Добро дошли на Живе Речи Утехе

62af87b658a0499c818723abb72a2556.png

Желимо Вам пријатне тренутке на највећем црквеном сајту. Да бисте добили све функције сајта и учествовали у разговорима,

молимо Вас пријавите се или направите налог ако га још немате. 

Преузмите нашу апликацију на Google Play

Преузмите нашу апликацију на iTunes

 

  • R2D2

    Лазар Нешић - Евагрије Понтијски, делатељ

      [1.] Будући да си ми недавно, љубљени брате Анатолије, са Свете горе[ii] послао у Скит[iii] своју молбу за разјашњење симболизма схиме египатских монаха – јер си сматрао да није случајно и безразложно што се она разликује од одеће других људи сада ћемо ти пренети све што смо научили о томе од светих отаца.[iv]


      У коптској рецензији чувеног Паладијевог Лавсаика помиње се извесни старац са овим именом, али није сигурно да ли се ради о истој особи. Иако тачан идентитет поменутог Анатолија до данас остаје непознат, сва је прилика да се ради о неком монаху који је живео у манастиру на Маслинској гори који су у Јерусалиму основали Меланија и Руфин Аквилејски.

      [ii] Постојала су различита мишљења о којој се географској локацији заправо ради. Током задњих деценија интензивног проучавања евагријанског корпуса, дошло се до заједничког консензуса да се највероватније ради о Јерусалиму. Евагрије је имао у виду алегоријско тумачење Јерусалима као „Свете горе“ које се у Светом Писму помиње код пророка Исаије 27, 13; као и популаран назив који је носио град Јерусалим у његово доба.

      [iii] Евагрије је у време писања Делатеља живео у такозваним Келијама, које су од Скита биле удаљене неких 40 километара. Разлог за помињање потоњег места лежи у чињеници да се именом „Скит“ означавао читав скуп монашких насеобина у тадашњем горњем Египту, ком су такође припадале Келије и Нитрија; из наведеног разлога Евагрије користи познатији топоним. Свакако, из Евагријевог житија је познато да је прве године монаштва провео у самом Скиту. Да ли је ту примио монашки образ или већ код Меланије у Јерусалиму, остаје отворена дебата.

      [iv] Евагрије, по први пут у писаној форми у историји хришћанског монаштва, даје симболички опис монашке одеће (схиме); вероватно се ради о старијем усменом предању које је чуо од друге генерације монаха („светих отаца“) које је затекао по доласку у Келије. На ову тему ће у каснијим вековима бити много писано међу монашким ауторима на различитим географским просторима Истока и Запада.





    Повратне информације корисника


    Нема коментара за приказ.



    Креирај налог или се пријави да даш коментар

    Потребно је да будеш члан ЖРУ-а да би оставио коментар

    Креирај налог

    Пријавите се за нови налог на ЖРУ заједници. Једноставно је!


    Региструј нови налог

    Пријави се

    Већ имаш налог? Пријави се овде


    Пријави се одмах