Добро дошли на Живе Речи Утехе

 Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

Преузмите нашу Андроид апликацију

Преузмите нашу апликацију за iPhone

Ако пишете ауторске текстове на богословске теме, песме, есеје, приче...

пошаљите нам на urednik(@)pouke.org и ми ћемо то објавити на насловној страници сајта

Благовесник

Теолог
  • Content count

    3435
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Beograd
  • Интересовање :
    Ljudi, hriscanska duhovnost, Liturgija, muzika, film, sport... zdrav život.

Recent Profile Visitors

14563 profile views
  1. Postojala je i neka hriscanska sekta s pocetka II veka - Adamiti (skidali se goli i tako setali zeleci da oponasaju zivot pre pada).
  2. Bilo je davno kada smo raspravljali na temi o evoluciji i neko je pomenuo da nije bilo drugih ljudi pored Adama, da je to osudjeno, pa je receno da je Kartaginski sabor to osudio... Sad gledam, ne mogu da nadjem te kanone... https://sr.wikisource.org/wiki/Правила_Осмог_помесног_сабора
  3. Pomesni sabor u Kartagini (u Severnoj Africi) 419. godine je osudio ucenje o koadamitima. Zaboravio sam kako tacno glasi taj kanon, pa bi trebalo pronaci taj kanon i videti u kojem smislu i kontekstu se osudjuje postojanje ljudi koadamita. Koliko me secanje sluzi rec je o osudi ucenja da su u vreme Adama postojali ljudi isti kao Adam. Mislim da se tu osudjuje ucenje da su pored Adama postojali i drugi koji su mogli da odlucuju o prinosenju tvorevine slicno Adamu. Medjutim, u danasnjim bogoslovskim krugovima se moze cuti obrazlozenje da taj kanon ne odbacuje i ucenje da je Adam bio predstojatelj (da je jedini on imao prvosvestenicku sluzbu) prvog covecanstva, da je Adam bio predstojatelj u smislu stvoren za tu sluzbu predavanjem Duha Svetog postavsi duhonosan covek prizvan da sebe i ostale prinese kroz Evharistiju... Dok to drugi, uglavnom kreacionisti, zustro odbacuju. Kao dodatni argument ovi drugi uzimaju primer iz Svetog Pisma gde se kaze da se Kain plasi izgnanstva u divljini i to od drugih ljudi, pa mu Gospod stavlja znak da ga ne napadaju, i tamo, izgnan iz doma Adama i Eve, pronalazi sebi zenu...
  4. E, pa, za ta ukazanja pitam, cuda koja je crkva priznala... Znaci svestenik, ako ne veruje, moze reci - ja u to ne verujem?
  5. Ne, nisam to znao... Znaci svestenik ima pravo uciti u crkvi da je gore pomenuto, shodno njegovom misljenju, prevara?
  6. Da li to znaci da cak i katolik svestenik ili biskup moze bez sankcija negirati javljanja Blazene Djevice Marije i pisati da je Njeno javljanje u Lourdesu i Fatimi ustvari (navodno) ,,prijevara od strane svecenika" i slicno?
  7. "Tvoje pitanje moze da se preformulise i ovako: zasto je Bog HTEO da sidje na Apostole na Pedesetnicu u vidu blagodatnog ognja, a NECE trenutno, odmah i sada da izleci svu bolesnu decu? Zasto HOCE da se javlja u prilici evharistijskog lomljenja Hleba, a NE u pretvaranju kamenja u hlebove da nahrani gladne Etiopljane? Moj odgovor na tvoje pitanje, cloudking, jeste: Gospod Bog je već vaskrsao sve ljude, izlecio svu decu i otro suzu sa lica svakog onog koji se pokajao. Kada je Bozanstveni Logos Bozji zemljom hodio, ostavivsi rajsku slavu, ikonicno i realno i na svaki drugi nacin, pokazao je kako ce biti u vecnom veku Carstva Bozjeg. Nije ni tada On iscelio sve bolesne, niti vaskrsao sve mrtve, vec samo jedan broj iscelio i cak samo nekolicinu vaskrsao i to ne onim vaskrsenjem za netruleznost, a radi toga jedino da bi ikonicno oslikao buducu realnost onog Vecnog dana. Crkvena svest je to razumela na pravi nacin te na Lazarevu subotu pevajuci blagovesti da je vaskrsenje Lazara samo dokaz sveopsteg vaskrsenja koje dolazi kroz Hrista i slika ili prikaz kako ce biti u Raju. Iz istog razloga je cudesno nahranio hiljade, napojio zedne, utesio tuzne, prolazeci donosio radost, blazenstvo i duhovno-telesno ozdravljenje. Mala devojcica (Talita), decak, Lazar... umrli su nakon izvesnog vremena, od bolesti povezane sa njihovim mucenickim stradanjem Hrista radi. Dakle, Njegov cilj nije bio da iskoreni bolesti bolesnih svojim delanjem na zemlji, niti u vreme ono, niti danas, vec da nas prinese Sobom Bogu Ocu, i da Svojim izrazom ljubavi prema Bogu Ocu prizove na sve poljubac Boga Oca ("Duha Svetog na svako tijelo"). To se ostvarilo nakon Krsta i Velikog petka (izraz ljubavi ovaplocenog-utelovljenog Bozanstvenog Bozjeg Logosa prema Bogu Ocu) na dan Vaskrsenja Hristovog (izraz ljubavi Boga Oca prema ovaplocenom-utelovljenom Bozanstvenom Logosu Bozjem)! Zato je to sustinska propoved Svetih Apostola. Ako nema vaskrsenja za zivot vecni, onda nema smisla ni to da Bog iz bukavlno svakog bolesnika (ne samo deteta) izvadi njegov rak. Cemu to ako ce radost zbog ozdravljenja sutra biti bacena u grobnu jamu? A ako nas ceka Vaskrs u Hristu (koji se vec dogodio, jer smo u Njemu i zivimo u eshatonu, jer je nase zivljenje na Nebesima), ima smisla da samo pojedini budu isceljeni od Gospoda, posrednim nacinom (lekovima, biljem i sl. jer je posredno i to od Gospoda Boga) i neposredno (cudom, licnom Bozjom intervencijom), jer to imao smisao utehe za sve ostale, dokaza da nasa nada nije uzaludna, vec da ce ostvariti Gospod dato obecanje u eshatonu koje je dao kroz Blazenstva, kada prodjemo svoj krsni put i tako licno posvedocimo veru da smo istinski vernici. Zato On kaze da molimo presvega za pravdu i Carstvo Bozje. Svi smo raspeti u ovom zivotu i svi smo manje-vise mucenici, ali je uzalud nas raspeti zivot na zemlji ako se upodobimo nepokajanom razbojniku na krstu. Tada nam, po reci Spasitelja, vecni zivot nece doneti nikakve koristi. Cuda Hristova u Crkvi, ona pre, u toku i nakon Njegovog otvaranja rajskih dveri, imaju smisao jedino utvrdjenja u veri i nadi da ce ostvariti svoje obecanje - ostvarenje Carstva Bozjeg u eshatonu..."
  8. "Мишљења смо да ћемо ревидирањем појединих делова у духу наше културе и традиције, али уважавајући принцип нулте толеранције према било којем облику насиља, постићи жељени циљ, који је оцењен као неоспоран." Mislim da je predlozeno uredu, to je ono sto sam pokusao da uprosceno objasnim:
  9. Medjutim, na ovom forumu je na jednoj istoimenoj temi ranije argumentovano objasnjeno da ta molitva ne znaci da Blagodatni oganj potrebuje dodatnog osvecenja ili da ne silazi kao nematerijalna svetlost s Neba iz nebeske Skinije...
  10. U svakom slucaju zelim da kazem, ne treba praviti razdor, vec reci da se radi o razlicitom izrazu shvatanja Bllagodatnog ognja, ali istoj veri i iskustvu.
  11. Nakon svega sto sam iscitao do sada, i na stranim forumima drugih pomesnih Crkava... Ima manji broj koji ne veruju kao mi, ali ne sumnjaju u blagodat Bozju, vec ne veruju da silazi sveti oganj, no, veruju da je svet tj. osvecen nakon prinosenja (paljenja) ognja u kandilu i molitve predstojatelja, te da postaje svetim - osvecenjem ognja blagodacu Duha Svetog, koji se kao takav potom deli... Ovo potkrepljuju i molitvom koju navodno cita patrijarh za osvecenje ognja...
  12. Polako, sacekacemo da prijatelj nadje knjigu pa da nam citira da vidimo o cemu se zaista radi. Mozda je neko jos cuo za taj slucaj...
  13. Slazem se sa svime sto si napisao, osim sa ovim citranim, jer ne treba biti iskljuciv iz razloga sto mnogi od onih koji "ne veruju" veruju u nematerijalnost i nestvorenost svetlosti i blagodati Bozje, a Blagodatni oganj drze za cudo u smislu da je taj oganj osvecen blagodacu Duha Svetog nakon molitve od strane pravoslavnog predstojatelja u Grobu Gospodnjem. Tako da ih ne mozes tako tesko osuditi da hule na Duha Svetog... To je vec sektaski sto radis...
  14. A sta ako surogat majka kaze detetu kada poodraste da ga je ona nosila u svom stomaku i dete se veze za nju? Kako bi se to, dakle, moglo zakonom ograniciti...