Jump to content
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr
Quora StumbleUpon Banana Lime Leaf vKontakte Sky Blueberry Slack Watermelon Chocolate Steam Black Facebook Tumblr

Придружите се нашој ВИБЕР ГРУПИ на ЛИНКУ

  • Добро дошли на Живе Речи Утехе

     Желимо Вам пријатне тренутке на сајту Поуке.орг и форуму Живе Речи Утехе. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
    молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

  • Поуке.орг инфо
    Поуке.орг инфо

    ПОЛИТИКА: Цариград не одустаје од аутокефалности за Украјинску Цркву

    Sign in to follow this  

      Митрополит Француске Емануил је после разговора патријарха Вартоломеја и Кирила поручио да се „неће ићи уназад” по питању одлуке да украјинско свештенство добије независност од Руске цркве

    Истанбул је пре девет година био прва станица тек изабраном московском патријарху Кирилу у обиласку помесних православних цркава. Цариградски патријарх Вартоломеј је тада свом новом колеги у Христу из Москве поручио да су „облаци” који се с времена на време појављују у односима две братске цркве привременог карактера и да брзо пролазе. Последњи сусрет два црквена поглавара у граду на Босфору  је показао да  се „облаци” између Цариградске и Московске патријаршије још нису разишли, бар не када је у питању положај Украјинске цркве.

    kiril-vartolomej.jpg

    После разговара два црквена поглавара у петак 31. августа, украјински министар спољних послова Павел Климкин прогласио је победу, написавши на својој страници на „Фејсбуку” да је Вартоломеј обавестио Кирила да ће Украјинска црква добити аутокефалност од Васељенске патријаршије.

    Грчка црквена агенција Ромфеа, позивајући се на незваничне изворе, пише да су разговори два патријарха трајали два сата и да је Вартоломеј обавестио Кирила да је одлука о аутокефалности Васељенске патријаршије донета и да сада може само да се иде даље.

    Овај интернет портал који прати црквена дешавања наводи да је патријарх московски предложио васељенском патријарху да се започне дијалог и организује научни скуп на којем би се представили радови који се односе на питање положаја православне цркве у Украјини. Цариградски патријарх је с великом пажњом саслушао захтеве патријарха Кирила, али је, упркос томе, оценио да се ово питање развлачи већ подоста времена.

    Из званичних изјава представника две цркве може се закључити да Кирил није успео да убеди Вартоломеја да одустане од намере да изда указ о аутокефалности Украјинској цркви. Можда је поглавар РПЦ успео само да „купи  време” и успори читав овај процес који може довести  до нових подела у православном свету.

    У првој реакцији поглавар РПЦ је поручио да је његов састанак са Вартоломејем прошао добро.

    „Причали  о свим темама које се тичу наш две цркве. То је био братски разговор и, без сагласности  Његове светости патријарха Вартоломеја, не бих желео да износим детаље састанка”, дипломатски је поручио Кирил новинарима пре повратка из Истанбула у Москву, преноси агенција Интерфакс.

    Васељенски патријарх се није оглашавао после овог важног састанка, али јесте његова „десна рука”. Митрополит Француске Емануил, који је присуствовао разговорима два поглавара, за агенцију АП је изјавио да се ипак „неће ићи уназад”  по питању одлуке да украјинско свештенство добије независност од Руске православне цркве.

    „Ми следимо такву одлуку и она ће бити спроведена. Али, још нисмо стигли до краја процедуре. Издавање томоса Украјинској цркви биће последња фаза тог процеса. Али, имамо још посла око тога”, поручио је митрополит Емануил.

    Украјинско државно руководство на челу са председником Петром Порошенком је у пролеће покренуло кампању да убеди патријарха Вартоломеја, првог међу једнаким црквеним поглаварима, да Кијевском патријархату, који се пре две и по деценије неканонски одвојио од Руске цркве, обезбеди аутокефалност. Томос који толико жељно ишчекују у Кијеву био би, по њима, кључни корак у коначном одвајању од Москве и консолидацији украјинског националног идентитета.

    Уколико се Васељенска патријаршија одлучи на такав корак и без сагласности Москве додели самосталност украјинској цркви, то ће отворити пут и непризнатој Македонској православној цркви, која је од 1967. године у расколу са Српском патријаршијом, да на исти начин добије самосталност. А слична ситуација би могла да се догоди и у Црној Гори.

    Верска агенција Ромефа је објавила ексклузовно и делове писма српског патријарха Иринеја патријарху Вартоломеју у којем се изражава брига СПЦ за јединство православне цркве након интервенције Цариградске патријаршије у Украјини. Нације у Украјини, „Северној Македонији” и Црној Гори, како пише српски патријарх, креације су комуниста. Поглавар СПЦ је у овом допису изједначио лидере раскола у Црној Гори и Украјини и Македонији.

    Митрополит Иларион, шеф одељења РПЦ за спољне односе, који је присуствовао разговорима у Истанбулу, каже да медији у Кијеву претерују када пишу како је ствар око добијања томоса од Цариградске патријаршије већ завршена. Он је скренуо пажњу на важну изјаву грчким медијима митрополита Емануила како Цариградска патријаршија неће постојећи раскол решавати на начин који би створио нови раскол.

    „Мислим да је ово трезвен став”, рекао је митрополит Иларион за агенцију Интерфакс.

    http://www.politika.rs/scc/clanak/410408/Carigrad-ne-odustaje-od-autokefalnosti-za-Ukrajinsku-crkvu

    Измењено од Поуке.орг инфо

    Sign in to follow this  


    Повратне информације корисника

    Recommended Comments



    Пишем из једне помесне православне цркве, где је већ настало прегруписање, а то у смислу да је једна епархија само још привидно у јединству са остатком цркве, а практично заправо са Фанаром. Представници Фанара у рангу епископа сваки месец посећују ову епархију (наравно без сагласности других епархија или предстојатеља помесне цркве), а њен епископ редовно посећује Фанар и води са њиме некакве раз(пре)говоре. Истовремено је у тој епархији настао "салто мортале" у односу на Москву, под изговором да управо она угрожава канонски поредак и даље постојање ове помесне цркве.

    Ако је судити по овдашњим догађањима, чини се да повратка више нема, и преостаје само још усрдна молитва Богу за спас православља.

    Или ја можда ништа не разумем...  

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 36 минута, kopitar рече

    U čemu je problem dati autokefalnost Ukrajincima i ostalim kad je to normalan način funkcioniranja u pravoslavlju ...očigledno je da Ukrajinci i Rusi nisu isti narod zašto ih siliti da budu u istoj nacionalnoj crkvi.

    У сујету човечку! 
    1. Разрушиќе се тзв. Руски мир. Од велику Руску империју, сада остала само Патријаршија. 
    2. Украјина је велика па Патријаршији обезбеѓује и велике приходе. 

     

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Није тачно да свака држава има своју помјесну цркву. Од 14 аутокефалних православних цркава, у само 7 од њих се канонска територија поклапа са територијом државе. Ја годинама пратим дешавања у Украјини. Не стоји чињеница да православни народ у Украјини жели аутокефалну цркву. То показује број епархија, парохија, манастира, монаштва у канонској православној цркви и код расколника. Зна се зашто је бивши митрополит кијевски Филарет Денисенко отишао у раскол почетком 90-их година. Зато јер није био изабран за московског патријарха. Значи, у питању је чиста сујета и властољубље једног човјека, који је нажалост за собом повукао милионе других људи. Слабљење православља у Украјини одговара једино Ватикану и гркокатолицима. Једини начин је враћање расклоника и јеретика у цркву путем покајања, а не легализовање раскола. На тај начин се може било коме ко захтијева дати "аутокефалност". У Црној Гори постоји група лажних свештеника на челу са некаквим "владиком" Мирашем Дедејићем који су умислили да су аутокефална црква. Дакле, треба да се премијер обрати васељенском патријарху да му се призна аутокефалност, упркос ставу епископата, свештенства и вјерника у Црној Гори који су против тога. Наравно да тако нешто у православном свијету неће проћи.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    1 hour ago, Ивановић рече

    Слабљење православља у Украјини одговара једино Ватикану и гркокатолицима.

    No, to je onda svakako tim više odgovaralo Vatikanu i grkokatolicima i takvo teritorijalno daleko šire i veće "slabljenje pravoslavlja" na Balkanu kad su se bugarska, rumunska, albanska, grčka (jelinska), kiparska PC i SPC odvojile od Konstantinopoljske Patrijaršije. Sva ta Ukrajina je u usporedbi s tim sitnica. :) 

    https://tinyurl.com/y868uuj6

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 49 минута, Ивановић рече

    Није тачно да свака држава има своју помјесну цркву. Од 14 аутокефалних православних цркава, у само 7 од њих се канонска територија поклапа са територијом државе. Ја годинама пратим дешавања у Украјини. Не стоји чињеница да православни народ у Украјини жели аутокефалну цркву. То показује број епархија, парохија, манастира, монаштва у канонској православној цркви и код расколника. Зна се зашто је бивши митрополит кијевски Филарет Денисенко отишао у раскол почетком 90-их година. Зато јер није био изабран за московског патријарха. Значи, у питању је чиста сујета и властољубље једног човјека, који је нажалост за собом повукао милионе других људи. Слабљење православља у Украјини одговара једино Ватикану и гркокатолицима. Једини начин је враћање расклоника и јеретика у цркву путем покајања, а не легализовање раскола. На тај начин се може било коме ко захтијева дати "аутокефалност". У Црној Гори постоји група лажних свештеника на челу са некаквим "владиком" Мирашем Дедејићем који су умислили да су аутокефална црква. Дакле, треба да се премијер обрати васељенском патријарху да му се призна аутокефалност, упркос ставу епископата, свештенства и вјерника у Црној Гори који су против тога. Наравно да тако нешто у православном свијету неће проћи.

    Ако некоме стало до Свето Православље у Украјини, тај треба да се моли да и у ту државу буде један пастир и једно стадо, а не да има безброј стада и безброј пастира, од који само једни канонски, који проповедају страни етнофилетизам и негирају постојање државу у којој живе. Али некоме више је стало до територија и пара, него до спасење људи и Христову Цркву.
    Путем, пре него што Васеленска Патријаршија разматра аутокефалију Кијевске Митрополије, објавиќе себе као једину Цркву која има право да спроводи апелационе спорове било које друге Цркве. Можете да погодите зашто? Првично због то што сваки архијереј који се залага за аутокефалну Кијевску Митрополију бива расчињен од стране УПЦ-МП и РПЦ-МП. Рехабилитираќе Мајка Црква све оне које су неправедно расчињене због етнофилетизма од стране етнфилетиста.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 28 минута, Orthophill рече

    Ако некоме стало до Свето Православље у Украјини, тај треба да се моли да и у ту државу буде један пастир и једно стадо, а не да има безброј стада и безброј пастира, од који само једни канонски, који проповедају страни етнофилетизам и негирају постојање државу у којој живе. Али некоме више је стало до територија и пара, него до спасење људи и Христову Цркву.
    Путем, пре него што Васеленска Патријаршија разматра аутокефалију Кијевске Митрополије, објавиќе себе као једину Цркву која има право да спроводи апелационе спорове било које друге Цркве. Можете да погодите зашто? Првично због то што сваки архијереј који се залага за аутокефалну Кијевску Митрополију бива расчињен од стране УПЦ-МП и РПЦ-МП. Рехабилитираќе Мајка Црква све оне које су неправедно расчињене због етнофилетизма од стране етнфилетиста.

    У Украјини постоји једно стадо и један пастир. То је митрополит кијевски Онуфрије. А о историји раскола на територији Украјине имате документарни филм: Анатомија раскола.  Није тачно да било ко негира постојање државе у којој живе, јер су углавном сви епископи УПЦ са територије Западне Украјине. Васељенска патријаршија не може никоме вратити чин у цркви, јер је то противно свим канонима православне цркве. Једном рашчињени свештеник или епископ не може више бити враћен у чин и не може вршити свете тајне цркве. То је познато у свим одлукама васељенских сабора цркве. Уосталом, приликом рашчињења Филарета Денисенка о томе су обавијештене све помјесне цркве, укључујући и Цариградску патријаршију. Све цркве су то прихватиле и никада ниједна није имала било какво канонско и литургијско јединство са тзв. Кијевском патријаршијом. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 8 минута, Ивановић рече

    У Украјини постоји једно стадо и један пастир. То је митрополит кијевски Онуфрије. А о историји раскола на територији Украјине имате документарни филм: Анатомија раскола.  Није тачно да било ко негира постојање државе у којој живе, јер су углавном сви епископи УПЦ са територије Западне Украјине. Васељенска патријаршија не може никоме вратити чин у цркви, јер је то противно свим канонима православне цркве. Једном рашчињени свештеник или епископ не може више бити враћен у чин и не може вршити свете тајне цркве. То је познато у свим одлукама васељенских сабора цркве. Уосталом, приликом рашчињења Филарета Денисенка о томе су обавијештене све помјесне цркве, укључујући и Цариградску патријаршију. Све цркве су то прихватиле и никада ниједна није имала било какво канонско и литургијско јединство са тзв. Кијевском патријаршијом. 

    У девети век, латински епископи су расчинили словенске свештенике у Моравију. Неки од њих некако су стигли у Константинопол и вратен им је чин. О овоме пише у житије светог Клиемнта Охридског, а његова житија су писали свете и блажене охридске архиепископе Теофилакт и Димитрије Хоматијан. Они су знали каноне, Хоматијан одлично. 

    Сами сте писали у претходног поста, да са Филаретом су се заблудили милионе људи. Шта су те људи за Вас? Овце? Муве? Само зато што нису у јединство са Московске Патријаршије? Зар меѓу њих нема људи који воле Христа и живе хришќански? Један пастир и једно стадо биќе када се реши раскол, а док се не реши раскол биќе три пастира и три стада (УПЦ-МП, УПЦ-КП и УАПЦ)!  Сваки онај који је против компромис у Украјини цепа Христов хитон. Када се прави компромис, свако губи по нешто и добија по нешто.

    ПС: Сада сам се сетио, римски папа је дао поддршку +Илариону Алфеевом: Украјина је под РПЦ...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 3 минута, Orthophill рече

    У девети век, латински епископи су расчинили словенске свештенике у Моравију. Неки од њих некако су стигли у Константинопол и вратен им је чин. О овоме пише у житије светог Клиемнта Охридског, а његова житија су писали свете и блажене охридске архиепископе Теофилакт и Димитрије Хоматијан. Они су знали каноне, Хоматијан одлично. 

    Сами сте писали у претходног поста, да са Филаретом су се заблудили милионе људи. Шта су те људи за Вас? Овце? Муве? Само зато што нису у јединство са Московске Патријаршије? Зар меѓу њих нема људи који воле Христа и живе хришќански? Један пастир и једно стадо биќе када се реши раскол, а док се не реши раскол биќе три пастира и три стада (УПЦ-МП, УПЦ-КП и УАПЦ)!  Сваки онај који је против компромис у Украјини цепа Христов хитон. Када се прави компромис, свако губи по нешто и добија по нешто.

    ПС: Сада сам се сетио, римски папа је дао поддршку +Илариону Алфеевом: Украјина је под РПЦ...

    Житије светог Климента је и мени познато. Али знате врло добро шта се дешавало са светом браћом и њиховим ученицима. Са њима се поступало потпуно супротно од одлуке папе Адријана. Забрањивано је богослужење на словенском језику, проповиједана је јерес "филиокве" од латинских свештеника, ученици су затварани и протјерани без икакве кривице. Како су се цареви односили према светом Атанасију Великом, када је исто био протјериван и одузет му је архијерејски престо. Нормално је да црква ту види гдје је истина и правда. Али, када се говори о Филарету Денисенку, ситуација је ту врло јасна. То је човјек који је рашчињен, јер је у цркви створио раскол из свог властољубља и жеље да буде патријарх московски. И сам филм који сам Вам напоменуо документовано говори о томе. Није битно колико људи су у расколу, хиљаде или милиони. Они су у страшном гријеху, јер цијепају хитон Христов. Ту не може бити компромиса.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Po crkvenom kanonu Ukrajina pripada moskovskoj patrijaršiji i cele Rus - ne Rusije, nego Rus, a u sastavu Rus (sinonim za istočne Slovene) sebe smatraju i Ukrajinci koliko znam.

    Nacionalne Crkve i nisu u duhu Crkve, a valjda nisu ni po crkvenom kanonu. Tako i Srpska Pravoslavna Crkva po crkvenom kanonu jeste Pravoslavna Crkva u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca odnosno Jugoslaviji a danas bi valjda morali da kažemo Pravoslavna Crkva u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Maćedoniji. Srpski narod ili ono srpsko moramo da naglasujemo pošto bi se odmah našli dušmani koji bi da dele našu pomesnu Crkvu a sa njom i najveći narod naše pomesne Crkve, naime nas Srbe. Ali pravilno mi nismo nacionalna Crkva - mi smo narodna Crkva, to je jedno, ali nismo nacionalna, samo nas Srba ili ovog ili onog naroda, nego jednako svih naroda naše pomesne Crkve.

    Pravoslavni Ukrajinci u zapadnoj Evropi i u Americi mogli bi da dobiju autokefaliju, jer zemlje izvan jurisdikcija pomesnih Crkva po pravilu pripadaju jurisdikcji carigradske patrijaršije. Ali sama Ukrajina pripada moskovskoj patrijaršiji i cele Rus. Ovo je i carigradska patrijaršija priznala, i to davno, i milim da nije kanonski sad jednostrano donositi nove odluke.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 15 минута, Dragi рече

    Po crkvenom kanonu Ukrajina pripada moskovskoj patrijaršiji i cele Rus - ne Rusije, nego Rus, a u sastavu Rus (sinonim za istočne Slovene) sebe smatraju i Ukrajinci koliko znam.

    patrijarh moskovski i sve rusije

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    пре 17 минута, Dragi рече

    Samo kada je tako, i mi bi mogli da pitamo moskovsku patrijaršiju u vezi Češke i Slovačke (Velika Moravska^^) koje je baćuška Staljin posle 45-e oduzeo od nas i pripojio moskovskoj patrijaršiji ;)

    da, vrlo zanimljiva faktografija u vezi s tim

    https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/102433/C_Historica_53-2006-1_9.pdf

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Pravoslavná_církev_v_českých_zemích_a_na_Slovensku

    http://m.infokuryr.cz/news.php?item.20549.2

    https://tinyurl.com/y9ttxmg2

    https://tinyurl.com/ybykrnwp

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Придружите се разговору

    Можете одговорити сада, а касније да се региструјете на Поуке.орг Ако имате налог, пријавите се сада да бисте објавили на свом налогу.

    Guest
    Додај коментар...

    ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Вести са званичних сајтова Српске Православне Цркве



×
×
  • Create New...