Добро дошли на Живе Речи Утехе

Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,

молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате. 

62af87b658a0499c818723abb72a2556.png

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing most liked content since 01/10/17 in all areas

  1. Откако сам дошла на форум прије скоро шест година, , и дан-данаснаилазила сам, на бројне и веома жучне дискусије, са различитим мишљењима, не у смислу разнородности што би било природно на једном великом медију са пуно људи који његује слободу исказивања мишљења, него управо разликовања, одударања од онога што је обични лаик који је рецимо читао владику Николаја и неке старце знао о православљу и сматрао православним. Најизразитији примјер је учење о бесмртности душе, монаштву и уопште клиру, потом расправе о етичким питањима која се дотичу политичке и социолошке категорије људских права, гдје се она понекад коси са хришћанском етиком и аксиологијом. Постоје нека нова, слободоумна мишљења која долазе од појединих теолога и студената теологије са београдског ПБФ-а а која они прилично агресивно намећу, која су често у нескладу па и сукобу с оним што смо ми лаици дотад знали као православље, теологију и црквнено учење. Нпр. да душа није бесмртна, никако, ни по природи ни по Божјој милости, па да се не би упало у јерес смртности душе и вулгарни атеистички материјализам (непостојање душе), мора да се домисли да васкрсење наступа одмах после смрти за сваког појединца, без обзира на проречени судњи дан, општи суд и сл. Монаштво се жестоко критикује, од наводне монахократије у цркви, приписане му воље за моћ као искључивог мотива за монашење (а шта је онда са мотивима жена) до оспоравања његове вриједности и наглашавања да оно није у духу хришћанства и православља. Вјероватно би тачније било рећи да оно није у духу јудаизма, да су и у С.Завјету описани монахујући без институције монаштва, да су највећи светитељи Цркве живјели управо таквим животом (прво сам Господ, потом Јован Крститељ, Богомајка, ап. Павле итд.). Критичко преиспитивање и промишљање истина вјере неријетко се претвори у филозофско доказивање супротних теза, од којих је једна утврђена а њена супротност бесмислена и постаје само ментално гимнастицирање. Ап.Павле је упозорио на 'људско мудровање' и тежњу 'да будемо у својим очима мудри'. Пошто постоје овакви ставови код једне цијеле велике групе људи, они онда нису случајни и потичу од нечијег интелектуалног утицаја, вјероватно они и знају од којег или којих теолошких ауторитета са ПБФ-а. Оно што смета је једна значајка свих који заступају оваква ммишљења, да су веома самоувјерени, увјерени у своју интелектуалну супериорност, и склони да веома агресивно и надмено намећу своја увјерења осталима. За њима се поводе најчешће млади људи, привучени интелектуалистичком амбалажом и привидном прогресивношћу ових мишљења. ЈОш упоредо с оваквим теолошким идејама иду и слободоумнији ставови у погледу хришћанског морала и вриједности. Док православље за своју мисију у модерном свијету мора користити тековине модерних друштвених и хуманистичких наука, постоји једна граница етичког релативизма коју је опасно прећи јер се онда ради о само номиналном православљу. Публика може чути, није битна етика већ онтологија (гдје 99% људи први пут чује за ријеч онтологија и она нема за њих ама баш никаквог значења), као да етика тобож није више важна, битно је постати хришћанин, а то ће се постићи управо магијски, причешћивањем, не морају се испуњавати заповијести и ићи тешким путем одрицања (подвига, 'јер се Царство напором стиче и подвижници га задобијају'). Хришћанске вриједности се обезвређују а гдјекад и изврћу руглу као назадне од стране самих хришћана. Управо се потура идеја да се може ићи широким путем и бити хришћанин. Бркају се политиколошки и социолошки појмови са етиком и теологијом. Хришћански идеал љубави се претвара у плагијат модерне политички коректне толеранције, људских права и слобода, а суштински се ради о једном етичком релативизму и прагматизму који вуче нихилистичком 'превредновању вриједности' који би био дискутабилан и чисто са етичког аспекта и здравог разума, да се не спомиње црквено предање и учење. Примјер су разне слободе и права, абортус, еутаназија, ЛГБТ итд. Неријетко су атеисти и ови либералнији хришћани на истој линији, док су они који се придржавају традиционалног учења супротстављени као ретро, назадни, психолошким законитостима функционисања групе скрајнути и у неповлаштеном положају. На форуму је група која има оваква мишљења или бројнија или гласнија или обоје, а свакако утицајнија. Међутим, ван форума ово су само спорадична мишљења мањине вјерног народа. У сваком моменту ми свједочимо своју вјеру, своје хришћанство. Хришћанство се не може учинити модернијим и привлачнијим тако што ће се разводнити и мимикрисати у модерне друштвене и етичке теорије, утопити у лудило и неморал модерног свијета. Со не може да обљутави и мора да постоји светионик према којем се оријентишемо.
    24 likes
  2. 24 likes
  3. 24 likes
  4. ,,I take the view that God, in his infinite wisdom, didn't bother to spring for two joints - heaven and hell. They're the same place, but heaven is when you get everything you want and you meet Mommy and Daddy and your best friends and you all have a hug and a kiss and play your harps. Hell is the same place - no fire and brimstone - but they just all pass by and don't see you. There's nothing, no recognition. You're waving, "It's me, your father," but you're invisible. You're on a cloud, you've got your harp, but you can't play with nobody because they don't see you. That's hell.’’ - одломак из Ричардсове аутобиографије ,,Моје гледиште је да Бог, у својој бескрајној мудрости, није марио да направи два места – рај и пакао. То је једно место, али рај је када добијеш све што желиш и сретнеш маму и тату и најбоље другаре и сви се изгрлите и изљубите и свирате своје харфе. Пакао је то исто место – нема ватре и сумпора – али сви само прођу поред тебе и не виде те. Нема ничега, нема препознавања. Ти машеш, ''То сам ја, твој отац'', али невидљив си. На облаку си, имаш своју харфу, али не можеш ни са ким да свираш зато што те не виде. То је пакао.’’
    17 likes
  5. 17 likes
  6. Не знам како сте Ви схватили горе поменути текст, али ја се не слажем. Зашто? Испаде да у Цркви постоје ''либерали'' који су углавном са ПБФ, и они искривљују већ ''оно'' научено у народу. Проблем и јесте у том ''искривљеном'' али оно се није десило јуче и прекјуче, већ много, много раније. Нажалост појединци су од православља направили фину протестантску групици сујеверних и традиционалних људи (лепо Мурамаса горе рече), код којих може све, и све се уклапа, јер по оној народној ''што је баби мило, то јој се и снило''. Наше црквене старешине сносе велику одговорност што се не преводе светоотачка дела, него се штампају раднички памфлети где је био који владика, и који поп је украсио какав бунар у својој парохији. А од литературе, духовне поуке овог и оног старца, па тако наш блаженопочивши отац Тадеј , као великосхимник, заветован на ћутну, по написаним књигама испаде већа брбљивица и торокуша од какве сеоске стрине - о свему је он говорио и доносио суд. Сви се клањају као ауторитеу писаној форми, без имало позитивног критичког мишљења. И онда имамо велике Србе православце, јер ''ако си Србин онда си православан'' и обрнуто, који уз музику, пиће и весеље дочекају Нову годину, једва ујутру мамурни од месишта и алкохола устају, а за пет дана на бадњи дан уносе дрво у кућу и једу пасуљ и рибу јер тако треба, али недао Бог да се дира у календар, то је ''догматско'' питање. А ја их питам, Па кад сте православни што кршите правила вере и скрнавите пост? Па не све то опет за 14 дана прослављају ''срБску православну нову годину'' (иако је то Јулијанска, добила по цезару а осмислио Сосиген, александријски математичар и астроном, и нема никакве везе за пређашњим називом), не знајући за начало Индикта (14/1 септембар) и рачуњање времена по богослужбеном кругу. Удаљили смо се ми драга моја сестро у Христу Дијана, тумарамо по мраку и не знамо више ни у шта верујемо. Постоје канони, али нажалост од издања Далматинске епархије, и критичког издања вл. Атансија нешто их не видим по црквама, црквеним продавницама, манастирима и на полицама ''верника'' међу одабраном литературом ''Шта треба да зна сваки православни дјечак и православна дјевојчица'' и ''Оче посветујте ме, грешила сам''...итд. Па кад се појаве ''монаси'' попут Јоила који чуда чине, и уз помоћ штапа и канапа поправљају духовне ''пукотине'', не само да бих био атеиста, него би био и антицрквен. Али Слава Богу Светим Оцима и Христу као Извору, јер кад год ожедним од ових духовних пустиња увек имам где да се напијем Живе воде...
    16 likes
  7. 16 likes
  8. Тема је јасна - сви имамо представе о свима (ко призна пола му се прашта ). Хајде да се мало шалимо на свој и туђ рачун (и немојте да кварите забаву тако што ћете постављати само слике људи који заиста физички личе на форумаше). @Драшко https://www.pinterest.com/pin/94857135872133823/ @Danijela http://imgur.com/gallery/ddJVw @Дијана. http://www.zennioptical.com/blog/meryl-streep-glasses/ @drvce http://thoughts.com/photos/life
    15 likes
  9. Da počne da se divi svojoj vrlini i moralnosti i da sebe smatra dobrim. Nisam mislio na hrišćansko viđenje toga, jer ga nemam, nego na svakodnevni život, po principu "devojke me neće jer sam fin i dobar... na poslu stradam jer sam mnogo vredan i moralan...".
    15 likes
  10. Не ради то. Да ли сам ја нервозна или не, нема никакве везе са оним што сам написала. На чији год да си коментар одговорио, ниси га послао на пп него је јавна реч на коју могу да одговорим. Или не? Шта ти је? А да, елементи вербалне агресије - написала сам на једној другој теми, али ћу поновити своје речи, због онога што си написао. Ово се зове вербална манипулација. У цитату видимо пример скретања предмета разговора са речи на личност, у току којег се саговорнику "лепи" емотивно стање. Оног момента када саговорник уместо вашег исказа почне да анализира ваше емоције, да причу скреће на вашу личност или се поставља као терапеут кроз вођени интервју, тог момента можемо да кажемо да су у разговору присутни елементи вербалне агресије, пасивне додуше. Имамо одличан пример некоректног одговора при чему се, у недостатку ваљаног одговора на спорну тему, разговор скреће на личност. Одлично! Хвала за ову радионицу уживо. Пун форум радионица.
    15 likes
  11. 15 likes
  12. 15 likes
  13. 14 likes
  14. 14 likes
  15. 14 likes
  16. 14 likes
  17. 14 likes
  18. 14 likes
  19. Pomenite Mitru u vasim molitvama... Hvala lekarima koji su me porađali, zbog traume na porodjaju i svega sto je posle prezivela Mitra je gluva. Sutra idemo da vidimo da li nesto moze da se uradi i u kojem je stanju nerv. Ukoliko nerv nije ostecen postoji nada da ce moci operacijom i implantom u mozgu da joj omogucimo da cuje
    14 likes
  20. 13 likes
  21. 13 likes
  22. Залеђена Западна Морава. Птице у средњој слици су корморани.
    13 likes
  23. 13 likes
  24. 13 likes
  25. 13 likes
  26. Верум; Данче*; Риле; Снежана; Дејан; Ракић Админ тим.
    13 likes
  27. Уби, уби, уби педераааа, педерааа, педерааааа… Је ли ово поклич нормалног човека, хришћанина? Није. Да ли треба да тучемо педере зато што су педери? Наравно да не треба. И као хришћани и као пристојни људи, морамо своје негодовање да исказујемо цивилизовано, без мржње и насиља. Нико не сме да насрне на било кога због његове сексуалне припадности. Ако ишта, онда према педерима треба да осећамо сажаљење, јер су они, у значајном броју, дубоко несрећни људи који схватају да им пориви нису уобичајени. До пре само неколико година, педрастија је била ван закона и званично се сматрала потпуно ненормалним понашањем. Ништа од овога не може се избрисати одлуком Светске здравствене организације у којој је већина, под ко зна каквим утицајима и мотивима, прегласала мањину и скинула педерлук са листе психичких болести. Највећи број мужеложника није одабрао да буде то што јесте. Замислимо њихов ужас и страх када су почели да откривају у себи привлачност према истом полу. Како да сузбију сексуални нагон, који је један од најјачих људских порива? Како да кажу оцу да имају дечка? Многи су желели да се промене, али нису могли, па су дане провели у патњи и страху. Тужни су њихови животи. Зато, треба да их жалимо, да се за њих молимо, а не да их пребијамо, вређамо, шиканирамо. Иако сматрамо њихво понашање грехом, није на нама да судимо, доћи ће судија за све, и дан Суда свима, па и нама. Говоримо, разуме се, о обичним хомофилима, људима који живе своје животе међу нама и ни по чему се, сем по сексуалном усмерењу, не разликују од нас. Професионални педери и њихови захтеви су сасвим друга прича, коју с горепомињаним не треба мешати. Ваља јасно рећи да ми имамо право да живимо у свету који баштини наше, хришћанске вредности, по којима је педерастија страховит грех. Потпуно је у реду да не желимо да на својим улицама гледамо јавно испољавање оваквог сексуалног опредељења. Не сме бити законом забрањено да се боримо против ЛГБТ агенде. Програмска борба професионалних педера за своје перверзне циљеве није нимало наивна. Нико не сме да се заварава да они само хоће једном годишње, у карневалској атмосфери, да прошетају Београдом. За тако минорно постигнуће не би се у целом свету мобилисала толика подршка у новцу, маркетингу, утицају, па и претњама онима који се противе. Парада је само почетак. Права ствар долази у захтеву да се признају педерски бракови и усвајање деце у такве „породице“. У неким земљама Скандинавије иде се и даље. Дечацима се насилно уништава мушкост још у вртићима. „Охрабрују“ их да носе хаљинице и играју се са барбикама. Родитељима који се побуне, могу бити одузета деца. Већ се и у српским школама одржавају радионице за прихватање ЛГБТ начина живота, у правом смислу, промоција педерастије. Замислите да млади родитељи, без родбине, настрадају и оставе двојицу дечачића за собом, а држава реши да их да на усвајање педерском пару?! То су ствари због којих морамо да се бунимо и боримо. Ја имам право да заштитим своје синове од геј пропаганде. Деца у неком узрасту немају дефинисане сексуалне идентитете и врло су подложна различитим утицајима. Тинејџери такође. Као родитељи, ми имамо право да се одупремо гендер идеологији, ЛГБТ тероризму и друштвеном детерминизму који нам намеће тезе типа да су полови, тј. родови само друштвени конструкт, односно да су дечаци дечаци, јер их ми тако васпитавамо, а не зато што су то биолошки. Никога не треба тући зато што је другачији, али им не треба ни допустити да нам намећу своје интересе. Ваља се, мирним и законитим путем, борити за забрану педерске пропаганде и враћање неких законских института из ранијег времена. Потребно је забранити сваковрсно промовисање ЛГБТ агенде укључујући геј параде, јавно испољавање педерастије, предавања и радионице по школама у којима се овакво сексуално опредељење оправдава и приказује нормалним итд. Нико не сме законски одговарати ако изрази своје мишљење да није нормално бити педер. Треба укинути квалификацију „говор мржње“ у свим законима, јер се иста можепрешироко и волунатаристички тумачити на штету окривљеног у складу с друштвено, политичко, лобистичким интересима власти. Ако ћемо да допустимо педерима бракове, зашто је Муслиманима забрањено да имају четири жене? Ако педерима треба допустити да парадирају у кожним гаћама, зашто скотолошци и копрофази не би имали иста права? Поента је: нико не може и не сме да узима закон у своје руке. Нико не сме бити пребијен зато што је геј. Ипак, ми, тиха већина, имамо право да дигнемо свој глас против људскоправашког терора и боримо се, законито, за окружење у каквом ми желимо да живимо и васпитавамо своју децу. Нико нема права да нас због тога кажњава или вређа као затуцане, примитивне, ограничене.
    12 likes
  28. Нееее... Одакле ти то? (да си уског ума, ако си цинична са мном не мораш бити) Дакле, у пренесеном значењу, "теологија постоји да саблажњава уске умове", управо и јесте тако; да прво морамо да скапирамо да "теологија" коју су нам "предале" баке, деке, преци једном речју, а они опет научили од својих, јесте таква каква је. Преношена са "колена на колено" и проче... Али у многим стварима, на основу данашњих сазнања и толмачења, та "теологија" треба да уступи место "новој". Не зато што је та "нова" НОВА и модерна, него зато што је српска теолошка мисао која постоји нешто више од једног века, а практично неких "пола" од тога унатраг (често заснована на неопротестантским и некритичким схватањиима текстова преточених у ропски превођене памфлете како са Истока, тако и са Запада), пуна "мањкавости"... Тумачења, исто тако овешталих као и претпоставки одакле долази... И наравно, та вера поменутих предака је на неки начин очувала наш религисјки колектив... Али, исто тако, крајње је време да тај "колектив" очистимо од примеса паганског и неправославног (без обзира колико год нама то "не штимало")... Па је сада, свакако непринципијелно и крајње безобразно на неки начин, "прозивати" свршене богослове, које "не ударају" у "исту жицу" са нпр. "Српском Новом годином" и "кољивом које се не готови на Аранђеловдан јер је Он "живи" светац" нпр... А у тим релацијама треба "тражити" и све остале поделе на "старе" и "нове"...
    12 likes
  29. Ни сада не бих ништа рекао, али просто - више не могу да издржим (а чини ми се да је Ернесто Сабато рекао како се пише онда, кад више не може да се издржи). Дакле, поводом "српске" или "православне" Нове године. Нит је српска, нит је православна, а ако хоћемо поштено - није баш ни Нова година. Ради се о првом јануару по јулијанском календару. Ко је пратио, сећа се да је јулијански календар први широко коришћени соларни календар, тј. који базира годину на једном путовању Земље око Сунца, значи година износи 365 дана, 6 сати и... добро, Созомен није могао да уочи то нешто мало преко. Е, то неуочавање остатка довело је до тога да календар почне да касни, тј. да се његово рачунање времена не погађа са астрономском реалношћу (равнодневице, кратко и дугодневица више нису биле на дан када је требало да буду). Због тога је рмктл папа Гргур наредио да се то питање реши, па су мало променили правило о преступним годинама и избацили 10 дана. До данас јулијански календар је још додатно закаснио и сада та разлика износи две недеље. Од 2100. године биће још један дан више (то ће тек да буде игранка...). Под један, Нова година је измишљен празник. Ако је путања Земље око Сунца циклична (у извесном смислу - кружница), онда било која тачка на њој може да се сматра почетком новог циклуса. За старе народе Нова година је била у пролеће (зато септембар није девети, него - како му и име каже - седми месец), што је и најлогичније, јер се у пролеће буди нови животни циклус у природи. Али, што се астрономске стварности тиче, свеједно је да ли смо за Нову годину одредили ноћ између 31. децембра и 1. јануара, или да кажемо да је Нова година 21. маја у 14 часова и 17 минута. Друго, све и да препознајемо Нову годину као празник (а наша култура је, хтели ми то или не, препознаје, признаје и прихвата; шта више, она има веома велики значај у социјалном животу), она није духовни празник. Дакле, не постоји "православна" Нова година. Посебан проблем је што нема смисла да Нова година буде ПРЕ Божића (јер се Божић слави 25. децембра, а тај датум по јулијанском календару одговара 7. јануару по грегоријанском календару; Божић је био, јесте и биће 25. децембра, а не 7. јануара) и што Нову годину "славимо" по грегоријанском, а Божић по јулијанском календару - па је неминовно да се Нова година "слави" баш када је пост... Треће, Нова година никако није "српска", јер није доказано да су Срби пре примања хришћанства уопште познавали појам Нове године као светковине. Осим тога, ако је то Нова година по јулијанском календару, какве би везе могли да имају Гај Јулије Цезар и стари Словени (или - 'ајде - Срби)? Такву везу би могао да објасни само један човек: надриакадемик и квазиисторичар Деретић... Зато, другари, МОЛИМ ВАС, немојте више да наступајући празник зовете српском или православном Новом годином. Пара уши, боде очи... Боли, брате! За Цркву тај дан јесте празник, јер се тада слави обрезање Господње и свети Василије Велики, па се додају и неке прозбе за Нову годину (то Црква снисходи), али... Црквена Нова година је 1. септембра по јулијанском календару (што се пада 14. септембра по грегоријанском календару) - ако вас неко пита. Хвала унапред, уколико одлучите да не будете део масе и наставите тврдоглаво у неписменом правцу. Извор:
    12 likes
  30. 12 likes
  31. 12 likes
  32. Arslan Bajramoski radnik je "Gradske čistoće". I dok mu je posao da čisti gradske ulice, slobodno vreme koristi za sopstveno obrazovanje. Arslan je zaljubljen u knjige i godišnje pročita 50 knjiga zbog čega ga zovu i Aca Filozof. Arslan Bajramoski radnik je "Gradske čistoće". I dok mu je posao da čisti gradske ulice, slobodno vreme koristi za sopstveno obrazovanje. Arslan je zaljubljen u knjige i godišnje pročita 50 knjiga zbog čega ga zovu i Aca Filozof. Iako je akademski građanin ne smeta mu da i dalje čisti ulice Pre četiri godine upisao je i fakultet. U petoj deceniji dobio je stipendiju i postao student ekonomije. I, verovali ili ne, školu je završio u roku, iako su mu govorili da odustane. "Ljudi koji su prijatelji i oni koji su završili škole rekli su mi da neću ništa izgubiti, samo dobiti", priča Aca za Exploziv"ž. Najveći problem nisu mu bile knjige i obimno gradivo, već trema. "Na prvoj godini kad sam imao sociologiju iako sam znao perfektno i više nego perfektno, bio sam odsečen, iako znam i više nego što treba", objašnjava ovaj student. Dao je 29 ispita i završni rad. Iako je dobio diplomu, još uvek radi sa metlom. Imao je ponudu za posao magacionera, ali je zbog problema sa kolenima odbio. "Ako bude bolji posao bude, ako ne, opet dobro", skroman je Arslan. Dok čeka bolji posao, za koji su nadležni u Gradskoj čistoći naveli da je u planu, Arslan je dobio priliku da svoje studije nastavi. Dobio je školarinu za master studije, koju je sa oduševljenjem prihvatio, ali takođe još od jedne stvari ne odustaje, a to je čitanje. "Čitam, letos sam pročitao 'Braću Karamazove', 'Zločin i kaznu', sad trenutno čitam 'Idiota'", ispričao je Aca. http://novaekonomija.rs/vesti-iz-zemlje/čisteći-ulice-završio-fakultet-u-petoj-deceniji-voli-knjige-i-nada-se-nastavku-studija
    12 likes
  33. 12 likes
  34. 12 likes
  35. 12 likes
  36. 12 likes
  37. Jeco molicemo se da Mitrica dobije sluh. Molim sve koji mogu da se pomole za bebu Stefana. Ne znam mu roditelje, ni da li je kršten, ali ima neke tumore po mozgu, plućima, i drugim organima, to mu stiska sve to, a koliko znam nema ni tri meseca.
    12 likes
  38. Јелена,као после сваке кише дође сунце. Да ће Бог да то сунце пуним сјајем огреје и тебе и твоје чедо Митру и да се дете опорави.
    12 likes
  39. 12 likes
  40. Од Исуса Христа, св. ап. Павла и писаца Новог Завета, преко св. Григорија Богослова, св. Василија Великог, св. Максима Исповедника, св. Исаака Сирина, св. Симеона Новог Богослова, св. Григорија Паламе, до св. Јустина Поповића - и стотине других великих отаца Цркве - нема великог теолога који није оптужен за новотарење, философирање, мењање традиције, компликовање вере, збуњивање маса, надменост, гордост, причање са висине, паметовање и слично. Светог Григорија Богослова (вероватно највећег генија и Теолога хришћанства) су избацили са Другог Васељенског Сабора јер је заступао "новотарију" (сиц!) о Светом Духу као потпуном Богу. То је за масу Цркве у то време била јерес. Па ви видите сами ... Драга ми је @Дијана., али је потпуно промашила овом темом. Теологија у Цркви од почетка постоји да мења ставри, гура напред, саблажњава уске умове и отвара место за Божија изненађења и неизвеност. Проблем није теологија, већ уски умови, срца и животи нас смртника.
    11 likes
  41. 11 likes
  42. Ja se slažem sa poentom teksta lepo sažetom u poslednjoj rečenici, ali je malo paradoksalno da se poziva na neosuđivanje i smirenje, a pri tom se iskritikuju svi studenti PBF-a kao sujetni i podvodljivi. Dalje, nije neko ko tumači veru mimo onog što su mu drugi "propisali" - već samim tim sujetan. Možda je, prosto, bogotražitelj. Mnoge prozivaju da su protestanti i sujetni, a, u suštini, ne govore ništa novo, niti ništa svoje, već staro u novom, svežem ruhu. Nekada, dakle, nije reč o "obljutaveloj soli", već o prilagođavanju Jevanđelja novim životnim okolnostima. Da, greška jeste ako se smisao time izgubi, ali nemojmo generalizovati. Ima nas svakakvih - svuda, i meni je, lično, mrska i sama ta podela na "laike" i "teologe" itd, svi smo mi teolozi na neki način, ali je ogromna greška što smatramo da se teologija iscrpljuje kuckanjem ovih poruka na ŽRU ili pisanjem "akademskih" teoloških tekstova. Ljubav je najveća teologija. Svako dobro. I još nešto, iako minorno, ne pratim toliko forum, ali ne verujem da je iko ikada od studenata PBF-a tvrdio da je duša smrtna - ona je besmrtna (po blagodati) i dosta s tom paranojom, niko nas nikada nije učio suprotno od toga.
    11 likes
  43. 11 likes
  44. Наше хришћанске норме нису постављене од неког човека усранка, већ од Богочовека Христа,који теби вероватно ништа у животу не представља, а нам све и свја и ту је крај дијалога са атеистима,бар по овом питању...
    11 likes
  45. Ово што си сад изрекао,много више је од глупости , чак шта више погубно,а на то су многи свети оци упозоравали да ће се временом губити поимање греха,тј многе ствари ће се правдати разним причама типа биологије,напретка цивилизације,културе и ко зна чега све...
    11 likes
  46. Надам се да још нисте качили Ракића у оваквом издању.
    11 likes
  47. 11 likes
  48. 11 likes
  49. 11 likes
  50. 11 likes