Добро дошли на Живе Речи Утехе

 Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

Преузмите нашу Андроид апликацију

Преузмите нашу апликацију за iPhone

Ако пишете ауторске текстове на богословске теме, песме, есеје, приче...

пошаљите нам на urednik(@)pouke.org и ми ћемо то објавити на насловној страници сајта

Матусал

Члан
  • Content count

    160
  • Joined

  • Last visited

О Матусал

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан 03/22/82

Profile Information

  • Пол :
    Небитно
  1. Ево одломак од Симеона Новог Богослова из беседе о васкрсењу: У васкрсење Христово већина људи, додуше, верује, али мало је оних који га јасно виде, а они који га нису видели не могу ни да се поклоне Христу Исусу као светом и Господу. Јер речено је: Нико не може да каже да је Господ Исус, осим Духом Светим. А на другом месту: Дух је Бог и они који Му се клањају у духу и истини треба да се клањају. Ни свештене речи које свакодневно устима произносимо не кажу: „У васкрсење Христово поверовавши“, него: „Васкрсење Христово видевши, поклонимо се Светом Господу Исусу, једином безгрешном“. Како то да нас сада Дух Свети подстиче да говоримо (као да смо га видели, а нисмо), „васкрсење Христово видевши“, иако је Христос васкрсао једанпут пре хиљаду година, а ни тада Га нико није видео док је васкрсавао? Зар Божанско Писмо хоће да нас наведе на лаж? Далеко било. Оно, штавише, заповеда да говоримо истину како васкрсење Христово бива у сваком од нас верних и то да не једном, него, могло би се рећи, свакога часа сам Владика Христос у нама васкрсава, блистајући и сијајући зрацима непропадљивости и Божанства. Јер светлоносно присуство Духа показује нам васкрсење Владичино које се догодило ујутро, а тачније је рећи да нам даје да гледамо самог васкрслог. Зато ми и кажемо: Бог je Господ и јавио нам се, а наговештавајући Његов други долазак додајемо ово и говоримо: Благословен је Који ће доћи у име Господње. Дакле, онима којима се јави, васкрсли Христос свакако се објављује духовно самим духовним очима. Јер када се Духом јави у нама, Он нас васкрсава и оживљује из мртвих и даје нам да Га у себи видимо читавог и живог, бесмртног и вечног, и не само то, него нам јасно даје да знамо како нас са Собом саваскрсава и сапрославља, како и читаво Божанско Писмо сведочи.
  2. Христос васкрсе! Занима ме да ли римокатолкиња која је крштена али није кризмана може да се венча у православној цркви?
  3. Слажем се, али са друге стране овде може да добије званично учење православне цркве о евхаристији и да се заштити од квазидуховништва.
  4. Можете ли ви да објасните ове стихове: Нека васкрсне Бог, и нека се развеју непријатељи Његови, и нека беже од Лица Његова они који га мрзе.
  5. Морао сам да се вратим да прочитам, горе сам се мало исправио било је штуро речено. На ова питања нећу одговорити јер врло јасно пише у претходним текстовима шта мислим о томе. Ако имате неких примедби цитирајте цео текст или реченицу па укажите на проблем. Ово је чиста демагогија. Када сам рекао Христос то се аутоматски односи на оваплоћенога Бога.
  6. Реч Бог се не односи на васкрсење као човека него на есхатолошки моменат као Бога тј. Ипостаси у коју је уипостазирана природа човека. Надам се да је јасније шта сам хтео да кажем. Можда овако: прешао је из смрти у живот, у есхатолошком смислу као Бог.
  7. Бог не познаје ствари само теоријски него искуствено зато што је као човек и као Бог проживео сву историју. Он је са тобом живео, делао и умирао. За њега време није информација него искуство које Он као превечни носи у себи. Не постоје догађаји у којима он није учествовао или био присутан. Бог не говори оно што ће бити него оно што је било.
  8. Да ли неко зна који светитељ је рекао да ћемо у есхатолошким телима сви бити узраста од 33 године? Тај исти је говорио да у нама постоји Божији запис првобитне Његове замисли о нама? Мислим да је Исак Сирин или Јефрем Сирин али нисам сигран.
  9. Нису исти једни се кају и прихватају га својом слободном вољом а други не.
  10. Мислим да се наша достојност мери покајањем а не квалитетом. Нема ниједнога да живи а да не греши. Сви ми имамо удела у том распећу, јер он не понесе само телесне муке него оно што несравњиво увећава Његово страдање у односу на било које друго је то што је понео наше грехе.Он је истински а не привидно пострадао за све нас. Као када би неко требао да одробија све казне свих робијаша од постања до данас па и несравњено веће јер ови робоваху људима а ми, гресима, самоме кнезу таме.Његове телесне муке су само икона Његових истинских страдања.Ако речемо да греха немамо чинимо га лажом. По оцима једина права мера удостојавања је покајање пропраћено молитвом и постом.
  11. Такође појам васкрсао на крсту упућује на одређено место тј. неку тачку у простору, Па уперивши поглед у крст и рекавши васкрсао још увек видимо распето Тело што ствара конфузију. И у овоме случају есхатолошко васкрсење бива ограничавано простором јер нас везује за место. Стога ми је најприродније да разумем да је Христос васкрсао одмах по смрти тј. прешао је из смрти у живот и то у есхатолошком смислу као Бог. А у трећи дан васкрсао из гроба истим тим васкрсењем као што је и писано и у овом случају можемо исповедити веру у васкрсење нагласивши време и место.
  12. Владика Николај :МИСИОНАРСКА ПИСМА 224. Писмо Изгнаницима из Раја: О васкрсу мртвих Зар нисте чули? Зар још нисте чули, да је Рај поново отворен? Не Рај на земљи него на небу, не у времену него у вечности. И да су у тај непролазни Рај уведени: преступник и разбојник и сиромашак; преступник Адам, разбојник са крста и сиромашак Лазар. Христос је васкрсао, и васкрсом Својим отворио врата небесног Раја деци Адамовој. И многи су већ ушли у тај Рај, који се неће губити, и из кога неће више бити изгнанства. Ако сте то чули, па ипак сте притиснути страхом од смрти, онда сте као и не чули. Ако ли сте чули ту радосну вест, и примили је у срце своје, онда је и ваше васкрсење на прагу, то јест, почело је у вама васкрсавање, које ће се кончити васкрсењем. Ако је та радосна вест постала живот живота вашега, смрт је за вас играчка као везан роб за победиоца у рату.