Jump to content
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber
Јагода Наранџа Банана Лимета Лист Шкриљац Небо Боровница Грожђе Лубеница Чоколада Мермер Мрак Ubuntu VKontakte WhatsApp Viber

ПРИДРУЖИТЕ СЕ НАШОЈ VIBER ГРУПИ, КЛИКНИТЕ НА ЛИНК

Матусал

Члан
  • Број садржаја

    939
  • На ЖРУ од

  • Последња посета

3 Followers

О Матусал

  • Ранг
    Наш човек
  • Рођендан 03/22/82

Profile Information

  • Пол :
    Небитно
  1. Da li je Isus konzervativac?

    Јесте, јер хришћанин проповеда крајњу најмодернију стварност тј. есхатон. Хришћани су испред времена. Једна од основних служби цркве је мисија. Црква је позвана да преобрази свет и приведе га Богу. Из угла Богочовека свет који себе сматра напредним и успешним је заостао но свет је извршио замену теза. Христос је лечио речју, преображавао материју, заповедао временским приликама морима и ветровима, изгонио зле духове, васкрсавао мртве, чистио губаве,слепима давао вид.......чинио је дела која свет никада неће чинити, и како се онда његова наука и став могу назвати конзервативним када је у свему био испред данашњег човека и његовог начина размишљања и постојања.
  2. Мени је овај текст неразумљив. Мешају се два појма раскол и јерес. Јерес је погрешно учење и тумачење вере и догматског је карактера. Раскол може настати између две црквене јединице због канонских преступа који уређују јурисдикционо црквено устројство а да су притом обе стране потпуно православне, значи не мора бити никакве јереси. Не разумем шта је свејерес екуменизма? Јерес је погрешно учење о неком питању вере. Да ли неко може да ми појасни коју јерес проповеда екуменизам? Екуменисти могу да молећи се са инославнима врше канонски преступ, али то није јерес, као што се сваки крштени хришћанин који не дође на недељну литургију налази у канонском преступу али он није јеретик. За превазилажење раскола је по мени потребно употребити здрав разум, а не тражити решење у нечијој личности.
  3. Мајке су им учиниле зло али им је Бог учинио добро, није га мајка спровела у рај него га је лишила права да искаже своју слободу и оствари своју личност у односу на вечност али их је човекољубље Божије по својој великој милости удостојило станова небеских као онима којима је у старту пресечен пут и онемогућен животни век у времену намењен човеку. Ђаво је човекоубица од почетка и онај који чини убиство чини дела његова.
  4. Смрт је за човека неприродна и последица је пада. Она је најстранија појава и последња битка човекова, многи страхују да уопште и размишљају о смрти иако је она најреалнија и најприсутнија чињеница света који насељавамо. Онај који иде у битку и победивши задобије венце и трофеје не може бити лишен почасти јер је са неизвесношћу ступио на поприште битке не знајући крајњи исход. У томе и јесте величина ове мајке јер је са неизвесношћу али пуна вере и наде на човекољубље Божије ступила на најстрашније бојиште и суочила се са последњим и најјачим непријатељем. Тако и хришћани иако верују у живот и васкрсење ипак су свесни тога да их многе невоље и муке чекају стога се и овенчавају врлинама и благодаћу као они који су прошавши кроз многа искушења и многе смрти од Бога добили награде за своју жртву.
  5. Da li je Isus konzervativac?

    Ова тема сама по себи намеће питање да ли је онај који не жели да чини грех конзервативан? Христос је хтео да нам скрене пажњу да не грешимо а притом нам је оставио потпуну слободу да креирамо свет и друштвене системе на начин који желимо. Међутим проблем је у томе што смо ми створили друштво у коме се грех не само пренебрегава него заузима високо место и важност у нашем животу и често постаје ствар престижа и мерило вредности при томе имајући велику популарност у широким масама. У оваквом поретку хришћанин се налази као припадник мањине и стога се и чини конзервативним тј. затвореним за функционисање у таквим друштвеним оквирима и може деловати као неко коме је ограничена и спутана слобода. Но гледајући из угла побожног човека и хришћанске слободе која превазилази границе времена и простора, верујући нису затворени за свет него прескочивши време и хранећи се божанским енергијама крајњих и коначних есхатолошких стварности држе вештачки створене људске системе и методе живљења за обмане и трице чекајући да наступи нови осми дан. Још у раној цркви хришћани уводе појам странствовања на земљи. Колико је свет могао да прими и разуме Христа говори чињеница да су га разапели а исто тако и његове апостоле. Стога из угла светског размишљања покушати премерити Христову личност и оценити његове ставове ми се чини немогућим. Простор у коме можемо разумети његову личност је Црква и њене тајне, све што је изван неће правилно моћи да разуме његову реч.
  6. Da li je Isus konzervativac?

    Исус Христос јесте и сам циљ побожности. Он је крај свих жеља и коначна задатост човека стога није лако процењивати његове ставове, мада сам каже да Бога Оца морамо љубити свим умом срцем, снагом и вољом. Хтео је да нам скрене пажњу на то да он у нашој души заслужује најпочасније и врховно место као створитељ и саздатељ. Не каже ли он који љуби оца или матер или кћер или .........било шта друго више него мене није мене достојан. Сами знамо колико везаност за оно што је природно зна да нас учини робовима а оно што је против природно изопаченима а ни једно ни друго не остварује у нама образ и подобије. Ово питање о конзервативности зависи од угла посматрања. Христу а и ономе који живи њиме је цео овај свет забачена рупа у неком запећку васељене и свако везивање за страсти овога света им се чине као ропство и скученост у егоизму и жељама пале природе док му је сваки грех као тамница док се навикнутом на ствари овога света лишавање истих чини као теснац , ограниченост и неподношљиво стање. Тако неко осећа истинску слободу када се налази изнад природе обитавајући у Духу а неко испуњавајући прохтеве своје природе и једни су другима верујем потпуно неразумљиви.
  7. У једном правосудном поступку између истине и лажи не може стајати број сведока него аргументи и чињенице. Уколико неко има необориве доказе о некој ствари ни мноштво других сведока не могу му се супротставити нити га побити у његовом тврђењу. Њима преостаје само једно а то је прибегавање безакоњу, јер лаж почива на безакоњу. Када неко жели да спроведе своје мишљење ради својих интереса а не следи вољу Божију он крши законе стварајући нови простор у коме би потврдио своја убеђења, али против таквих сведочи истина а истина је светлост а светлост светли у тами и тама је не обузе.
  8. Фарисеј Гамалило је дао једно разрешење оваквих ситуација назначујући да ће време показати истинитост неког учења, мисливши тиме да ће Дух Свети својим промислом сачувати цркву и истину. ( Дела апостолска 5. глава)Васељенски сабори и јесу последица дуготрајних процеса кристалисања одређене истине и често је мањина била на страни истине и претрпевши прогоне тријумфовала као и апостоли против фарисејских и садукејских сабора. Живот у цркви и живи однос са црквом и њеним тајнама је временом раздвајао истину од лажи, јер се у таквој ситуацији даје простор Духу Светоме да искаже и потврди своју вољу. На тај начин су и апостоли разрешили прво питање о незнабожцима и јеврејском закону за који Павле каже изволи се Духу Светоме и нама. А Дух је нашао за сходно да у разним ситуацијама Петру скрене пажњу и разреши му недоумицу по овоме питању о чему имамо потврде у Писму. Оваква пројава Духа се протезала у време сабора и надамо се да ће бдити над Црквом до скончања овога века. Екуменизам се не може дефинисати као јерес јер он сам по себи не подразумева неко засебно учење него став према другим конфесијама. Екумениста може створити простор у коме врши низ канонских преступа и одговаран је за кршење поменутих канона а не за јерес. Када би неки екумениста увео учење да постоје две цркве а не једна како исповедамо онда би он био јеретик али ми још увек немамо ту појаву, него поједини под окриљем дијалога крше канонске прописе и за то би могли бити одговорни.
  9. Peta Mojsijeva,22:15

    Па ако баш толико желиш да цедиш текст, мораш признати да се нигде не спомиње ни крвава постељина или хаљина. Морао би прво то да докажеш, пошто не желиш да предмет посматраш опширније упоређујући са другим ситуацијама и сличним околностима. Писмо се тако не чита да се ухватиш за један стих него у контексту комплетног предања написаног у петокњижју разумевајући начин размишљања и функционисања тадашњег друштва па ћеш схватити да су они вршили провере и да нису хтели да се огреше о невине жртве јер је и за тако нешто Бог био осветник.
  10. Peta Mojsijeva,22:15

    Па вероватно су знали, ако знаш ти што они не би знали. Вероватно се ради о обичајном брачном праву које се могло наћи и код неких околних народа. Имали су они своје судије и старешине задужене за ова питања и спорове. Прво је само Мојсије решавао спорове питајући Господа путем урима и тумима, али је по савету таста Јотора поставио поштене и проверене људе да суде, а спорне и тешке ствари су доносили к њему да разреши. Погледај другу мојсијеву 18, 13-27. Није нико могао тек тако без последица да некога усмрти. Када је једном приликом неко из Венијаминовог племена силовао и убио девојку остала племена су се подигла на њих скоро их истребивши из Израиља.
  11. Peta Mojsijeva,22:15

    Како мислиш ништа нису згрешиле?
  12. Peta Mojsijeva,22:15

    Мислим да се овде бркају бабе и жабе. Неке историјске околности и догађаји из старог завета су истинити стварно су се десили, а сасвим друго је писматрати комплетан смисао старог завета као сенку новог. Нпр. 2. Мојсијева 32 глава о златном телету где Мојсије са синовима левијевим убија 3000 израиљаца ревнујући за Госода. Финес је копљем усмртио човека који је довео туђинку у шатор и то му се примило у правду и благослов и тако зауставио погибао јевреја. Такође је неко против заповести узео нешто сребра од народа које су покорили и узроковао је помор. Они су као праслика представљали телесно новозаветну цркву. Варнава само те праслике тумачи у светлу хришћанства и наравно нису сви догађаји из сз праслика, него они који се односе на законе,скинију и свештенство као и они у којима Бог делује кроз појединце и догађаје у вези њих.
  13. Peta Mojsijeva,22:15

    Једноставно првобитна Божија намера је била да кроз закон и телесно очишћење припреми и освети један народ. Бог је почивао у Израиљу у скинији и кроз тадашњи облик свештенства руководио људима. Грех који неко учинио је имао последице по цео народ и обесвећивао је целокупни смисао старозаветне праслике цркве . Имамо прилике да је због греха појединца страдао читав народ и Бог је пуштао зло на Израиљ све док се такав не уклони из народа. Све је схватано кроз закон и тело, те је стога грех морао бити отклоњен на исти физички начин. Христос нас ослобађа јарма закона јер нико се није могао у потпуности осветити на тај начин и доноси нам благодат кроз покајање и духовни закон уместо телесног као и седам пута седамдесет опраштати грехе ближњем.Као што се у новозаветној Цркви они који учине тежак грех изопштавају из учешћа у литургији да се не квари евхаристијски принос тако су они на суров телесан начин кажњавали преступнике закона. Та девојка је вероватно била упозната са околностима у којима се налази и свесности да ризикује живот због греха. Ја се питам каква је то греховна сила у питању која човека натера да занемари и свој живот. Сигурно се дешавало много више преступа него што је било оптужби и пресуђивања. Јевреји су побили скоро све своје пророке што сведочи да су били брзи и лакоми на убиство сматрајући да ревнују за Бога. Такође је поглед на проблем смрти другачији из угла Бога и човека. Смрт је за нас најтежи и највећи непријатељ но за Бога она не представља никакав проблем и пред њим је немоћна и крхка. Ми стога можемо Бога због такве пресуде сматрати суровим но можда Бог на тај начин тој девојци дарује живот вечни казнивши је тако суровом казном и искупивши тиме све њене грехове. Будући да је примила своју казну као плату за грех на земљи нема више никакву потребу да се суди пред Господом у вечности. Стога Павле и каже да ће већу казну заслужити онај који вређа крв новога завета и нашега искупљења и биће суђен пред вечним судом и небеским престолима. Прочитај посланицу јеврејима. Ево један одломак: Јеврејима 10: 28. Кад неко преступи Закон Мојсејев, по исказу два или три свједока, има да умре без милости; 29. Замислите колико ће сада тежу казну заслужити онај који гази Сина Божијега, и крв Завјета којом је освећен за несвету држи, и Духа благодати вријеђа? 30. Јер знамо Онога који рече: Моја је освета, ја ћу узвратити, говори Господ. И опет: Господ ће судити народу својему. 31. Страшно је пасти у руке Бога живога......
×