Добро дошли на Живе Речи Утехе

 Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

Преузмите нашу Андроид апликацију

Преузмите нашу апликацију за iPhone

Ако пишете ауторске текстове на богословске теме, песме, есеје, приче...

пошаљите нам на urednik(@)pouke.org и ми ћемо то објавити на насловној страници сајта

Desiderius Erasmus

Члан
  • Content count

    459
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

О Desiderius Erasmus

  • Ранг
    Интересује се
  • Рођендан

Recent Profile Visitors

738 profile views
  1. Iz čiste akademske sujete. On je doktor nauka i ti ne smeš njemu da kontriraš. To je njegova logika, a nažalost i logika njegovih branilaca.
  2. Slažem se da ne treba da osuđujemo, ali trebalo bi da rasuđujemo. A, ovde treba rasuditi ko započinje sa vređanjem. Ako se njemu dopušta da to radi nekažnjeno, pa ne može se očekivati da mu niko neće uzvratiti sličnom merom. Otrpiš jednu uvredu, drugu, i onda se na kraju spustiš u tu kaljugu u kojoj je on. Da se ne lažemo: niko ovde nije svetitelj, pa da može beskonačno da trpi vređanje. Ali, nije toliki problem što on to radi (takvih ljudi će uvek biti), već zašto mu se dopušta da to radi? Ne može samo da se kaže: "on je nezlobiv". Baš me briga da li je ili nije zlobiv (to samo Bog zna), ali me je itekako briga ako počne prema meni da se ponaša kao vašarski siledžija, a još više me je briga ako mu oni koji bi trebalo u tome da ga spreče to dopuštaju. Naravno, njegovi fanovi će uvek da kažu: "Jeste, ali on toliko pokušava da ti objasni neke stvari, a ti to ne prihvataš". Pa šta ako ne prihvatam? Da li sam dužan da se složim sa njim? Znači, ili ćemo prihvatiti stav da je knjiga Postanja (i ceo Stari Zavet) otprilike zbirka poučnih pričica, sklepanih s koca i konopca, ili smo ophrvani strastima (kako nam se sugeriše)? Ne kažem da ti tako govoriš, da ne bude zabune...
  3. Nepravda uvek smeta. Da su u korenu sasekli njegove uvrede, čim je počeo da ih upućuje, ni do čega od onoga kasnije ne bi došlo. Ali, polazi se od toga da on ima pravo da vređa, a da drugi nemaju pravo da mu na to i odgovore...
  4. Eno, na Đurovićevoj temi ostavili sve njegove najgore uvrede upućene meni, a moje odgovore na to obrisali. Objektivnost na nivou... Puštaju ga da besni i raspomamljuje se do mile volje, a štite ga kao belog medveda. Kažu, to je zato što, po njihovom mišljenju, piše dobre tekstove. Znači, ako neko dobro piše, može da vređa do mile volje. I, šta misle, kakve to posledice može da proizvede? Koliko misle da čovek može da trpi uvreda, a da ne odgovori? I, kada mu odgovoriš, oni ti to obrišu, a njegovo ostave, jer smatraju da nije zlonameran. Zanimljivo. Ako se brišu uvrede, valjda se brišu sve uvrede, bez obzira ko ih je uputio. Da li uopšte imaju bilo kakav osećaj za pravdu? Vele, obrisane su njegove poruke u kojima iznosi podatak iz lične prepiske. Pa, to se valjda podrazumeva. Kakav je to reciprocitet? Njemu ćemo da brišemo samo iznošenje lične prepiske, a uvrede ćemo da ostavimo, a tebi ćemo da brišemo odgovore na te uvrede. Da li je to normalno? Ako tolerišete njegov "osobeni način izražavanja", onda tolerišite i kada mu se odgovori takvim osobenim načinom izražavanja...
  5. Čekaj, je l' si sad opet promenio ploču, pa tvrdiš da Oci nisu čitali Postanje kao istoriju, ili samo kažeš da ne treba u tome da im sledujemo?
  6. Nisam rekao da u ovom slučaju postoje razlike, nego sam rodoslove naveo kao primer da postoje odstupanja između LXX i masoreta, i kako ne mislim da je svako navođenje godina u Bibliji precizno...
  7. Ok, ali je valjda bitan konsenzus među Ocima... (a i za njih bih voleo da znam da li su tumačili samo alegorijski)
  8. Piše. Prvo je tvrdio da su oci bili alegoristi, pa je onda počeo da priča da su bili bukvalisti. I onda je još nekoliko puta prešao sa jedne pozicije na drugu. Opet kažem: blago njemu sa tako odanim braniteljima, a blago i vama što ste našli 'učitelja koji vas češe po ušima' (2. Tim. 4:3). Ti si verovatno pogrešno shvatio da ja smatram kako u Bibliji uopšte nema nepreciznosti... I kada se pogledaju rodoslovi u LXX i masoretskom tekstu, vide se određene razlike. Koji su precizniji, ne znam, niti me to nešto preterano zanima. Na ovoj temi sam zastupao jedno drugo mišljenje: da su Oci čitali knjigu Postanja kao istoriju, a ne samo kao metaforu. Ali, izgleda da nisam smeo da se drznem da išta zastupam...
  9. Ali, on upravo to radi... A, šta ako piše očigledno pogrešne stvari iz teologije? Drugim rečima, ili prihvatiti evoluciju, ili nemamo smirenja? A, šta ako ih je Crkva uvek tumačila bukvalno? Pritom, nemam ništa protiv da neko te stvari posmatra drugačije, ali bi bilo lepo da se i meni dozvoli da ih, sledujući Ocima, čitam bukvalno, a da pritom ne moram da trpim uvrede...
  10. Vidiš kako si naivan, Kratose. Pa, zar ne znaš da se taj događaj nije ni desio? Sada će doktor teologije to i da ti objasni, a ti gledaj da se složis sa tim, jer inače nisi smiren...
  11. Ma, nisam ni imao tebe na umu. Poslušao bih Žiku kada bi mi on objasnio kada sam ja to želeo ikoga da poučavam, i kada bi mi objasnio da li je dozvoljeno ne složiti se sa nečim što uvaženi doktor teologije iznosi... I kako to misli da nije strašno ako sveštenik iznosi podatke iz privatnog razgovora? Nadam se da Žikini prijatelji znaju za ovo njegovo shvatanje poverljivosti... A, ovo za šlihtanje koje se na ovom forumu ukazuje Đuroviću je očigledno tačno. Kada bi mu ljudi ukazivali na njegovo ponašanje, ne bi on bio tako obesan i razuzdan (a sve pod plaštom nekakve umišljene jurodivosti)...
  12. Da, zaista ne kažeš ništa loše... Pa, nije valjda smirenje prihvatiti da te neko vuče za nos? Nije strašno što iznosi javno ono što mu je povereno? Da li ti čuješ sebe? Pa on i jeste ovakav zato što mu to govorite... Postala je moda u Crkvi da ljudi misle da znaju bolje od crkvenih otaca...
  13. Ma, kakvi pretenciozno, vidiš da je čovek utripovao da kroz njega govori Sam Bog... A, to je direktna posledica masovnog šlihtanja koje mu se ovde ukazuje. Mi ljudi smo kvarljiva roba.
  14. I posle kažeš da ne treba izvrtati Reč Gospodnju... I, da te podsetim: opet pokušavaš da se izmigoljiš iz pitanja koja ti nisu po volji... I ti ćeš sutra da služiš liturgiju? Znaš i sam da to niko ovde ne misli...