Добро дошли на Живе Речи Утехе

 Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,
молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате.  

Преузмите нашу Андроид апликацију

Преузмите нашу апликацију за iPhone

Ако пишете ауторске текстове на богословске теме, песме, есеје, приче...

пошаљите нам на urednik(@)pouke.org и ми ћемо то објавити на насловној страници сајта

Најбољи чланови


Популаран садржај

Showing most liked content since 06/18/17 in all areas

  1. 16 likes
    Ко верује у Христа васкрслог мој је брат. Све остало Он боље зна од мене. Што се греха тиче, имам превише својих да би се бавио туђим. Ако смо поштени, мислим да би мало ко имао храбрости овако да заузме став упркос свему као брадер Миљан. Већина нас би се соучена са том дилемом вероватно одрекла хришћанства. То је стварно за поштовање. Тежак је то пут. Зато би требало да не осуђујемо. Ко зна шта све још има у многима од нас што кријемо и немамо храбрости да признамо. Ко је од вас без греха... Sent from my iPad using Tapatalk
  2. 13 likes
  3. 13 likes
    Молим вас да се помолите за моју мајку Јелену која је у јако лошем здравственом стању. Свако добро од Бога вам желим.
  4. 12 likes
    Zbog čega se na ovom forumu stalno potencira priča o homoseksualnosti? Ona je seksualna devijacija, greh, promašaj čoveka i kraj priče. Stvar gora od bluda između muškarca i žene. Druga je stvar naša ljubav prema osobama koje imaju homoseksualne sklonosti i njihova konačna, eshatološka sudbina. Nisam u fazonu razbijanja glava ljudima, nemam ništa protiv LGBT populacije u svom okruženju, niti sporim da neka takva osoba može biti bolji čovek od strejt osobe, ali ostaje dalje da je to greh. AKo nešto smatram grehom kod nekoga ne znali da mrzim tu osobu, jer bi u tom slučaju trebao sve da mrzim počevši od sebe samog. Što se tiče Eshatona, na nama je da se molimo za takve ljude, dobronbamerno, bratski, da imamo želju da bude grđanin Carstva.,...
  5. 12 likes
    Није то баш тако просто. Човек је писао, ко је то пратио могао је видети, да се дуго колебао и да је потискивао своју геј склоност јер је хришћанин и заиста верник без фолирања и лицемерисања. Ипак пошто га жене уопште не привлаче и по хришћанским стандардима не може бити добар домаћин, нити имати породицу, остало му је једино да се замонаши. Али опет да ли је монаштво за свакога? Људи који су стрејт ако желе бити заиста хришћани имају борбу до краја живота са страстима па имају је и ови који су геј, на крају се све своди на исто - борба са страстима. Сад што је друштвено прихватљиво експонирање стрејт сексуалности а није прихватљиво геј није томе Миљан крив. Рецимо у Коринту пре 2000 година Миљан би био сасвим уобичајена хришћанска појава, коју би истина апостол Павле опомињао да се уздржава од блуда, али у самом граду међу осталим незнабожцима његова сексуална склоност би била друштвено прихватљива.
  6. 12 likes
    Живот је много, много лакши кад то схватиш. Огроман терет скинеш себи с врата.
  7. 12 likes
    Мало да дочарам талебанима о чему се ради у миту о Потопу. Нарација је од неког редактора састављена из 2 извора, јахвистичког (Ј), где се име Божије јавља као Јахве и свештеничког (С), где се назива елохимом. Није увек јасно одвојити изворе, а Вестерман каже да је 7, 8-9 измешан од ова 2 извора. - С даје прецизну и континуирану датацију, Ј апроксимативну. - Ј 7 парова чистих животиња и 1 пар нечистих; С само 1 пар од свих животиња. - Ј киша траје 40 дана и ноћи; С вода се диже 150 дана, а отиче 150 дана. - С извор је комплетан; Ј недостаје наредба да се направи ковчег, најава потпа, наредба да се изађе из ковчега; Ј помиње слање птица и жртвовање; С у закључку 9, 1-17 говори о благослову и савезу са Нојем. Ево сада да прочитамо ове изворе: Ј 6, 5-8: И Господ видећи да је неваљалство људско велико на земљи, и да су све мисли срца њихова свагда само зле, Покаја се Господ што је створио човјека на земљи, и би му жао у срцу. И рече Господ: хоћу да истријебим са земље људе, које сам створио, од човјека до стоке и до ситне животиње и до птица небеских; јер се кајем што сам их створио. Али Ноје нађе милост пред Господом. 7, 1-5: И рече Господ Ноју: уђи у ковчег ти и сав дом твој; јер те нађох праведна пред собом овога вијека. Узми са собом од свијех животиња чистих по седморо, све мужјака и женку његову; а од животиња нечистих по двоје, мужјака и женку његову, Такођер и од птица небеских по седам, мужјака и женку његову, да им се сачува сјеме на земљи. Јер ћу до седам дана пустити дажд на земљу за четрдесет дана и четрдесет ноћи, и истријебићу са земље свако тијело живо, које сам створио. И Ноје учини све што му заповједи Господ. 7, 7-10 (бројке из С, Вестерман): И уђе Ноје у ковчег и синови његови и жена његова и жене синова његовијех с њим ради потопа. Од животиња чистих и од животиња нечистих и од птица и од свега што се миче по земљи, Уђе к Ноју у ковчег по двоје, мушко и женско, као што бјеше Бог заповједио Ноју. А у седми дан дође потоп на земљу. 7, 12: И удари дажд на земљу за четрдесет дана и четрдесет ноћи. 7, 16б: па Господ затвори за њим. 7, 17б: и вода дође и узе ковчег, и подиже га од земље. 7, 22-23: Све што имаше душу живу у носу, све што бијаше на суху, помрије. И истријеби се свако тијело живо на земљи, и људи и стока што год гамиже и птице небеске, све, велим, истријеби се са земље; само Ноје оста и што с њим бјеше у ковчегу. 8, 2б-3а: и дажд с неба престаде. И стаде вода опадати на земљи. 8, 6-12: А послије четрдесет дана отвори Ноје прозор на ковчегу, који бјеше начинио; И испусти гаврана, који једнако одлијеташе и долијеташе докле не пресахну вода на земљи. Па пусти и голубицу да би видио је ли опала вода са земље. А голубица не нашавши гдје би стала ногом својом врати се к њему у ковчег, јер још бјеше вода по свој земљи; и Ноје пруживши руку ухвати је и узе к себи у ковчег. И почека још седам дана, па опет испусти голубицу из ковчега. И пред вече врати се к њему голубица, и гле, у кљуну јој лист маслинов, који бјеше откинула; тако позна Ноје да је опала вода са земље. Али почека још седам дана, па опет испусти голубицу, а она му се више не врати. 8, 13б: и Ноје откри кров на ковчегу, и угледа земљу суху. 8, 20-22: И начини Ноје жртвеник Господу, и узе од сваке чисте стоке и од свијех птица чистијех, и принесе на жртвенику жртве паљенице. И Господ омириса мирис угодни, и рече у срцу својем: нећу више клети земље с људи, што је мисао срца човјечијега зла од малена; нити ћу више убијати свега што живи, као што учиних. Отселе докле буде земље, неће нестајати сјетве ни жетве, студени ни врућине, љета ни зиме, дана ни ноћи. 9, 18-27: А бијаху синови Нојеви који изидоше из ковчега: Сим и Хам и Јафет; а Хам је отац Хананцима. То су три сина Нојева, и од њих се насели сва земља. А Ноје поче радити земљу, и посади виноград. И напив се вина опи се, и откри се насред шатора својега. А Хам, отац Хананцима, видје голотињу оца својега, и каза обојици браће своје на пољу. А Сим и Јафет узеше хаљину, и огрнуше је обојица на рамена своја, и идући натрашке покрише њом голотињу оца својега, лицем натраг окренувши се да не виде голотиње оца својега. А кад се Ноје пробуди од вина, дозна шта му је учинио млађи син, И рече: проклет да је Ханан, и да буде слуга слугама браће своје! И још рече: благословен да је Господ Бог Симов, и Ханан да му буде слуга! Бог да рашири Јафета да живи у шаторима Симовијем, а Ханан да им буде слуга! С 6, 9-22: Ово су догађаји Нојеви: Ноје бјеше човјек праведан и безазлен својега вијека; по вољи Божјој свагда живљаше Ноје. И роди Ноје три сина: Сима, Хама и Јафета. А земља се поквари пред Богом, и напуни се земља безакоња. И погледа Бог на земљу, а она бјеше покварена; јер свако тијело поквари пут свој на земљи. И рече Бог Ноју: крај свакоме тијелу дође преда ме, јер напунише земљу безакоња; и ево хоћу да их затрем са земљом. Начини себи ковчег од дрвета гофера, и начини прегратке у ковчегу; и затопи га смолом изнутра и споља. И начини га овако: у дужину нека буде триста лаката, у ширину педесет лаката, и у висину тридесет лаката; Пусти доста свјетлости у ковчег; и кров му сведи озго од лакта; и удари врата ковчегу са стране; и начини га на три боја: доњи, други и трећи. Јер ево пустићу потоп на земљу, да истријебим свако тијело, у којем има жива душа под небом; што је год на земљи све ће изгинути. Али ћу с тобом учинити завјет свој: и ући ћеш у ковчег ти и синови твоји и жена твоја и жене синова твојих с тобом. И од свега жива, од свакога тијела, узећеш у ковчег по двоје, да сачуваш у животу са собом, а мушко и женско нека буде. Од птица по врстама њиховијем, од стоке по врстама њезинијем, и од свега што се миче на земљи по врстама његовијем, од свега по двоје нека уђе с тобом, да их сачуваш у животу. И узми са собом свега што се једе, и чувај код себе, да буде хране теби и њима. И Ноје учини, како му заповједи Бог, све онако учини. 7, 6: И бјеше Ноју шест стотина година кад дође потоп на земљу. 7, 11: Кад је било Ноју шест стотина година, те године другога мјесеца, седамнаести дан тога мјесеца, тај дан развалише се сви извори великога бездана, и отворише се уставе небеске; 7, 13-16а: Тај дан уђе у ковчег Ноје и Сим и Хам и Јафет, синови Нојеви, и жена Нојева и три жене синова његовијех с њима; Они, и свакојаке звијери по врстама својим, и свакојака стока по врстама својим, и што се год миче по земљи по врстама својим, и птице све по врстама својим, и што год лети и има крила. Дође к Ноју у ковчег по двоје од свакога тијела, у којем има жива душа. Мушко и женско од свакога тијела уђоше, 7, 17а: И би потоп на земљи за четрдесет дана; 7, 18-21: И навали вода, и уста јако по земљи, и ковчег стаде пловити водом. И наваљиваше вода све већма по земљи, и покри сва највиша брда што су под цијелијем небом. Петнаест лаката дође вода изнад брда, пошто их покри. Тада изгибе свако тијело што се мицаше на земљи, птице и стока, и звијери и све што гамиже по земљи, и сви људи. 7, 24: И стајаше вода поврх земље сто и педесет дана. 8, 1-2а: А Бог се опомену Ноја и свијех звијери и све стоке што бјеху с њим у ковчегу; и посла Бог вјетар на земљу да узбије воду. И затворише се извори бездану и уставе небеске, 8, 3б-5: и једнако опадаше послије сто и педесет дана; Те се устави ковчег седмога мјесеца дана седамнаестога на планини Арарату. И вода опадаше све већма до десетога мјесеца; и првога дана десетога мјесеца показаше се врхови од брда. 8, 13а: Шест стотина прве године вијека Нојева први дан првога мјесеца усахну вода на земљи; 8, 14-19: А другога мјесеца двадесет седмога дана бјеше сва земља суха. Тада рече Бог Ноју говорећи: Изиди из ковчега ти и жена твоја и синови твоји и жене синова твојих с тобом; Све звијери што су с тобом од свакога тијела, птице и стоку и што год гамиже по земљи, изведи са собом, нека се разиђу по земљи, и нека се плоде и множе на земљи. И изиде Ноје и синови његови и жена његова и жене синова његовијех с њим. Све звијери, све ситне животиње, све птице и све што се миче по земљи по својим врстама изидоше из ковчега. 9, 1-17: И Бог благослови Ноја и синове његове, и рече им: рађајте се и множите се, и напуните земљу; И све звијери земаљске и све птице небеске и све што иде по земљи и све рибе морске нека вас се боје и страше; све је предано у ваше руке. Што се год миче и живи, нека вам буде за јело, све вам то дадох као зелену траву. Али не једите меса с душом његовом, а то му је крв. Јер ћу и вашу крв, душе ваше, искати; од сваке ћу је звијери искати; из руке самога човјека, из руке свакога брата његова искаћу душу човјечију. Ко пролије крв човјечију, његову ће крв пролити човјек; јер је Бог по својему обличју створио човјека. Рађајте се дакле и множите се; народите се веома на земљи и намножите се на њој. И рече Бог Ноју и синовима његовијем с њим, говорећи: А ја ево постављам завјет свој с вама и с вашим сјеменом након вас, И са свијем животињама, што су с вама од птица, од стоке и од свега звијерја земаљскога што је с вама, са свачим што је изашло из ковчега, и са свијем звијерјем земаљским. Постављам завјет свој с вама, те отселе неће ниједно тијело погинути од потопа, нити ће више бити потопа да затре земљу. И рече Бог: ево знак завјета који постављам између себе и вас и сваке живе твари, која је с вама до вијека: Метнуо сам дугу своју у облаке, да буде знак завјета између мене и земље. Па кад облаке навучем на земљу, видјеће се дуга у облацима, И опоменућу се завјета својега који је између мене и вас и сваке душе живе у сваком тијелу, и неће више бити од воде потопа да затре свако тијело. Дуга ће бити у облацима, па ћу је погледати, и опоменућу се вјечнога завјета између Бога и сваке душе живе у сваком тијелу које је на земљи. И рече Бог Ноју: то је знак завјета који сам учинио између себе и свакога тијела на земљи. 9, 28-29: И поживје Ноје послије потопа триста и педесет година. А свега поживје Ноје девет стотина и педесет година; и умрије. Дакле, овако се почиње читат неки библијски текст. Раздваја се на лејере, не трпа се све као у бунар. Кад се пак не разуме структура неког текста, онда се добијају бесмислице. Оно што неки од вас нису хтели да разумеју кад сам вам предочио контрадикције из извештаја о Потопу. У овако рашчлањеном тексту имамо јасно приказане 2 различите нарације које су у себи ипак кохерентне. Пример: Ј вели да иду 7 парова животиња, тако да Ноје, по Ј извештају, може да жртвује од свих животиња. Жртвовање не постоји у С јер тамо стоји да је један пар улазио у ковчег. Тако би се затро животињски свет. По Ј потоп траје 40 дана, па је онда логично да голубица може да откине лист маслине. Да је трајао годину дана, како је у С, онда не би могла да преживи ниједна маслина. Зато нема у С помена о птицама. Опет, С има јасне паралеле са Шестодневом, пошто је из истог пера, па се размножавање врста врши кроз један пар. Тај извор обилује бројкама, јер свештеници кроз мере контролишу свет. Записују све у свештене књиге. Зато после оци на основу мера изводе симболичке слике: ковчег је човек, црква, Христос и сл. Нема секса у светом простору... Попови објашњавају како је грех узрок несрећа, али како је Бог мислостив, мада се помоћу дуге бори против Алцхајмера, обећава да више неће давити створења. По С сва тела су се била изопачила (и животиње) - јер грех није само ствар воље, него постоји и ритуални, па зато и животиње могу да буду грешне, и како је дављење у води грозна ствар, Бог обећава да више неће затирати сва жива бића. Проблем у разумевању ових текстова настаје кад се узимају као Куран. Све је то рекао Бог, и ту нема никаквих недоследности. А Писма немају доследност јер су хетереогено штиво које је редиговано. Хвала Богу, па су редактори сачували све ове изворе. Нису се усудили да се праве паметнима па да неке одсеку. Само када наши талебани укапирају природу и начин настанка наших светих списа, моћи ће да се ослободе смешних фундаменталистичких гледа.
  8. 11 likes
    Danas je bio Prajd. S minimumom policije i četvoro (4) protivnika. Neka monahinja i neka žena (rekoše mi da su Akakijeve) i neka dva nesrećnika. I to je to. Ulice prohodne, kafići otvoreni, nije bilo opsade, ljude niko nije sklonio s trotoara da ne gledaju, ili ne daj Bože da ne mogu da jedu dalje u picerijama, Meku i šta sve tu oko već ima... No, nije to tema. Fotografima je bila zabavna moja majica. Posle je bila zanimljiva kolegama s fakulteta. Ko je ovaj lik? Je li on stvarno s našeg faksa? Otkud mu pravo da nosi ovu majicu na Paradi Srama? Zaista, otkud mi pravo? Otkud mi pravo da budem gej, a vernik, da sam studirao na PBF, da nosim prsten (evo vidi se na slici) s natpisom ИС ХС НИ КА u krstu, otkud mi pravo da šetam Beogradom tako šaren i kontradiktoran? Jer sam to ja. Eto otkud mi pravo. To je moj identitet. Ne mogu da se operem činjenice da sam gej, niti da sam vernik, da volim Hrista i da zato nosim i pomenuti prsten. Da li treba da krijem jedno ili drugo? Ne. Ponosim se zapravo što mogu da budem sve što jesam. Ko to ne može da pojmi i pomiri i shvati - šta ja da mu radim? Ali u vreme traženja identiteta i borbe za identitet, najlakše je upirati prstom u nekoga ko isti ima i siguran je u njega. Ko se istog ne stidi, ne boji, ko ga ponosno nosi na grudima. A ne dozvoljavam nikome da mi oduzima pravo da budem jedno ili drugo i da me ubeđuje da se to isključuje. Niste vi nosili moje cipele. I nije mi cilj da vas provociram, bar ne na način na koji mislite. E sad, da li ja mogu da postojim takav kakav sam - život je suviše kratak da se bavim time. Na kraju krajeva, Hristu kad dođemo na Sud, a svi ćemo doći, On će reći konačnu Reč. Ne Pera, Mika, Žika ili Laza. Do tad, gledajmo svoja posla. Volimo ljude oko sebe, gledajmo sebe i gledajmo šta možemo da učinimo za druge od suviška kojeg smo dobili. Mir vam. + Miljan David Tanić FBNote
  9. 11 likes
    Тек саг сад провалила да сам геј, имам исти кишонбан ко Танић
  10. 11 likes
    Било би лијепо да су професори Филозофског факултета тако ажурни у одбрани својих колега. Ни на једном факултету нема толико идеолошки искључених професора и доцената, од философкиње Јасне Шакоте, предсједнице Одбора за слободу универзитета 90их, преко покојног археолога Ђорђа Јанковића, до садашње "чистке историчара"... Занимљиво је да у овом апелу нема позива на слободу научног рада, вјероватно зато, што, уз часне изузетке, већина потписаних наставника ФФ нема НИКАКВО научно дјело.
  11. 11 likes
  12. 11 likes
    Ја сам био вуковац у основној, а ћале анти-комплексаш: "Каква бре Вукова диплома, то треба укинути! Па ко бре може сваки предмет да зна за петицу!"
  13. 10 likes
  14. 10 likes
    To "pravilo" je uvedeno u doba komunizma, kada je rijetko ko redovno išao na Liturgiju i postio sve propisane postove, pa je zaostalo budući da vjernici imaju velike parohije i ne poznaju lično sve svoje parohijane. Za početak, nije sedam nego šest dana, budući da je po kanonima Vaseljenskih Sabora post Nedeljom najstrožije zabranjen (neki su ga smatrali hulom na Vaskrsenje odnosno praznik radosti). Dakle, bilo ko ko odredi post od sedam dana, sebi zabija teološki auto-go, i to sa pola terena u rašlje. Kao drugo, ispovijest na sv.Liturgiji je takođe potpuno suprotna Kanonima i učenjima sv.Otaca, budući da je Liturgija ikona ostvarenog Carstva u kojem nema pokajanja (Kanonima strogo zabranjeno klečanje i velike metanije), već je trajna radost i slavoslovlje (na kraju balade, ako se nešto teže griješilo tu je subotnje Bdenije), a kod nas postoji da nekakva papanska "ikonomija", za ove "pobožne" što zalome do tri ujutro po diskotekama, mada bi takvima prije svih trebalo uskratiti pričešće, budući da je hrišćanski običaj bio apsolutni post od Bdenija do Liturgije, nikakvi noćni šabati ne bi prošli kod Otaca, pa ne znam ko i šta da si. Pokajanje - naravno, ispovijest kao kruna pokajanja - svakako, ali - što kaže Propovijednik "Svemu ima svoje vrijeme". Praksa uslovljavanja pristupanja sv.Pričešću kod vjernika koji poste sve postove (dakle više od pola godine provedu u postu i molitvi) nekakvim vanrednim i vanepitimijskim postovima je čista šizofrenija, koja je mnogo bliža magijskom, dualističkom, manihejskom, i još raznoraznim shvatanjima duhovnog života - ali je Pravoslavnom ispovijedanju i njegovim crkvenim Kanonima - potpuno strana. A ovo kažem otvorenog srca - iskreno vjerujem da će sveštenici koji su "dečicu odbijali od voljenog Hrista" itekako morati pre Njim lično da polažu račune za grijeh farisejstva jer: "Stojite na vratima Carstva Nebeskog, niti sami ulazite niti druge puštate da uđu koji bi htjeli da udju. Jao vama ...", i ostalo što Gospod govori. Jevanđelje kaže da je gospodar tri puta zvao na sinovljevu svadbu, pa kada se nisu odazvali uvaženi gosti, i kada su svi prijatelji, komšije, poznanici i rodbina našli izgovor da ne dođu, on poslao izaslanike na trgove i ulice i u tom citatu stoji "Pozovite sve, i zle i dobre...". Dakle, to sam Gospod svjedoči, on poziva, naše je da se odazovemo na Gozbu Sina Njegovog, a "teško onima koji stanu na vrata". Sad bi se moglo ulaziti u detalje i na stare prakse koje su podrazumijevale mrs u Dan Gospodnji (nakon nedeljne Liturgije), pa se post ponovo počinjao od Večernje (po starom računanju vremena tad počinje ponedeljak), ili na svjedočenje sv.Jovana Zlatoustog koji u onoj čuvenoj Vaskršnjoj besedi kaže "Pristupite i vi koji niste postili, uđite u radost Gospodara svoga" itd, i još bezbroj sličnih mjesta koje svjedoči sam Gospod, njegovi Apostoli i najveći među Svetim Ocima. Moj Starac mi je uvijek govorio: "Kad je post - posti, kad te grize savijest - ispovijedi se, kad je Liturgija - pričesti se." Da se svi držimo ovog najjednostavnijeg (a tako suštinskog) pravila, bili bi daleko bolji i kao narod i lično kao ljudi.
  15. 10 likes
    Помените мог таста Мирослава који је преминуо данас... Бог да му душу прости и опрости сваки грех, хотимични и нехотимични. Молим и оце за помињање на проскомидији.
  16. 10 likes
    Ladno se vidi kako razmisljaju: "white men cant jump..."
  17. 10 likes
  18. 9 likes
    Боже, хвала Ти што нисам као остали људи или као овај геј, настрани грешник. Нешто ми то звучи познато.. Лука 18,9
  19. 9 likes
    Приметио сам нешто једном приликом, када идеш однекуд за Београд, да су лица људи другачија. Гледајући људе, док се пролази кроз разна насеља, тачно се може видети промена у изразу лица, и када се приближиш Београду и нарочито када уђеш у град, лица људи су суморна, натмурена и незадовољна. Да ли сте приметили исто, и шта мислите зашто је то тако?
  20. 9 likes
  21. 9 likes
  22. 9 likes
  23. 9 likes
    Juče sam saznala da je Aleksandar, za koga nisam ni znala da li je kršten u pravoslavnoj crkvi (rođen u sekularnoj katoličkoj porodici) par sati pred smrt molio da se pričesti, što mu je i uslišeno.
  24. 9 likes
    Ови момци су доста позната атракција, имају шоу од неких сат времена где праве свакакаве акробације, мало се зезају, засмејавају народ. Али веома озбиљна гимнастика, без струњаче. Само бетон. И то понављају цео дан.... Каква кондиција, да не поверујеш.
  25. 9 likes
    Помирили смо се и опростили једно другом
  26. 8 likes
    Господ је опростио многима под условом да се кају и говорио је често ,, иди и не греши више,,. Порука јевањђеља је јаснија од светлости сунца. Неки овде не желе да схвати шта је то црква, ко ју је основао и како је она само тело Христово. Није црква простор у који ти можеш да зађеш и изиграваш своје слободе и формираш свој приступ светињи како се теби хоће. Не говори се овде о спасењу него о томе ко може да учествује у телу Христовом а ко не може. Павле је рекао за коринтског блудника да се такав преда сатани на мучење тела да би се дух спасао, значи није му негирао спасење али је осудио његово дело.
  27. 8 likes
    Ноторна глупост. Ничеов 'натчовек' нема никакве везе са било каквим расама (и зато не може да има везе са еугеником како се даље тврди у тексту), термин су злоупотребили нацисти деценијама после његове смрти да би пропагирали своје болесне идеје. Ниче је презирао било какав антисемитизам или расизам и гнушао се оних који су га испољавали, зато је и прекинуо своје пријатељство са Вагнером. И није се залагао за порицање морала, него за преиспитивање моралних вредности. Одатле и то 'натчовек', за некога за кога је сматрао да може да створи свој систем вредности пошто је сматрао да је хришћански, и западне цивилизације уопште, пред нестанком.
  28. 8 likes
  29. 8 likes
    Auuu jes vala hvalio se! Sad mi se.prevrće želudac Joj kakav čovek Uh, dobro je.da sam strejt
  30. 8 likes
    Nije se hvalio Napisao je članak, blog...šta li već Na kraju, šta nas se tiče Tanić? Ako mi se ne.sviđa neću ga.komentirati Nastran greh i nenastran greh...hm
  31. 8 likes
    Изгледа да њему није запао ни један од вас двојице, него Гризли...
  32. 8 likes
  33. 8 likes
  34. 8 likes
  35. 8 likes
    Најбогољубивији међу свим безбожницима! И православци и кат. верују у незаблудивост васионских сабора. Писах: Трулски сабор (васељенски) 680 у присуству папских легата враћа православну веру. Међу анатемисаним монотелитима је и папа Хонорије. На XIII сесији од 28 марта 681, пошто су анатемисали јересијархе, веле: „Са њима одбацујемо из свете Цркве Божије и анатемишемо и Хонорија, папу старог Рима, јер смо нашли његово писмо Сергију чије је мишљење овај у свему следио и ратификовао његова безбожна учења“ (Mansi, XI, col. 556). 9 августа 681, на крају XVI сесије поново се анатемишу ови јеретици и Хонорије са њима:: „Sergio haeretico anathema, Cyrohaeretico anathema, Honorio haeretico anathema, Pyrro, haeretico anathema“ (Mansi, XI, col. 622). Трулска акта ратификује св. папа Лав II (682-683). Папа вели да је Хонорије издао апостолско предање (Mansi, XI, col. 733). И друге папе су поновиле осуду, као и васионски сабори из 787 и 869-870. Amann сматра неприхватљивом позицију великог кардинала Баронија који је тврдио да су акта на том месту фалсификована (Бароније као наш вл. Атанасије). Амана такође не убеђују покушаји као онај св. Roberto Bellarmino, где се негирају очигледне грешке у Хоноријевим писмима (пуке вратоломије), и с правом примећује да онда ови узимају да кажу како васионски сабор може да греши! Јер, ако Хонорије није исповедао јерес, онда су трулски оци пали у заблуду, као и папе које су га анатемисале. Признаје се да је васионски сабор незаблудив, али да се заблуде могу јавити у редовном понтификалном Магистерију Цркве. Стога је још и I Ватикански сабор инсистирао на свечаном проглашењу једне догме која би била обавезна за све вернике (Mansi, LII, coll. 1204-1232). И сабори могу да буду погрешиви, мада не и у главним линијама. Дакле, и Кредо неког васионског сабора се може мењати ако се покаже на неким местима незадовољавајући (2. мења делове 1.). Такође је одбачено неразликовање суштине и ипостаси из никејске вере. Оци су само начелни ауторитети, заблудиви су. Нису никакав ауторитет у свету природних наука. Осим као овај митрополит Николај који је научник. Консензус није гарант исправности неке доктрине. Већ сам дао примере (веровали да је свет стар 6-7000 година; да је сперматозоид комплетан човек...).
  36. 8 likes
    Да се пажљиво прочита мој прилог о 2 извештаја, не би ли се мало мисли у узблутелим главама смириле. Нисам губио 3 сата ни за шта. Да вас Бог подави!
  37. 8 likes
  38. 8 likes
    Слична фора и у Минхену. Ресторан на врху торња, на висини од 181 метар, до којег се стиже лифтом. Тај ресторан се све време окреће у круг, тако да док ручаш гледаш на цео град са свих страна. На врху овог торња, у овом горњем прстену: Ово је изнутра:
  39. 8 likes
  40. 8 likes
  41. 8 likes
  42. 8 likes
    Сузе рони Дачићу Ивице низа своје невесело лице,
 кроз сузе му теку капи крви,
 јер у влади није опет први.
 Вучића је проклињао Иво: 
"Ноге сам ти, Вучићу, целив'о,
 на изборим' подршку ти дао... Брнабићку да би изабрао!
 Зар је било толико ти важно
 да те хвале по Европи лажно, 
 кад ће ову наживети владу
 да кордони чувају параду?"
 Одговара Вучић Ацо њему: 
"Грешиш опет, Ивице, у свему!
 Не изабрах Ани што је жена,
 ни застава што јој је шарена,
 већ што свашта има да потпише:
 да Косово наше није више, 
да у Нато уђемо по плану, да увезу ГМО нам храну, 
 што ми нисмо стигли да распрода,
 да се роди мржња код народа,
 а кад крену са њом да се боре,
 расписаћу ја нове изборе,
 па ћу теби њено место дати,
 немој више сузе проливати!"
 Дачић Иво винске чаше узе, 
 вино насу, стадоше му сузе,
 и док једну чашу Аци пружа,
 раја виче: "Ана нема мужа"...
  43. 8 likes
  44. 8 likes
  45. 8 likes
  46. 8 likes
    Није фотомонтажа, него процветао након вулканске ерупције...
  47. 8 likes
    Onda nema čega da te bude strah. Ne treba se ni opterećivati gresima toliko da to vodi u iracionalni strah. Ispovedio si se, oprostili ste jedno drugom, ta "epizoda" je bila produkt ljudske slabosti i te stvari se dešavaju. Bitno je da ste sad mirni jedno sa drugim.
  48. 8 likes
    Za svađu je potrebno dvoje, tako da ste učinili greh jedno prema drugom. Lepo što si se ispovedio, ali popričaj sa majkom i oprostite jedno drugom, biće vam oboma lakše.
  49. 8 likes
    Какав год да је, има право и треба да се бори против неправде. Само кад свако од нас искористи права која нам стоје на расолагању, друштво може да иде напред. Какав год да је и који год да су му мотиви, кад кретене који се рако понашају једном протресеш, следећи пут буду мањи од маковог зрна. Овај дечко је одлучио да нешто уради, за разлику од многих од нас, и одлучио је да не трпи нешто што нико не би требало да трпи.
  50. 8 likes
    https://scontent.fbeg4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/19148898_1724807347532950_9011492839294902999_n.jpg?oh=7f4d08faec386e5dccf73c7f1d2e4f8e&oe=59D012A3