Добро дошли на Живе Речи Утехе

 Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

Преузмите нашу Андроид апликацију

Преузмите нашу апликацију за iPhone

Zayron

римокатолик
  • Content count

    23570
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Zayron last won the day on Новембар 6 2016

Zayron had the most liked content!

3 Followers

О Zayron

  • Ранг
    Venite adoremus Dominum
  • Рођендан

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  1. Svakako, to postoji. Voskovec & Werich - Kolaborant Burian
  2. Zanimljivi materijali sa preglednom dokumentacijom vojnih operacija i vojne tehnike, sa dokumentarnim fotografijama itd. Zapadni front, Jugoslavija i Grčka (aprilska kampanja 1941. na Balkanu) X. díl Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 1, 2, 3 X. díl. Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 4, 5, 6 X. díl. Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 7, 8, 9 X. díl. Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 10, 11, 12 X. díl. Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 13, 14. 15 X. díl. Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 16, 17, 18 X. díl. Jugoslávie, Řecko 1941. poglavlje 19, 20, 21
  3. To je bakalarski rad u ponešto skromnijem objemu ali u jednoj stvari vrlo uspješno odradjen: Tamo je riječ o zagrebačkom nadbiskupu Stepincu kao istorijskoj ličnosti i o njegovom odnosu prema ustaškom i komunističkom režimu a na osnovu faktografije standardno dostupne češkoj univerzitetskoj javnosti do 2005/2006 godine. Medjutim rad komisije ne ukazuje da bi tamo bila riječ o jednoj te istoj osobi, istoj istorijskoj ličnosti. Tamo je očigledno riječ o dvije osobe koje jedna s drugom nemaju ništa zajedničko: o Stepincu svetitelju ili barem u najmanju ruku "skoroandjelu" i o Stepincu ratnom, zločincu ili pri najmanjem barem "skorodjavlu" i "ratnom skorozločincu" koji je prećutno odobravao i podržavao ratne zločine drugih i sa njima saradjivao. Opravdano se postavlja pitanje: "Da li je moguće takve dijametralno suprotne dojmove i zaključke donijeti crpeći aposlutnu istu istorijsku i arhivnu gradju dostupnu i jednoj i drugoj strani?" Za rad komisije vaše pozivanje na "nedostupnu vatikansku arhivsku gradju" u stvarnosti i nije od nekog presudnog značaja jer takva podijeljena stajališa su stvorena već davno, s tim svim što je objema stranama bilo dostupno do 2017.g. i bez hipotetički još neotkrivene gradje a koju su si obje strane imale šansu na zasjedanjima komisije uzajamno razmjeniti i medjusobno predstaviti. Bilo kakva novobjavljena arhivska gradja iz arhiva bilo vatikanskih ili zagrebačkih/beogradskih ili bjelosvetskih bi taj spor samo potvrdila i produbila još više a obe strane su se smogle i stigle usaglasiti maximalno samo na tome da je osoba s imenom Alojzije Stepinac postojala i da je bio zagrebački nadbiskup a sve drugo je ostalo sporno i neusaglašeno i izgleda će tako ostati do vijeka ali ne krivicom nedostatka ili "nečitljivosti" istorijske gradje već sasvim nečim drugim. Tim "Letajućim Holandjanima" balkanski folklor inače obiluje u takvoj mjeri da bi ih se moglo nazvati "Letajućim Balkancima". Na primjer Draža Mihajlović, Alojzije Stepinac, Josip Broz itd. Cijeli niz spornih ličnosti iz svih istorijskih epoha od antike sve do danas a svima njima je zajedničko što su se oko svakog od njih stvorila dva usprotivljena tabora koji se ne mogu složit ni dogovoriti oko ničeg i usaglasit stavove ama baš o ničem osim u tome da su te osobe postojale a nekad čak ni to. Ne mogu se dogovorit srpski komunisti i komunistički simpatizeri i srpski antikomunisti oko toga da li je Draža Mihajlović bio ratni zločinac i fašistički kolaborant ili narodni heroj i patriota, ne mogu se dogovorit ni hrvatski komunisti i simpatizeri komunistički i hrvatski antikomunisti da li je Josip Broz Tito bio ratni i poratni staljinistički zločinac i diktator ili narodni heroj i patriota. A neki čak dovode u sumnju i njegove osnovne generalije, datum rodjenja, lično ime i prezime i identitet porodični i nacionalni. Ili recimo kao što se ne mogu dogovoriti crnogorski i srpski pravoslavci oko istorijskih kontroverzija vezanih za autentičnost i autokefalnost CPC tj. Crnogorske Pravoslavne Crkve autentičnost i autokefalnost CPC Kolik pravoslavných církví má Černá Hora? (ili taj drugi slučaj sa MPC tj. MPC OA) a sve na osnovu istih opšte poznatih i svima dostupnih i javno već publikovanih dokumenata i do sada objelodanjenih istorijskih činjenica i listina. Tu prestaje istorija a počinje sve drugo što s istorijom takodjer nema ama baš ništa zajedničko: politika, ideologija, fama i mitomanija itd. itd. a tu su takodjer i granice te mješovite komisije koja se nije stigla usnest čak ni na zajedničkoj interpretaciji i tih istorijski neospornih fakata. Jedna strana si misli da ta druga neprestano nešto važno i od kapitalnog značaja zanemaruje, preskače, bagatelizuje, potcjenjuje i namjerno dezinterpretuje i izvrće, krivotvorene dokumente i komunističku propagandu predstavlja kao istoriju a druga strana si misli da ta prva neprestano nešto sasvim nevažno i nebitno precjenjuje, pretjerano i neumjesno apostrofira, neumjerno glorifikuje, nerealno prenaduvava pa čak i pribjegava falsifikatima, manipulacijama ili skriva pred javnošću nepodobne dokumente po arhivama i trezorima. Nikakvo onda čudo da je i ta mješovita medjucrkvena komisija dopala tačno onako prema tim takvim očekivanjima: "Složili se da se ne slažu o Stepincu" Izvor: "Složili se da se ne slažu o Stepincu". Ukazkovi, egzemplarni primjer "jedan za sve" - jedne takve slične "balkansko-holandske letajuće kauze i komisije" gdje su se prisutni takodjer: "složili da se ne slažu u ničem" a to na osnovu sasvim istih opšte dostupnih i svima notorno poznatih istorijskih fakata. Kako je to završilo možete se u to sami uvjerit i vidjet to na priloženom You Tube snimku: HASANBEGOVIĆ SKIDA TITA NA ODBORU ZG SKUPŠTINE (Bujica Z1, 21.07.2017.)
  4. @Zoran Đurović Posao koji je trebala odraditi mješovita komisija a nije tj. na osnovu istorijske dokumentacije analizirati Stepinčev život i djelatnost uradila je 2006. g. tj. prije 11 godina jedna druga renomovana naučna institucija: "Karlova Univerzita u Pragu". UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD INSTITUT MEZINÁRODNÍCH STUDIÍ Univerzita Karlova u Pragu, Fakultet socijalnih nauka, Institut medjunarodnih studija ZÁHŘEBSKÝ ARCIBISKUP ALOJZIJE STEPINAC A JEHO VZTAH K USTAŠOVSKÉMU A KOMUNISTICKÉMU REŽIMU Zagrebački nadbiskup Alojzije Stepinac i njegov odnos k ustaškom i komunističkom režimu PDF: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/dtdownload/8800010689/?lang=cs online: http://tinyurl.com/yd3bne9m Odgovor Avgustinu: Kao prvo, to sam već ponovio bezbroj puta, kardinal Stepinac je već proglašen svetim a razlozi za to su objašnjeni već tokom i po završetku beatfikačnog procesa koji se završio proglašenjem blaženim 3.10.1998, u Mariji Bistrici papom sv. Jovanom Pavlom II. Isti razlozi su važeći i pri proglašenju svetim. Razlika izmedju "blaženika" i "sveca" je suštinski nulova, tamo nikakve bitne razlike nema. Proglašenjem svetim nijedan blaženik ne postaje "još svetijim" nego što je bio niti proglašenjem za blaženika je "blaženik" u odnosu na "sveca" polovičnim svetiteljem tj. djelomično svet. I blaženik i svetac su potpuni i kompletni svetitelji u duhovnom smislu a razlika je samo formalna, kanonska i liturgijska. Štovanje blaženika je OBAVEZNO samo u pomjesnoj Crkvi koja je inicirala postupak proglašenja svetim a to je Katolička Crkva u Hrvatskoj i HBK a u svim ostalim pomjesnim Crkvama kao npr. češkoj, poljskoj, kanadskoj itd. pomjesnoj Crkvi (mišljena je tim Katolička Crkva) je njihovo štovanje NEOBAVEZNO tj. dobrovoljno ili fakultativno. Proglašenjem za "svetoga" se štovanje proširuje i na sve ostale pomjesne i sui juris Crkve (hrvatska grkokatolička Crkva, ukrajinska grkokatolička Crkva, maronitska, melkitska Crlva itd.) tj. postaje cjelocrkvena zaležitost. Isto je to i sa kalendarom tj. spomendanom koji je za bl. Stepinca odredjen danom njegove smrti 10.2. tkzv. Stepinčevo. Postoji i tu distinkcija izmedju "blaženika" i "sveca" u formi obilježavanja tog spomendana, taj spomendan "blaženika" se obavezno pripominje liturgijski u pomjesnoj Crkvi dakle Katoličkoj Crkvi u Hrvatskoj a neobavezno i u svim ostalim koje to žele po svojem izboru. Medjutim spomendan "sveca, svetitelja" se obavezno obilježava u cijeloj Katoličkoj Crkvi tj. u svim njenim pomjesnim Crkvama isto kao i u Hrvatskoj. https://hr.wikipedia.org/wiki/Blaženi_Alojzije_Stepinac Zašto je Stepinac proglašen svetim (na pomjesnom nivou dakle "blaženim", objašnjeno gore iznad)? Polazno stanovište beatifikacijske komisije je bilo da su se u njemu kao ispovjedniku vjere očitovale hrišćanske vrline u herojskom stepenu tj."per super virtutibus"a na kraju je komisija preinačila tu kvalifikaciju u "mučeništvo" s obzirom na progon od strane komunističkih vlasti kojem je bio izložen i zbog načina života i ponašanja pri svemu tome, na sudjenju, u zatvoru pa sve do njegove smrti. Blaženi progonjeni zbog pravednosti, njihovo je kraljevstvo nebesko. Detaljnije o tim razlouzima zašto je kardinal Stepinac proglašen blaženim je ovdje: Zbog čega se zagrebački nadbiskup, bl. Alojzije kardinal Stepinac, smatra mučenikom te u čemu se njegovo mučeništvo sastoji. A ovdje su izjave pokojnog kardinala Miloslava Vlka, primasa češkog i kardinala Roberta Saraha, prefekta kongregacije za bogoslužbu (liturgiju) i Sakramente o razlozima zbog kojih je bl. Stepinac proglašen blaženim: Две цркве лицем у лице о Степинцу
  5. Kao prvo, to sam već ponovio bezbroj puta, kardinal Stepinac je već proglašen svetim a razlozi za to su objašnjeni već tokom i po završetku beatfikačnog procesa koji se završio proglašenjem blaženim 3.10.1998, u Mariji Bistrici papom sv. Jovanom Pavlom II. Isti razlozi su važeći i pri proglašenju svetim. Razlika izmedju "blaženika" i "sveca" je suštinski nulova, tamo nikakve bitne razlike nema. Proglašenjem svetim nijedan blaženik ne postaje "još svetijim" nego što je bio niti proglašenjem za blaženika je "blaženik" u odnosu na "sveca" polovičnim svetiteljem tj. djelomično svet. I blaženik i svetac su potpuni i kompletni svetitelji u duhovnom smislu a razlika je samo formalna, kanonska i liturgijska. Štovanje blaženika je OBAVEZNO samo u pomjesnoj Crkvi koja je inicirala postupak proglašenja svetim a to je Katolička Crkva u Hrvatskoj i HBK a u svim ostalim pomjesnim Crkvama kao npr. češkoj, poljskoj, kanadskoj itd. pomjesnoj Crkvi (mišljena je tim Katolička Crkva) je njihovo štovanje NEOBAVEZNO tj. dobrovoljno ili fakultativno. Proglašenjem za "svetoga" se štovanje proširuje i na sve ostale pomjesne i "sui juris" Crkve (hrvatska grkokatolička Crkva, ukrajinska grkokatolička Crkva, maronitska, melkitska Crlva itd.) tj. postaje cjelocrkvena zaležitost. Isto je to i sa kalendarom tj. spomendanom koji je za bl. Stepinca odredjen danom njegove smrti 10.2. tkzv. Stepinčevo. Postoji i tu distinkcija izmedju "blaženika" i "sveca" u formi obilježavanja tog spomendana, taj spomendan se obavezno pripominje liturgijski u pomjesnoj Crkvi dakle Katoličkoj Crkvi u Hrvatskoj a neobavezno i u svim ostalim koje to žele po svojem izboru. Medjutim spomendan sveca se obavezno obilježava u cijeloj Katoličkoj Crkvi tj. u svim njenim pomjesnim i "sui juris" Crkvama isto kao i u Hrvatskoj. https://hr.wikipedia.org/wiki/Blaženi_Alojzije_Stepinac Zašto je Stepinac proglašen svetim (na pomjesnom nivou dakle "blaženim", objašnjeno gore iznad)? Polazno stanovište beatifikacijske komisije je bilo da su se u njemu kao ispovjedniku vjere očitovale hrišćanske vrline u herojskom stepenu tj."per super virtutibus"a na kraju je komisija preinačila tu kvalifikaciju u "mučeništvo" s obzirom na progon od strane komunističkih vlasti kojem je bio izložen i zbog načina ponašanja pri svemu tome, na sudjenju, u zatvoru pa sve do njegove smrti Blaženi progonjeni zbog pravednosti, njihovo je kraljevstvo nebesko. Detaljnije o tim razlozima zašto je kardinal Stepinac proglašen blaženim je opisano ovdje: Zbog čega se zagrebački nadbiskup, bl. Alojzije kardinal Stepinac, smatra mučenikom te u čemu se njegovo mučeništvo sastoji. A ovdje su izjave pokojnog kardinala Miloslava Vlka, primasa češkog i kardinala Roberta Saraha, prefekta kongregacije za bogoslužbu (liturgiju) i Sakramente o razlozima zbog kojih je bl. Stepinac proglašen blaženim: Две цркве лицем у лице о Степинцу
  6. Niko nije u šoku, u šoku je samo taj koji vrlo malo ili skoro ništa nije razumio iz Jevandjela i isto toliko malo znanja ima o hrišćanstvu. http://www.intermagazin.rs/katolici-u-soku-papa-korigovao-boga/ To je već tu jednom bilo prije 2000 godina: I blago onom tko se ne sablazni o mene. (Mt 11,6) Ovako je to mišljeno: Nek usklikne sad nebesko mnoštvo Anđela, nek uskliknu službenici Božji i s pobjede tolikog Kralja neka jekne trublja spasenja! Nek se raduje i zemlja tolikim obasjana blijeskom i rasvijetljena sjajem vječnoga Kralja neka osjeti da je nestalo po čitavome svijetu mraka! Nek se veseli i Majka Crkva urešena bljeskom tolikoga svijetla i silnim poklicima naroda nek ova odjekne dvorana! Uistinu je dostojno i pravedno nevidljivom Bogu Ocu svemogućem i Sinu njegovu jednorođenomu Gospodinu našemu Isusu Kristu svim zanosom srca i duše i službom svega glasa slavu pjevati. On je za nas vječnome Ocu Adamov dug isplatio i zadužnicu stare krivice izbrisao svetom krvlju . Ovo su naime vazmeni blagdani u kojima se onaj pravi Jaganjac kolje, čijom se krvlju posvećuju pragovi vjernika. Ovo je noć u kojoj si najprije učinio da naši oci, sinovi Izraelovi, izvedeni iz Egipta, More Crveno neovlaženim prijeđu stopama. Ovo je, dakle, noć koja je svjetlošću ognjenoga stupa rapršila tmine grijeha. Ovo je noć koja danas po svem svijetu one što u Krista vjeruju od tmina grijeha i od opačina svijeta otima, vraća milost, i pridružuje svetost. Ovo je noć u kojoj je Krist raskinuo okove smrti i kao pobjednik od mrtvih ustao. O, divne li dobrote tvojega milosrđa prema nama! O, nedokučiva li zanosa ljubavi: da roba otkupiš Sina si predao! O, zaista potrebna Adamova grijeha što Kristovom smrti bi uništen! O, sretne li krivice koja je zavrijedila takvoga i tolikog Otkupitelja imati! Svetost dakle ove noći goni zločine, pere krivice i nevinost vraća palima,a radost tužnima. O, zaista blažene noći u kojoj se nebesko sa zemaljskim, božansko s ljudskim povezuje. U milosnoj, dakle, ovoj noći primi sveti Oče večernju žrtvu hvale. Od pčelinjeg rada noćas ti Crkva, po rukama službenika, kao blagdanski poklon pridonosi ovu svijeću. Molimo te, dakle, Gospodine, da ova svijeće posvećena na čast tvoga imena neoslabljena ostane, da razgoni tamu ove noći. I primljena na ugodni miris svijetlima nebeskim neka se pridruži! Plamen njezin jutarnja zatekla Danica! Danica, koja ne zna zalaza, a to je Krist Uskrsli, povratnik od mrtvih, koji svijetli svakom čovjeku te živi i kraljuje u vijeke vjekova.
  7. Očigledno je to rečeno više u empirijskom ili kako vi kažete opitnom nego ontološkom ili dogmatskom smislu. Bog "ne može" bez nas isto kao što otac i majka "ne mogu" bez svoke djece. Uostalom to je i istina ukoliko se to promatra u kontekstu teme gdje je to rečeno: na temu: „Roditeljska Gospodnja briga – izvor naše nade“, Francisko Bergoljo doslovno izjavio: O tome postoji bezbroj potvrda u Novom i starom Zavjetu, kod Izaije, u Psalmima itd. To upravo proizlazi iz toga što nas je Bog iz ljubavi stvorio, što je on htio nas ljude a ne što mu je to bilo nužno neophodno za njega samogag i po njegovu egzistenciju. U islamu tog odnosa Boga i čovjeka na primjer nema i to je glavna razlika izmedju islamskog Allaha i Isusovog Oca nebeskog kojeg nam je objavio njegov Sin. A ovo su potomci tih kojim su sv. Ćirilo i Metodije prije 1154 godine objašnjavali to isto što i papa František 2017: http://tinyurl.com/y75bmsz4
  8. Njega sam ja imao na friend listi na bivšem FB profilu koji su mi poslije hackeri uništili i još par starokalendaraca, jedan čak bio iz Zenice odakle i ja samo o generaciju mladji. Oni mi sami slali request za prijateljstvo zbog onih mojih priloga u vezi sa sveslovenskim pokretom. Baš sam se čudio šta on radi tamo jer znam zeničke pravoslavce da nikad ne bi napustili SPC, gdje samo nadje Akakija u Zenici, valjda preko interneta.
  9. Znači birate cestu neprestane konfrontacije i demonizacije umjesto pokornog traženja i nalaženje istine u dijalogu zasnovanom na faktima i sagledavanju svih tih situacija bez licemjerja i nečasnih podvala. Odlično. Onda bismo u tom vašem duhu mogli nastavit sa pričom da je Stepinac toliko mrzio Slovence da se namjerno i hinjski ućutao i ostavio ih pomrijet 7 slovenačkih katoličkih svećenika u Jasenovcu jer ga je tome naravno naučila Katolička Crkva i godinama tako pripremala, instruirala i indoktrinirala na osnovu čega se on tako ponio prema njima a na kraju odigrao pozorištance tobož kako pojma nije imao da su oni tamo. Šteta samo što predstavnici SPC u toj mješovitoj komisiji nisu predočili pismo u kojem Stepinac na upit logorskog ustaškog časnika šta da urade sa njima im Stepinac odgovara: "Ispoštujte zakone radi kojih su u logor poslani - Ad maiorem Gloriam Dei!" ili nekakvo slično, to bi bio neoboriv dokaz. A tek da se našlo to neko pismo u kojem Stepinac sam šalje ustaše na svog brata zbog protudržavnih aktivnosti a oni ga odmah potom likvidiraju. Šta su onda stvarno mogli očekivati tek za sebe Srbi, Jevreji i svi ostali od Stepinca kad bi nešto tako bilo istina i faktima dokazano. Šteta što nije, to bi bio potpuni uspjeh sa vaše strane a do kanonizacije Stepinca nikad ne bi došlo. Čak i za taj jeretički, razvratni i nemoralni Vatikan bi to bilo previše.
  10. Onda ništa lakše nego te nove argumente iskoristiti i odgovoriti njima na ova pitanja koja je biskup mostarsko-duvanjski Ratko Perić postavio patrijarhu srpskom +Irineju u otvorenom pismu objavljenom na portalu mostarske biskupije i na bitno.net. Sad je obaveza ćutanja za vrijeme rada mješovite komisije istekla i ništa ne brani tome da te nove činjenice budu predstavljene i poblikovane pred širokom javnošću, naročito te koje bii mogle biti odgovorom na ova pitanja koja je biskup mostarski postavio patrijarhu srpskom +Irineju. A to će istovremeno potvrditi tu tvoju tezu da neuspjeh komisije nije bio radi toga što SPC nije prišla s novim i validnim argumentima već možda nešto drugo. https://www.bitno.net/vijesti/hrvatska/stepinac-peric-odgovorio-irineju/ https://www.cnak.ba/osvrti/priziv-na-istinu/
  11. Ne mogu predekumenski dogadjaji i njihovi učesnici utjecati regresivno na bilo šta u ekumenizmu. Ekumenizam je stvar budućnosti a kanonizacijski procesi moraju respektovat i činjenicu da prije 50-100 godina i dalje vijekovima unazad sve do 1054. nikakvog ekumenizma kao ovog sadašnjeg, teološki utemeljenog osim na par slučajeva i neuspjelih pokušaja (firentinsko-bazilejsko-ferrarski koncil 1431–1445) i to politički motivisanih nikada nije bilo. To bismo i mi onda odmah trebali zahtjevat i pozvat vas na otvaranje komisije o poništavanju kanonizacije sv. Nikolaja Velimirovića jer ona očigledno takodjer minira sva ova naša današnja ekumenska nastojanja: Episkop Nikolaj Velimirović je svim srpskim poslanicima neposredno pred glasanje uputio pismo kojim preti primenom crkveno–kanonskih mera prema onima koji budu glasali za konkordat: "Ja ću biti nesrećan, ako budem prinuđen da ove mere primenim na Vas i na dom Vaš. A ja ih moram primeniti u potpunosti."[4] https://sh.wikipedia.org/wiki/Konkordatska_kriza#Eskomunikacija
  12. Nisu to nikakve moje insinuacije niti podlosti, komisija je ustanovljena izričito pod uslovom da njen rezultat kakav god da bio ne može utjecati nikakvim načinom na odluku Vatikana i pape o kanonizaciji Stepinca ni u pozitivnom a ni u negativnom smislu. I za taj uslov SPC zna i s njim je upoznata odmah prilikom potpisivanja dokumenata pri ustanovljivanju te mješovite komisije već prije godinu dana tako da se ne radi ni o mojoj podlosti ni o vatikanskoj. Podlost bi bila da to nije rečeno odmah na početku ali jeste i SPC je bila svjesna toga i pristala na to.
  13. U pravu si, tako nešto je pogrešno, oni već jesu upisani u Martirologij i bl. Stepinac i svi ostali blaženici ( i taj martirologij sam vam već pokazivao) i smatraju se kompletnim svecima ili svetiteljima, imaju pravo na svoje oltare, kapele, crkve, hodočasnička mjesta, molitve, na svoj spomendan u kalendaru itd. a kanonizacija ih ne učini svetijima nego što jesu već samo formalno se proširi obligatno liturgijsko štovanje i na zemlje gdje je ono bilo prije toga neobligatno tj. fakultativno, dobrovoljno. Dakle s lokalnog nivoa na univerzalni, cjelosvjetski crkveni nivo. To sam vam već više puta objašnjavao. Za to se u Češkoj kaže "ići s krstom po funusu (pogrebu)" kad onaj koji nosi krst, krstonoš zakasni na pogreb. Trebali ste prigovor poslati prije 1997/1998 i pokušati spriječiti beatifikaciju kardinala Stepinca ukoliko ste već bili protiv njegovog proglašenja svetim, sad je za to prekasno.