Добро дошли на Живе Речи Утехе

62af87b658a0499c818723abb72a2556.png

Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,

молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате. 

Преузмите нашу апликацију на Google Play

Преузмите нашу апликацију на iTunes

 

"Tamo daleko"

Члан
  • Content count

    150
  • Joined

  • Last visited

  1. Slava Bogu Aleksandre za ovaj licno spevani, molitveni tropar I bratske zelje svima Srbima u rasejanju I matici! I ne samo za neutesene za zavicajem, vec I za nova pokoljenja, decu koja rastu u tom I takvom svetu, da cuvaju svoju veru Pravoslavnu! Da se molitvama Svetih Mardarija I Sebastijana spase svo Hristovo stado I da stignemo svi sabrani u jedini Zavicaj!
  2. Emilija, svaka Ti cast na ovim iskrenim I posve poucnim mislima, jer su stigle kao melem na ranu! Svaka Ti je zlatna! :-) Upornosti imam, toga mi ne fali, ali zato strpljenje jos uvek ucim! Bas jutros opet po ko zna koji put, snazim sebe upravo ovim Tvojim recima koje sada procitah! Dakle identicno si opisala ono sto I sama mislim I osecam! Pomenula bih jos, da sam sada svesna da sam puno idealizovala svoju decu, premda se retko hvalim njima; nisam od onih majki koje u razgovoru sa drugim mamama ne znaju (ili ne zele) nista drugo pricati osim hvalisanja svoje dece. Naprotiv, kriticna sam prema njima kada zaista tako I mislim, a pohvala se "bojim" da im ne oduzmem platu na nebesima. Hvala Ti neizmerno sa svako napisano slovo! Boze, kako nas milujes I tesis kroz nase bliznje!
  3. Sasvim tako! E, a sta mozemo ciniti (osim molitve) kada imamo sve to sto je receno I kod supruznika, pa tako "iskrivljeni" svedocimo I svojoj deci, naravno bivajuci neodgovorni I prema sebi ali I prema drugima (bliznjima); koliko je vazno traziti od Gospoda da nam podari zdravo rasudjivaje po svim ovim pitanjima I dilemama, verujem da smo svi svesni, ali da li treba preispitivati kako razumevamo, prihvatamo jevandjelsku poruku, da se treba odreci sebe....?
  4. Meni je ovo licno tako blisko, s tim sto se odnosi na moj odnos prema deci (tinejdzeri); to je do te mere suptilno da mi se nekad vrti u glavi Pomenite....
  5. Ako je tvoj komentar bio "edukativnog karaktera" , a usmeren na moje izrazeno nezadovoljstvo ocenjivanja necijeg "ozbiljnog" ili neozbiljnog odnosa prema Bogu, e bas ti hvala na toj I takvoj edukaciji. Ako se ti bolje osecas sto to tako objasnjavas, neka bude upravo tako... :-) mozda bismo mogli opet I opet prozboriti na temu smirenja, "bratskog smirenja", ali iskreno mislim da se mnogi od nas zavaravaju oko tih suptilnih stvari. Generalno govoreci, mogu prihvatiti tvoju kritiku o brzopletosti, ali sto se ovog komentara tice-bio bi isti o kome god da se radi, premda sam greskom mislila da se radi o autoru cije ime je ispod sadrzine postavljenog teksta.. Drago mi je sto dj.Nenad nije autor takvih izjava, ali ko god da je to rekao-istog bih misljenja bila. Velizar je to jos bolje napisao, sasvim se slazem sa njegovim pristupom o ovoj stvari.
  6. Ne znam na koga se odnosi VSB, ali dobro je imati samokriticnosti ili barem malo izbalansiran barometar.... , sto nije slucaj sa gordima I prelescenima. Da li se neko "prepoznao" ili ne u ovoj postavljenoj prici/komentaru ispod cije sadrzine pise ime autora, pa ne moras bas biti zajedljiv. Ne zaboravi "what goes around-comes around" . Naucismo nesto nesto u Nedelju Mitara I Fariseja?
  7. ? Jeste li vi sigurni u to sto tvrdite? O crkvenoj zajednici, parohiji nema nista?! Koinonia.... pa nista, mi smo sanjali onda
  8. Ne znamo mi sta je u srcu drugoga... Mozda dj. Nenad iz iskustva moze da tvrdi koji hriscani imaju "ozbiljan" odnos , a koji ne, medjutim ja nikada ne bih mogla sa sigurnoscu tako nesto da tvrdim; u stvari ne mislim o tim stvarima, jer je tako blizu osudjivanja... ovo je na zalost velika istina
  9. sve to lepo zvuci ali ameri ne cene puno likove koji koriste u izrazima , should've ; would have or could have....;-)
  10. Meni licno nisu sasvim jasne pobude nekih svestenosluzitelja da podrivaju svojevrsnu dihotomiju duha I tela I nipodistavanje nauke umesto trazenja nadopunjavanja I saradnje! Ovo sto autor teksta tvrdi je prilicno pausalno receno. Pre svega kako mozemo tvrditi da je "glavna opasnost psihoan". to sto covek PRESTAJE da shvata da se treba cuvati djavola I traziti pomoc od Boga; mi znamo da cak I mnogi verujuci ljudi nece da prihvate postojanje napomjanika, a kamoli oni nesrecnici koji ne veruju uopste (tj.niusta); s toga, nema govora o prestajanju shvatanja, jer ga nikada nije ni bilo, ali to ne znaci da oboleli nema hemijski poremecaj u mozgu I da mu ne treba psihijatar koji bi mu se barem priblizio I krenuo sa njim u olaksavanje stanja, na nacin koji je pristupan. Njegova definicija psihoanalize kao bekstvo u mestu od sebe ka samome sebi ima konotaciju individualizma ali pre bih rekla spocitanog, nego realnog. Bilo bi korisnije pronaci srodne dodire nauke I bogoslovlja koje bi coveku kao psihosomatskom bicu najcelovitije pomoglo. Ovakvo generalizovanje nicemu ne vodi osim netrpeljivosti medju disciplinama, a da ne govorimo da sama etika I moral ne isceljuju coveka vec Duh Sveti, Isceljitelj nas! Kako to psihologija I psihijatrija "prikriva postojanje djavola"!? eh, kao da nam je rekao nesto sto verujuci ne znaju, ali mora li tako juridicki I kazneno-popravni nacin? Ezem ti pastirsku pedagogiju Dihotomija na nivou! A ovaj "jos veci paradox" je vrh.... svi smo pozvani da budemo sveti, pa zasto bi psihijatar bio izuzetak? A ko ce potvrditi nekom psihijatru da je postao svet I da sad moze leciti ljude?
  11. Ми смо силни и моћни, само онда када смо са Христом, само онда када схватамо да смо без Божије благодати (моћи) једно велико ништа, слаби , и мали и пали. Е баш то схватње и признање да смо без Христа слаби, мали, немоћни, приближава ка нама благодат(моћ)Божију и ми само са Христом, наслањајући своју немоћ на Њега , преображавамо ту немоћ у „Све могу у Христу Исусу, који ми моћ даје“ (Флб. 4; 13). Svaka cast Rapsodi! Uze mi reci iz usta :-)
  12. Пре бих рекла да су управо та потиснута непријатна искуства која умеју да се врате у разним облицима (демонима), ако их се на време и исправно не решимо. Vasa pitanja I zapazanja su itekako relevantna za verujuce ljude! Postoji suptilna perihoreza izmedju bogoslovlja I psihologije I to na antropoloskom nivou. Snezana, potpuno se slazem sa Vasim uvidom, jedino bih dodala da to sto kazete "razni oblici (demoni), ako ih se na vreme I ispravno ne resimo" , da je to duhovnim jezikom borba sa strastima; niti je covek dovoljno jak, zero da spozna "na vreme" a kamoli da "ispravno resi" ukoliko ne zaiste Boziju pomoc.