Добро дошли на Живе Речи Утехе

 Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

Преузмите нашу Андроид апликацију

Преузмите нашу апликацију за iPhone

Ако пишете ауторске текстове на богословске теме, песме, есеје, приче...

пошаљите нам на urednik(@)pouke.org и ми ћемо то објавити на насловној страници сајта

Александар Милојков

АДМИНИСТРАТОР
  • Content count

    18439
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    73

Александар Милојков last won the day on Август 26 2016

Александар Милојков had the most liked content!

6 Followers

О Александар Милојков

  • Ранг
    Александар Милојков, теолог
  • Рођендан 08/27/73

Profile Information

  • Пол :
    Мушко
  • Локација :
    Београд
  • Интересовање :
    Философија и теологија

Recent Profile Visitors

24553 profile views
  1. Никаквог служења Литургије између нас и РКЦ не може бити док траје раскол. И по нашим и по њиховим "законима". Вук лупа глупости.
  2. Драшковић је права политичка, мисаона и идеолошка проститутка. Толико.
  3. Што ја? Па нећу ја дизати на интренет ту књигу сигурно. Нити бих је читао. Гворио сам принципа ради. Ако желиш да критикујеш онда треба и да прочиташ. У противном, нисмо доследни.
  4. Јесте, али у равни суштине. Али у равни личности није. Бог јесте Отац.
  5. Јако добра тема. Међутим, врло сложена и не бих се у свему сложио са драгим владиком. Ми имамо теологију/богословље као говор о Богу, говор о Светој Тројици. Све што знамо о Светој Тројици, па и то да је Тројица, да су Отац и Син и Свети Дух, потиче из откривења. Дакле, потиче из икономије. Ако је то тако, онда се не може повући тако радикална црта између богословља и икономије. Икономија се не може апсолутно поистоветити са богословљем, али она у одређеном смислу свакако открива иманентне односе Тројице. У противном, богословље није могуће. Такође, не слажем се са ставом да се онтологија не може преносити на Тројицу, да постоји иперонтологија (оно што је изнад онтологије). Ми и имамо хришћанску онтологију као последицу откривања тајне божанског бића, оног како Бог јесте (појам личности).
  6. Смирити емоције и стрпљиво погледати, па одговорити. Од тога једино може бити користи. А владика је давно навикао на овакве пацке. Нека га, наследиће Царство Христово. Мало ли је?
  7. Јесам, слушао сам неке ствари. Знам о каквом се профилу мишљења ради. Ипак, ради академске доследности и поштења, ако ни због чега другог, не треба износити суд док се не прочита оно о чему се суди. Јер, ако тако не поступимо сврставамо се по методологији раме уз раме са разним пљувачима по владикама и теолозима, који две реченице њиховог писања прочитали нису.
  8. Ја сам само против тога да се сипа дрвље и камење на нешто што се није ни погледало. То је неки мој принцип - погледај, размисли па изнеси свој став. Свачије мишљење се може критиковати, па тако и мишљење уваженог владике Игнатија. Е сад, ако прочитамо знаћемо да ли се заиста ради о критици или шарлатанству. Пре неку годину смо овде на форуму анализирали критику богословља митрополита Зизијуласа од стране адвоката Родољуба Лазића. И тада смо јасно установили да се ради о шарлатанском памфлету а не о озбиљној теолошкој критици. Тако треба поступити и сада. Прочитати па изнети анализу. Једино такав приступ има смисла, доноси плодове и достојан је озбиљних људи.
  9. Добро, не треба одмах ни драмити. Не напада он владику, већ његово теолошко становиште. Бар тако пише у наслову књиге. Није ништа ни страшно, ни чудно у теологији критиковати нечији став и мишљење, сукобљавати ставове, аргументе... Зато мислим да треба прочитати, па одговорити. Па ко има ушу да чује, чуће. Ко нема, нема, шта да се ради...
  10. Па не знам, морао бих да прочитам то "против". Мада, отац игуман ми је познат по другим бисерима, типа оног о равној земљи.
  11. Раскол је много болна и тешка ствар. У одговору на питања која постављате, води до апсурда. Мени лично, оно што ме држи да верујем да је црквеност присутна код "нас" и "њих" јесте неко будуће јединство. Јер истина Цркве је у њеној једности, а једности нема без општења. Зато, све док је раскола, имамо апсурд.