Jump to content
  • Данче*
    Данче*

    Свештеник из Канаде: Ми већ живимо у Содоми и Гомори

       

      Протојереј Вјачеслав Давиденко, руководилац одбора за младе Монтреалске и Канадске епархије Руске православне заграничне цркве, без увођења новотарија налази заједнички језик са омладином. Он их учи Црквенословенском језику, чита с њима дела светих отаца и житија подвижника. И све то ради у највећем канадском граду – Торонту, где је већ одавно завладала «толерантност» и где је стасало читаво покољење младих људи којима истополни «бракови» уопште не сметају. Узимајући све то у обзир, још је радосније слушати његове речи: «Неопходно је читати “Древни патерик”, јер нам он пружа реалне животне примере и младима је то занимљиво. Они у тој књизи налазе делове, који су у непосредној вези са њиховим животом».

    – Недавно се на вашој Фејсбук страници појавио снимак на којем се Ви, у друштву симпатичних младих људи, шетате у близини Нијагариних водопада. Баш сам хтела да Вас упитам, како изгледају ти млади људи са којима разговарате о светим оцима?

    – Да то су они, то је наша омладинска група и недавно смо посетили Нијагару. То су младићи и девојке са којима редовно радимо.

    – Ви водите разговоре са младима о великом црквеном делу: «Древни Патерик или достојна сећања казивања о подвижништву светих и блажених отаца». Зашто сте изабрали баш ту несавремену тему?

    – Објаснићу Вам. Прочитали смо «Тачно изложење православне вере», Светитеља Јована Дамаскина и то се показало као сувише сложена тема за нашу групу. Зато смо узели да читамо «Древни патерик». У тој књизи су краће изложене све поуке духовног живота, подкрепљене јасним и разумљивим примерима.

    – У данашње време, многи сматрају да патерици и свети оци Цркве не привлаче младе људе и да њих такве теме не интересују.

    – Што се дела Јована Дамаскина тиче, морам да признам да је нашој групи највише мука задао део у коме Светитељ објашњава догмате о Светој Тројици и о природи Господа Исуса Христа. Једном приликом, архиепископ Монтреалски и Канадски Гаврило нам је био у посети и рекао ми је: «Оче Вјачеславе зар не мислите да је за младе ово штиво превише компликовано?» Ја сам одговорио: «Владико, све ја разумем, али ми је јако жао да сад одустанемо, кад смо већ дошли до средине књиге».

    После сам замолио децу да издрже још мало.

    Али извукли смо једну врло важну поуку из читања Јована Дамаскина. На крају читања сам им рекао: «Друштво! Сад можете да схватите сву опасност од увођења новотарија у Цркву. Ви схватате да је богословија прецизна наука и колико је страшно и неприхватљиво, када људи, како им падне на памет, говоре: “Мени се ово не свиђа, ја бих све то изменио!” Никада се не мешајте у богословске расправе, јер је богословија далеко изнад наших свакоднецних схватања.»

     

    254860.p.jpg
        

     

    С «Древним патериком» је другачије, њега обавезно треба читати. У њему се налазе реални примери и младима је то занимљиво, јер они у томе виде и повезаност са њиховим животом.

    Стално понављам да је у патерицима изложен монашки живот и да нико од нас не захтева да водимо у потпуности тако строг живот, али у тим делима се налазе оријентири и идеали, којима треба да тежимо.

    Наш живот је, до крајњих граница, испуњен разним информацијама. Опседнути смо интернетом, телефонима, компјутерима... А «Древни патерик» нам даје јарке примере из неког другог живота, који се, хвала Богу, веома разликују од онога што нас окружује.

    – Али, када савремени младићи и девојке читају, на пример, житије Преподобног Герасима, који је пребивао са лавовима у пустињи, да ли они то схватају само као неку бајку?

    – Наравно, суочавамо се и са таквим искушењима. Дешава се да неко каже: «Каква, бре, пустиња? Какви лавови?» Али то житије је светли пример саосећања! Срести лава са трном у шапи, са гнојном раном. Очистити ту рану и извадити трн, а притом се не бојати да ће вас лав напасти, за то је потребно велико саосећање и храброст.

    А у ствари, не мора то да буде лав, то може бити и човек...

    Ми посебно издвајамо добра дела, које видимо код светих отаца – према људима, али према животињама, па и према предметима.

    Сећате ли се братије Светог Пимена, када су дошли до паганске статуе, а Свети почео да баца камење на кип? Браћа га питају: «Зашто то чиниш?» Он им одговара: «Хоћете да сви живимо у манастиру?». Они сложно кличу: «Да!» «Ако будете издржљиви и стрпљиви као ова статуа, онда може. Ако не, разићи ћемо се», одговорио им је Свети Пимен.

    Рекао сам деци: «Не треба да будете статуа и да се гађате камењем, довољно је да схватите смисао стрпљења и самоконтроле, у случају да вас неко вређа и напада.»

    Ти примери су тако колоритни, да ће им се урезати у памћење и помоћи им у критичном тренутку.

    – Ко су млади са којима радите? Да ли су се родили у Канади, преселили 90-их, или су потомци старе емиграције?

    – Из старе емиграције нема скоро никог, већина њих је давно прешла на енглески језик и јако их је мало међу нама. Већина младића и девојака из наше групе се доселила овде у последње две деценије. Они су деца из последњег таласа емиграције.

    Долазе нам и млади, који не говоре руски, наша браћа која су се доселила у Канаду из других земаља, али и Канађани. Све њих занима православље, а неко од наших им преводи и објашњава шта се дешава, јер су сви састанци групе на руском.

     

    254861.p.jpg
        

     

    – Није могуће заобићи тему окружења у ком православци у Канади живе. Пре годину дана Православие.ру је објавило чланак о томе како је 35 хиљада деце из Торонта, у договору са својим родитељима, бојкотовало школу због увођења сексуалног образовања.

    – Да, тако је и било и у том погледу је ситуација јако тешка. Радећи с младима, дошао сам до сазнања да су деца, одрасла у неверујућим породицима, потпала под пропаганду хомосексуализма и других изопачености и да је врло тешко објаснити им да је то грех.

    Наша група је водила расправу у томе, а циљ је био да се објасни зашто је такав стил живота неприхватљив. Расправа је текла мирно, али било је неких који су на то реаговали агресивно и узвикивали: «Шта је то са вама?! Ви сте ненормални! Сада је хомосексуализам обична ствар и сви то прихватају!»

    Веома је компликовано допрети до таквих младих особа, јер свака наша аргументација код њих изазива гађење.

    Зато тој теми треба приступати пажљиво.

    Но, притом треба увек ствари представљати онаквим какве јесу. Ја никада не скривам своја уверења, и наша група се строго залаже за православни морал и етику, ми осуђујемо хомосексуалзиам и блуд, ванбрачне везе и абортус, све оно што се у канадском друштву прихвата као норма.

    – Тојест, Ви тврдите да се хомосексуализам у канадском друштву већ третира као норма?

    – Тако је. И добро је да су се родитељи деце, која похађају основну школу, побунили против сексуалног образовања, али остаје чињеница да су средњошколци већ одрасли у таквом окружењу. Они познају људе, који практикују такве стилове живота.

    Хвала Богу, има и тинејџера, који се редовно исповедају, причешћују и који се труде да живе православним животом.

    Ипак, већ одавно говорим да су православци у Канади на корак да буду стављени ван закона.

    Већ се на савезном нивоу региструју истополни «бракови», а у Светом Писму и Свештеном Предању стоји да је тако нешто неприхватљиво, да је то Господу мрско.

    Тако се испоставља да на богослужењу читамо Књигу, која се коси са канадским нормама, а читамо и дела светих отаца, који те норме у потпуности осуђују.

    И постоји велика опасност, да ће нам канадска држава забранити да венчавамо људе и региструјемо бракове, ако не одустанемо од своје вере.

    Проблем је у томе што у Канади свештенство има право по закону да региструје бракове. Процедура је следећа: наши парохијани у општини добијају дозволу за брак, доносе је у цркву и ми их венчавамо, а након обреда потписујемо званична документа и шаљемо их у одељење за регистрацију бракова.

    Али ми одбијамо да региструјемо истополне «бракове»!

    И сасвим је могуће да ће нас кад-тад лишити могућности да по закону венчавамо људе и региструјемо бракове.

    Постоји још једна важна ствар. У Канади су верске заједнице, јер су уједно и добротворне организације, ослобођење од плаћања пореза. А недавно је један политичар већ почео да прети да ће увести порез за све верске заједнице, које одбијају да региструју истополне «бракове». Још такав закон није усвојен, али то се може десити у било ком тренутку.

    – Логика друштвеног развоја налаже да ће се тако нешто, највероватније, и догодити.

    – У праву сте, зато што ми већ фактички живимо у Содоми и Гомори.

    – Примера ради, у Грчкој већ предлажу да се «дискриминација истополних бракова» прогласи кривичним делом, а то је јавност сазнала од једног митрополита, коме суде због његових изјава о «сексуалним мањинама». Још пре две године, нико није могао ни да замисли тако нешто.

    – Читао сам о томе. Код нас има и других жалосних случајева: неке протестантске верске организације «иду у корак са временом» и већ су испред улаза у своје храмове окачиле заставе дугиних боја са натписима «Добродошли». Тако између осталог, подривају све остале хришћане, јер једном ће неко уперити прстом у њих и рећи: «Ето, они тамо хришћани склапају истополне “бракове”, а зашто ви онда настављате да говорите да је то грех?»

    Делимично смо и из тог разлога изабрали да са младима читамо и расправљамо о «Древном патерику», да би им показали наслеђе светих отаца. То је веома битно.

    Размислите: ако ће овај проблем протестанти решити простом изменом текста Библије, јер они верују једино у Свето Писмо («Sola Scriptura»), и после тога лепо окачити заставу дугиних боја испред улаза, у православљу је ситуација потпуно другачија, јер је Свето Писмо – део Свештеног Предања.

    А Свештено Предање иза себе има историју дугу две хиљаде година. И како ми једноставно да изменимо две хиљаде година? То је немогуће!

    Зато код нас неће бити промена и то младима објашњавам на самом почетку. Ми имамо своју мисију, своје погледе на морал, то код нас не може да се деси. Чак и кад би неко хтео да препише целу Библију, а сва житија светих, а све наслеђе светих отаца? Свуда је јасно написано шта је неприхватљиво.

     

    254862.p.jpg
        

     

    – Па ипак, промене су све присутније у друштву, чак и код нас у Русији. Чега треба да се држимо у том бурном свету?

    – Учења наших светих отаца. Наравно, један човек не може својим умом обухватити цело предање, јако је тешко то све прочитати. Зато је јако важно да се људи, када улазе у црквени живот, или се крсте као одрасли, упознају са учењем Цркве и да га у потпуности прихвате.

    Човек себи треба да каже: «Ако Црква тако учи, ја то прихватам и држим се тога.»

    Како говоре свети оци, Црква је лађа спасења и сви који плове на њој биће спасени.

    Ми морамо да останемо у наручју Цркве, да водимо своју паству и да је сачувамо у Цркви. Ако човек нађе уточиште у Цркви, шта год да се деси са спољним светом, он неће пропасти.

    С протојерејем Владиславом Давиденком
    разговарала Анастасија Кузминска
    С руског Александар Ђокић


    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



    пре 23 минута, Данче* рече

    Он их учи Црквенословенском језику

    Pa i ovo je sodoma i gomora. Ispirati ljudima mozak da im je za bolje razumjevanje vjere potrebno uciti izumrli jezik. 

    пре 23 минута, Данче* рече

    Проблем је у томе што у Канади свештенство има право по закону да региструје бракове. Процедура је следећа: наши парохијани у општини добијају дозволу за брак, доносе је у цркву и ми их венчавамо, а након обреда потписујемо званична документа и шаљемо их у одељење за регистрацију бракова.

    Pa nista izgubice te pravo da registrujete brakove i vjencavace te ljude po svojim internim pravilima i propisima, ali brak vam nece biti priznat od drzave. To je ono sto nema niko u bivsim komunistickim drzavama Evrope i nekim zapadnim zemaljama Evrope, pa eto hvala Bogu zivi smo i zdravi. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 7 минута, Justin Waters рече

    Pa i ovo je sodoma i gomora. Ispirati ljudima mozak da im je za bolje razumjevanje vjere potrebno uciti izumrli jezik. 

    Наравно, све старо треба одбацити. Јесте да су многи светитељи писали на том језику, јесте да је језик који повезује све словенске цркве, али кога брига. Треба учити оно што доноси новац а не такве бескорисне ствари.

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 1 минут, -Владимир- рече

    Наравно, све старо треба одбацити. Јесте да су многи светитељи писали на том језику, јесте да је језик који повезује све словенске цркве, али кога брига. Треба учити оно што доноси новац а не такве бескорисне ствари.

    Ma da tako je. Ne treba ljudi od zanimanja da se time bave, vec treba svakoga zivog podvrgnuti ucenju crkvenoslovenskog da bi mogli da citaju komplikovana djela koja ionako zahtjevaju studiranje, umjesto da im se vjera predocava na jednostavan nacin. 

    пре 14 минута, Православни Србин рече

    Изумро је и латински, па се он учи у школама. Да ли је и то индоктринација? 

    Latinski je fakultativni predmet i ne zahtjeva se da ga ucis da bi razumio smisao svog zivota, nego se njime bave ljudi koji imaju odredjen cilj (bogoslovi, istoricari, areholozi, etnografi tid...) da obicno proucavaju istorijska djela. 

     

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    Управо сада, Justin Waters рече

    Ma da tako je. Ne treba ljudi od zanimanja da se time bave, vec treba svakoga zivog podvrgnuti ucenju crkvenoslovenskog da bi mogli da citaju komplikovana djela koja ionako zahtjevaju studiranje, umjesto da im se vjera predocava na jednostavan nacin. 

    Знање језика ником није нашкодило, а посебно не да је неком "содома и гомора" .

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 1 минут, Justin Waters рече

     

    Latinski je fakultativni predmet i ne zahtjeva se da ga ucis da bi razumio smisao svog zivota, nego se njime bave ljudi koji imaju odredjen cilj (bogoslovi, istoricari, areholozi, etnografi tid...) da obicno proucavaju istorijska djela. 

     

    А шта је спорно да људи знају и старословенски језик? Колико сам приметио овде, нигде се не помиње да их учи том језику због бољег разумевања вере, већ зато што је то значајан језик за нашу веру, као што Владимир рече на том језику су писали Светитељи наше Цркве, итд. Не видим ништа спорно у томе да се учи тај језик, чак познавање тог језика сматрам једном врстом богатства. То је леп језик.

    Да се разумемо, немам ништа против латинског, напротив, али сматрам да је ова твоја реакција ипак погрешна. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 3 минута, -Владимир- рече

    Знање језика ником није нашкодило, а посебно не да је неком "содома и гомора" .

    Ma nek sibaju, nek uce i starogrcki, i hebrjeski, i aramejski na volju im, imace jos veci pristup svetootackim djelima. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 4 минута, -Владимир- рече

    Знање језика ником није нашкодило, а посебно не да је неком "содома и гомора" .

    И бесмислено је учење неког језика називати ,,индоктринацијом"? 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 5 минута, Justin Waters рече

    Ma nek sibaju, nek uce i starogrcki, i hebrjeski, i aramejski na volju im, imace jos veci pristup svetootackim djelima. 

    Ако неко жели да учи, има право да учи који год хоће језик. Зашто би то било окарактерисано као ,,индоктринација"?

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 1 минут, Православни Србин рече

    Ако неко жели да учи, има право да учи који год хоће језик. Зашто би то било окарактерисано као ,,индоктринација"?

    Zato sto se kompletna vjera moze lijepo i jasno iskazati na maternjem jeziku svakog covjeka. Smatram vise ispravnim pristup, da strucni ljudi prevedu svetootacka djela na ljudima vec razumljiv jezik nego ih savjetovati da uce izumrli jezik da bi mogli citati literaturu. Zato sto je sve to potpuno nepotrebno, smatram jednom vrstom indoktrinacije. To je u duhu onih koji smatraju da liturgija kod slovena teba biti sva na crkvenom slovenskom jer je to neki andjeoski jezik i da bi ljudi jos u svrhu razumjevanja tropara i himni na liturgiji trebali nauciti crvkenoslovenski jezik. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 46 минута, Justin Waters рече

    Pa nista izgubice te pravo da registrujete brakove i vjencavace te ljude po svojim internim pravilima i propisima, ali brak vam nece biti priznat od drzave. To je ono sto nema niko u bivsim komunistickim drzavama Evrope i nekim zapadnim zemaljama Evrope, pa eto hvala Bogu zivi smo i zdravi. 

    Ништа страшно, можда чак и боље. :)

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 6 минута, Justin Waters рече

    Zato sto se kompletna vjera moze lijepo i jasno iskazati na maternjem jeziku svakog covjeka. Smatram vise ispravnim pristup, da strucni ljudi prevedu svetootacka djela na ljudima vec razumljiv jezik nego ih savjetovati da uce izumrli jezik da bi mogli citati literaturu. Zato sto je sve to potpuno nepotrebno, smatram jednom vrstom indoktrinacije. To je u duhu onih koji smatraju da liturgija kod slovena teba biti sva na crkvenom slovenskom jer je to neki andjeoski jezik i da bi ljudi jos u svrhu razumjevanja tropara i himni na liturgiji trebali nauciti crvkenoslovenski jezik. 

    Нема простора за тврдњу да је реч о индоктринацији јер они који уче тај језик својом вољом пристају на то, нема шансе да ме убедиш да их неко на то присиљава. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    Управо сада, Православни Србин рече

    Нема простора за тврдњу да је реч о индоктринацији јер они који уче тај језик својом вољом пристају на то, нема шансе да ме убедиш да их неко на то присиљава. 

    Indoktrinacija ne podrazumjeva uvijek prisilu vec i manipulaciju. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    Управо сада, Justin Waters рече

    Indoktrinacija ne podrazumjeva uvijek prisilu vec i manipulaciju. 

    Дај молим те, нема никакве манипулације, просто је лепо познавати један леп језик (а старословенски то јесте), то је по мени једно богатство. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима
    пре 1 минут, Justin Waters рече

    Indoktrinacija ne podrazumjeva uvijek prisilu vec i manipulaciju. 

    Индоктринација је насилно наметање, идеја, ставова, итд. Језик није ни једно ни друго. Језик није ни идеја ни став већ знање. Само за себе ништа ти не говори. 

    Share this comment


    Link to comment
    Подели на овим сајтовима



    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичног сајта Српске Православне Цркве

×
×
  • Креирај ново...