христос у Кинеској мисли 

     

     

     

     

    Читао. Ако си и ти пажљиво прочитао, видећеш да су језуити, прилагођавајући се кинеском јуридичком, да не кажем фарисејском духу, до те мере обесмислили проповед Кинезима, покушавајући да ускладе Христа са њиховим конфуџијанством, да је на крају и сама мисија изгубила смисао. Такође ти је јасно да је Кинезе управо конфуџијанизам спречио да појме сотириолошки смисао Христове жртве, јер како, мудровали су конфуџијанци, праведник може да страда од стране власти? Пошто се конфуџијанска праведност исцрпљује у поштовању предака, старијих, државне власти и наслеђеног поретка, поставило се питање зашто би Римљани и синедрион некога ко је праведан разапели на крст? То није могуће, јер тако нешто не дозвољава један од конфуџијанских аксиома. Дакле, Христос, мудровали су они, не може бити праведник, јер власти не прогањају праведнике, а ако није праведник, онда је разбојник, нарушитељ космичке хармоније, која се пресликава у друштвеном поретку и поштовању власти...

    Протестанти су, за разлику од језуита, треснули Кинезима у лице Библију, па је и то пропало.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 2 часа, Жичанин рече

    Тао свим бићима даје живот. Врлина их храни. Материјални свет даје им облик. Околности тренутка их употпуњују. 
    Стога све у свемиру обожава Тао и уздиже Врлину. Тао се обожава и Врлина се уздиже без ичије 
    наредбе, спонтано. 
    Стога Тао свим бићима даје живот, а Врлина их храни, омогућава да расту, развијају се; 
    Пружа им уточиште, место да у миру живе, одржава, усавршава. 
    Даје им живот, а не присваја их; 
    Помаже их, а не подвргава; 
    Над њима је, а оставља их слободним. 

    -- То се назива Мистичном Врлином. 

     

    ТАО ТЕ КИНГ ( Лао Це, око 500 год. "пре" Христа, Кина )

    Сад реч "Тао" замени речју "природа" и добићеш један етички и конзервативни, филозофски атеизам...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 3 часа, Благовесник рече

    Дакле, што хоћете да чине вама људитако чините и ви њима: јер то је Закон и  Пророци

    - Господ Христос.

     

    То је златно правило, али оно није специфично везано за старо(ново)заветно откровење. То је универзално. Кад Бог каже у Старом Завету: "Није добро да је човек сам..."-за само ово није било потребно посебно откровење, већ је довољно да човек, следећи своју природу, сам то закључи. И велики злочинци знају за ово, а тај исказ, додатно неспецификован, може да значи и да није добро да је човек сам јер неће имати киме да манипулише, кога да тлачи и третира објектом...

    Не чини другоме што не желиш да други чини теби такође, ако се не спецификује, може да има и чисто један утилитарни карактер, да би се задовољила човекова потреба за безбедношћу и социјални поредак...

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 14 часа, Благовесник рече

    Бог је Апсолут, итд...

     

    пре 13 часа, Bokisd рече

    Bog je jeste Apsolut

    Имам утисак да се не разумемо.

    Апсолут је само супстантивизирано својство, односно конкретизована, уипостазирана апстракција, својство...не природа! Ако је Бог апсолут, онда он може бити и снага, деловање, али и смрт, слога, срећа...тако су Јелини и Римљани прво ипостазирали а онда и обоготворавали апстракције:слога је постала Конкордија, срећа Фортуна, правда Јустиција, нужност је у Јелина постала Ананка, која је и Зевсу могла да испоставља захтеве...

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 53 минута, Ivan Marković рече

     

    Имам утисак да се не разумемо.

    Апсолут је само супстантивизирано својство, односно конкретизована, уипостазирана апстракција, својство...не природа! Ако је Бог апсолут, онда он може бити и снага, деловање, али и смрт, слога, срећа...тако су Јелини и Римљани прво ипостазирали а онда и обоготворавали апстракције:слога је постала Конкордија, срећа Фортуна, правда Јустиција, нужност је у Јелина постала Ананка, која је и Зевсу могла да испоставља захтеве...

     

    Da, apsolutno :D sam mislio na nesto sto je vezano za Boga koji moze da se trazi kroz pravdu, vrlinu, dobrotu i ljubav ili ovo sto kazes Ivane, konkretizovano  delovanje.( ajd, da tako kazem). Ako narodi traze na taj nacin, takvog Boga koji je ljubav i pravda , mislim da su na dobrom tragu.

    Sad, da li ce naci tog Boga koji se ogleda i projavljuje u njegovoj sopstvenoj prirodi i sopstvenoj licnosti, drugo je pitanje. Mozda nadju nesto u tragovima i sto su vise pravedniji i traze istinu, vise ce im se Bog i otkrivati, onoliko koliko sami traze i zele.

    Ali, pravo i jedinstveno otrkivenje Boga u starozavetnoj eri je bilo samo putem zaveta samog Boga sa jednim narodom tj. sa starim Izrailjom. itd.

    I, na kraju imamo full otrkrivenje Boga kao licnosti u sv.Trojici putem delovanja Isusa Hrista kroz njegovo Jevandjelje i Crkvu. itd.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 1 сат, Ivan Marković рече

    Читао. Ако си и ти пажљиво прочитао, видећеш да су језуити, прилагођавајући се кинеском јуридичком, да не кажем фарисејском духу, до те мере обесмислили проповед Кинезима, покушавајући да ускладе Христа са њиховим конфуџијанством, да је на крају и сама мисија изгубила смисао. Такође ти је јасно да је Кинезе управо конфуџијанизам спречио да појме сотириолошки смисао Христове жртве, јер како, мудровали су конфуџијанци, праведник може да страда од стране власти? Пошто се конфуџијанска праведност исцрпљује у поштовању предака, старијих, државне власти и наслеђеног поретка, поставило се питање зашто би Римљани и синедрион некога ко је праведан разапели на крст? То није могуће, јер тако нешто не дозвољава један од конфуџијанских аксиома. Дакле, Христос, мудровали су они, не може бити праведник, јер власти не прогањају праведнике, а ако није праведник, онда је разбојник, нарушитељ космичке хармоније, која се пресликава у друштвеном поретку и поштовању власти...

    Протестанти су, за разлику од језуита, треснули Кинезима у лице Библију, па је и то пропало.

    Da, takodje sam citao sam o tome, kako su jezuti pokusali da po onom Pavlovom, ...bio sam svima sve,....prilagode Jevandjelja kineskoj tradiciji i konfudjijanistvu, da je sve to otislo u potpuno drugom pravcu obesmisljavanja same Hristove zrtve na krstu.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Креирај налог или се пријави да даш коментар

    Потребно је да будеш члан ЖРУ-а да би оставио коментар

    Креирај налог

    Пријавите се за нови налог на ЖРУ заједници. Једноставно је!

    Региструј нови налог

    Пријави се

    Већ имаш налог? Пријави се овде

    Пријави се одмах

  • Вести са званичних сајтова Српске Православне Цркве



Све поруке на форуму, осим званичних саопштења Српске Православне Цркве, су искључиво лична мишљења чланова форума 'Живе Речи Утехе' и уредништво не сноси никакву материјалну и кривичну одговорност услед погрешних информација. Објављивање информација са сајта у некомерцијалне сврхе могуће је само уз навођење URL адресе дискусије. За све друге видове дистрибуције потребно је имати изричиту дозволу администратора Поука.орг и/или аутора порука.  Коментари се на сајту Поуке.орг објављују у реалном времену и Администрација се не може сматрати одговорним за написано.  Забрањен је говор мржње, псовање, вређање и клеветање. Такав садржај ће бити избрисан чим буде примећен, а аутори могу бити пријављени надлежним институцијама. Чланови имају опцију пријављивања недоличних порука, те непримерен садржај могу пријавити Администрацији. Такође, ако имате проблема са регистрацијом или заборављеном шифром за сајтове Поуке.орг и Црква.нет, пошаљите нам поруку у контакт форми да Вам помогнемо у решавању проблема.

×