Zayron

римокатолик
  • Content count

    22559
  • Joined

  • Last visited

  1. No, molim lijepo? Taj modus striktnog konsenzusa u stvarima vjere je vladao i za prvih 7 vaseljenskih Sabora a tamo NIKADA NI U KOJEM SLUČAJU nije donešena NIJEDNA odluka ni vjeronaučna a ni kanonsko-crkvenopravna počev od Nikejskog Vjeruju na Nikejskom vaseljenskom saboru 325 pa sve do antiikonoklastičkih Saborskih odluka koja ne bi bila prvo predmetom analize, opšte rasprave i diskusije a potom saborskog usvajanja putem glasanja i usnašenja o njoj svih prisutnih episkopa/biskupa Istoka i Zapada a to znači predstavnika istočne i zapadne tadašnje lokalne crkvene samouprave! Ili vi gospodine Vasijane znate nešto o tome i imate informaciju da je to bilo nekako drugačije nego Saborno i konsenzualno? Prezentirajte nam izvore koji dokazuju opak, suprotnu praksu od te prakse striktnog konsensuza i usaglašavanja stavova! Kad je to bilo, gdje se to desilo i šta je odlučeno tako?
  2. Srećan rodjendan s Morave! Moravske igre i pjesme vojničke i balade.
  3. Kod nas je to drugačije. Kod nas su Česi i Lužičani zapadni Moravani, Poljaci i Bjelorusi sjeverni Moravani, Slovaci centralni Moravani kao i mi, Ukrajinci, Rusi i Rusini istočni Moravani a sve to dole na Balkanu podunavski i panonski južni Moravani od Slovenije pa do Bugarske. Madjari i Austrijanci su demoravizirani, odnarodjeni blatnogradski i karantanski Moravani. To se tako uče ti mladenci kod nas na vojnoj akademiji i svuda drugdje po osnovnim i srednjim školama. Sve je to Velika Morava!
  4. No, na tom teološkom planu je to prouzrokovano tim vremenskim pomakom, neke su se stvari kod nas dešavale brže nego kod njih što nije ni čudo s obzirom na istorijsko-političku situaciju u kojoj se hrišćanski Istok nalazio u posljednjih 500 godina po padu Vizantije pa je ta vremenska razlika tj. kašnjenje od tih nekih 50 godina zanemarljiva. Kod nas imamo sve ekumensko tj. ekumenicko, ekumenický tyden - ekumenski tjedan, ekumencká bohoslužba - ekumenska bogoslužba, ekumenikcký sbor - ekumenski hor, ekumenické koncerte, ekumenická setkaní - ekumenske susrete itd. Samo još nemamo ekumenskog patrijarha, no, tog imate vi pravoslavni. Bogu draže je kad cvjeta ekumenizam, ljubav i razumjevanje medju hrišćanima nego nesloga i mržnja. Pogotovu medju slovenskim hrišćanima, pravoslavcima i katolicima, njih se taj ćirilometodijski ekumenizam tiče najviše. Medzinárodný ekumenický koncert sakrálnych spevov v Štátnom divadle v Košiciach, 2010
  5. Jer o onom što ćemo smatrati "pravovjernim" ili ako hoćete "pravoslavnim" bude morati postojati obostrana saglasnost tj. upravo to je glavnom temom i sadržajem tih dijaloga. Bez te saglasnosti, konsenzusa obojih strana ništa ne može biti smatrano ani proglašeno pravovjernim ani pravoslavnim. To tako važi u ekumenskom dijalogu. Ko neće dijalog onda si može proglašavat šta mu volja za pravovjerno i za pravoslavno bilo u katoličkom, zapadnom ili u pravoslavnom, istočnom smislu. U ekumenskom dijalogu to ne važi, pravovjerno ili pravoslavno je isključivo samo ono na čemu se dohodnu obe strane. Zato se ta teologija naziva ekumenskom teologijom a u njoj važi nešto drugo nego u toj takvoj koju smo si imali svako za sebe prije tih dijaloga.To je rečeno tako namjerno extremno pojednostavljeno i "polopaticki" (po lopati) da bi svakom to bilo jasno.
  6. Takvi nazori postoje na obe strane i ne smatraju se u dijalogu relevantnim a ni kod katolika a ni kod pravoslavnih jer su naprosto ili extremno prokatolički ili extrenmno pravoslavni a prosadjuju istu stvar - uniju samo jedni katoličkui a drugi pravoslavnu. A već su potpisani obostrano dokumenti koji odbacuju bilo kakvu uniju isto tako i katoličku kao i pravoslavnu, ta je ta obrnuta gdje si pravoslavci misle da je katolike dovoljno samo pounijatit s te njihove strane, dakle obe te pozicije su odbačene u startu kao nerelevantne. Ovo dole je priimjer tog istog kao na videu sa s opačne strane, takve rigidne stavove prosadjuju lefebvristi i tridentinski tradicionalisti a svode se na to sa se sa pravoslavnima i protestantima nema šta raspravljat, pravoslavnima se maximalno može ponuditi Unia Sancta a protestantima povratak u katoličanstvo. zato u te takve zajedničke komisije niko ne zove ni ne šalje ni takve vladike ni takve biskupe kao naš na primjer kardinal Burke ili onaj grčki vladika solunski ili atinski i limasolski, kao o. Nikodim Bogović ili neko usporediv njemu s naše strane po rigidnosti stavova, recimo sisački biskup Košić. Oni se ne bi stigli ni dogovorit kako bi se uzjamno oslovljavali a kamo li šta drugo. Ili bi se uzjamno velikodušno pozivali jedan drugoga na pokajanju i uniju bilo katoličku ili pravoslavnu. To je maximum maximuma što bi oni uspjeli uradit, par minuta bi pričekali da vide hoće li se ko od njih odlučit na takav korak i kad se to ne bi desilo za 10-15 minuta razmjenili bi si vizit karte s ponudom da zatelefoniraju i ugovore si termin sastanka čim se osjete rasopoloženim za to da bi mogli jedan ili drugi ostavit svoje jeresi i vratit se katoličanstvu, respektivno pravoslavlju. To je dakle sve što bi uni uspjeli. Jer o onom što ćemo smatrati "pravovjernim" ili ako hoćete "pravoslavnim" bude morati postojatii obostrana saglasnost tj. upravo to je glavnom temom i sadržajem tih dijaloga. Bez toe saglasnosti obojih strana ništa ne može biti proglašeno pravovjernim ani pravoslavnim. Je třeba se snažit, aby se pravoslavní sjednotili opět s katolickou Církví, od které kdysi jejich otcové odpadli a aby přijali bez kompromisů katolickou nauku, kterou své římské Církvi svěřil Ježíš Kristus. Jedině svatá Unie je řádný, pravdivý a objektivní sjednocovací proces a nehrozí v něm pro zbytek východních nesjednocených křesťanů žádné latinizace, jak se mylně domnívají, či absorbování východního ritu do západního, pokud budou dodrženy ustanovení svatého Stolce. A na nás uniatech je, abychom se pokusili ze všech svých sil přivést rozkolníky zpět ke Kristu a nenechali je napospas bludům, které je vzdalují Kristu, Jeho Církvi a nakonec i spáse. Rozkol a hereze nebezpečně ohrožují spásu a jsou těžkým hříchem. A proto vyprosme u Matky Boží, která provází Církev katolickou, aby nám pomohla obrátit zbytek nesjednoceného Východu a sjednotit ho s Církví Kristovou. Sláva svaté Unii! Je tzv. pravoslavná "církev" sesterskou "církví"?
  7. Edit: To novo značenje je potom sasvim istisnulo to staro slovensko da se danas teško može islijediti da li imate prezime Subašić od Sobaša ili Subaša (Sobáš, Subáš - dugo a) ili po novom otomanskom od Subaše (titula subaša - kratko a). A ovo je kad subaša dodje na sobáš tj. na subáš (na svadbu)
  8. Inače poznato je da su Turci rado poturčavali naša slovenska prezimena u najrazličitijim kombinacijama a to rade i danas u Turskoj kod Bošnjaka slovenskog porijekla koji tamo žive a služe se pri tom svim dostupnim sredstvima od homonimije do prevodjenja na turski pa do stvaranja hibridnih tursko-slovenskih imena tj. prezimena. To su radili od kad su upali na Balkan a to rade i u savremenoj Erdoganovoj Turskoj sve do danas s tim Bošnjacima koji tamo u Turskoj žive, nasilno im administrativno mjenjaju prezimena, na primjer Muhamed Filipović u Muhamed Fatoglu i sl. U Turskoj ne možete ni dobiiti nikakav dokument, ličnu, kartu, vozačku, pasoš a da bi tamo pisalo nekakvo drugačije ime od turskog ako ste turski državljan. Nema teorije. Neće vam izdat nikakav dokument na kojem će pisat Muhamed Filipović, to Filipović promjene u Fatoglu i slično, to ne postoji. Na to se stalno žale udruženja Bošnjaka u Turskoj da ih Turci nasilno poturčuju i desloveniziraju. Znam to iz prve ruke od naših slovenskih aktivista tamo. naravno da je to nepoštivanje osnovnih ljudskih sloboda i nasilna asimilacija. A minimalnu osnovnu integraciju Turaka u Njemačkoj (nikakvu asimilaciju) sam Erdogan proglašava zločinom protiv ljudskosti provodjenim nad Turcima! Zanimljivo. Turecko odmítá integraci muslimů v Evropě. "Asimilace je zločin proti lidskosti" Erdogan: Rozumím migrantům, asimilace je zločin proti lidskosti!
  9. No, sve je to pogrešno. Subašić može da dolazi i iz paleoslovenske riječi sobaš, subaš što znači svadba a ne samo od te turske "subaša": sobaš, subaš (ne crkvenoslovenskog, crkvenoslovenski se to kaže brak: бракы) a znači to prosto "svadba". Otprilike kao kad bi se neko prezivao Svadbar, Svatovski ili slično po ovoj današnjoj aktualnoj normi. Zato imamo sačuvana kod nas ta prezimena u izvornoj formi tj. samo "subaš" bez "ić" i ta mladja "subaš-ić". Poslije je došlo do morfološkog homonimskog prekrivanja značenja sa "subaša". Homonimi su riječi koje izgledaju isto na prvi pogled ali imaju sasvim različito značenje, porijeklo (etimologiju) a negdje čak potiču i iz sasvim drugih jezika. To novo značenje je potom sasvim istisnulo to staro slovensko da se danas teško može islijediti da li imate prezime subašić od Sobaša ili Subaša ili po novom otomanskom od Subaše. Moravský svatební slovník V Živote Konštantínovom, ktorý tesne po jeho smrti roku 869 napísna Veľkej Morave Kliment alebo Gorazd v úzkej spolupráci s Metodom sa takto opisuje recepcia, konaná na Konštantínovu počesť počas jeho misie u Chazarov: Dalje čitajte ovde. Zanimljiv text. Tamo je to i o objedu i o svadbi i o gozbi: OBED, OLOVRANT A SVAČINA A ovo je taj "sobaš" ili "subaš" tj. "svadba"
  10. No, može se to reći i tako, dostali smo se k meritu stvari. Kakva korist onda od tog ujedinjenja kad će svi katolici llistom podržati takve pravoslavne arhijereje kao što su patrijarha carigradski Vartolomej ili mitropolit Nikodim (Rotov) ranije na globalnom planu ili vladika Grigorije i slični na tom planu regionalnom ili lokalnom ili episkop Zizjulas i o. Zoran na tom vrholno teološkom planu a isti će medju pravoslavcima sloviti kao "izdajnici", biti će tretirani kao "exoti" najblaže rečeno a o etiketama tipa "kardinal Grigorije", "fra Zoran" i sličnim da i ne govorim. A neće ih na Istoku niko uzimat ozbiljno kao ni patrijarhu Vartolomeja, on sazove sabor-nesabor na koji ih dodje-nedodje toliko da bi uopšte bio usnašeni-sposoban za donošenje novih pravosnažnih odluka tj. imao kvorum jer bez blagoslova patrijarhe moskovskog i RPC je to sve tamo bilo samo lijepo pobožno pozorište. S tim što bi se tom "pobožnom pozorištu" na Kritu, ne reknu li odmah "na Fanaru" samo pridalo to sljedeće "pobožno pozorište" kardinalsko u Vatikanu koje na istoku tek niko ne bi fermao ni za šta iako bismo recimo formalno i na papiru bili u jedinstvu. Isto kao što je fanarski arhijerejski zbor okupljen oko patrijarha Vartolomeja považovan za nekakvu exotičnu instituciju, istorijski relikt Vizantije koji živi u nekakvom svom akvariju ili balonu od sapunice odijeljeno sasvim od realnosti tako bi to slično ili još gore na Istoku bio percepiran kardinalski zbor u Vatikanu oko pape kao sasvim nepotrebna, beznačajna i suvišno opterećujuća institucija a najvjerovatnije da bi se od strane istočnih hrišćana tražilo njegovo potpuno ukidanja. Dakle, kako sam rekao, ja jedinstvo, ako do nekakvog uopšte dodje ne vidim u unifikaciji, stapanju već u saradnji zapadne i istočne Crkve na globalnom i lokalnom planu a u tačno odredjenim oblastima pri čemu bi formalni kanonski i hijerarhijsko-jurisdikcijski okviri ostali više-manje netaknuti, nepromjenjeni i sačuvani.
  11. VELKÁ NAD VELIČKOU-HORŇÁCKÉ SLAVNOSTI 2016 (sobota)Ej, uásko, uásko..., moravski folklor CM Harafica na Slováckém létě 6.7.2016 (Mokrohajské pole, Jede Jano dolinú, Vysoko létá slavíček) , moravski folklor
  12. Ne razumijem zašto bi vrh SPC i narod morao prihvatiti ili ne prihvatiliti bilo kakvu odluku vrha Katoličke Crkve tj. pape i Vatikana? Nisam primjetio da je ikakvu do sada prihvatio pa neće sigurno ni sada, zatim su to još uvijek dva zasebno i samostalno funkcionirajući crkvena entiteta. Niti KC nije prihvatila nikakve odluke SPC a niti je to dužna učiniti SPC, u čemu je problem? Kad i ako se ikada dogovori i postigne neka forma jedinstva medju našim Crkvama tek onda bude moguće razmišljati i govoriti na ovakav način, do tada svako svoja posla. Ionako ta komisija ne može promjeniti ni jotu na kanonizacijskom procesu, funkcija joj je sasvim neka druga. Kao što sam vam već objasnio Stepinac je pravosnažno a neopozivo kanonizovan a ima već svoje oltare, ikone, crkve i kapele njemu u čast, ta stvar je gotova. Preostalo je samo povišenje te kanonizacije tj. forme njegovog kanonskog štovanja sa regionalnog hrvatskog na globalni crkveni, cjelosvjetski katolički plan a to je samo formalna zaležitost.
  13. Evo vam još staroslovenske paganštine i to one autentične, velikomoravske: Velkomoravský Rituál
  14. Osumnjičeni za napad u Minhenu osamnaestogodišnji Iranac Polizei identifiziert 18-Jährigen als mutmaßlichen Täte Po střelbě v Mnichově je nejméně devět mrtvých
  15. Kakav crni Minken, tamo se već puca i ratuje a sestra mi je tamo, sad će ona morat bježat s djecom odande, ja sam još na Moravi: Online: Mrtvých při útoku v Mnichově je nejméně devět. Střelci jsou na útěku, může jít o teroristy FB VIDEO: Aktuální video z Mnichova